IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom V: daar waar ProgTon de enige ware leer van Christus predikt Vorige pagina | Volgende pagina
ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 19-08-2010 23:33 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 19 augustus 2010 23:27 schreef Alterprince het volgende:
Klinkt logisch. Als dat de situatie was en ik was god of Jezus, had ik al lang en breed ingegrepen. Mochten ze een zeer goede reden hebben om dit niet te doen, blijft het voor mij bizar om opkijkend naar iets/iemand te leven, maar hopend op de genade van diegene.

Nu ben je trouwens niet verdergegaan op het vorige punt. Als die pastoor het over de genezingsgaven van Jezus had gehad, was persoon in kwestie er wel levend vanaf gekomen?


Ik kan niet voor dees of geen praten maar als hij een oprecht geloof had in Jezus dan geloof ik dat deze persoon gered had kunnen worden.
Let op kunnen worden, uiteindelijk is het niet wat het persoon wil maar of Jezus het wil.
Belangrijk is dat de pastoor ook een goede band heeft met Jezus, stel je voor dat hij eigenlijk van binnen niks met Hem heeft zou hij dan in staat zijn mensen te kunnen genezen?

Zelf ben ik nog niet naar genezingsdiensten geweest, die zijn er genoeg in Nederland. VAn vrienden heb ik gehoord dat er mensen worden genezen maar niet allemaal.



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 19-08-2010 23:34 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 19 augustus 2010 23:30 schreef Alterprince het volgende:
Net zoiets als in de gemiddelde Disneyfilm...


Beargumenteer dat alles eens. Waarom moet dat gebeuren, waarom is er iets vreselijks gaande als..., waarom speelt Jeruzalem een rol, waarom is het volk van Israël/God beter dan een ander volk (waarom zouden zij wel overleven en een ander niet)...


Omdat God zelf een verbond heeft gesloten met het volk Israël en ze in leven gehouden, maar daar kom ik nog op terug ga nu slapen.




Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 19-08-2010 23:35 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 19 augustus 2010 23:26 schreef ProgTon het volgende:
satan wordt voor eeuwig in het vuur gegooid. Na een heftige strijd op aarde. Zie het maar als unholy vs holy, mja wie er wint is natuurlijk niet zo moeilijk te raden.

De God van de Joden is dezelfde God, wij als heidenen want zijn wij als Christenen mogen bij Gods volk horen dankzij het offer dat Jezus heeft volbracht. En wanneer Jezus terugkomt zal het volk van Israël en Gods volk voor eeuwig gered zijn.

Jeruzalem speelt hierin een rol, als deze stad zijn identiteit niet meer heeft is er in de wereld iets vreselijks gaande. Er zijn sowieso al ontzettend veel spanningen rond Israël. Dat voorspelt niet veel goeds, maar dat moet gebeuren.


Daarom ook die fanatieke christenen in de VS voor Israël. Ik ken er hier ook wel een paar die aardig pro-Israël zijn, die van afgelopen weekend nota bene nog.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 19-08-2010 23:37 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 19 augustus 2010 23:33 schreef ProgTon het volgende:
Ik kan niet voor dees of geen praten maar als hij een oprecht geloof had in Jezus dan geloof ik dat deze persoon gered had kunnen worden.
Let op kunnen worden, uiteindelijk is het niet wat het persoon wil maar of Jezus het wil.
Belangrijk is dat de pastoor ook een goede band heeft met Jezus, stel je voor dat hij eigenlijk van binnen niks met Hem heeft zou hij dan in staat zijn mensen te kunnen genezen?


Als je het mij vraagt heeft dat geen bal met een Jezus te maken, is het slechts psychologie. Dat is een sterk geloof hebben in een goede afloop, hoe dan ook, wat het lichaam emotionele en fysieke kracht meegeeft waardoor het makkelijker geneest. Net als dat je makkelijker geneest in een schone, lichte omgeving.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 19-08-2010 23:38 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 19 augustus 2010 23:34 schreef ProgTon het volgende:
Omdat God zelf een verbond heeft gesloten met het volk Israël en ze in leven gehouden, maar daar kom ik nog op terug ga nu slapen.



Hij koos een willekeurig volk uit? Waarom dit volk wel en een ander niet?


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 19-08-2010 23:39 by KHPLF Profiel van KHPLF

WTF
ik snap je nog steeds niet prog
Ga gewoon voor jezelf leven
ik bedoel
quote:
Let op kunnen worden, uiteindelijk is het niet wat het persoon wil maar of Jezus het wil.

Waarom zou een god - die niet almachtig is maar je aan dit soort uitspraken ons doet geloven dat hij dat wel is - zich druk maken om 1 MENS. ALSOF HIJ DAAR TIJD VOOR HEEFT, er gaan dagelijks 100duizend mensen dood en er worden minstens nog meer geboren, echt wtf, waarom zou hij zich bekommeren om 1 iemand die net iets meer in hem gelooft dan de ander gelooft DAAR HEEFT IE ECHT GEEN TIJD VOOR.




KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 19-08-2010 23:40 by KHPLF Profiel van KHPLF

Of mss heeft ie overijverige ambtenaren
hmm


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-08-2010 2:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 19 augustus 2010 23:39 schreef KHPLF het volgende:
WTF
ik snap je nog steeds niet prog
Ga gewoon voor jezelf leven
ik bedoel

Waarom zou een god - die niet almachtig is maar je aan dit soort uitspraken ons doet geloven dat hij dat wel is - zich druk maken om 1 MENS. ALSOF HIJ DAAR TIJD VOOR HEEFT, er gaan dagelijks 100duizend mensen dood en er worden minstens nog meer geboren, echt wtf, waarom zou hij zich bekommeren om 1 iemand die net iets meer in hem gelooft dan de ander gelooft DAAR HEEFT IE ECHT GEEN TIJD VOOR.





God is natuurlijk almachtig en heeft daar geen moeite mee met tijd.

Maar dan is het natuurlijk weer vreemd dat er toch zoveel onrecht en verderf in de wereld is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WMP
Usericon van WMP
Posted 20-08-2010 3:12 by WMP Profiel van WMP

Ook heerlijk dat ProgTon bewijs wil zien wat ongelovigen beweren, maar als hem om bewijs wordt gevraagd hij komt met de dooddoener 'dat het geloof bewijs zat is'. Nee simpleTon, zo werkt het niet. Je bewijst nagenoeg in elke post dat gelovigen niet behoren tot het weldenkende gedeelte van de mensheid.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 20-08-2010 3:18 by Helvete Profiel van Helvete

Gelukkig doen die paar christenen die ik ken niet zo achterlijk.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 20-08-2010 3:21 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Alle gelovigen moeten dood.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-08-2010 7:30 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 20 augustus 2010 3:21 schreef Slechtheid het volgende:
Alle gelovigen moeten dood.
Ja, maar alle niet-gelovigen ook.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 20-08-2010 7:33 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

True!


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 20-08-2010 7:35 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 20 augustus 2010 3:21 schreef Slechtheid het volgende:
Alle gelovigen moeten dood.


Dat zouden ze wel willen...


Bareuh...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-08-2010 7:35 by bastianus Profiel van bastianus

Wel jammer dat het steeds dezelfde discussie opnieuw is. Progton geeft ook niet echt antwoord, maar begint steeds weer over andere dingen of leidt de aandacht af. Wat dat betreft mis ik Fusion, die ging wel op zaken in en gaf antwoorden vanuit christelijk oogpunt waar ik wel wat mee kon. Niet dat ik het er mee eens was, maar ik vond ze wel logischer.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 20-08-2010 8:11 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 20 augustus 2010 2:29 schreef ElitE het volgende:
God is natuurlijk almachtig en heeft daar geen moeite mee met tijd.

Maar dan is het natuurlijk weer vreemd dat er toch zoveel onrecht en verderf in de wereld is.


helaas is de mens daar zelf verantwoordelijk voor en de realiseer ik me ook ten dege. De zonden zijn in de wereld gekomen. En het volk van Isra"el kon zich niet aan wet houden....
Als God het slecht met ons voor had waren we al lang weggevaagd van deze aardbodem. Maar Hij is geduldig.

Persoonlijk vind ik het jammer dat je God de schuld geeft van al dit gebeuren, terwijl de mens en in een andere mate de duivel dat zelf aanwakkerd.
We hebben de Bijbel gekregen om te zien hoe het niet moet gaan, en welke weg ik moet gaan.

Vindt het best makkelijk te zeggen dat Hij daar verantwoordelijk voor is.
Moet je eens met een gezond oog de wereld en de mensen gaan bekijken.
En denk je dat wij marionettes zijn van Hem, spijt me wel, maar daar hebben we een vrije wil voor gekregen







Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 20-08-2010 8:12 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Waarom werkt die Hyves link in je signature niet?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-08-2010 8:16 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

God wil niet dat jij op die hyves komt.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 20-08-2010 8:17 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 20 augustus 2010 3:12 schreef WMP het volgende:
Ook heerlijk dat ProgTon bewijs wil zien wat ongelovigen beweren, maar als hem om bewijs wordt gevraagd hij komt met de dooddoener 'dat het geloof bewijs zat is'. Nee simpleTon, zo werkt het niet. Je bewijst nagenoeg in elke post dat gelovigen niet behoren tot het weldenkende gedeelte van de mensheid.



Nou ja moet ik dan met opgravingen gekomen van Bijbelse plaatsen en dergelijke, vindt je dat wel interessant.

Gelovigen behoren tot het anders denkende gedeelte van de mensheid, die zijn hoop vestigd op Jezus.

Ik word altijd gevraagd om bewijs te leveren maar is dat nodig als je geloofd? Wat voor bewijs wil je hebben dan, dat wat ik of een ander Christen zegt op waarheid is bewust?
Mijn bewijs is de Bijbel en Gods woord en daarmee ga ik het leven in


[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 20-08-2010 8:19]



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-08-2010 8:21 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Oftewel: het is allemaal niet te bediscussieren. Oftewel: slotje


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-08-2010 8:50 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 19 augustus 2010 23:16 schreef ProgTon het volgende:
En waarom ook niet kun jij het tegendeel bewijzen?



Popper is not amused.
quote:
Op 19 augustus 2010 23:19 schreef Slechtheid het volgende:
Capslock problem fixxed.


quote:
Op 20 augustus 2010 7:35 schreef bastianus het volgende:
Wel jammer dat het steeds dezelfde discussie opnieuw is. Progton geeft ook niet echt antwoord, maar begint steeds weer over andere dingen of leidt de aandacht af. Wat dat betreft mis ik Fusion, die ging wel op zaken in en gaf antwoorden vanuit christelijk oogpunt waar ik wel wat mee kon. Niet dat ik het er mee eens was, maar ik vond ze wel logischer.

+1

Dan kwam je tenminste ook tot een punt waarop het gewoon duidelijk was dat we het niet eens gingen worden, maar was er wel veel van beide kanten duidelijk geworden. Naar dit haperende orakel luisteren schiet niet op.

Ik heb ook dit nog staan:




quote:
Op 16 augustus 2010 18:41 schreef ProgTon het volgende:
...landen waar het nog nooit verteld is...

Die zijn er echter niet volgens jou:
quote:
Op 16 augustus 2010 18:50 schreef ProgTon het volgende:
er zijn overal al wel mensen ermee bezig.

En als je dit meent;
quote:
Op 16 augustus 2010 18:41 schreef ProgTon het volgende:
En dan zien we dan wel weer of hij of zij er wat mee doet.

Begrijp je hieruit wel dat ze het dus niet willen:
quote:
Op 16 augustus 2010 18:50 schreef ProgTon het volgende:
Overigens pas weer een schandalig nieuwtje uit Noord Korea 23 christenen opgepakt omdat ze christen zijn. Drie leiders van een je zou het noemen een schuilkerk zijn al veroordeeld. Zoiets is toch in Nederland niet te bedenken, vind het een schande.

Laat ze dan ook met rust, OK?




quote:
Op 16 augustus 2010 18:56 schreef ProgTon het volgende:
als iemand recht heeft op het geloof moeten er ook mensen wezen die ze het kan bijbrengen of in ieder geval de Bijbel kan geven....

Dan komen ze wel naar jou, als ze het willen. En als dat niet kan, moet er dus eerst wat in het land veranderen. Zorg er dan voor dat die mensen daar vrij zijn, in plaats van als een achterlijke er met je Bijbel op uit te trekken.




quote:
Op 16 augustus 2010 19:07 schreef ProgTon het volgende:
Wetenschap is waar maar het voegt niks toe aan je levensdoel bijvoorbeeld.

Waarom is alles wat denken wordt genoemd meteen 'wetenschap'. En waarom zou het ook überhaupt een tegenargument zijn? Tering zeg

Goed, alsjeblieft:
den·ken dacht, h gedacht (in het algem) zijn gewaarwordingen ordenen, oordelen vormen, zich een mening vormen: ~ aan iets a) er in de geest mee bezig zijn; b) iets niet vergeten

Misschien helpt dat?
quote:
Op 16 augustus 2010 19:07 schreef ProgTon het volgende:
Mijn hart ligt bij het evangelie.

En mijn hart niet. En daar komt precies 0 wetenschap bij kijken.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 20-08-2010 9:41 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

ProgTon is er duidelijk nog steeds niet achter dat buiten de geloofsgemeenschap je beroepen op 'god' geen geldig argument is.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 20-08-2010 10:03 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

Ieder mens hoort in Gods ogen bij Zijn Gemeente, de keuze is aan jezelf of je daar wilt bijhoren of niet.

Dus nee ik geloof dat iedereen en kind is van God

En ZelfThor ik zal kijken of ik het kan beantwoorden, zo makkelijk als jij het allemaal brengt kan ik niet zomaar beantwoorden.

Laatste wat je schreef begrijp ik, als je hart niet bij het evangelie ligt komt daar geen wetenschap bij kijken.
Maar waar ik dan wel benieuwd naar ben wat je niet doet geloven....







Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 20-08-2010 10:04 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Hey dude, STFU en rot op.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-08-2010 10:08 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 20 augustus 2010 10:04 schreef Slechtheid het volgende:
Hey dude, STFU en rot op.
Lees het dan niet...


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen