IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : JROCK of Japanse Metal etc. Vorige pagina | Volgende pagina
Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 14-01-2004 19:20 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Sabbat & Metalucifer. Gave bands! Sabbat is een beetje het buitenbeentje van de black metal; bestaan al enorm lang, altijd dezelfde stijl maar niet te vergelijken met de tegenwoordige 'black' metal.

Metalucifer is ook van Gezol alleen pure heavy metal in de nwobhm stijl. Erg gaaf, probeer vooral HM drill en chainsaw. De nieuwe gaat HM bulldozer heten, dat wordt wat!


Ik, Wil Schuurman


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 13-04-2006 22:42 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Wow, net via een vriendin Malice Mizer en Dir En Grey ontdekt!


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


acid
Usericon van acid
Posted 13-04-2006 22:46 by acid Wijzig reactieProfiel van acidQuote dit bericht

Hmm, wat is dat JROCK nou?

Uit Japan komen best leuke bands. Aan de ene kant heb je die quasi-extreme Nazi bands (die eigenlijk net als veel van die Braziliaanse bands alleen maar wilde shockeren) zoals Rommel en Mein kampf (subtiele namen). Niet echt aan te raden voor de mensen die van originele metal houden.

Één van de beste Japanse bands is overigens Sabbrabells vind ik. Erg duistere Mercyful Fate achtig spul (eigenlijk al hun werk is wel tof, maar voornamelijk hun eerste album en de mini "Dog Fight"). Als je de originele LP's wilt kun je flink je portemonnee opentrekken in ieder geval.

Verder zijn de bekendere bands als Loudness, Bow Vow etc. ook goed te verteren.

Één van de 'nieuwere' bands die ik erg goed vind uit Japan is "Gaisen March" (voorzetting van Brave Bomber). Erg toffe muziek, en redelijk in Europa te verkrijgen.


"Jullie stemmen Pechtold!!"


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 13-04-2006 23:06 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

De bands waar ik het over heb/had hangen tegen gothic aan, maar dan met een hele vreemde, Japanse twist. Eigenlijk is het helemaal niet gothic maar visual kei, maar goed, bij gebrek aan een handigere omschrijving...


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


dark_ikkeuh
Usericon van dark_ikkeuh
Posted 14-04-2006 17:25 by dark_ikkeuh Wijzig reactieProfiel van dark_ikkeuhQuote dit bericht

D'espairsRay vind ik ook heel goed
ook visual kei denkik


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-04-2006 17:33 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Dark_ikkeuh...Prachtige username.
Mag ik even?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


dark_ikkeuh
Usericon van dark_ikkeuh
Posted 14-04-2006 20:12 by dark_ikkeuh Wijzig reactieProfiel van dark_ikkeuhQuote dit bericht

mss moet ik toch eens veranderen van username. probleem is dat ik nu al paar jaar deze username heb. en anders wordt het nogal verwarrend. maar goed zo dark benik niet infeite...


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-04-2006 21:13 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Mag ik nog eens?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


GuT
necrocannibal
Usericon van GuT
Posted 14-04-2006 21:54 by GuT Wijzig reactieProfiel van GuTQuote dit bericht

Japanse (death) metal.. uiteraard het eerder genoemde Vomit Remnants, en de nieuwe ontdekking van Unmatched Brutality Records 'Infected Malignity' (live te aanschouwen op Neurotic Deathfest )


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 15-04-2006 16:42 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

Een paar cdtjes van japanse deathmetalbands heb ik wel in m'n kast staan.... maar niks echt supergaafs ofzo.

In postrock-achtige dingen zijn die Jappen beter. Envy en Mono zijn werelds.


GuT
necrocannibal
Usericon van GuT
Posted 16-04-2006 4:17 by GuT Wijzig reactieProfiel van GuTQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2006 16:42 schreef Melk is Goed het volgende:
Een paar cdtjes van japanse deathmetalbands heb ik wel in m'n kast staan.... maar niks echt supergaafs ofzo.


Klinkt zo af en toe vet, maar is zeker niet spectaculair.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 16-04-2006 4:39 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Japan is gay en overrated.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


GuT
necrocannibal
Usericon van GuT
Posted 16-04-2006 4:58 by GuT Wijzig reactieProfiel van GuTQuote dit bericht

De meeste Japanse shit is zeker overrated, maar Vomit Remnants en Infected Malignity zijn zeker de moeite waard. De MP3's zijn veelbelovend, ik heb gehoord dat Vomit Remnants live de moeite waard is, Infected Malignity zie ik binnenkort live in Eindhoven)


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 16-04-2006 5:01 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Al waren ze de heerschendste band ter wereld, aan Japanse bands heb ik eigenlijk totaal geen behoefte. Maar da's mijn mening.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


GuT
necrocannibal
Usericon van GuT
Posted 16-04-2006 5:35 by GuT Wijzig reactieProfiel van GuTQuote dit bericht

Té veel spleetogen, te weinig metal zeker.. ik oordeel pas na neurotic deathfest


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 16-04-2006 11:14 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2006 4:39 schreef Heiden het volgende:
Japan is gay en overrated.


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 16-04-2006 11:23 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

Metalucifer en Loudness vind ik erg tof, Sabbat is niet helemaal mijn straatje maar is ook best gaaf soms. Gorgon vind ik niks, wat ik er van gehoord heb dan.
En Japan zou een verbod moeten instellen op het maken van films. Wat een ontzettende bagger komt er uit dat land.


Nog zo stoere internet warrior.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 16-04-2006 11:27 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 16 april 2006 4:58 schreef GuT het volgende:
De meeste Japanse shit is zeker overrated, maar Vomit Remnants en Infected Malignity zijn zeker de moeite waard. De MP3's zijn veelbelovend, ik heb gehoord dat Vomit Remnants live de moeite waard is, Infected Malignity zie ik binnenkort live in Eindhoven)


Duke, 1 reply staat mooier.

ontopic;Zeni Geva (band van KK NUll)


Suck my piss


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 16-04-2006 11:46 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht



acid
Usericon van acid
Posted 16-04-2006 12:50 by acid Wijzig reactieProfiel van acidQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2006 11:23 schreef zakkenvuller het volgende:
Metalucifer en Loudness vind ik erg tof, Sabbat is niet helemaal mijn straatje maar is ook best gaaf soms. Gorgon vind ik niks, wat ik er van gehoord heb dan.
En Japan zou een verbod moeten instellen op het maken van films. Wat een ontzettende bagger komt er uit dat land.


Sabbat is een verademing tussen al die Noorse Black metal van tegenwoordig (norsecore). Toffe albums.

Gorgon is op zich wel leuk, vooral de motivatie van die bandleden. De muziek klinkt ook alleraardigst bij tijden, maar die zanger is de zwakste schakel (net trouwens als dat Magnesium uit Japan, die zanger is helemaal tenenkrommend). Wel lachen, die hoezen van die 7"es en de covers die ze gedaan hebben.

Metalucifer vind ik samen met o.a. Gaisen March de beste huidige Japanse band. Benieuwd naar hun nieuwe album.


"Jullie stemmen Pechtold!!"


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 16-04-2006 16:55 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

"Invisible" van Subconcious Terror en "Circulation to Conclusion" van Grimforce zijn wel twee aardige deathmetalalbums van Japanse bodem die ik in m'n kast heb staan. Iemand bekend met deze bands/albums? Subconcious Terror speelt vrij typische oldschool deathmetal die wat de technische kant op gaat, Grimforce speelt meer zwaar geproduceerde vette thrashmetal met een diepe grunt.


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 16-04-2006 16:57 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2006 11:27 schreef skullfuck het volgende:
Duke, 1 reply staat mooier.

ontopic;Zeni Geva (band van KK NUll)


Vomit Remnants is live erg lachen vanwege het totaal onverstaanbare Engrish van de zanger. Wat die gozer in een vrij hoge stem tussen de nummers door het publiek duidelijk wilde maken in R'dam zal niemand ooit weten, maar gelachen werd er. Verder trouwens is deze band live zo strak als een natte krant. Matigheid troef.


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 17-04-2006 11:06 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

dir and grey
eve of destiny
blood
sins of the flesh
phantasmagoria

etc etc


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 17-04-2006 11:47 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 16 april 2006 16:57 schreef Melk is Goed het volgende:
Matigheid troef.


O.


Suck my piss


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 26-04-2006 18:06 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Aya Hirano, Minori Chihara, and Yuuko Gotou - Hare Hare Yukai
http://www.youtube.com/watch?v=rVrS4haT9UA&search=haruhi

Jpop heerscht.

[Dit bericht is gewijzigd door Iscariah op 26-04-2006 18:06]


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen