IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom V: daar waar ProgTon de enige ware leer van Christus predikt Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-06-2010 0:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

zeg, grafschennis,
vind je dat dat mogelijk moet zijn in een gerechtelijk onderzoek?


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-06-2010 0:46 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 26 juni 2010 0:28 schreef ProgTon het volgende:
En om dan tot slot nog even in te gaan op toegeven en zelfs bezingen van de duisternis, hoogstpersoonlijk vind ik dat beetje angstig overkomen. Daar zit wanhoop achter.
Toppunt van arrogantie is denken te menen dat je een god bent, dat je aan niemand verantwoording hoeft af te leggen etc.


Nee, het is precies andersom. Het toppunt van arrogantie is dat christenen denken dat ieder mens verantwoording moet afleggen aan hun god.

quote:
Ik kan het niet alleen


Jij kunt het prima alleen, maar dat wil je niet.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-06-2010 10:12 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 juni 2010 0:28 schreef ProgTon het volgende:
nou dan wens ik je veel plezier toe in het leven, kan er met mijn hoofd niet bij hoor het spijt me wel. Als je zon kijk hebt over het geloof dan kan ik niet anders dan zwijgen. Waarom ik beleef het heel anders, ik kijk halsrijkend uit naar de dag wanneer Jezus komt. Ik vertrouw in uitspraken als wanneer je gelooft dat je behouden zult worden. En ik geloof ook in het feit wanneer een mens een goed hart heeft en daar gaat God over dat hij ook naar de hemel mag, gisteren nog gelezen, en zal ik blijven uitkranen.

Je mist het punt; zo'n beloning op het eind van de rit doet niks om de duisternis tijdens de rit minder te maken.
quote:
- en als laatste dat ik nog kwijt wil en dat zal ik ook beargumenteren: wat ik het meest jammer vindt en dat mag/mogen je/jullie gerust wezen is het feit dat de deur naar al zoveel geschreven tekst bij dees of geen compleet dicht is geraakt of gegaan.
De visie is grotendeels gericht op al het negatieve in zake het geloof/religie, al het discutabele in de bijbel, Grotendeels alleen kijken naar de wetenschap wat die allemaal op hebben te merken.

Ik heb niks tegen de Bijbel als tekst.
quote:
De hoop en liefde die de Bijbel met zich meeneemt met een paar woorden gelijk aan de kant worden geschoven, de hoop en de liefde die wel degelijk effect hebben op de mens maar dan niet in het brein maar in hart. Laat dat even duidelijk zijn.

De hoop en liefde wordt niet aan de kant geschoven, alleen de aanname dat er een God moet zijn.
quote:
Je mag altijd terug komen bij God en je zonden belijden en Hem danken voor het feit dat Hij Jezus heeft laten sterven voor de zonden en redding brengt aan hen die er naar omkijken en het verdienen. De vergeving is namelijk velen malen krachtiger dan de zonde.

Ik ga hem daar helemaal niet voor danken, ik vind het in het beste geval zot en in het slechtste geval uiterst manipulatief. Either way, een god onwaardig.
quote:
Dit is geen kwestie van weten of zien, dat is een kwestie van een verbond die hij maakte en ook een kwestie van pure liefde, maar die keuze maak je zelf. God is geen robot en al helemaal geen marionette.
En dat maakt het geloof ook iets onaantastbaars, je ziet hem zelf niet maar je ziet zijn werken wel: bekeringen, wonderlijke natuur, wonder dat een bevalling (baby's etc) heet, genezingen, al de verschillende talenten die mensen hebben, het feit dat wij hier zijn op de aardkloot om er voor te zorgen (rentmeesterschap), het feit dat wij een verstand hebben en ga zo maar door.

lal
quote:
En om dan tot slot nog even in te gaan op toegeven en zelfs bezingen van de duisternis, hoogstpersoonlijk vind ik dat beetje angstig overkomen. Daar zit wanhoop achter.

Was het niet duidelijk? Er is geen hoop.
quote:
Toppunt van arrogantie is denken te menen dat je een god bent, dat je aan niemand verantwoording hoeft af te leggen etc.

Dat denk ik niet.
quote:
Mag ik dan vragen als ik je nu zeg dat het verschil tussen duisternis en het licht nihil is zou je die kans niet aan willen grijpen, zeg nou eerlijk ? Eigenllijk ligt daar de essentie, kies ik voor God of denk je het alleen af te kunnen.

Ik heb geen last van de duisternis, ik val er niet in.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-06-2010 10:13 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 juni 2010 0:32 schreef Hypnos het volgende:
zeg, grafschennis,
vind je dat dat mogelijk moet zijn in een gerechtelijk onderzoek?

Ja.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-06-2010 12:15 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 26 juni 2010 10:12 schreef ZelThoR het volgende:
Je mist het punt; zo'n beloning op het eind van de rit doet niks om de duisternis tijdens de rit minder te maken.
Voor jou misschien nu niet. Ik kan me zo voorstellen dat een gemiddelde 90 jaar, waarvan misschien pak m beet 5 jaar echte duisternis (ik roep maar wat) nogal in t niet vallen tegenover een eeuwigheid in een nieuwe creatie/dimensie/whatever waar geen lijden meer is. Ik me ook zelfs voorstellen dat je daar wel genoeg hoop uit haalt om de duisternis tijdens de rit minder te makenn. Er wordt hier altijd zo makkelijk gesmeten met Inquisitie dit en dat (en terechte kritiek natuurlijk), maar laten we niet vergeten dat er ongelooflijk veel mensen gemarteld en vermoord zijn voor hun geloof, en dit NIET hebben opgegeven, en zelfs de meest verschrikkelijke martelingen hebben doorstaan dankzijn hun geloof.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-06-2010 12:18 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 juni 2010 18:10 schreef XXL het volgende:
Geloof het of niet, die duistere kant is ook gewoon een onderdeel van het aards bestaan.

Dan mag er ook over gezongen worden dacht ik zo.


Je mist t punt een beetje. Uiteraard is de duistere kant een onderdeel van het aardse bestaan (ik zal maar geen conclusies aan je sarcasme verbinden ). Het gaat erom dat er nu via moderne media heel makkelijk geconcentreerde doses negativiteit en duisternis beschikbaar zijn. Niet dat er duisternis bestaat (ik zal maar niet nog een rolleyes plaatsten )


When your people matter, menstrual health matters


Argh
Usericon van Argh
Posted 26-06-2010 12:22 by Argh Profiel van Argh

INDOCTRINATIE

SLOTJE


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-06-2010 12:33 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 juni 2010 18:32 schreef Onweerwolf het volgende:
Als je verhaal serieus en niet aanvallend bedoeld is waarom zeg je dan "Ik zal dit maar negeren" en "Aha, een serieuze reply jouwerzijds"?
Ik gaf aan dat mijn voorlaatste zin serieus bedoeld was. Verder vind ik je nogal agressief, en begin je gelijk in de aanval te gaan vanaf je eerste post nav mijn vraagstelling, moet je zelf weten (tevens hoe veel insinuatie je in die vraagsgtelling leest, maar dat terzijde)maar ga dan niet lopen mauwen als ik daar op een bepaalde manier op reageer.

Gelukkig geef je toe over 1 kam te scheren, maar dat in combinatie met je beeld van hoe het er dus bijv in mijn kerk aan toe gaat ("haat zaaien op zondag" laat me niet lachen), doet mij besluiten jou niet echt serieus te nemen in deze discussie.

quote:
Op 25 juni 2010 18:32 schreef Onweerwolf het volgende:
Als je de waarheid niet wilt horen moet je hier niet gaan posten.
Hihi, die kwam hard aan.

quote:
Op 25 juni 2010 18:32 schreef Onweerwolf het volgende:
Verder inhoudelijk: jij stelt dat black metal slecht is en tieners beïnvloedt in negatieve zin omdat het inhoudelijk gaat over duistere zaken. Althans dat vraag je je af, maar op een nogal duidelijke insinuerende manier.
Net zo insinuerend als jij overdrijft met "black metal is slecht" Grappig ook dat je black metal noemt, die aanname zegt nogal wat over jou en je hele houding tegen mij.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-06-2010 12:35 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 juni 2010 19:01 schreef Alterprince het volgende:
Sterker nog, in de wereld is tegenwoordig ongeveer álles mis,
Eens.

quote:
Op 25 juni 2010 19:01 schreef Alterprince het volgende:
dus het lijkt me eerder niet gepast om over de spreekwoordelijke bloemetjes en bijtjes te zingen.
Compleet mee oneens, zie de logica er ook totaal niet van in. Misschien doet een beetje antidote tegen alle ellende wel goed? Klinkt zoetsappig wellicht, maar is natuurlijk wel waar.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-06-2010 12:38 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 juni 2010 19:27 schreef Mark het volgende:
Het eerste nummer is gepreek, de tweede heeft juist een boodschap. Je mag het er niet mee eens zijn, maar het gaat tenminste wel ergens over, het geeft een standpunt.
Meaning is in the eye errr the ear of the beholder.


When your people matter, menstrual health matters


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 26-06-2010 12:46 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Een griepvaccin is toch ook gewoon bijna hetzelfde als the virus zelf... Misschien werken negatieve/satanische teksten wel op een zelfde manier.

Ik denk dat de meeste mensen muziek luisteren voor de energie, positief of negatief. De meeste mensen die van metal houden zullen nu eenmaal meer geraakt worden door de negatieve kant van het spectrum, maar halen vaak positieve gevoelens uit de schoonheid en juist die energie. Ik wordt niet aggressief van aggressieve muziek. Van Abba dan weer wel.

Als ik me echt kut voel, kan juist een droeve of aggressieve plaat me heel goed helpen. Beter dan een mooi liefdesliedje met een happy end.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 26-06-2010 12:55 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

Niets mis met Abba godverdomme.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 26-06-2010 12:57 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

quote:
Op 26 juni 2010 12:55 schreef Psychonaut het volgende:
Niets mis met Abba godverdomme.


Zie je, alleen het uiten van de naam roept al agressie op.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-06-2010 13:10 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 juni 2010 12:15 schreef Fusion het volgende:
Voor jou misschien nu niet. Ik kan me zo voorstellen dat een gemiddelde 90 jaar, waarvan misschien pak m beet 5 jaar echte duisternis (ik roep maar wat) nogal in t niet vallen tegenover een eeuwigheid in een nieuwe creatie/dimensie/whatever waar geen lijden meer is. Ik me ook zelfs voorstellen dat je daar wel genoeg hoop uit haalt om de duisternis tijdens de rit minder te makenn. Er wordt hier altijd zo makkelijk gesmeten met Inquisitie dit en dat (en terechte kritiek natuurlijk), maar laten we niet vergeten dat er ongelooflijk veel mensen gemarteld en vermoord zijn voor hun geloof, en dit NIET hebben opgegeven, en zelfs de meest verschrikkelijke martelingen hebben doorstaan dankzijn hun geloof.

Ik vind die 5 jaar duisternis op 90 jaar al niet zo boeiend Maar ik kan me zeker voorstellen dat het geloof in die zin helpt. Het is alleen niet nodig, en ik denk dat je op andere manieren ook voldoende sterk kan worden om prima door de duisternis heen te zeilen. Daardoor zijn alle goede eigenschappen van geloven geen indicatie dat het waar is.



Ik heb me hier weer een tijdje vermaakt met de onzinnige manieren van redeneren van mensen die vinden dat evolutie klopt en van mensen die geloven dat evolutie niet klopt.

http://www.facebook.com/pages/we-can-find-1000000-people-who-dont-believe-in-Evolution-befor-June/262702360070?ref=nf



[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 26-06-2010 13:10]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-06-2010 13:14 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

en het is nog niet eens gelukt ook


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-06-2010 13:16 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 juni 2010 13:14 schreef ElitE het volgende:
en het is nog niet eens gelukt ook

Nou ja, de counter-group heeft ook gefaald. Sowieso kinderachtig gedoe.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-06-2010 13:25 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe jah, de waarheid besluit je niet met democratie.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-06-2010 13:42 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 26 juni 2010 12:46 schreef powertieke het volgende:
Een griepvaccin is toch ook gewoon bijna hetzelfde als the virus zelf... Misschien werken negatieve/satanische teksten wel op een zelfde manier.

Ik denk dat de meeste mensen muziek luisteren voor de energie, positief of negatief. De meeste mensen die van metal houden zullen nu eenmaal meer geraakt worden door de negatieve kant van het spectrum, maar halen vaak positieve gevoelens uit de schoonheid en juist die energie. Ik wordt niet aggressief van aggressieve muziek. Van Abba dan weer wel.

Als ik me echt kut voel, kan juist een droeve of aggressieve plaat me heel goed helpen. Beter dan een mooi liefdesliedje met een happy end.
Mmmm interessant (mooi verwoord ook met t vaccin hehe). Ik vermoed dat velen er zo over denken. Ik persoonlijk ben gek op metal, al 20 jaar, maar het negatieve erin heeft me altijd al tegengestaan (ben overigens pas sinds 3 jaar Christen). Ik hou van de muziek, van de overstuurde gitaren, van de inventiviteit, van de dubbele bass, de grunt, noem maar op, maar de zwartgalligheid en negativiteit kan me echt gestolen worden.


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-06-2010 13:59 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 26 juni 2010 13:42 schreef Fusion het volgende:
Ik hou van de muziek, van de overstuurde gitaren, van de inventiviteit, van de dubbele bass, de grunt, noem maar op, maar de zwartgalligheid en negativiteit kan me echt gestolen worden.


Dat herken ik volledig. Teksten in het algemeen kunnen me gestolen worden.

Dat geldt niet alleen voor zwartgallige teksten maar ook voor vrolijke teksten die een al dan niet christelijke boodschap uitdragen.

Zang is, voor mij althans, niets meer dan een stukje muzikaal behang voor nummers in het algemeen wat van mij in veel gevallen wel achterwege gelaten mag worden.

Van veel muziek kan ik de melodie, drum, bas, en gitaarpartijen van voor tot achter dromen, maar ik heb niet één nummer waarvan ik de tekst ook daadwerkelijk ken.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 26-06-2010 14:20 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 26 juni 2010 13:10 schreef ZelThoR het volgende:
Ik heb me hier weer een tijdje vermaakt met de onzinnige manieren van redeneren van mensen die vinden dat evolutie klopt en van mensen die geloven dat evolutie niet klopt.



Oh jee, niet die discussie weer. Totaal achterhaald sowieso, evolutie is een feit. Alleen de drijfveer(en)/mechanisme(s) erachter zijn nog onderhevig aan discussie.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 26-06-2010 14:20]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-06-2010 15:17 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 juni 2010 14:20 schreef Mark het volgende:
Oh jee, niet die discussie weer. Totaal achterhaald sowieso, evolutie is een feit. Alleen de drijfveer(en)/mechanisme(s) erachter zijn nog onderhevig aan discussie.

Zat mensen die daar anders over denken, bijzonder vermakelijk om te zien hoe halsstarrig mensen kunnen zijn


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 26-06-2010 15:19 by Slechtheid Profiel van Slechtheid



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-06-2010 15:27 by XXL Profiel van XXL

@ Fusion:

als je al 20 jaar metal luistert ga ik er vanuit dat je niet meer tot de hele jonge bezoekers van dit forum behoort.

Wat ik me afvraag is hoezo je sinds 3 jaar christen bent en de behoefte een geloof aan te hangen daarvoor kennelijk niet, of op zin minst aanzienlijk minder, had.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-06-2010 17:00 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 26 juni 2010 12:33 schreef Fusion het volgende:doet mij besluiten jou niet echt serieus te nemen in deze discussie.


Jammer weer en typisch representatief voor een christen die geen antwoord meer weet te geven.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 26-06-2010 17:05 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

1-0 voor Donderpup.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen