IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom V: daar waar ProgTon de enige ware leer van Christus predikt Vorige pagina | Volgende pagina
WMP
Usericon van WMP
Posted 26-06-2010 17:42 by WMP Profiel van WMP



Fusion die het heeft over iemand niet meer serieus nemen. Fusion is een gelovige. Die gelooft in een sprookjesboek. En een denkbeeldig vriendje. Wie is er dan in hemelsnaam (pun intended) niet meer serieus te nemen?


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 26-06-2010 17:45 by Helvete Profiel van Helvete

Het verbaast mij dat de meeste mensen die in god geloven er een boek bij nodig hebben.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 26-06-2010 18:15 by Forever After Profiel van Forever After

Ik neem die relikweel sowieso niet serieus.


 


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 26-06-2010 18:31 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 26 juni 2010 17:45 schreef Helvete het volgende:
Het verbaast mij dat de meeste mensen die in god geloven er een boek bij nodig hebben.

Da's een hele goeie!


Dear dirty delightful old drunken old days


R.
Usericon van R.
Posted 26-06-2010 18:49 by R. Profiel van R.

Gristen blackmetal is geniaal! Die lui geloven oprecht in een god die tongen aan mensen hun gehemelte vastplakt, kinderen kanker geeft en lieve oude vrouwtjes regelrecht naar de hel afvoert omdat ze niet elke zondag in de kerk zaten! Mensen die oprecht en blind in zo'n kwaadaardige god geloven zijn stukken gevaarlijker vergeleken met die fop occultisten in de black metal scene.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-06-2010 19:22 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 26 juni 2010 18:49 schreef R. het volgende:
Gristen blackmetal is geniaal! Die lui geloven oprecht in een god die tongen aan mensen hun gehemelte vastplakt, kinderen kanker geeft en lieve oude vrouwtjes regelrecht naar de hel afvoert omdat ze niet elke zondag in de kerk zaten! Mensen die oprecht en blind in zo'n kwaadaardige god geloven zijn stukken gevaarlijker vergeleken met die fop occultisten in de black metal scene.




Pas maar op R. Je komt een beetje agressief over en dat vindt Fusjon niet leuk.

Straks neemt 'ie je niet meer serieus.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-06-2010 19:41 by XXL Profiel van XXL

Kappen nou met die grappen over de kerk en mensen serieus 'nemen'.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-06-2010 19:51 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Andere stelling: in hun zichzelf aangemeten intellectuele overwicht op Christenen, vormen zij met een afschuw van Christenen een nauw, stereotype beeld van Christenen en gaan er aan voorbij dat juist zijzelf alle kwaliteiten, welke zij veelvuldig aan iedere Christen die het maar wil horen verkondigen, hebben om precies bij die stereotype groep te behoren.


When your people matter, menstrual health matters


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 26-06-2010 19:53 by bokaj Profiel van bokaj

Eens.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 26-06-2010 20:37 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 26 juni 2010 12:35 schreef Fusion het volgende:
Eens.

Compleet mee oneens, zie de logica er ook totaal niet van in. Misschien doet een beetje antidote tegen alle ellende wel goed? Klinkt zoetsappig wellicht, maar is natuurlijk wel waar.

Nog even.
Positieve muziek op zijn tijd ok, maar enkel positieve muziek is géén antidote. Als iemand vind dat muziek niet negatief moet zijn (niet per se jij hoor) vind ik dat naief en niets meer. Het kan het accepteren van een mooiere realiteit zijn dan de werkelijke. Negatieve muziek houdt mij in ieder geval scherp.

quote:
Op 26 juni 2010 19:51 schreef Fusion het volgende:
Andere stelling: in hun zichzelf aangemeten intellectuele overwicht op Christenen, vormen zij met een afschuw van Christenen een nauw, stereotype beeld van Christenen en gaan er aan voorbij dat juist zijzelf alle kwaliteiten, welke zij veelvuldig aan iedere Christen die het maar wil horen verkondigen, hebben om precies bij die stereotype groep te behoren.

Dit is vaak zo, ja. Maar als het inhoudelijk over de fundamenten van het geloof gaat is de zaak precies omgekeerd.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-06-2010 21:16 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 26 juni 2010 20:37 schreef Alterprince het volgende:
Positieve muziek op zijn tijd ok, maar enkel positieve muziek is géén antidote.
Interessant. Ik denk dat t idd om de balans gaat. Maar als ik zo de gemiddelde vroege tiener zie rondstruinen in de metalafdeling, met de obligate van weltschmerz vertrokken gelaatsuitdrukking, vraag ik me af of de balans niet zoek is? Krijgt zo'n iemand niet te veel negativiteit toegediend, door zich in de metal/gothik whatever scene te begeven?

quote:
Op 26 juni 2010 20:37 schreef Alterprince het volgende:
Als iemand vind dat muziek niet negatief moet zijn (niet per se jij hoor) vind ik dat naief en niets meer.
Mmmm ik snap je mening wel, maar deel m niet

quote:
Op 26 juni 2010 20:37 schreef Alterprince het volgende:Negatieve muziek houdt mij in ieder geval scherp.

Kun je dat toelichten? Hoe scherp? En waarop?


When your people matter, menstrual health matters


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 26-06-2010 21:29 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 26 juni 2010 21:16 schreef Fusion het volgende:
Interessant. Ik denk dat t idd om de balans gaat. Maar als ik zo de gemiddelde vroege tiener zie rondstruinen in de metalafdeling, met de obligate van weltschmerz vertrokken gelaatsuitdrukking, vraag ik me af of de balans niet zoek is? Krijgt zo'n iemand niet te veel negativiteit toegediend, door zich in de metal/gothik whatever scene te begeven?


Ik denk dat je pubers niet als voorbeelden moet nemen. Velen zijn simpelweg nog niet volgroeid, laat staan in hun hersenen. En ik denk juist dat die negativiteit een gevolg is van dat ze te veel positiviteit krijgen aangeboden/opgedrongen.
quote:
Kun je dat toelichten? Hoe scherp? En waarop?

Vrolijke muziek zorgt bij mij (en bij velen denk ik) voor onbezorgde gevoelens. Die mag je ook hebben, maar een onbezorgd leven leiden is iets wat ik niet wil zolang het niet met goed fatsoen kán. Als ik muziek met negatieve energie hoor blijf ik onthouden waarom er nog altijd genoeg is om negatief over te zijn en waarom ik vind wat ik vind en niet gewoon voor ignorance is bliss kies.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 26-06-2010 23:21 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 26 juni 2010 18:49 schreef R. het volgende:
Gristen blackmetal is geniaal! Die lui geloven oprecht in een god die tongen aan mensen hun gehemelte vastplakt, kinderen kanker geeft en lieve oude vrouwtjes regelrecht naar de hel afvoert omdat ze niet elke zondag in de kerk zaten! Mensen die oprecht en blind in zo'n kwaadaardige god geloven zijn stukken gevaarlijker vergeleken met die fop occultisten in de black metal scene.




wel lachwekkend dat je dat denkbeeld baseert op 3 zetels in Nederland de SGP, kortom een opmerking waar ik om moet lachen en erg laag vindt



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 26-06-2010 23:30 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 26 juni 2010 23:21 schreef ProgTon het volgende:
wel lachwekkend dat je dat denkbeeld baseert op 3 zetels in Nederland de SGP, kortom een opmerking waar ik om moet lachen en erg laag vindt


Bron?


 


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 26-06-2010 23:42 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 26 juni 2010 23:30 schreef Forever After het volgende:
Bron?


Jongen lees dat stukje tekst toch man zo kortzichtig



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 26-06-2010 23:44 by Forever After Profiel van Forever After

Ik denk anders dat er stiekum meer van waar is dan we met zijn allen hopen.


 


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 26-06-2010 23:49 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 26 juni 2010 19:51 schreef Fusion het volgende:
Andere stelling: in hun zichzelf aangemeten intellectuele overwicht op Christenen, vormen zij met een afschuw van Christenen een nauw, stereotype beeld van Christenen en gaan er aan voorbij dat juist zijzelf alle kwaliteiten, welke zij veelvuldig aan iedere Christen die het maar wil horen verkondigen, hebben om precies bij die stereotype groep te behoren.


ik moest het drie keer lezen voordat ik het vatte, snap je punt wel opzich we vormen hier sowieso een grote minderheid, en iedereen schaart zich achter iedereen die het niet met ons eens zijn.





ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 26-06-2010 23:51 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 26 juni 2010 23:44 schreef Forever After het volgende:
Ik denk anders dat er stiekum meer van waar is dan we met zijn allen hopen.


Langzaam is er wel wat verandert binnen de kerken de hele zware gemeenten komen toevallig hier uit de regio, en inderdaad die worden gedwongen, angst ingepraat, kledingsvoorschriften etc.
Maar de andere 90 procent is al een stuk lichtere stroming kerk hoor.


Kleine toevoeging ik heb zelfs misschien wel een beetje hetzelfde denkbeeld erover, alleen ik zou het iets anders formuleren, dwingen en het opleggen van wetten etc werkt averechs je wordt daar gewoon klem gehouden.
Terwijl Jezus zelfs op Sabbat wonderen deed, tenmisnte daar ga ik van uit en ook mensen hielp etc... waarom zo streng in de kerk het is eigenlijk ook wel erg jammer

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 26-06-2010 23:57]



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 24-07-2010 2:42 by Schaep Profiel van Schaep



WMP
Usericon van WMP
Posted 24-07-2010 6:46 by WMP Profiel van WMP

THE VAGINA IS FULL OF AIDS.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-08-2010 13:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-08-2010 13:55 by Snaack Profiel van Snaack

Het (christelijk) syncretisme is niets nieuws toch, Hypnos?


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 06-08-2010 19:25 by Yirroth Profiel van Yirroth

De "born on the 25th of december" claim vind ik nogal moeilijk waar te maken, aangezien er meermalen met tijd geklooid is (verschillende kalenders enzo). Het zou accurater zijn om te zeggen dat die goden rond de midwinterzonnewende geboren zijn.

Het christendom is over een hoop paganistische geloven gegoten, waarop de geboorte van "Jezus" ook ineens maanden verschoof.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-08-2010 19:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 6 augustus 2010 13:55 schreef Snaack het volgende:
Het (christelijk) syncretisme is niets nieuws toch, Hypnos?


euhm... nee? i dunno


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-08-2010 23:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Dat schrijft de Oostenrijkse rooms-katholieke bisschop Andreas Laun op de Duitstalige website kath.net over het technofestival. Bij de Loveparade zijn 21 mensen door verdrukking om het leven gekomen. Vijfhonderd festivalgangers raakten gewond.

Laun zegt dat de Love Parade en de deelname aan het evenement 'een rebellie tegen de schepping en tegen de Goddelijke Orde zijn, zondig zijn en een uitnodiging om te zondigen'.

Hij waarschuwt zijn lezers de doden niet te veroordelen. "Ook mag geen mens beweren dat hun dood een - vanzelfsprekend gerechtvaardigde - straf van God is", aldus Laun. Maar even later schrijft hij: "Men weigert te erkennen dat de Love Parade, nog afgezien van haar ziekelijke verschijningsvorm, ook met zonde te maken kan hebben en daarom logischerwijs ook met de oordelende en straffende God!"





lol


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen