IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom V: daar waar ProgTon de enige ware leer van Christus predikt Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-08-2010 17:02 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 17 augustus 2010 12:10 schreef bastianus het volgende:
Ik weet zeker dat kabouters bestaan en andere natuurwezens ook, heb ze zelf gezien.


Ga je ook nog met ons delen onder invloed van welke geestverruimende middelen je toen was?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 17-08-2010 18:20 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 17 augustus 2010 12:10 schreef bastianus het volgende:
Geldt dat niet voor veel mensen? In onze technocratische maatschappij zijn er ook tallozen die achter "de wetenschap" of "de cijfers" aansjokken zonder er daadwerkelijk over na te denken. Even zo vaak zit daar echter ook slechts een mening of een interpretatie achter die met een theorie of cijfers gemanipuleerd wordt.
Ik weet zeker dat kabouters bestaan en andere natuurwezens ook, heb ze zelf gezien. Maar omdat die opvatting niet gangbaar is wordt je meewarig bekeken of bespot. De meerderheid bepaalt wat de gangbare opvatting is, geloof was een eeuw terug nog de logische verklaring voor veel zaken. Nu is dat kille rationaliteit. Maar ik weet zeker dat er meer is dan dat.


Geldt dat niet voor veel mensen? In onze technocratische maatschappij zijn er ook tallozen die achter "de wetenschap" of "de cijfers" aansjokken zonder er daadwerkelijk over na te denken. Even zo vaak zit daar echter ook slechts een mening of een interpretatie achter die met een theorie of cijfers gemanipuleerd wordt.


niks op in te brengen, maar het is vrij logisch ieder mens is toch wel een beetje opzoek naar wat bij hem past of wat houvast geeft.

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 17-08-2010 18:21]



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-08-2010 21:08 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 augustus 2010 17:02 schreef XXL het volgende:
Ga je ook nog met ons delen onder invloed van welke geestverruimende middelen je toen was?
Niks, ik was pas een jaar of zeven. Zo vroeg was ik er nu ook niet bij, dat kwam pas een jaar of vijf later.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 18-08-2010 8:07 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

@ Bastianus, heb het boek van Paauwe niet gelezen, is dat een aanrader zal eens kijken waar hij over gaat



Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 19-08-2010 1:16 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 16 augustus 2010 18:14 schreef ProgTon het volgende:
we mogen dankbaar wezen als West Europezen dat we die vrijheid hebben.
En er zijn nog steeds plaatsen waar het evangelie nog niet is verkondigd.
Maar goed dat zal vast nog wel gebeuren.

Ik weet dat Europa atheistischer wordt, maar laat dat nou niet echt een reden zijn om het geloof te laten vallen.
Integendeel, de meesten hiervan doen er alles aan om zich zoveel mogelijk afsluiten ervoor.
Een ander die zich er wel voor heeft opgengesteld ontvangt er iets moois voor terug.


Wat ik dan niet snap he, dat jij er met je gereformeerde kanis niet bij kan, dat er ook mensen zijn die niks te maken willen hebben met je infantiele geloof, wat mij betreft kan je de pleuris krijgen met het verkondigen van het Evangelie. Ik had een maatje die gestorven is aan kanker, en de pastoor maar preken en blaten over de wil van god en zijn goede bedoelingen, wat mij betreft kan die pastoor en die god van jou een terminale ziekte krijgen! Ik word echt kwaad van dit soort bullshit.

[Dit bericht is gewijzigd door Rotzak op 19-08-2010 1:16]


Against God and Government


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 19-08-2010 1:18 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 19 augustus 2010 1:16 schreef Rotzak het volgende:
Wat ik dan niet snap he, dat jij er met je gereformeerde kanis niet bij kan, dat er ook mensen zijn die niks te maken willen hebben met je infantiele geloof, wat mij betreft kan je de pleuris krijgen met het verkondigen van het Evangelie. Ik had een maatje die gestorven is aan kanker, en de pastoor maar preken en blaten over de wil van god en zijn goede bedoelingen, wat mij betreft kan die pastoor en die god van jou een terminale ziekte krijgen! Ik word echt kwaad van dit soort bullshit.
Rotzak never fails to deliver. Ik ben het met je eens.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-08-2010 9:25 by bastianus Profiel van bastianus

Ziektes komen van de duivel hè, daar heeft god niks mee te maken natuurlijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 19-08-2010 9:27 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

ProgTon moet nog steed doood.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-08-2010 9:28 by bastianus Profiel van bastianus

Dat zal niet gaan. Hij heeft het eeuwige leven.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 19-08-2010 11:57 by underkoffer Profiel van underkofferhttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

voor het eerst op dit forum ben ik het volmondig eens met Rotzak......


Vind ik ook niet


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 19-08-2010 23:11 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

hartstikke fijn dat je het eens bent met hem, net of een pastoor die vriend had kunnen redden. Zonder ingreep van boven gaat dat niet zomaar.

Wat in ieder geval niet echt goed is van die pastoor dat hij over zonden begint, als hij nou eens over genezing was begonnen in de naam van Jezus die ook mensen heeft genezen had ik wel eens willen zien wat er dan misschien was gebeurd. Want dan nog bepaald Jezus of hij wordt genezen, daarvoor moet hij geloven dat hij genezen kan worden door Hem.

En het spijt me dat je zon beeld hebt gekregen van gelovigen.

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 19-08-2010 23:15]



Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 19-08-2010 23:14 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 19 augustus 2010 23:11 schreef ProgTon het volgende:
Wat in ieder geval niet echt goed is van die pastoor dat hij over zonden begint, als hij nou eens over genezing was begonnen in de naam van Jezus die ook mensen heeft genezen had ik wel eens willen zien wat er dan misschien was gebeurd.

Niks? Jezus is dood?


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 19-08-2010 23:15 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 19 augustus 2010 23:11 schreef ProgTon het volgende:
En het spijt me dat je zon beeld hebt gekregen van gelovigen.
Rara door wie zou dát komen?


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 19-08-2010 23:16 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 19 augustus 2010 23:14 schreef Alterprince het volgende:
Niks? Jezus is dood?


als je de Bijbel moet geloven is Hij zo levend als ik weet niet hoe en zit hij aan de rechterhand van God en komt Hij terug als Hij dat wil en dan zal deze wereld vergaan en geregeerd worden door de heiligen, en ja dat geloof ik.
En waarom ook niet kun jij het tegendeel bewijzen?

Als je de wereld bekijkt met een gezonde blik zie je dat dit een kloten wereld is die alleen maar meer kloten wordt, en laat dat nou eens precies zijn wat voorspeld is. Er komen geen makkelijke tijden.

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 19-08-2010 23:18]



KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 19-08-2010 23:17 by KHPLF Profiel van KHPLF

Waarom doe je nog doe moeite om jezelf te gaan verdedigen.

Ga gewoon weg da's veel makkelijker.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 19-08-2010 23:19 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 19 augustus 2010 23:16 schreef ProgTon het volgende:
als je de bIJBEL moet geloven is hIJ zo levend als ik weet niet hoe en zit hIJ aan de rechterhand van gOD en komt hIJ terug als hIJ dat wil en dan zal deze wereld vergaan en geregeerd worden door de heiligen, en ja dat geloof ik
Capslock problem fixxed.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 19-08-2010 23:20 by Nimbus Profiel van Nimbus

Zo een soort verhaal hadden die evangelisten afgelopen weekend ook, NGC heeft daar ook een documentaire over. De redemption/ dag des oordeels toch? Terug keer van Jezus op aarde, satan tevens ook aanwezig. De Joden als het volk van god mogen dan kiezen of ze vor de christelijke god kiezen? Zoiets?


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 19-08-2010 23:20 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 19 augustus 2010 23:17 schreef KHPLF het volgende:
Waarom doe je nog doe moeite om jezelf te gaan verdedigen.

Ga gewoon weg da's veel makkelijker.


laat me niet uit het veld jagen door een stel hongerige wolven dit uit zijn op een schaap op te eten



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-08-2010 23:25 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 19 augustus 2010 23:16 schreef ProgTon het volgende:
als je de Bijbel moet geloven is Hij zo levend als ik weet niet hoe en zit hij aan de rechterhand van God en komt Hij terug als Hij dat wil en dan zal deze wereld vergaan en geregeerd worden door de heiligen, en ja dat geloof ik.
En waarom ook niet kun jij het tegendeel bewijzen?


Jij beweert dat je het allemaal weet: kom jij eerst maar eens met bewijs ipv aannames.

quote:
Als je de wereld bekijkt met een gezonde blik zie je dat dit een kloten wereld is die alleen maar meer kloten wordt, en laat dat nou eens precies zijn wat voorspeld is. Er komen geen makkelijke tijden.


Lekker god van je: waar blijft hij dan met zijn goeie bedoelingen?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 19-08-2010 23:25 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 19 augustus 2010 23:16 schreef ProgTon het volgende:
En waarom ook niet kun jij het tegendeel bewijzen?


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 19-08-2010 23:26 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 19 augustus 2010 23:20 schreef Nimbus het volgende:
Zo een soort verhaal hadden die evangelisten afgelopen weekend ook, NGC heeft daar ook een documentaire over. De redemption/ dag des oordeels toch? Terug keer van Jezus op aarde, satan tevens ook aanwezig. De Joden als het volk van god mogen dan kiezen of ze vor de christelijke god kiezen? Zoiets?


satan wordt voor eeuwig in het vuur gegooid. Na een heftige strijd op aarde. Zie het maar als unholy vs holy, mja wie er wint is natuurlijk niet zo moeilijk te raden.

De God van de Joden is dezelfde God, wij als heidenen want zijn wij als Christenen mogen bij Gods volk horen dankzij het offer dat Jezus heeft volbracht. En wanneer Jezus terugkomt zal het volk van Israël en Gods volk voor eeuwig gered zijn.

Jeruzalem speelt hierin een rol, als deze stad zijn identiteit niet meer heeft is er in de wereld iets vreselijks gaande. Er zijn sowieso al ontzettend veel spanningen rond Israël. Dat voorspelt niet veel goeds, maar dat moet gebeuren.



Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 19-08-2010 23:27 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 19 augustus 2010 23:16 schreef ProgTon het volgende:
als je de Bijbel moet geloven is Hij zo levend als ik weet niet hoe en zit hij aan de rechterhand van God en komt Hij terug als Hij dat wil en dan zal deze wereld vergaan en geregeerd worden door de heiligen, en ja dat geloof ik.
En waarom ook niet kun jij het tegendeel bewijzen?

Als je de wereld bekijkt met een gezonde blik zie je dat dit een kloten wereld is die alleen maar meer kloten wordt, en laat dat nou eens precies zijn wat voorspeld is. Er komen geen makkelijke tijden.

Klinkt logisch. Als dat de situatie was en ik was god of Jezus, had ik al lang en breed ingegrepen. Mochten ze een zeer goede reden hebben om dit niet te doen, blijft het voor mij bizar om opkijkend naar iets/iemand te leven, maar hopend op de genade van diegene.

Nu ben je trouwens niet verdergegaan op het vorige punt. Als die pastoor het over de genezingsgaven van Jezus had gehad, was persoon in kwestie er wel levend vanaf gekomen?


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 19-08-2010 23:29 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 19 augustus 2010 23:25 schreef Helvete het volgende:



ja ik vind het een dooddoener hoor, ik vind het best dat men niet geloofd dat is hun recht.
Maar als je met bewijslasten wilt aankomen dat alles al als onzin is verklaard ben je bij mij aan het verkeerde adres.

Zelf zie ik het namelijk als het bewijs, het is iets mystieks. Onaantastbaar maar o zo merkbaar



Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 19-08-2010 23:30 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 19 augustus 2010 23:26 schreef ProgTon het volgende:
satan wordt voor eeuwig in het vuur gegooid. Na een heftige strijd op aarde. Zie het maar als unholy vs holy, mja wie er wint is natuurlijk niet zo moeilijk te raden.


Net zoiets als in de gemiddelde Disneyfilm...

quote:

De God van de Joden is dezelfde God, wij als heidenen want zijn wij als Christenen mogen bij Gods volk horen dankzij het offer dat Jezus heeft volbracht. En wanneer Jezus terugkomt zal het volk van Israël en Gods volk voor eeuwig gered zijn.

Jeruzalem speelt hierin een rol, als deze stad zijn identiteit niet meer heeft is er in de wereld iets vreselijks gaande. Er zijn sowieso al ontzettend veel spanningen rond Israël. Dat voorspelt niet veel goeds, maar dat moet gebeuren.

Beargumenteer dat alles eens. Waarom moet dat gebeuren, waarom is er iets vreselijks gaande als..., waarom speelt Jeruzalem een rol, waarom is het volk van Israël/God beter dan een ander volk (waarom zouden zij wel overleven en een ander niet)...


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 19-08-2010 23:31 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Ik durf te wedden dat pROGtON aan zichzelf zit terwijl hij z'n posts maakt. En ik heb 't niet over jeuken.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen