IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom V: daar waar ProgTon de enige ware leer van Christus predikt Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 17-06-2010 16:02 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 17 juni 2010 15:57 schreef ProgTon het volgende:
Kan ik toch de wetenschap een keer geebruiken, veel zijn het over eens dat hij zeker bestaan heeft en dat hij zeker een belangrijk persoon was in die tijd.
Genoeg getuigenissen die het bevestigen, en momenteel zijn er nog miljoenen getuigen.
Dan zul jij zeggen er zijn ook miljoenen die dat niet geloven. Nja so be it.
Het mooie is dat het grooste bewijs is dat hij er was is dat er niks van Hem gevonen is nee duh Hij is in de hemel.


Miljoenen getuigen van een feit? Op dit moment? Ohjee, je draaft wat door nu, dat er miljoenen zijn die in hem geloven is totaal wat anders.

En verder is er geen enkel bewijs dat hij bestaan heeft. Gewoon niets.
quote:

Laatst was er een docu op nation geographic, er was een graf van een jezus gevonden, opzienbarend zeg de grootste bandiet Barabas had als voornaam jezus, ongetwijfeld meer die zo geheten hebben in die tijd.
Dat er toevallig ook een broer (Jacobus) misschien bijlag maakt het al iets aannemelijker.
Oh ja en dan lag er een vrouw bij zou dat misschien de vrouw kunnen zijn van jezus, zou best kunnen ja want hij ging toch met een aantal maria's om.
Het spijt me wel hoor maar echt ik heb met grote verbazing er naar gekeken, het was best interessant om het te kijken. Maar het bewijs was zo nihil, dan komt er ook nog eens bij dat ze elkaar allemaal tegenspraken.
Jezus werd in een graftombe gelegd, in de tuin van ene Jozef, zal dat een famliegraf zijn geweest het antwoord is met een guttural grunt: NEE.


Dus alweer geen bewijs. Ik blijf gewoon maar bij mijn mening dat Jezus een verzinsel is van een geloof, kan zijn dat hij heeft rondgelopen in Israel, maar een zoon van een niet bestaande god was hij zeker niet.


Boeiender


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 17-06-2010 16:06 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 17 juni 2010 15:55 schreef bastianus het volgende:
Ik denk dat Paulus de figuur Jezus naar zijn denken heeft toegeredeneerd in zijn bijdragen aan jouw heilige boek. Hij meent in de geest van Jezus te praten in zijn brieven, maar gevoelsmatig en ook verstandelijk gezien gaan ze daar helemaal tegenin volgens mij. En Paulus beweerde toch een volgeling te zijn.


met enige pijn lees ik dit, met Paulus die als een van de enige schrijvers een groot zondebesef had, is voor Hij juist een van de belangrijke schrijvers in de Bijbel. Als door God zelf bekeerd Christen/Joden vervolger, moet je zijn verhaal volgen.
Dat hij nadat Jezus al fel in ging tegen wettische en schriftgeleerden types zegt voor mij al genoeg.
Paulus hamert op de genade die Jezus brengt, weg van het wettische leven omdat dat niet haalbaar is geweest.

En tempelprostitutie etc is dat nou zo vreemd dat Paulus er een afschuw tegen had, dat heeft niet alleen met homofilie te maken maar de manier van seks bedrijven, liefdeloos, gebaseerd op lusten.

Daarom zijn we nu al een heel stap verder dat homo's mogen trouwen of in ieder geval geregisteerd partnerschap mogen hebben, zij weten wat liefde inhoudt. Daar doelt Paulus ook op.

Het mooie wat hij zelfs aangaf, als je Jezus het beste wilt leren kennen kun je beter maar niet trouwen zelfs wat humor :D



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 17-06-2010 16:08 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 17 juni 2010 16:02 schreef MR. N het volgende:
Miljoenen getuigen van een feit? Op dit moment? Ohjee, je draaft wat door nu, dat er miljoenen zijn die in hem geloven is totaal wat anders.

En verder is er geen enkel bewijs dat hij bestaan heeft. Gewoon niets.


Dus alweer geen bewijs. Ik blijf gewoon maar bij mijn mening dat Jezus een verzinsel is van een geloof, kan zijn dat hij heeft rondgelopen in Israel, maar een zoon van een niet bestaande god was hij zeker niet.


Je leest over de wetenschappers heen, dit vind ik dan weer apart... de meeste wetenscahppers kunnen er niet omheen hoor dat hij niet bstaan heeft wordt nog minder aangehangen door wetenschappers dan wel. Wat dat betreft ben jij dus een uitzondering en denk ik zelfs dat je het liever niet wilt weten of hij bestaat heeft of niet.
Sorry dat ik misschien kwetsend ben, maar naar mijn inzien lul je nu wat.
Ik hoop dat Bastianus of anderen etc mij gelijk kunnen geven ?



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-06-2010 16:18 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 juni 2010 16:08 schreef ProgTon het volgende:
de meeste wetenscahppers kunnen er niet omheen hoor

dat hij niet bstaan heeft wordt nog minder aangehangen door wetenschappers dan wel.

Wil je dit echt zo doen? Laat maar getallen zijn om bovenstaande beweringen te staven.

edit; overigens >>geloof<< ik best dat Jezus bestaan heeft. Maar vind ik het niet zo'n relevant punt (zie Marks post hieronder waarom ).

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 17-06-2010 16:33]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-06-2010 16:28 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 17 juni 2010 16:08 schreef ProgTon het volgende:
Je leest over de wetenschappers heen, dit vind ik dan weer apart... de meeste wetenscahppers kunnen er niet omheen hoor dat hij niet bstaan heeft wordt nog minder aangehangen door wetenschappers dan wel.


Waar baseer je dit op? Voor zover ik weet is er namelijk totaal geen steekhoudend bewijs voor het daadwerkelijkbestaan van Jezus als zijnde een profeet die door zijn volgelingen gezien werd als de zoon van God en die gekruisigd is door de Romeinen. Wellicht kun je me een of twee voorbeelden geven van bewijs dat wel steekhoudend is en dat niet is geschreven enkele honderden jaren na zijn dood?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 17-06-2010 16:39 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 17 juni 2010 14:42 schreef Fusion het volgende:
Tot zover zijn we het helemaal met elkaar eens.


Ehm waarom niet? Jij hebt toch ook voorbeelden en 'hogere machten'? Jij bent toch ook een produkt van je ouders, de cultuur, de regering, je vriendenkring etc etc? Jji neemt toch ook uit al die bronnen bewust en (nog veel meer) onbewust jouw normen en waarden over? Stel nou dat één van de die bronnen, zeg een hele goede vriend, jou ontzettend raakt en precies dat aangeeft wat jij ook belangrijk vindt? Op een wonderlijke manier die je niet kunt verklaren en je tot in het diepste van je ziel roert? Maar je kunt t niet beredeneren? Laat je die vriend dan links liggen? Of doe je daar iets mee? Ach laat ook maar, beetje vaag en slecht voorbeeld

Beetje laat, maar toch nog even.

Wat maakt je dan in NIEMANDSnaam een christen!? Als ik mijn moeder als een grote inspiratie in mijn leven zie, ben ik dan een moederaan o.i.d. !?


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 17-06-2010 16:54 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 17 juni 2010 16:39 schreef Alterprince het volgende:
Beetje laat, maar toch nog even.

Wat maakt je dan in NIEMANDSnaam een christen!? Als ik mijn moeder als een grote inspiratie in mijn leven zie, ben ik dan een moederaan o.i.d. !?


kom op zeg, Christen = volgeling van Jezus, dan ben je Christen is dat nu zo moeilijk xd



Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 17-06-2010 16:56 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 17 juni 2010 16:54 schreef ProgTon het volgende:
kom op zeg, Christen = volgeling van Jezus, dan ben je Christen is dat nu zo moeilijk xd

Waarom noemt 'ie dát dan niet?

En wat ben jij dan? Een volgeling van Jezus? Volg je hem blindelings, wat Fusion dus zegt niet te doen, of zie je hem als een voorbeeld? En als je hem alleen als een voorbeeld ziet, wat maakt je dán nog een christen?

edit: want als dat de definitie is die jij geeft, dan is Harry Potter ook een geloof want die kun je ook als een voorbeeld zien en die heeft ook een boek.

IETS KLOPT HIER NIET

[Dit bericht is gewijzigd door Alterprince op 17-06-2010 16:58]


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 17-06-2010 16:59 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 17 juni 2010 16:56 schreef Alterprince het volgende:
Waarom noemt 'ie dát dan niet?

En wat ben jij dan? Een volgeling van Jezus? Volg je hem blindelings, wat Fusion dus zegt niet te doen, of zie je hem als een voorbeeld? En als je hem alleen als een voorbeeld ziet, wat maakt je dán nog een christen?


Je zou het kunnen zien als dat Jezus het Christendom heeft gesticht, we zijn volgelingen van Jezus, sorry hoor maar Christen betekent volgeling van Jezus wat moet ik verder nog uitleggen?

Blindelings volgen is niet reeël je doet je best Hem te volgen, zoals hem zijn/worden lukt niemand



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-06-2010 17:00 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 juni 2010 16:01 schreef WMP het volgende:
Geweldig om te zien hoe geloof elke vorm van gezond verstand elimineert. ProgTon en Fusion zijn de perfecte voorbeelden.
Geweldig om te zien dat jij even wat ongefundeerd gebrabbel vanuit de zijlijn inbrengt. Pffff.


When your people matter, menstrual health matters


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 17-06-2010 17:01 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 17 juni 2010 16:56 schreef Alterprince het volgende:
Waarom noemt 'ie dát dan niet?

En wat ben jij dan? Een volgeling van Jezus? Volg je hem blindelings, wat Fusion dus zegt niet te doen, of zie je hem als een voorbeeld? En als je hem alleen als een voorbeeld ziet, wat maakt je dán nog een christen?

edit: want als dat de definitie is die jij geeft, dan is Harry Potter ook een geloof want die kun je ook als een voorbeeld zien en die heeft ook een boek.

IETS KLOPT HIER NIET
Een christen is gewoon een aanhanger van het christendom, wat doe je moeilijk zeg.


Silence
Usericon van Silence
Posted 17-06-2010 17:01 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 17 juni 2010 16:59 schreef ProgTon het volgende:
zoals hem zijn/worden lukt niemand
Hoezo niet?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-06-2010 17:02 by Mark Profiel van Mark

Dan moet je pa eerst God zijn.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-06-2010 17:02 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 juni 2010 16:56 schreef Alterprince het volgende:
Volg je hem blindelings, wat Fusion dus zegt niet te doen, of zie je hem als een voorbeeld? En als je hem alleen als een voorbeeld ziet, wat maakt je dán nog een christen?
Wie zegt dat ik Hem niet blind volg? Jij gaat er vanuit dat iemand volgen geen ruimte over laat voor eigen denken, en dat slaat natuurlijk nerg... ehm dat is natuurlijk nogal overdreven ontdaan van elke nuance. TOCH?


When your people matter, menstrual health matters


Silence
Usericon van Silence
Posted 17-06-2010 17:03 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 17 juni 2010 17:02 schreef Mark het volgende:
Dan moet je pa eerst God zijn.
Precies, dat snap ik niet. 'Iedereen is gelijk, behalve degene wiens vader god is?'.

Geloven is prima, maar waarom in iemand waarvan je niet eens weer of hij wel bestaat?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-06-2010 17:03 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 17 juni 2010 17:02 schreef Fusion het volgende:
Wie zegt dat ik Hem niet blind volg? Jij gaat er vanuit dat iemand volgen geen ruimte over laat voor eigen denken, en dat slaat natuurlijk nerg... ehm dat is natuurlijk nogal overdreven ontdaan van elke nuance. TOCH?


Klopt, ook wij atheisten vinden Alterprince een beetje doordraven nu.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 17-06-2010 17:04 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 17 juni 2010 17:01 schreef Silence het volgende:
Hoezo niet?


heb je ooit een mens gezien die zonder zonden leeft, of denk je dat uberhaupt er een mens is die zonder zonden leeft?
Denk het niet, dat deed Hij wel vandaar.

Het is ook niet realistisch, dat houdt niet in dat het streven er na of dankbaar zijn dat Hij dat wel was hoog in het vaandel staat



Silence
Usericon van Silence
Posted 17-06-2010 17:08 by Silence Profiel van Silence

En hoe weet je dat hij zonder zonden leefde, ken je hem soms? En die zonden zijn toch pas bedacht nádat hij al lang en breed dood was?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-06-2010 17:08 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 juni 2010 17:04 schreef ProgTon het volgende:
heb je ooit een mens gezien die zonder zonden leeft, of denk je dat uberhaupt er een mens is die zonder zonden leeft?

Ik! Ik! Ik!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Silence
Usericon van Silence
Posted 17-06-2010 17:10 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 17 juni 2010 17:08 schreef ZelThoR het volgende:
Ik! Ik! Ik!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-06-2010 17:11 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 17 juni 2010 17:08 schreef ZelThoR het volgende:
Ik! Ik! Ik!


Masturberen is ook een zonde.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-06-2010 17:12 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 juni 2010 17:11 schreef Mark het volgende:
Masturberen is ook een zonde.

Pfffft, nietes. Daarbij maakt degene zonder zonde wel even uit wat zondes zijn en niet


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 17-06-2010 17:14 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 17 juni 2010 17:12 schreef ZelThoR het volgende:
Pfffft, nietes. Daarbij maakt degene zonder zonde wel even uit wat zondes zijn en niet


Mooi, dan trek ik nog even verder


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-06-2010 17:15 by Mark Profiel van Mark

Oh, wacht even, ik had het fout:

http://www.layhands.com/IsMasturbationASin.htm


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 17-06-2010 17:16 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 17 juni 2010 17:02 schreef Fusion het volgende:
Wie zegt dat ik Hem niet blind volg? Jij gaat er vanuit dat iemand volgen geen ruimte over laat voor eigen denken, en dat slaat natuurlijk nerg... ehm dat is natuurlijk nogal overdreven ontdaan van elke nuance. TOCH?

O.

Nee, je mist een stukje.

Jij zegt zelf dat je hem volgt maar wel nadenkt.
Dat is dus niet blindelings.
Als je iemand niet blindelings volgt, maar wel waardeert, wat is het dan? Een (groot) voorbeeld, lijkt mij. Of een klein voorbeeld, zoveel nuance als je wil.

Of is het wat anders? Kun je definiëren wat voor jou het verschil maakt tussen Jezus en een ander groot voorbeeld. Waarom is Jezus een godsdienst waard en dat andere voorbeeld niet?


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen