IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Kilometerheffing - Voor of tegen? Vorige pagina | Volgende pagina
Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 23-01-2010 16:02 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Het gaat er om dat er wat aan het fileprobleem gedaan wordt en blijkbaar is het aanleggen van meer wegen geen oplossing. Dus dan kun je naar mijn mening beter het gedrag van de mensen sturen door belonen of straffen (waar ik zelf geen voorstander van ben).

Ik bedoel dus: de mensen die er niks aan kunnen doen moeten niet meer gaan betalen dan het nu is, het moet dus goedkoper worden om de spits te vermijden.

Zelfde idee als dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/NS-voordeelurenkaart



U Boat-666
U-666
Usericon van U Boat-666
Posted 23-01-2010 16:26 by U Boat-666 Wijzig reactieProfiel van U Boat-666Quote dit berichthttp://www.uboataces.com/

Het voorbeeld wat je nu aanhaald met je NS gaat voor de meeste werkende mensen niet op, en nu bdoel ik niet de kantoorkneuzen maar mensen die in de bouw of aan de weg werken.
Als ik in nederland zou wonen zou thuiswerken of met public transport gaan geen optie zijn.

Ik kan geen olie platvorm thuis hebben namelijk om even lekker thuis te werken
En met 80 kilo aan gereedschap met public transport gaan is ook niet echt makkelijk

Gelukkig heb ik geen last van kilometer heffing enzo.


German U-Boats and Battle of the Atlantic U-666


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 23-01-2010 16:48 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 23 januari 2010 14:47 schreef Greycloak het volgende:
Te eenvoudig.



Maar volgens mij... Ja.


Neee!!!!!!

Hier is van te voren toch geen verspillende miljoenen kostende onderzoek aan vooraf gegaan??


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-01-2010 16:57 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2010 16:02 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Het gaat er om dat er wat aan het fileprobleem gedaan wordt en blijkbaar is het aanleggen van meer wegen geen oplossing.
Waaruit blijkt dat? Hier in Grunnn loopt het verkeer echt ontezettend veel beter door op plaatsen waar meer asfalt is komen te liggen. Kan je een voorbeeld geven van een plaats waar meer asfalt is komen te liggen en waar het niet tot een oplossing heeft geleid?
quote:
Dus dan kun je naar mijn mening beter het gedrag van de mensen sturen door belonen of straffen (waar ik zelf geen voorstander van ben).
Eerst feiten zien. Tot die tijd...
quote:

Ik bedoel dus: de mensen die er niks aan kunnen doen moeten niet meer gaan betalen dan het nu is, het moet dus goedkoper worden om de spits te vermijden.

Zelfde idee als dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/NS-voordeelurenkaart
Erg simpel, maar we moeten gewoon mensen die niet in de spits hóeven staan inderdaad op één of andere manier daar buiten houden.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-01-2010 16:58 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2010 16:48 schreef Vikingblood het volgende:
Neee!!!!!!

Hier is van te voren toch geen verspillende miljoenen kostende onderzoek aan vooraf gegaan??

Ook weer zo. Gelukkig luistert onze huidige verkeersminister naar mensen die dagelijks met de spits te maken hebben in plaats van naar zijn collegae die pluche onder hun ani hebben en een chauffeur.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 23-01-2010 17:01 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Ik ben voor de km heffing, maar dat basseer ik alleen maar op m`n wagenparkbezit.

Maar ik vind de brandstof optie veel logisherderderderder.

Ik dacht dat die eikel alleen naar de anwb luisterde>??


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-01-2010 17:06 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2010 17:01 schreef Vikingblood het volgende:
Ik ben voor de km heffing, maar dat basseer ik alleen maar op m`n wagenparkbezit.

Maar ik vind de brandstof optie veel logisherderderderder.

Ik dacht dat die eikel alleen naar de anwb luisterde>??
quote:
'Eurlings zal zich corrigeren'

"Het is logisch en ook niet bijzonder dat bestuurders of politici de mening van de bevolking over plannen meewegen. Meestal gebeurt dat via referenda. Opmerkelijk is wel dat het nu gaat om een peiling van een belangenclub en een minister die al bij voorbaat aangeeft dat het beleid niet doorgaat bij te weinig steun van belanghebbenden."

Dat zegt hoogleraar staatsrecht aan de Rijksuniversiteit van Groningen Douwe Jan Elzinga in een reactie op de commotie die in politiek Den Haag is ontstaan over de opmerkingen van minister Camiel Eurlings (Verkeer). Die zei vrijdag dat de peiling van de ANWB over de kilometerheffing voor hem belangrijk is en dat de heffing er wat hem betreft niet komt als de gemiddelde automobilist ertegen is.

Laatste woord

Elzinga denkt dat de minister dit gaat "corrigeren" door komende week nog eens de bevoegdheden van de wetgever te bevestigen. "De Tweede Kamer heeft het laatste woord", aldus de hoogleraar.

(SN)

Mag hopen dat ie zijn woord houdt ja.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-01-2010 19:07 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 januari 2010 16:02 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Het gaat er om dat er wat aan het fileprobleem gedaan wordt

Daar gaat het dus niet om, al zegt men van wel...
quote:

en blijkbaar is het aanleggen van meer wegen geen oplossing. Dus dan kun je naar mijn mening beter het gedrag van de mensen sturen door belonen of straffen (waar ik zelf geen voorstander van ben).

Meer wegen... Sja, denk als je meer spitsstroken maakt en minder op en afritten bij knooppunten dat je dan al een heel eind bent. Verder zie ik bijvoorbeeld hier bij Zwolle wel een oplossing om een snelweg aan de oostkant te maken, dus een lus om Zwolle heen erbij.

Wil je echt wat aan files doen, dan moet je kijken naar oorzaken, dus wat stroopt het verkeer op?

Ten eerste moet je dan een totaal inhaalverbod voor vrachtwagens en auto's met aanhangers invoeren, en ten tweede handhaven op minimale snelheid, dus strafbaar maken als mensen niet "normaal" met de verkeersstroom meerijden...

Verder de maximum snelheid voor personenauto's naar 130 / 140.

Ik bedoel dus: de mensen die er niks aan kunnen doen moeten niet meer gaan betalen dan het nu is, het moet dus goedkoper worden om de spits te vermijden.
quote:

Zelfde idee als dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/NS-voordeelurenkaart


Openbaar vervoer is (nog)geen goed alternatief.


Boeiender


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 23-01-2010 19:25 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Ik denk ook niet dat de Ns m`n radioactieve meetapparatuur in hun trein wil hebben.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-01-2010 19:29 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 januari 2010 19:25 schreef Vikingblood het volgende:
Ik denk ook niet dat de Ns m`n radioactieve meetapparatuur in hun trein wil hebben.


Hehe, en dan even op een perron laten staan omdat je gaat pissen, zie het wel voor me.


Boeiender


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-01-2010 19:30 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Jij hebt echt een enorme afkeer tegen alles wat op een vrachtwagen of aanhanger lijkt, hè?

Alsof alle problemen op de weg de schuld van die groepen zijn. En hoezo is een hogere maximale snelheid een oplossing? Dan wordt het verschil tussen vrachtverkeer en gewone auto's alleen maar groter.
Dus ook het verschil met Jan met de Pet die van achter een vrachtwagen naar links gaat om deze in te halen.

Misschien moeten ze aparte stroken voor jou aanleggen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-01-2010 19:41 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 januari 2010 19:30 schreef XXL het volgende:
Jij hebt echt een enorme afkeer tegen alles wat op een vrachtwagen of aanhanger lijkt, hè?

Zou jij ook hebben als je zoveel onzin ziet op de weg. Heb zelf overigens een vrachtwagen rijbewijs, maar dat terzijde.

Als een vrachtwagen inhaalt krijg je een opstroping van verkeer erachter, wat in drukke tijden van de dag files veroorzaakt omdat men steeds minder hard rijdt. Het is een golfbeweging, dus de file komt dan op een plek ver achter de vrachtwagen.

Los daarvan creëeren de inhalende vrachtwagens gevaarlijke situaties doordat men in de ankers moet, bij de meeste chaffeurs is de richtingaanwijzer geen aanduiding maar een voorrangsregel.

Snap dat men niet 200km achter dezelfde vrachtwagen wil zitten, maar dan hadden ze een ander beroep moeten kiezen.
quote:

Alsof alle problemen op de weg de schuld van die groepen zijn. En hoezo is een hogere maximale snelheid een oplossing? Dan wordt het verschil tussen vrachtverkeer en gewone auto's alleen maar groter.
Dus ook het verschil met Jan met de Pet die van achter een vrachtwagen naar links gaat om deze in te halen.[quote]
120km per uur is gewoon geen fijne snelheid, en technisch is het qua wegdek en auto's inclusief remkracht allang ingehaald.
[quote]
Misschien moeten ze aparte stroken voor jou aanleggen.


Dat zou super zijn.


Boeiender


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-01-2010 19:43 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Mag ik daar dan ook op Thieu?



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-01-2010 19:45 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 januari 2010 19:43 schreef Greycloak het volgende:
Mag ik daar dan ook op Thieu?




Jawel hoor, en XXL ook.


Boeiender


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-01-2010 19:50 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2010 19:45 schreef MR. N het volgende:
XXL ook.


Met mijn slome busje met 86 pk?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-01-2010 20:08 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 januari 2010 19:50 schreef XXL het volgende:
Met mijn slome busje met 86 pk?


Omdat jij het bent skatje.


Boeiender


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-01-2010 20:11 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Het probleem zit hem niet zozeer in het vrachtverkeer.
Je weet immers dat die langzamer gaan dan de rest.

En theoretisch gezien kunnen ze niet inhalen want ze hebben een begrenzer en gaan dus volgas even hard. Zeker op een recht stuk. Dat ze afhankelijk van hun lading er langer over doen om op volle snelheid te raken ok.

Het grootste probleem zit hem in personenauto's, en ook vrachtauto's btw, die te dicht op elkaar rijden waardoor anderen niet of nauwelijks normaal in/uit kunnen voegen.

En figuren die wachten met een inhaalpoging totdat ze de zandkorreltjes op de nummerplaat van hun voorganger al kunnen tellen en dan met een veel te hoge snelheidsverschil toch het stuur naar links gooien. En dan mag je al geluk hebben als ze hun richtingaanwijzer gebruiken.

En natuurlijk de zwakzinnigen die met een te lage snelheid op de linkerbaan blijven hangen. En maar klagen over bumperkleven . Een auto zou niet naar de linkerbaan mogen kunnen gaan als ie niet minstens de maximum snelheid - 5km/h rijdt.

Van die zigzaggers in de file die echt denken dat ze er iets mee winnen. Ja, over een stuk van 10km winnen ze misschien 300m.

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 23-01-2010 20:13]


 


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-01-2010 20:17 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 januari 2010 20:11 schreef Forever After het volgende:
Het probleem zit hem niet zozeer in het vrachtverkeer.
Je weet immers dat die langzamer gaan dan de rest.

Rare redenatie, omdat je het weet stroopt het geen verkeer op?

quote:

En theoretisch gezien kunnen ze niet inhalen want ze hebben een begrenzer en gaan dus volgas even hard. Zeker op een recht stuk. Dat ze afhankelijk van hun lading er langer over doen om op volle snelheid te raken ok.


Wat is er dan tegen een inhaalverbod als het sowieso theoretisch (verkeer en theoretisch, leuke tegenstelling overigens) niet kan?
quote:

Het grootste probleem zit hem in personenauto's, en ook vrachtauto's btw, die te dicht op elkaar rijden waardoor anderen niet of nauwelijks normaal in/uit kunnen voegen.


Mwoah, qua vrachtauto's is er juist meer voor te zeggen dat ze verplicht in een collone moeten rijden. Als er nu een paar honderd meter tussen zit gaan mensen niet naar rechts, wat een overbelasting van de linkerbaan tot gevolg heeft.
quote:

En figuren die wachten met een inhaalpoging totdat ze de zandkorreltjes op de nummerplaat van hun voorganger al kunnen tellen en dan met hun veel te hoge snelheidsverschil toch het stuur naar links gooien.

Dat is een irritatie ja, maar heel gek, het is op de ene snelweg erger dan op de andere. Op de A50 tussen Arnhem en Apeldoorn (met een uitloop naar Zwolle) is het echt een gekkenhuis wat dat betrefd, veel erger dan op andere snelwegen. Kan te maken hebben met de inrichting van de weg (of de omgeving).

Wel beter geworden na de spitsstrook overigens.
quote:

En natuurlijk de zwakzinnigen die met een te lage snelheid op de linkerbaan blijven hangen. Een auto zou niet naar de linkerbaan mogen kunnen gaan als ie niet minstens de maximum snelheid - 5km/h rijdt.

Van die zigzaggers in de file die echt denken dat ze er iets mee winnen. Ja, over een stuk van 10km winnen misschien 300m.


Mee eens.


Boeiender


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 23-01-2010 20:24 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

"Welkom op de website van de ANWB Ledenpeiling!

De website wordt op dit moment zeer druk bezocht. Veel ANWB leden hebben aan de oproep gehoor gegeven om hun mening te geven over de kilometerprijs.

Door de grote belangstelling is de enquete op dit moment volop in gebruik en wij vragen u vriendelijk of u het op een later moment nog een keer wilt proberen. Excuses voor de overlast.

Alvast Bedankt!

De ANWB"

Hihi.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-01-2010 20:33 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2010 20:17 schreef MR. N het volgende:
Rare redenatie, omdat je het weet stroopt het geen verkeer op?

Nee, ik bedoel dat als je een vrachtwagen voor je op ziet duiken je al op voorhand weet dat ie geen 120 rijdt. Ik vind dat je van een personenauto wel mag verwachten dat ie de maximum snelheid rijdt of hooguit 10km/h minder, afhankelijk van het soort weg.

quote:
Wat is er dan tegen een inhaalverbod als het sowieso theoretisch (verkeer en theoretisch, leuke tegenstelling overigens) niet kan?

Voor vrachtauto's bedoel je? Ik zeg doen.

quote:
Mwoah, qua vrachtauto's is er juist meer voor te zeggen dat ze verplicht in een collone moeten rijden. Als er nu een paar honderd meter tussen zit gaan mensen niet naar rechts, wat een overbelasting van de linkerbaan tot gevolg heeft.

Velen halen de '2 seconden regel' niet eens hoor. En dan moet je echt bijna suicidaal zijn om er tussendoor van de linkerbaan de uitvoegstrook op te durven.

quote:
Dat is een irritatie ja, maar heel gek, het is op de ene snelweg erger dan op de andere. Op de A50 tussen Arnhem en Apeldoorn (met een uitloop naar Zwolle) is het echt een gekkenhuis wat dat betrefd, veel erger dan op andere snelwegen. Kan te maken hebben met de inrichting van de weg (of de omgeving).

Da's goed mogelijk. Misschien zijn er op dat traject wel extreem veel op- en afritten.


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-01-2010 11:36 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

ANWB wil geen beslissende stem rekeningrijden
Uitgegeven: 25 januari 2010 08:16

AMSTERDAM - De enquête van de ANWB is helemaal niet bedoeld om een duidelijk 'ja' of 'nee' over de kilometerheffing aan het kabinet door te geven.


Dat zegt ANWB-directeur Guido van Woerkom maandag in het AD. Hij spreekt van een misstap van minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA). Die zei vorige week dat de raadpleging van de ANWB van doorslaggevend belang zal zijn bij zijn besluit de kilometerheffing door te voeren of niet.

Dat gaat Van Woerkom te ver. Eurlings doorkruist volgens de directeur het politieke systeem in Nederland. De ANWB heeft graag invloed, maar past volgens de krant voor een beslissende stem over de kilometerheffing.

De ANWB wil volgens Van Woerkom alleen aangeven wat de zorgen en suggesties van automobilisten zijn. "Maar de politiek bepaalt uiteindelijk."

Verbeterpunten

De directeur ziet er geen probleem in dat niet-leden de enquête ook kunnen invullen. Dat is volgens hem ook de bedoeling. De ANWB wil niet met een 'voor' of 'tegen' naar de politiek stappen, maar met een waslijst aan verbeterpunten. Als het nodig is kan het wetsvoorstel dan worden aangepast. Dan pas neemt de bond definitief een standpunt in.
© Novum



Zo te zien durft niemand er onderhand zijn vingers nog aan te branden?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-01-2010 11:37 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Durft? Mag is meer de vraag...

Het is juist goed dat de ANWD dit zegt


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-01-2010 11:44 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Wel een nette houding van de ANWB.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 25-01-2010 11:44 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 januari 2010 20:33 schreef Forever After het volgende:
Nee, ik bedoel dat als je een vrachtwagen voor je op ziet duiken je al op voorhand weet dat ie geen 120 rijdt. Ik vind dat je van een personenauto wel mag verwachten dat ie de maximum snelheid rijdt of hooguit 10km/h minder, afhankelijk van het soort weg.


Natuurlijk weet je dat de vrachtwagen geen 120 rijdt, maar het probleem is vaak achteraan de rits auto's die erachter hangen, vaak zien mensen pas laat dat men een stuk langzamer rijdt, terwijl ze de vrachtwagen niet eens zien (zit er dan een paar honderd meter voor).

quote:

Voor vrachtauto's bedoel je? Ik zeg doen.


Inderdaad voor vrachtauto's ja.

quote:

Velen halen de '2 seconden regel' niet eens hoor. En dan moet je echt bijna suicidaal zijn om er tussendoor van de linkerbaan de uitvoegstrook op te durven.


De 2 secondenregel is op een snelweg echt niet toe te passen, dat is een utopie.

quote:

Da's goed mogelijk. Misschien zijn er op dat traject wel extreem veel op- en afritten.

Juist niet, maar misschien heeft het wat met het heuvelachtige landschap te maken...

Bij Zeist is de halve overkapping ook altijd een belemmering om door te rijden, het heeft niets met de toestand van de weg te maken, maar mensen houden toch gas in als ze er onderdoor rijden.

Ik vind het trouwens raar dat er niet veel meer psychologisch onderzoek gedaan wordt naar verkeer en verkeersproblematiek, volgens mij kan je daar een beste boterham in verdienen.


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-01-2010 11:51 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 januari 2010 11:44 schreef MR. N het volgende:

Ik vind het trouwens raar dat er niet veel meer psychologisch onderzoek gedaan wordt naar verkeer en verkeersproblematiek, volgens mij kan je daar een beste boterham in verdienen.


T staat nog in de kinderschoenen, maar in het psychologielab waar ik nu mn stage doe hebben ze wel een onderzoek met rijsimulator. Ik denk dat ik me ook maar inschrijf, verdient altijd wel lekker die onderzoekjes. Vorige week nog 16 euro verdient aan 2 x 45 minuten


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen