IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Graveland Vorige pagina | Volgende pagina
Magistus
Usericon van Magistus
Posted 02-10-2003 17:40 by Magistus Wijzig reactieProfiel van MagistusQuote dit bericht

jah, gvd, had em gewoon bij dat standje op Summer Breeze moeten kopen, ben te lui om te bestellen >
Heb dan ook al anderhalf jaar een bon van displeased liggen voor 15 euro


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 11-11-2003 17:30 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht



Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 11-11-2003 17:33 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 11 november 2003 17:30 schreef Moordlustige Hamster het volgende:
nieuw nummer van Graveland;
Battle of Wotan´s Wolves

http://www.vinlandwinds.com/graveland/Graveland%202003%20song3%20voc%2016%20magneto.mp3


begint lekker


Bruce Banner


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 11-11-2003 17:36 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

maar dan wordt het al snel erg saai


8 minuten hetzelfde, gadver


Bruce Banner


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-11-2003 22:44 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Heb net Immortal Pride erin gegooid.

Wat kan die RD toch een heerlijke atmosfeer neerzetten! Ik heb net vorige week weer een 19e eeuwse Pools roman gelezen over de voor-christelijke periode in Polen. Deze plaat roept toch weer beelden van dat boek op.

Ik moet denk ik mijn Graveland collectie eens nodig completeren.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 20-11-2003 22:55]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-11-2003 22:50 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Zelf geschreven, toe maar...

Ik vind de latere Graveland helemaal niets meer, vooral vanwege dat pagan-sfeertje dat er wat mij betreft te dik bovenop ligt. Moet zeggen dat ik het oudere werk ook nooit meer luister, geen idee waarom. Zal wel veranderende smaak zijn.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-11-2003 22:53 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2003 22:50 schreef Dwaallicht het volgende:
Zelf geschreven, toe maar...





KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-11-2003 22:53 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

JOehoe
quote:
Op 20 november 2003 22:44 schreef Chelman het volgende:
Ik heb net vorige week weer een 19e eeuwse Pools roman geschreven over de voor-christelijke periode in Polen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-11-2003 22:54 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2003 22:53 schreef Dwaallicht het volgende:
JOehoe





Ik bedoelde uiteraard gelezen...

edit: was al bang dat de anonymous copy+paste censuur aanwezig was.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 20-11-2003 22:55]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 20-11-2003 23:22 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

De oude Graveland is echt geweldig. Vooral die sfeer van albums als "In the Glare of Burning Churches"

BURN THE HOUSE OF GOD!

Het nieuwere werk ken ik eigenlijk niet echt.

Iskariot, jij hebt laatst in de Goudvishal toch die nieuwe plaat gekocht? Is het een beetje te pruimen?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-11-2003 0:07 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

ik vind ''memory and destiny'' toch echt een heerlijke atmossfeerische pagan plaat.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 21-11-2003 10:25 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2003 23:22 schreef BurZum het volgende:
De oude Graveland is echt geweldig. Vooral die sfeer van albums als "In the Glare of Burning Churches"

BURN THE HOUSE OF GOD!



Inderdaad heerlyke plaat, lekker ruw.
Gister ook weer geluisterd.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-12-2003 8:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik heb vanochtend Thousand Swords in de auto gepleurd.

Wat een zieke, gekwelde atmosfeer creeërt die gast!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 16-02-2005 19:05 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Zo, even een extreem oud topic omhoog trappen.

Ik ben zelf redelijk groot fan van deze Pagan Black Metal-band. Carpathian Wolves en In The Glare Of Burning Churches vind ik dan de wat mindere albums. Ondanks de geniale in- en outro op laatstgenoemde. Dat is wel het gaafste aspect van deze Graveland-periode, de geweldige sfeer. De lachende, feestvierende mensen terwijl je een brandende kerk hoort. Cliché concept, maar o zo goed uitgewerkt.
Het beste album is voor mij Following The Voice of Blood (iemand deze te koop? toevallig), om haar geweldige songstructuren. De meeslepende riffs die op latere albums nog beter in de muziek verwerkt zouden worden, zijn hier al volop aanwezig. Zijn stem is hier op topniveau, het grijpt je volledig en is op alle punten simpelweg briljant.
Naast erg goede albums als Creed Of Iron en Thousand Swords, sprong voor mij The Fire Of Awakening boven de meeste releases uit. Het lekker zware gitaargeluid, de additionele geluiden, de composities, vrijwel alles was sterk.
Vol smart was het wachten geblazen of Dawn Of Iron Blades, waar reeds in april 2004 al melding van werd gemaakt. Nu net een paar maanden uit en thans in de collectie, gekocht op LP-formaat. Prachtig in Gatefold-uitvoering, alle teksten aan de binnenzijde, uiterst ferm artwork en natuurlijk de glanzende zwarte plaat.
Men plaatst de langspeelplaat op de hiervoor bestemde speler en positioneert met beleid de naald op het vinyl. Na wat gekraak horen we direct zware gitaren, gekrijs, geros op een drumstel und so weiter. Het eerste wat in mij opkwam was: waar is de intro?!
Wat een gemis, volgens mij de eerste release waarop géén sfeervol intro aanwezig is. Wat een vreselijk minpunt.
Enfin, de release verder is niets dan goed. Puur in de stijl van haar voorganger, meeslepend, goed geproduceerd en stevig als een huis. (Een West-Europees huis, geen Zuid-Oost-Azische plaggenhut welteverstaan.) Iets wat ik enigszins miste op het in 2003 uitgebrachte album waren de hoge krijsen die er zomaar door gegooid werden. Gelukkig heeft Darken ervoor gekozen dit wel op deze plaat te gebruiken. Dát brengt sfeer bij!
Het is een plaat die mijns inziens enigszins inzakt in het midden, maar het beste nummer is (in tegenstelling tot wat het gros van de mensen vindt; Semper Fidelix) While I Ride With The Valkyries. Geweldig sterk, een net iets meer variërendere riff, op alle vlakken perfect. Toch schort er één ding aan dit nummer, dat is dat het abrupt eindigt. Ook geen outro op dit nieuwe meesterwerk. Jammerlijk.
Al met al een wederom ontzettend goede schijf, wat geen 'met de hakken over de sloot'-geval vormt, maar met een dikke 8 ruim op het land terecht komt.
Uiterst ferm!

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 16-02-2005 19:11]


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-02-2005 11:50 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Goed begrepen?


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 19-02-2005 11:53 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2005 11:50 schreef WhiteRider het volgende:
Goed begrepen?
Nee...vertel nog eens.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-02-2005 11:56 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Zo, even een extreem oud topic omhoog trappen.

Ik ben zelf redelijk groot fan van deze Pagan Black Metal-band. Carpathian Wolves en In The Glare Of Burning Churches vind ik dan de wat mindere albums. Ondanks de geniale in- en outro op laatstgenoemde. Dat is wel het gaafste aspect van deze Graveland-periode, de geweldige sfeer. De lachende, feestvierende mensen terwijl je een brandende kerk hoort. Cliché concept, maar o zo goed uitgewerkt.
Het beste album is voor mij Following The Voice of Blood (iemand deze te koop? toevallig), om haar geweldige songstructuren. De meeslepende riffs die op latere albums nog beter in de muziek verwerkt zouden worden, zijn hier al volop aanwezig. Zijn stem is hier op topniveau, het grijpt je volledig en is op alle punten simpelweg briljant.
Naast erg goede albums als Creed Of Iron en Thousand Swords, sprong voor mij The Fire Of Awakening boven de meeste releases uit. Het lekker zware gitaargeluid, de additionele geluiden, de composities, vrijwel alles was sterk.
Vol smart was het wachten geblazen of Dawn Of Iron Blades, waar reeds in april 2004 al melding van werd gemaakt. Nu net een paar maanden uit en thans in de collectie, gekocht op LP-formaat. Prachtig in Gatefold-uitvoering, alle teksten aan de binnenzijde, uiterst ferm artwork en natuurlijk de glanzende zwarte plaat.
Men plaatst de langspeelplaat op de hiervoor bestemde speler en positioneert met beleid de naald op het vinyl. Na wat gekraak horen we direct zware gitaren, gekrijs, geros op een drumstel und so weiter. Het eerste wat in mij opkwam was: waar is de intro?!
Wat een gemis, volgens mij de eerste release waarop géén sfeervol intro aanwezig is. Wat een vreselijk minpunt.
Enfin, de release verder is niets dan goed. Puur in de stijl van haar voorganger, meeslepend, goed geproduceerd en stevig als een huis. (Een West-Europees huis, geen Zuid-Oost-Azische plaggenhut welteverstaan.) Iets wat ik enigszins miste op het in 2003 uitgebrachte album waren de hoge krijsen die er zomaar door gegooid werden. Gelukkig heeft Darken ervoor gekozen dit wel op deze plaat te gebruiken. Dát brengt sfeer bij!
Het is een plaat die mijns inziens enigszins inzakt in het midden, maar het beste nummer is (in tegenstelling tot wat het gros van de mensen vindt; Semper Fidelix) While I Ride With The Valkyries. Geweldig sterk, een net iets meer variërendere riff, op alle vlakken perfect. Toch schort er één ding aan dit nummer, dat is dat het abrupt eindigt. Ook geen outro op dit nieuwe meesterwerk. Jammerlijk.
Al met al een wederom ontzettend goede schijf, wat geen 'met de hakken over de sloot'-geval vormt, maar met een dikke 8 ruim op het land terecht komt.
Uiterst ferm!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 19-02-2005 11:57 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Hmmmm, het begint al een beetje te dagen. Iets verder uitdiepen die uitleg en het is duidelijk


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-02-2005 11:58 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2005 11:57 schreef Hub de Gallier het volgende:
Hmmmm, het begint al een beetje te dagen. Iets verder uitdiepen die uitleg en het is duidelijk





kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-02-2005 12:01 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik vind The Fire of Awakening juist gigantisch slap. Het is een zware herhalings oefening zonder gevoel of pakkendheid.
Nee dat ding ligt hier hard stof te verzamelen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 19-02-2005 12:20 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ken eigenlijk niks meer vanaf "Creed of iron", die vond ik nog goed te doen maar ben daarna de band uit het oog verloren.
Ik prefereer nog altijd het oudere werk


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 19-02-2005 12:24 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

CReed of iron is wel een leuk plaatje.


No meat is sweater


valfar
Usericon van valfar
Posted 19-02-2005 12:31 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Het enige dat me van deze band kan boeien is Memory and Destiny, lekker episch. Maar Following the Voice of blood is ook wel leuk, alleen gaat die erg snel vervelen.



A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 19-02-2005 12:32 by A. Wijzig reactieProfiel van A.Quote dit bericht

Alles van deze "band" vind ik snel vervelen. Daarnaast klinkt het ook nog eens ontzettend knullig.


Welcome to the Atrocity Exhibition


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-02-2005 12:33 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2005 12:20 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ken eigenlijk niks meer vanaf "Creed of iron", die vond ik nog goed te doen maar ben daarna de band uit het oog verloren.
Ik prefereer nog altijd het oudere werk
Memory and Destimy komt daarna. Die is zeer tof als je van episch viking/pagan spul houdt. Daarna begint meneer Darken zichzelf toch wel heel hard te herhalen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen