IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom V: daar waar ProgTon de enige ware leer van Christus predikt Vorige pagina | Volgende pagina
hellhun
Usericon van hellhun
Posted 06-04-2010 21:13 by hellhun Profiel van hellhun

@ Progton,

Jou soort schiet me altijd al in mijn verkeerde keelgat, overal dat prekerige en opdringerige geloofs verhaaltje, overal die zielige christelijke bandjes promoten, alleen maar omdat ze christelijk zijn, flikker GVD op! ik heb genoeg van die huichelaars om me heen.

Nu die viespeukerij naar buiten komt roep je gelijk '' ja maar het komt niet alleen bij ons voor!'' als of het dan beter wordt voor die slachtoffers allemaal, die zitten hun hele leven in de knoei, en de kerk probeert als nog alles te sussen door er over te zwijgen of met belachelijk vergelijkingen aan te komen, is de kerk in eens het slachtoffer, nee het einde voor de abrahamistische geloven is nabij! en daar proost ik van harte op.



Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 06-04-2010 21:48 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Ja, die nemen naastenliefde wel heel letterlijk, nu zat ik vandaag de krant te lezen, maar de geestelijken in het Vaticaan zijn toch ook een stelletje schijnheilige schoften, Reichsfuhrer der SS Ratzinger die geen woord rept over het misbruik, en zijn handlanger die het voordoet als een "hetze" tegen het geloof.

Wie met zijn handen aan de pielekes van kleine kinderen komt of zich laat afzuigen door een ouderloos kind dat in het internaat vertoeft moet gewoon gestraft worden, ook als je Jezus een toffe peer vindt en je leven laat leiden door een denkbeeldige vriend.


Against God and Government


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 06-04-2010 21:54 by Crypt_666 Profiel van Crypt_666

quote:
Op 6 April 2010 21:13 schreef hellhun het volgende:
@ Progton,

Jou soort schiet me altijd al in mijn verkeerde keelgat, overal dat prekerige en opdringerige geloofs verhaaltje, overal die zielige christelijke bandjes promoten, alleen maar omdat ze christelijk zijn, flikker GVD op! ik heb genoeg van die huichelaars om me heen.

Nu die viespeukerij naar buiten komt roep je gelijk '' ja maar het komt niet alleen bij ons voor!'' als of het dan beter wordt voor die slachtoffers allemaal, die zitten hun hele leven in de knoei, en de kerk probeert als nog alles te sussen door er over te zwijgen of met belachelijk vergelijkingen aan te komen, is de kerk in eens het slachtoffer, nee het einde voor de abrahamistische geloven is nabij! en daar proost ik van harte op.


Ik heb je posts eens allemaal gelezen en volgens mij ben je behoorlijk gefrustreerd over iets..nog meer dan Progton,wat is je probleem?

[Dit bericht is gewijzigd door Crypt_666 op 06-04-2010 21:55]


Evil Dick


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 06-04-2010 22:14 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 6 April 2010 21:48 schreef Rotzak het volgende:


Wie met zijn handen aan de pielekes van kleine kinderen komt of zich laat afzuigen door een ouderloos kind dat in het internaat vertoeft moet gewoon gestraft worden, ook als je Jezus een toffe peer vindt en je leven laat leiden door een denkbeeldige vriend.


Juistem.
7 maal 7 keren door een brandend braambosje jagen en nog veel en veel erger, joh!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 06-04-2010 22:16 by Forever After Profiel van Forever After

precies, met hun kruis aan het kruis nagelen...


 


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 06-04-2010 22:17 by Crypt_666 Profiel van Crypt_666

Nooit van vergeving gehoord jongens? ook jullie zonden worden vergeven hoor!


Evil Dick


hellhun
Usericon van hellhun
Posted 06-04-2010 22:18 by hellhun Profiel van hellhun

Ik ben hier in hoofdzaak voor de muziek, maar idd ik heb van die buien dat me ongelooflijk opwind over iets, ik kan mn gal ook beter in 1 of ander topic spuwen, dan op straat en kerken en moskeeën in brand steken, luie negers vermoorden, politici die miljarden uit geven aan banken en dan vervolgens verdwijnen stalken etc.
Maar idd ik zal weer inbinden en excuses aan bieden voor mn botte maar welgemeende post.

Ik kan ook beter helemaal geen nieuws meer volgen ik wordt heel depri van alle nare berichten


Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 06-04-2010 22:19 by Count Steel Profiel van Count Steel

quote:
Op 6 April 2010 22:17 schreef Crypt_666 het volgende:
Nooit van vergeving gehoord jongens? ook jullie zonden worden vergeven hoor!


vertel dat die kleine maar


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 06-04-2010 22:19 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 6 April 2010 22:17 schreef Crypt_666 het volgende:
Nooit van vergeving gehoord jongens? ook jullie zonden worden vergeven hoor!


Vergeven? Ik ben al jaren geleden juist opgegeven.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 06-04-2010 22:30 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 6 April 2010 22:18 schreef hellhun het volgende:
Ik ben hier in hoofdzaak voor de muziek, maar idd ik heb van die buien dat me ongelooflijk opwind over iets, ik kan mn gal ook beter in 1 of ander topic spuwen, dan op straat en kerken en moskeeën in brand steken, luie negers vermoorden, politici die miljarden uit geven aan banken en dan vervolgens verdwijnen stalken etc.
Maar idd ik zal weer inbinden en excuses aan bieden voor mn botte maar welgemeende post.

Ik kan ook beter helemaal geen nieuws meer volgen ik wordt heel depri van alle nare berichten

Wel on-topic je excuses aanbieden dan:

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/3378100/3?hl=algemeen


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-04-2010 22:32 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 April 2010 22:18 schreef hellhun het volgende:
Ik ben hier in hoofdzaak voor de muziek, maar idd ik heb van die buien dat me ongelooflijk opwind over iets, ik kan mn gal ook beter in 1 of ander topic spuwen, dan op straat en kerken en moskeeën in brand steken, luie negers vermoorden, politici die miljarden uit geven aan banken en dan vervolgens verdwijnen stalken etc.
Maar idd ik zal weer inbinden en excuses aan bieden voor mn botte maar welgemeende post.

Ik kan ook beter helemaal geen nieuws meer volgen ik wordt heel depri van alle nare berichten
Je bent misbruikt door een negroïde politicus die half moslim/half gristen was?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-04-2010 22:32 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 April 2010 22:19 schreef De Tegenpartij het volgende:
Vergeven? Ik ben al jaren geleden juist opgegeven.
Ik heb mezelf zojuist opgegeven. Voor Miljoenenjacht.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


hellhun
Usericon van hellhun
Posted 06-04-2010 22:47 by hellhun Profiel van hellhun

Hier http://www.nu.nl/muziek/2220331/china-weigert-concert-bob-dylan.html

Als ik dit lees ben ik gelijk al weer woest, en vliegen de bierflessen door het beeld scherm, welk debiel land verbied nou weer concerten van bob dylan?
Ik boycot gelijk china, en ik ga ook nooit meer bij de chinees eten, zal ze leren die afhaal chinezen!


Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-04-2010 22:50 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 April 2010 22:47 schreef hellhun het volgende:
Hier http://www.nu.nl/muziek/2220331/china-weigert-concert-bob-dylan.html

Als ik dit lees ben ik gelijk al weer woest, en vliegen de bierflessen door het beeld scherm, welk debiel land verbied nou weer concerten van bob dylan?
Ik boycot gelijk china, en ik ga ook nooit meer bij de chinees eten, zal ze leren die afhaal chinezen!
Nou dat zal ze leren!
Zeldzame zeikmuziek, wat die Dylan maakt. Ik vind er wel iets voor te zeggen om dat te verbieden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


hellhun
Usericon van hellhun
Posted 06-04-2010 22:59 by hellhun Profiel van hellhun

Jij bent gewoon bang, je durft niet tegen de stroom in te zwemmen, jij denk die chinezen zijn met 1 miljard,daar ga ik geen ruzie mee maken, ik ga straks tussen de eskimo's wonen, nooit gedonder met die lui.
Ik heb nog nooit gehoord van nou daar heb je die vervelende eskimo's ook weer, ik ben er van overtuigd hoe warmer het ergens is, hoe vervelender de mensen zijn.


Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-04-2010 23:01 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 April 2010 22:59 schreef hellhun het volgende:
Jij bent gewoon bang, je durft niet tegen de stroom in te zwemmen, jij denk die chinezen zijn met 1 miljard,daar ga ik geen ruzie mee maken, ik ga straks tussen de eskimo's wonen, nooit gedonder met die lui.
Ik heb nog nooit gehoord van nou daar heb je die vervelende eskimo's ook weer, ik ben er van overtuigd hoe warmer het ergens is, hoe vervelender de mensen zijn.
En maar Magnums eten zeker. Ik ben niet bang voor Chinezen, het interesseert me gewoon niet wat ze doen. Zolang ze mij niet lastig vallen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 06-04-2010 23:04 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 6 April 2010 22:47 schreef hellhun het volgende:
Hier http://www.nu.nl/muziek/2220331/china-weigert-concert-bob-dylan.html

Als ik dit lees ben ik gelijk al weer woest, en vliegen de bierflessen door het beeld scherm, welk debiel land verbied nou weer concerten van bob dylan?
Ik boycot gelijk china, en ik ga ook nooit meer bij de chinees eten, zal ze leren die afhaal chinezen!


Weer een zwerver erbij...


 


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 07-04-2010 9:03 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 6 April 2010 21:13 schreef hellhun het volgende:
@ Progton,

Jou soort schiet me altijd al in mijn verkeerde keelgat, overal dat prekerige en opdringerige geloofs verhaaltje, overal die zielige christelijke bandjes promoten, alleen maar omdat ze christelijk zijn, flikker GVD op! ik heb genoeg van die huichelaars om me heen.

Nu die viespeukerij naar buiten komt roep je gelijk '' ja maar het komt niet alleen bij ons voor!'' als of het dan beter wordt voor die slachtoffers allemaal, die zitten hun hele leven in de knoei, en de kerk probeert als nog alles te sussen door er over te zwijgen of met belachelijk vergelijkingen aan te komen, is de kerk in eens het slachtoffer, nee het einde voor de abrahamistische geloven is nabij! en daar proost ik van harte op.




wat wil je hier nou mee bereiken dan, christelijke bands promoten? Zover ik weet heb ik twee bandjes ofzo bij heavy metal aangeraden. Muzikaal gezien doen ze geen reet onder voor de meeste seculiere bands, dat jij je zo opwint omdat ze Christelijke zijn vind ik alleen maar lachwekkend.

De paus zwijgt erover, de kerk niet... ik sta niet achter het vaticaan. Die staat een relatie met God alleen maar in de weg.

Je moest eens weten hoeveel bekkende metalheads ik al over me heen heb gekregen. Vindt het eigenlijk maar laag.



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-04-2010 9:07 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 6 April 2010 22:59 schreef hellhun het volgende:
Jij bent gewoon bang, je durft niet tegen de stroom in te zwemmen, jij denk die chinezen zijn met 1 miljard,daar ga ik geen ruzie mee maken, ik ga straks tussen de eskimo's wonen, nooit gedonder met die lui.
Ik heb nog nooit gehoord van nou daar heb je die vervelende eskimo's ook weer, ik ben er van overtuigd hoe warmer het ergens is, hoe vervelender de mensen zijn.


Ah, ik dacht dat mensen steeds vervelender werden, maar het is dus gewoon de opwarming van de aarde.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 07-04-2010 9:11 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

quote:
Op 7 April 2010 9:03 schreef ProgTon het volgende:
De paus zwijgt erover, de kerk niet... ik sta niet achter het vaticaan. Die staat een relatie met God alleen maar in de weg.

Je moest eens weten hoeveel bekkende metalheads ik al over me heen heb gekregen. Vindt het eigenlijk maar laag.



Wat ik altijd interessant heb gevonden is het idee van een zgn "relatie met God" waar komt dat idee vandaan dat God deel is van een liefdesrelatie? Ik heb dat nooit zo uit de bijbel kunnen halen eerlijk gezegd...


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 07-04-2010 9:33 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 7 April 2010 9:11 schreef Dypfrys het volgende:
Wat ik altijd interessant heb gevonden is het idee van een zgn "relatie met God" waar komt dat idee vandaan dat God deel is van een liefdesrelatie? Ik heb dat nooit zo uit de bijbel kunnen halen eerlijk gezegd...


Nou ja het klinkt cliche, dat geef ik toe. Dat zit hem in het feit dat Hij door het woord heeft aangegeven, dat Hij niet los laat wat zijn hand is begonnen. Hij zou het liefst willen dat wij doormiddel van Jezus in Hem geloven. Want Christenen (heidenen want dat zijn wij xD) kunnen allen via het Paasverhaal en het geloof daarin eigenlijk bij het volk van Israel horen (Gods Israël) Ik geloof namelijk dat dat het verschil is tussen Jood en Christen.

Relatie zit hem in het wederzijdse. Hij heeft ons Jezus gegeven (genade) en wij volgen hem. Doormiddel van het woord en daad.



Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 07-04-2010 9:40 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

quote:
Op 7 April 2010 9:33 schreef ProgTon het volgende:
Relatie zit hem in het wederzijdse. Hij heeft ons Jezus gegeven (genade) en wij volgen hem. Doormiddel van het woord en daad.



Dus als ik het goed begrijp staat het niet in de bijbel als zodanig, maar het is meer DAT de bijbel er is getuigt van de wil van God tot een relatie met de mens. Toch vind ik het ontzettend vergaand om van de mens te vragen "God lief te hebben boven alles" Ik bedoel: het zou leuk zijn als we konden kiezen wat we liefhebben, maar kun je kiezen om van iemand of in dit geval God te houden?


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 07-04-2010 9:46 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 7 April 2010 9:40 schreef Dypfrys het volgende:
Dus als ik het goed begrijp staat het niet in de bijbel als zodanig, maar het is meer DAT de bijbel er is getuigt van de wil van God tot een relatie met de mens. Toch vind ik het ontzettend vergaand om van de mens te vragen "God lief te hebben boven alles" Ik bedoel: het zou leuk zijn als we konden kiezen wat we liefhebben, maar kun je kiezen om van iemand of in dit geval God te houden?


Nou ja je hebt een vrije wil gekregen, niks moet.

Dat probeert het Nieuwe Testament wel te vertellen, het Oude staat vol met wat mensen niet goed deden, en het ontstaan van Gods volk (israel)

De genade is groter dan de zonde. Daarom mag ik best vrij leven, en dankbaar zijn voor die redding. Het wettisch leven, dus de 10 geboden naast je te leggen en er aan houden en dan voor jezelf aangeeft ik leef goed. Dat lijkt mij niet de bedoeling.



Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 07-04-2010 9:54 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

quote:
Op 7 April 2010 9:46 schreef ProgTon het volgende:
Nou ja je hebt een vrije wil gekregen, niks moet.

Dat probeert het Nieuwe Testament wel te vertellen, het Oude staat vol met wat mensen niet goed deden, en het ontstaan van Gods volk (israel)

De genade is groter dan de zonde. Daarom mag ik best vrij leven, en dankbaar zijn voor die redding. Het wettisch leven, dus de 10 geboden naast je te leggen en er aan houden en dan voor jezelf aangeeft ik leef goed. Dat lijkt mij niet de bedoeling.



Daarmee heb ik nog steeds de vraag of het mogelijk is om iemand "lief te hebben" terwijl je mijns inziens zoiets niet kan kiezen.

Daarnaast denk ik persoonlijk dat de 10 geboden best kunnen worden uitgelegd als wat regels om het volk Israël de woestijn door te leiden. Maar volgens de bijbel zegt Jezus himself dat het hoogste "gebod" is om god en je naaste lief te hebben boven alles. Maar dat is voor mij dus onbegrijpelijk onmogelijk.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 07-04-2010 11:44 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 7 April 2010 9:54 schreef Dypfrys het volgende:
Daarmee heb ik nog steeds de vraag of het mogelijk is om iemand "lief te hebben" terwijl je mijns inziens zoiets niet kan kiezen.

Daarnaast denk ik persoonlijk dat de 10 geboden best kunnen worden uitgelegd als wat regels om het volk Israël de woestijn door te leiden. Maar volgens de bijbel zegt Jezus himself dat het hoogste "gebod" is om god en je naaste lief te hebben boven alles. Maar dat is voor mij dus onbegrijpelijk onmogelijk.


oké dat kan ik mij best voorstellen. Maar goed als je wel kunt indenken waar de 10 geboden voor staan. Die 10 woorden zijn ook door God gegeven, aan Mozes. Hoezo is het eigenlijk onmogelijk, iets wat je niet kunt bevatten hoeft niet per definitie onjuist te wezen. Natuurlijk is het lastig dat ondervind ik zelf ook wel.
Maar ik moet niet teveel doorzeuren, ik merk af en toe aan mezelf wel dat ik wat te enthousiast erover ben.
Laat ik zeggen dat het mij boeit.
Je mag wel eerlijk weten dat ik het jammer vind dat vele mensen geen aandacht meer besteden aan de zin van het leven. Een antwoord als plezier maken ja nou ja wat moet ik daar nou mee :D




Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen