IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom V: daar waar ProgTon de enige ware leer van Christus predikt Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-06-2010 15:31 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 juni 2010 15:04 schreef ZelThoR het volgende:
Wat maakt het al dan niet hebben bestaan van Jezus eigenlijk überhaupt uit voor het diepgaande, spirituele effect op mensen? Als ik een dergelijk effect zou voelen maakt het me denk ik niet uit of die persoon wel of niet echt is.
Dat waag ik te betwijfelen.

quote:
Op 18 juni 2010 15:04 schreef ZelThoR het volgende:
Dat gevoel wordt er niet anders van.
Eens. Denk ik.

quote:
Op 18 juni 2010 15:04 schreef ZelThoR het volgende:
Ja. En ook bewijs dat er meer is dan dat!
Het was natuurlijk maar een halve grap die tot nadenken zou moeten kunnen zetten. Zwaartekracht levert binnen de quantummechanica veel problemen op. Daarmee probeer ik aan te geven dat wetenschappelijk bewijs gay en overrated is ( ) terwijl we allemaal dagelijks zwaartekracht ervaren. Niet dat we allemaal God of Jezus bewust ervaren, maar ik hoop dat je inziet wat ik probeer aan te geven.


When your people matter, menstrual health matters


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 18-06-2010 15:34 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 18 juni 2010 15:24 schreef Fusion het volgende:
Misschien was het nodig om Abraham in te laten zien hoe vergankelijk het leven is, hoe nietig wij zijn, en hoe alles in deze schepping aan de Schepper toebehoort.




Dus; 'kijk Abraham, ik kon jou gewoon aanzetten tot het vermoorden van je eigen zoon, ik ben best wel machtig en cool, nietwaar? Alles behoort aan mij, en jij bent een nietige mier die ik zijn eigen kroost kan laten vermoorden door een simpel bevel uit te spreken.'

quote:


Een soort van totale overgave (daarbij in het achterhoofd houdende dat God *nooit* dit offer had laten plaatsvinden) nodig om de stamvader van het uitverkoren volk te worden?


Maar Abraham kon WEL geloven dat God een dergelijk offer eiste. Anders was hij er immers niet tot bereid geweest, maar had hij zich afgekeerd van God als een valse en wrede tiran.

Geen christen zal Abraham een slecht mens noemen omdat hij zijn zoon wilde offeren aan God. Waarom? Omdat het offer een bevel was VAN God. Zo draagt hij zelf geen verantwoordelijkheid voor de bereidheid om zijn eigen zoon te doden. Dit wordt immers vergeven door het feit dat hij dit wilde doen in opdracht van God.



[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 18-06-2010 15:40]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-06-2010 15:41 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Kijk GL, ik kan mijn visie geven tot we een ons wegen, maar jouw afschuw van het onderwerp en je constante afschildering van hoe gruwlijk God daarom is in jouw ogen, zorgt ervoor dat jij mijn visie toch niet zult begrijpen. Ook jij gaat dood, ook ik. Misschien vandaag, misschien over tientallen jaren. Misschien snel en pijnloos, misschien niet. Misschien natuurlijk, misschien door een mensenhand, een ongeluk, wie zal het zeggen. We ZIJN nietig, dust in the wind, bladiebla. En soms doen gebeurtenissen ons dat inzien (een ziekte, een sterfgeval dichtbij etc) en soms is het zelfs nodig om dat in te zien. Ik geloof dat God het recht heeft om alles te vragen (ik denk dat menig atheistisch filosoof het met me eens zou zijn, even van de stelling dat Hij bestaat uitgaande), maar ik geloof dat God nooit om een mensenoffer zou vragen in de houding dat het ook zou moeten plaatsvinden.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-06-2010 15:45 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 juni 2010 15:34 schreef Gemene Lepel het volgende:
Geen christen zal Abraham een slecht mens noemen omdat hij zijn zoon wilde offeren aan God. Waarom? Omdat het offer een bevel was VAN God. Zo draagt hij zelf geen verantwoordelijkheid voor de bereidheid om zijn eigen zoon te doden. Dit wordt immers vergeven door het feit dat hij dit wilde doen in opdracht van God.


Hier ga je de mist in. Ik denk dat geen Christen Abraham slecht vind, JUIST OMDAT het zo gelopen is. Was het anders gelopen (en dat is dus niet zo) had het Godsbeeld van de mensen heel anders geweest, was misschien zelfs het hele monotheisme niet ontstaan. Jij doet de uitkomt als irrelevant overkomen, voor mij is de uitkomst extreem relevant.


When your people matter, menstrual health matters


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 18-06-2010 15:48 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 18 juni 2010 15:41 schreef Fusion het volgende:
maar ik geloof dat God nooit om een mensenoffer zou vragen in de houding dat het ook zou moeten plaatsvinden.


Abraham wel (het is immers geen test als je van tevoren weet dat het niet fout zal gaan). Maar ok; altijd geniaal hoe sommige christenen het OT krampachtig proberen te verenigen met hun liefdevolle Jebus. Ik heb een vriendin de moord op alle eerstgeborenen horen goedpraten, omdat de Egyptenaren als volk verantwoordelijk waren voor de misère van de Joden. Van dat soort ongein moet ik toch een beetje achter m'n oren krabben (neem ook; de oproep tot genocide op bepaalde stammen bij de intrek in Israël). Volkerenmoord is prima, mits door middel van goddelijke interventie.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 18-06-2010 15:51]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-06-2010 15:56 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Misschien wist/geloofde/hoopte Abraham ook wel dat hij op zijn minst op het laatste moment zou worden gestopt? Of misschien had hij zelf wel op t laatste moment gestopt? Het verhaal staat in een paar zinnen opgeschreven, kan jij in zijn hoofd kijken en de ongetwijfeld nogal heftige twijfel zien? Geen idee, en als je mijn visie krampachtig vind snap ik dat best (vind ik ook een klein beetje van de jouwe, maar ik geef grif toe dat jij meer 'recht' erop hebt dan ik). Wel lees ik in de Bijbel dat mensenoffers verboden zijn, dat later zelfs aangegeven wordt dat dierenoffers niet meer nodig zijn, en dat dit allemaal redelijk progressief was tov sommige andere culturen. Ik denk genoeg van God te weten om te snappen dat God dit nooit echt had laten gebeuren, en ik vermoed Abraham tot op de laatste seconde idem.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-06-2010 15:59 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 juni 2010 15:48 schreef Gemene Lepel het volgende:
Abraham wel (het is immers geen test als je van tevoren weet dat het niet fout zal gaan)
Natuurlijk is het nog steeds een test Als wij elkaar zouden kennen en ik zou jou vragen de bekende "doe je ogen dicht en laat jezelf naar achteren vallen, dan vang ik je op" test te doen, en wij zijn goede vrienden en je kent me goed genoeg om te weten dat ik je ZEKER zou opvagen, zou het nog steeds eng voor je zijn en zou het nog steeds een test zijn. Zo te meer bij dit soort heftige en bovennatuurlijke zaken.


When your people matter, menstrual health matters


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-06-2010 16:02 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 18 juni 2010 15:31 schreef Fusion het volgende:
Dat waag ik te betwijfelen.

Waarom?
quote:
Het was natuurlijk maar een halve grap die tot nadenken zou moeten kunnen zetten. Zwaartekracht levert binnen de quantummechanica veel problemen op. Daarmee probeer ik aan te geven dat wetenschappelijk bewijs gay en overrated is ( ) terwijl we allemaal dagelijks zwaartekracht ervaren. Niet dat we allemaal God of Jezus bewust ervaren, maar ik hoop dat je inziet wat ik probeer aan te geven.

Zwaartekracht is niet genoeg binnen kwantummechanica, nee.

En ik begrijp je gedachtengang en wat je ermee probeert duidelijk te maken (en ik ben het ermee eens, wetenschappelijk bewijs is gay en overrated), het vervelende is echter dat het een stuk makkelijker is om aan te tonen dat er wel zwaartekracht moet zijn dan aan te tonen dat er wel een God moet zijn (c.q. wel versus niet). Daarom mijn herhaalde oproep om niet alsmaar wetenschap erbij te halen, dat doet juist af aan je geloofwaardigheid


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-06-2010 16:10 by bastianus Profiel van bastianus

Fusion, ik vind je (wat ik van je lees) een prima en intelligente gast. Maar ik vind het wel gevaarlijk dat je een boven jou gestelde figuur als perfect en volmaakt ziet, en in naam daarvan alles van hem probeert recht te praten. Het is wel menselijk, Wilders-stemmers b.v. doen het ook, maar dergelijke grenzeloze idolatie vind ik onverantwoord.
Moord en doodslag goedpraten, het veroorzaken van onnodig lijden en worstelen, als het in naam van God is kan dat ineens allemaal? Vooral vreemd omdat je in andere opzichten blijk geeft van een alleszins redelijke en nuchtere kijk op dingen. Maar als Jezus of zijn vader de oorzaak is kan krom ineens wel recht zijn?
En natuurlijk loop ik op een infantiele en halsstarrige manier tekeer te gaan tegen de bijbel, het christelijk geloof etc. Maar de meeste christenen die ik ken of kende geloven op dezelfde wijze, en de bijbel is ook op dezelfde wijze geschreven m.i. Ik probeer je slechts te laten zien dat de God uit de bijbel een dubieuze, ijverzuchtige en boosaardige figuur is, met een verwarde en narcistische zoon. Daarbij probeer ik de logica uit de bijbel te gebruiken, maar die is ook halsstarrig en infantiel.
De bijbel is onzin. Maar wel gevaarlijke onzin, want het boek is veel gebruikt om kwaad aan te richten, en dat gebeurt nu nog. Daarom lijkt het me beter om zelf na te denken, i.p.v. 2000 jaar oude primitieve richtlijnen te hanteren voor je doen en laten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-06-2010 16:19 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 juni 2010 16:02 schreef ZelThoR het volgende:
Daarom mijn herhaalde oproep om niet alsmaar wetenschap erbij te halen, dat doet juist af aan je geloofwaardigheid
Volgens mij doe ik dat nooit? Kijk als Christen moet je de waarheid gewoon in zijn/haar gezicht durven te kijken. En als het zeer waarschijnlijk is dat de aarde niet het middelpunt van het helal is (AAAARGH KETTER!!!) moet je dat gewoon durven accepteren. Ik geloof in God en net zoals de wetenschap haar inzichten continu bijschaaft en soms zelfs inwisselt voor nieuwe, doe ik dat ook. Maar de kern blijft. Logica is slechts een input parameter voor de black box die onder t pseudoniem Fusion op ZM post. Mijn gevoel is een net zo belangrijke. En de onverklaarbare (natuurlijk, met flink wat kwaadwil kun je alles geforceerd proberen te verklaren) dingen die ik ervaar en voel sinds mijn bekering zijn dusdanig spiritueel en ingrijpend dat ik inzie dat ik niet alleen op logica wil varen in dit leven.

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 18-06-2010 16:21]


When your people matter, menstrual health matters


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-06-2010 16:40 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 18 juni 2010 16:19 schreef Fusion het volgende:
Volgens mij doe ik dat nooit? Kijk als Christen moet je de waarheid gewoon in zijn/haar gezicht durven te kijken. En als het zeer waarschijnlijk is dat de aarde niet het middelpunt van het helal is (AAAARGH KETTER!!!) moet je dat gewoon durven accepteren. Ik geloof in God en net zoals de wetenschap haar inzichten continu bijschaaft en soms zelfs inwisselt voor nieuwe, doe ik dat ook. Maar de kern blijft. Logica is slechts een input parameter voor de black box die onder t pseudoniem Fusion op ZM post. Mijn gevoel is een net zo belangrijke. En de onverklaarbare (natuurlijk, met flink wat kwaadwil kun je alles geforceerd proberen te verklaren) dingen die ik ervaar en voel sinds mijn bekering zijn dusdanig spiritueel en ingrijpend dat ik inzie dat ik niet alleen op logica wil varen in dit leven.

Ah, sorry, ik bedoelde het meer in het algemeen. Jij doet dat niet voortdurend op onzinnige momenten/manieren, dus je hoeft je niet erg aangesproken te voelen. Behalve daarnet dus

En dat je dingen op gevoel doet is dikke prima natuurlijk!



Wil je deze ook nog doen?

quote:
Op 18 juni 2010 15:31 schreef Fusion het volgende:
Dat waag ik te betwijfelen.

Waarom?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-06-2010 16:47 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 juni 2010 16:10 schreef bastianus het volgende:
Fusion, ik vind je (wat ik van je lees) een prima en intelligente gast.
eensgelijks enzo.

quote:
Op 18 juni 2010 16:10 schreef bastianus het volgende:
Maar ik vind het wel gevaarlijk dat je een boven jou gestelde figuur als perfect en volmaakt ziet, en in naam daarvan alles van hem probeert recht te praten.
En terecht dat je dat gevaarlijk vind! Vind ik ook van extreme moslims, militante atheisten etc.

quote:
Op 18 juni 2010 16:10 schreef bastianus het volgende:
Het is wel menselijk, Wilders-stemmers b.v. doen het ook, maar dergelijke grenzeloze idolatie vind ik onverantwoord.
Moord en doodslag goedpraten, het veroorzaken van onnodig lijden en worstelen, als het in naam van God is kan dat ineens allemaal?
Vreemd dat je mijn visie op/omgang met de voor jou (en mij) moeilijke zaken uit het Christendom zo samenvat. Heb je al mijn posts gelezen als ik jouw en andermans lastige vragen probeerde te beantwoorden? Een aantal zaken vind ik zelf ook erg moeilijk te bevatten, en dat zul je me dan ook altijd grif horen toegeven. En misschien zijn een aantal zaken in het OT misschien overtrokken, of zelfs niet juist weergegeven, of symbolisch. Als alles hunky dory was qua religie en het OT, had Jezus ook nooit hoeven komen. Als ik de woorden van Jezus lees, resoneert dat tot in het diepst van mijn ziel en ben ik letterlijk tot aan tranen geroerd door wat hij zegt over liefde voor God en voor naasten. Het voelt triljoen keer zo perfect, zo echt, zo volmaakt als alles wat ik daarvoor aan alle buddhistische, hindi, satanische, filosofische etc literatuur tot me heb genomen. En zelfs die woorden doen het nog geen recht aan. Tel daarbij op dat ik rond mijn bekering echt een aantal wonderlijke dingen heb meegemaakt (sommige heb ik reeds gepost, andere niet), en ik heel erg aaan het veranderen ben (ten goede hehe) en het zou raar zijn als ik niet zou besluiten om deze weg te volgen. Ik ben geen theoloog en ik heb ook vraagstukken waar ik mee worstel, maar ik ben ook van mening dat een groot aantal van de vraagstukken die ik hier naar me toe gesmeten krijg wel heel erg vergezocht zijn danwel op een dusdanig kinderachtige, kromme manier worden gebracht, dat ik me wel eens afvraag wie er korzichtiger is: de Christen die je verafschuwt of jezelf (niet naar jou persoonlijk). Maar ja, ik geef grif toe dat er moeilijke passages voor me zijn.

quote:
Op 18 juni 2010 16:10 schreef bastianus het volgende:
Ik probeer je slechts te laten zien dat de God uit de bijbel een dubieuze, ijverzuchtige en boosaardige figuur is, met een verwarde en narcistische zoon.
Dan slaag je daar tot nu toe nog niet echt in. Het verbaast me ook van je (dit keer wel naar jou persoonlijk) wat jij aan conclusies hebt overgehouden aan je vele bijbelstudies. Je komt te vaak met algemeenheden en de paar keer dat je de diepte induik, kom je niet echt met schokkende dingen, of dingen waar ik het idd zwaar mee heb. Dan doet GL het beter haha

quote:
Op 18 juni 2010 16:10 schreef bastianus het volgende:De bijbel is onzin. Maar wel gevaarlijke onzin, want het boek is veel gebruikt om kwaad aan te richten, en dat gebeurt nu nog.
Klopt. Net zoals wetten, net zoals politiek, net zoals koningschappen etc. Het is ook gebruikt om onvoorstelbaar veel moois 'aan te richten'.

quote:
Op 18 juni 2010 16:10 schreef bastianus het volgende:Daarom lijkt het me beter om zelf na te denken, i.p.v. 2000 jaar oude primitieve richtlijnen te hanteren voor je doen en laten.

Tsja, daar gaan we weer. Ik denk na. En als je na al die jaren bijbelstudie nog steeds denkt dat de wetten van het OT voor jou gelden, heb je denk ik te veel liggen slapen in de klas Je slaat de plank daar namelijk VOLLEDIG mee mis.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-06-2010 16:50 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 juni 2010 16:40 schreef ZelThoR het volgende:

Wil je deze ook nog doen?


Waarom?
Nog ff snel dan, want mijn systeem doet t bijna weer en ik moet nog VEEL doen

Als iemand een letterlijk life-changing effect op je heeft, als iemand zijn woorden je tot in het diepst van je ziel raken, lijkt het mij erg onwaarschijnlijk dat het niet voor je zou uitmaken of hij/zijn wel/niet heeft bestaan Mocht blijken dat hij niet heeft bestaan, je niet besluit om al het geleerde direct overboord te gooien, dat geloof ik wel, maar das wat anders.


When your people matter, menstrual health matters


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-06-2010 16:51 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 18 juni 2010 16:50 schreef Fusion het volgende:
Als iemand een letterlijk life-changing effect op je heeft, als iemand zijn woorden je tot in het diepst van je ziel raken, lijkt het mij erg onwaarschijnlijk dat het niet voor je zou uitmaken of hij/zijn wel/niet heeft bestaan Mocht blijken dat hij niet heeft bestaan, je niet besluit om al het geleerde direct overboord te gooien, dat geloof ik wel, maar das wat anders.

Ja, OK, je hebt gelijk. Het zou wel voor me uitmaken, maar niet voor het geloof wat ik uiteindelijk heb in het geleerde (als dat effect inderdaad echt diepgaand was).

edit; succes met werken nog, ik ga zo bier drinken

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 18-06-2010 16:52]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-06-2010 16:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Zondaar! Ketter!!! Oh nee, monniken dronken ook bier, nou, vooruit dan maar, het zal dan wel goed zitten.


When your people matter, menstrual health matters


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 19-06-2010 13:06 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

Als ik mijzelf afstem met Fusion, kan ik misschien nog wel wat leren.
Zijn reacties zijn duideiljk inhoudelijker dan die van mij.

Maar de essentie van het geloof is bij mij weinig anders, het is geen kwestie van weten, maar vertrouwen. Het woord heeft mij/ons geboeid. En het wonder dat Jezus Christus heet is voor mij in ieder geval van levensbelang en zijn evangeliën zijn tof.

Dat religie een slecht imago heeft dat staat als een huis, gisteren maar weer bevestigd gekregen door film te zien over kruistochten etc. Schaam me dood, als Christen zijnde moet je juist proberen samen door eeen deur te gaan niemand minderwaardig behandelen, en al helemaal niet het Christendom verheffen boven de andere religies.
De haat jegens het Jodendom, omdat Christenen vinden dat er alleen door Jezus redding plaats zal vinden is ook zoiets.
God is vanaf dag 1 op weg met het volk Israël heeft ze aantal keren gered, en ze zijn er nog na alles wat ze meegemaakt hebben kunnen ze bijna niet meer een hecht volk zijn.

Mijn hoop is gevestigd op een Nieuw Jeruzalem, waar God Jezus (joden geloven ook in een wederkosmt) laat terugkomen vanuit Israël de wereld vrede brengt, shalom, peace etc.
Waarom maar ook waarom heerst er dan zon haat en nijd als meerdere religies bijna hetzelfde hopen.



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 19-06-2010 13:09 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

Als ik mijzelf afstem met Fusion, kan ik misschien nog wel wat leren.
Zijn reacties zijn duideiljk inhoudelijker dan die van mij.

Maar de essentie van het geloof is bij mij weinig anders, het is geen kwestie van weten, maar vertrouwen. Het woord heeft mij/ons geboeid. En het wonder dat Jezus Christus heet is voor mij in ieder geval van levensbelang en zijn evangeliën zijn tof.

Dat religie een slecht imago heeft dat staat als een huis, gisteren maar weer bevestigd gekregen door film te zien over kruistochten etc. Schaam me dood, als Christen zijnde moet je juist proberen samen door eeen deur te gaan niemand minderwaardig behandelen, en al helemaal niet het Christendom verheffen boven de andere religies.
De haat jegens het Jodendom, omdat Christenen vinden dat er alleen door Jezus redding plaats zal vinden is ook zoiets.
God is vanaf dag 1 op weg met het volk Israël heeft ze aantal keren gered, en ze zijn er nog na alles wat ze meegemaakt hebben kunnen ze bijna niet meer een hecht volk zijn.

Mijn hoop is gevestigd op een Nieuw Jeruzalem, waar God Jezus (joden geloven ook in een wederkosmt) laat terugkomen vanuit Israël de wereld vrede brengt, shalom, peace etc.
Waarom maar ook waarom heerst er dan zon haat en nijd als meerdere religies bijna hetzelfde hopen.



Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 19-06-2010 15:19 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Dat laatste stukje: erg mooi, maar geloof je ook echt dat het werkelijkheid kan worden?


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 19-06-2010 15:25 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 19 juni 2010 15:19 schreef Alterprince het volgende:
Dat laatste stukje: erg mooi, maar geloof je ook echt dat het werkelijkheid kan worden?


op zn moslims gezegd, als God het wil, kan dat zeker. Bovendien is het een profetie die in als ik mij niet vergis alle drie de grooste geloofstromingen voorkomt.

Joden kijken uit naar een Messiaanse Koning die komt op aarde,

Christenen de wederkomst van Jezus

Moslims geloven hetzelfde als de Christenen, dat Jezus terugkomt, Jezus is immers ook in het Islam een belangrijke persoonlijkheid



Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 19-06-2010 15:28 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

"Als God het wil"

houdt dat een apocalyps in waarin de huidige overbevolking verholpen wordt? Gaat anders niet lukken ben ik bang.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-06-2010 21:22 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 juni 2010 16:47 schreef Fusion het volgende:
Tsja, daar gaan we weer. Ik denk na. En als je na al die jaren bijbelstudie nog steeds denkt dat de wetten van het OT voor jou gelden, heb je denk ik te veel liggen slapen in de klas Je slaat de plank daar namelijk VOLLEDIG mee mis.

Wel grappig dat je caps lock gebruikt als je wilt overtuigen, mensen die moeite hebben een discussie te winnen gaan vaak harder praten, dit lijkt me iets vergelijkbaars.
De rest van onze punten discussiëer ik even niet over, want ik denk dat we niet erg van elkaar verschillen maar het over de dingen waar we het niet eens over zijn het toch nooit eens zullen worden.
Dat zo goed mogelijk proberen te leven en veranderen wat jij doet, dat doe ik trouwens ook. Het vreemde is dat sinds ik niet meer "volgens de bijbel" leef, ook veel minder moeite heb om "goed" te leven. Bovendien komt het nu "van binnen uit", en niet uit een boekje, dat vind ik ook prettiger. En je aan de richtlijnen betreffende sex, huwelijk etc. uit de bijbel houden leidde bij mij eerder tot frustratie dan tot iets anders.
Sinds ik die beklemmende regels aan de kant gooide, ben ik ook op andere gebieden minder gefrustreerd. Mijn ervaring is juist door sommige "duistere" (ook maar een christelijke benaming) kanten van jezelf te doorgronden en uit te oefenen, je veel meer in balans komt met jezelf. En je krijgt door het uitleven en uiten daarvan weer meer geduld en flegmatiek op andere gebieden.

Er wordt in het NT vaak genoeg gerefereerd aan de wetten uit het OT. Verder wordt er ook vaak gemeld dat je na bekering zo goed mogelijk dient te leven, en daarbij wel die wetten als richtlijn dient te gebruiken. De God uit het OT en die uit het NT zijn volgens de bijbel één en dezelfde.
Die "zondigheid" waar ze het in de bijbel zo vaak over hebben komt er ook uit voort dat de mens zich niet aan de wetten van God kan houden. Maar waarom zou dat überhaupt moeten als die wetten an sich al nergens op slaan?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 20-06-2010 12:17 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 19 juni 2010 21:22 schreef bastianus het volgende:

Er wordt in het NT vaak genoeg gerefereerd aan de wetten uit het OT. Verder wordt er ook vaak gemeld dat je na bekering zo goed mogelijk dient te leven, en daarbij wel die wetten als richtlijn dient te gebruiken. De God uit het OT en die uit het NT zijn volgens de bijbel één en dezelfde.
Die "zondigheid" waar ze het in de bijbel zo vaak over hebben komt er ook uit voort dat de mens zich niet aan de wetten van God kan houden. Maar waarom zou dat überhaupt moeten als die wetten an sich al nergens op slaan?



Dat laatste spreek ik tegen en wel omdat Jezus zelf erop hamerde het wettische en aan regels verbonden leven te verlaten, maar om zijn genade te volgen. En daar hamert Paulus ook nog eens op.

Vastgeketend leven aan de wet of in de genade van Jezus Christus leven, ik vind dat tweede toch veel meer NT dan het eerste

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 20-06-2010 12:18]



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-06-2010 19:09 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 juni 2010 21:22 schreef bastianus het volgende:
Wel grappig dat je caps lock gebruikt als je wilt overtuigen, mensen die moeite hebben een discussie te winnen gaan vaak harder praten, dit lijkt me iets vergelijkbaars.
Tsja... wat grappig dat jij denkt dat er iets te winnen valt.


When your people matter, menstrual health matters


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 20-06-2010 19:17 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

quote:
Op 20 juni 2010 19:09 schreef Fusion het volgende:
Tsja... wat grappig dat jij denkt dat er iets te winnen valt.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 20-06-2010 20:23 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 20 juni 2010 19:09 schreef Fusion het volgende:
Tsja... wat grappig dat jij denkt dat er iets te winnen valt.


sterke opmerking, het is geen wedstrijdje ofzo



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen