IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Voorlichtingsbureau Vlees en reclame: indoctrinatie? Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-08-2002 19:29 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Hoi..

Al een paar keer heb ik op den TV die mega-irritante lifestyle commercial van het Voorlichtingsbureau Vlees voorbij zien komen, met die geile stem aan het eind : 'En wat maak jij vandaag met varkensvlees?!'

Los van het feit dat ik me hier mateloos aan erger, moest ik gelijk denken aan eerdere commercials die door dit bureau op de buis zijn verschenen.
-die irritante over barbeque-en (met die lulhannes van een cowboy)
-die irritante over kip (Kip, het meest veelzijdige stukje vlees, Kip )
-een eerdere commercial over varkensvlees met die vrouw die bij de slager tevreden in haar portemonnaie kijkt, varkensvlees is immers zó voordelig..

Ook moest ik denken aan posters die in het verleden bij véél slagers te vinden waren, een comic van Obelix die naar een bord met daarop 1 doperwt aan het staren is, vergezeld van een tekst in de trant van 'U eet toch niet vegetarisch?!'

Voor mij, zeker als vegetariër, zijn deze reclames enorm doorzichtig, een kapstok voor de vleesmaffia. De laatste tijd gaan steeds meer mensen part-time vegetarisch eten, en ook de hormoonschandelen, de varkenspest, mond en klauw zeer, salmonella e.d. hebben het vertrouwen van de consument in het product vlees geschonden. Terecht!

Het voorlichtingsbureau vlees is hier uiteraard niet blij mee (ENORM economisch belang) en dus proberen ze met deze goedkope trucjes zieltjes te winnen en het vertrouwen te herstellen. Ik vrees dat de doorsnee consument niet door deze façade heen kan prikken.

Hoe denken jullie hier over?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-08-2002 19:32 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Dude, kijk naar de reacties in het vego topic.... 'vleesch is lekk0r, hoe kan je nou vego eten, snap ik niet, je hoort vlees te eten' etc.

Dat komt wel goed met dat Voorlichtingsbureau Vlees . Vooral die Obelix was idd redelijk irritant. Je kunt net zo goed een mismaakt kistkalf afbeelden met 'u eet toch ook geen vlees?' maar dan ben je weer de zeikvego...


Koffies Kip
Usericon van Koffies Kip
Posted 28-08-2002 19:35 by Koffies Kip Wijzig reactieProfiel van Koffies KipQuote dit bericht

Zolang er nog kippevlees is hoor je mij nergens over klagen/zeuren


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 28-08-2002 19:36 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

dit is toch gewoon een reclame om vlees weer populairder te maken na die salmonella shit e.d.

vinner nix ergs aan... maar ik bekijk het dan ook vanaf de karnivoor kant


Je moeder.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 28-08-2002 19:37 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 28 augustus 2002 19:35 schreef Koffies Kip het volgende:
Zolang er nog kippevlees is hoor je mij nergens over klagen/zeuren





Je moeder.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-08-2002 19:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Dus precies waar ik bang voor ben, ik bedoel, die reclames kan je ZO MAKKELIJK aan schandalen linken..

Kipreclame -- ivm Salmonella
Varkensvlees - MKZ, varkenspest
BBQ -- Rundvlees ivm hormonen, BSE

Pff.. hoe blind kan je zijn om dat niet te zien?


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 28-08-2002 19:37 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Vergelijk het met olie/groene brandstof. Economie stinkt.

btw, ik ben niet vegetarisch .

[Dit bericht is gewijzigd door TNightmare op 28-08-2002 19:40]


Morbid Death
JAMMIE!!
Usericon van Morbid Death
Posted 28-08-2002 19:43 by Morbid Death Wijzig reactieProfiel van Morbid DeathQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2002 19:32 schreef Dwaallicht het volgende:
Dude, kijk naar de reacties in het vego topic.... 'vleesch is lekk0r, hoe kan je nou vego eten, snap ik niet, je hoort vlees te eten' etc.

Dat komt wel goed met dat Voorlichtingsbureau Vlees . Vooral die Obelix was idd redelijk irritant. Je kunt net zo goed een mismaakt kistkalf afbeelden met 'u eet toch ook geen vlees?' maar dan ben je weer de zeikvego...


Kan aan mij liggen hoor, ik ben namelijk wel een vleeseter, maar volgens mij was de vegetarische bond toch een stukkie eerder met slogans als:

"je bent wat je eet" met daaronder een varken ofzo.

Volgens mij kwam daarop de "reclame's" met Obelix.

Het gebeurt dus van beide kanten, je hebt én zeikvego's én zeikvleeso's. Laten we nou toch eens ophouwen met dat gezeik, en laat iedereen eten wat ie wil. Peace and drink


Drink met matuh............., nooit alleen.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-08-2002 19:45 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2002 19:43 schreef Morbid Death het volgende:
"je bent wat je eet" met daaronder een varken ofzo.
Die heerst muhahahaha .

*krijgt idee voor user icon*


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 28-08-2002 19:49 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 28 augustus 2002 19:37 schreef Snaack het volgende:
Dus precies waar ik bang voor ben, ik bedoel, die reclames kan je ZO MAKKELIJK aan schandalen linken..

Kipreclame -- ivm Salmonella
Varkensvlees - MKZ, varkenspest
BBQ -- Rundvlees ivm hormonen, BSE

Pff.. hoe blind kan je zijn om dat niet te zien?


maar ik snap ook weer niet dat sommige mensen dan juist vegetariër worden... alleen maar om die kleine kans om ziek te worden... dat wegrennen vink eerlijk gezegd nog grotere aanstellerij, bovendien, de mens is van nature omnivoor dus OOK vlees

hiermee doel ik NIET op de mensen die het uit principe zijn


Je moeder.


Witchking
Usericon van Witchking
Posted 28-08-2002 19:49 by Witchking Wijzig reactieProfiel van WitchkingQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2002 19:35 schreef Koffies Kip het volgende:
Zolang er nog kippevlees is hoor je mij nergens over klagen/zeuren



Kip wat is er nou lekker aan kip.
Het heeft bijna geen smaak!
De kruiden enzo maken het lekker .


Koffies Kip
Usericon van Koffies Kip
Posted 28-08-2002 19:52 by Koffies Kip Wijzig reactieProfiel van Koffies KipQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2002 19:49 schreef Witchking het volgende:
Kip wat is er nou lekker aan kip.
Het heeft bijna geen smaak!
De kruiden enzo maken het lekker .


Hmmm gekruid of niet gekruid, KIP HEERSCHT!!
Enne, ik vind dat er toch degelijk wel smaak aan kippevlees zit, maar ja, wie ben ik.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 28-08-2002 19:53 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Hier gaat het niet over de smaak van kip mensen!


Koffies Kip
Usericon van Koffies Kip
Posted 28-08-2002 19:55 by Koffies Kip Wijzig reactieProfiel van Koffies KipQuote dit bericht

Oh yeeeeeee, excjúúse me sir!!!


Witchking
Usericon van Witchking
Posted 28-08-2002 19:56 by Witchking Wijzig reactieProfiel van WitchkingQuote dit bericht

Ik vind de manier waarop ze via reclame mensen vlees willen laten eten walgelijk.

Het is nog altijd iemand zijn eigen keus of die vlees eet of niet!


Sjmuup
Usericon van Sjmuup
Posted 29-08-2002 11:34 by Sjmuup Wijzig reactieProfiel van SjmuupQuote dit bericht

Ik kan niet zeggen dat die reclame me stoort, en die theorie van die schandalen gaan bij mij niet op aangezien ik ook tijdens die schandalen evenveel vlees "nuttigde"


Bwuhahaha


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2002 11:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2002 19:29 schreef Snaack het volgende:
Hoi..

Al een paar keer heb ik op den TV die mega-irritante lifestyle commercial van het Voorlichtingsbureau Vlees voorbij zien komen, met die geile stem aan het eind : 'En wat maak jij vandaag met varkensvlees?!'

Los van het feit dat ik me hier mateloos aan erger, moest ik gelijk denken aan eerdere commercials die door dit bureau op de buis zijn verschenen.
-die irritante over barbeque-en (met die lulhannes van een cowboy)
-die irritante over kip (Kip, het meest veelzijdige stukje vlees, Kip )
-een eerdere commercial over varkensvlees met die vrouw die bij de slager tevreden in haar portemonnaie kijkt, varkensvlees is immers zó voordelig..

Ook moest ik denken aan posters die in het verleden bij véél slagers te vinden waren, een comic van Obelix die naar een bord met daarop 1 doperwt aan het staren is, vergezeld van een tekst in de trant van 'U eet toch niet vegetarisch?!'

Voor mij, zeker als vegetariër, zijn deze reclames enorm doorzichtig, een kapstok voor de vleesmaffia. De laatste tijd gaan steeds meer mensen part-time vegetarisch eten, en ook de hormoonschandelen, de varkenspest, mond en klauw zeer, salmonella e.d. hebben het vertrouwen van de consument in het product vlees geschonden. Terecht!

Het voorlichtingsbureau vlees is hier uiteraard niet blij mee (ENORM economisch belang) en dus proberen ze met deze goedkope trucjes zieltjes te winnen en het vertrouwen te herstellen. Ik vrees dat de doorsnee consument niet door deze façade heen kan prikken.

Hoe denken jullie hier over?

Vleesmaffia ? Hmm overdrijf je nu niet een klein beetje.
Reclame's .. als jij overtuigt vergetariër bent, dan stoor je je daar toch niet aan? En als jij nu gaat praten over vleesmafia (eat meat or die!) doe je dan niet precies hetzelfde?

Mens heeft altijd nog een eigen wil, die ik dan ook gaarne aanhaal ende gebruik !


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 29-08-2002 11:40 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Ik heb me ook mateloos geirriteerd aan de reclames van de dierenbescherming. Dat als je wilt dat je melk drinkt van koeien die in de wei lopen dat je dan biologische melk moet kopen...terwijl dik 90% van de 'gangbaar' gehouden koeien ook in de wei loopt


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-08-2002 11:42 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Wat-ie bedoelt denk is dat hij zich ergert aan het propagandakarakter en de doorzichtigheid van die reclames.

Maar, aan de andere kant, elke reclame is propaganda, indoctrinatie en superdoorzichtig.

Reclame = prostitutie: "Koop Mij!!".

Daarom kijk ik ook nooit reclame, ik wil elke advertentie uit mijn hoofd bannen. OOK de "leuke".


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 29-08-2002 11:42 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Vleesch heerscht, met of zonder reclame!


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2002 11:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Inderdaad.


Where's an eating smiley when u need one!


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 29-08-2002 11:44 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

Ik irriteer me er mateloos aan. en nee ik ben geen vego. Ik mag graag een stuk vleesch eten maar ik vind die reclames echt vreselijk. Ik eet vlees omdat ik het lekker vind en niet omdat één of andere debiele doos op tv mij dat vertel. En logisch dat het vertrouwen van de consument in het product vlees geschaadt is. Maar dat maak je echt niet goed met suffe irritante reclames.


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-08-2002 11:46 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht





Welke eet je liever?


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 29-08-2002 11:47 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Volgens mij ook weggegooid geld reclames, want de meeste mensen blijven toch wel vlees eten. Zoals ik dus, zonder vlees geen warm eten voor mij (hoe zielig het ook is voor die beesten).


Bazzio Attacks!!!


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 29-08-2002 11:49 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 11:46 schreef Dwaallicht het volgende:




Welke eet je liever?


Een frico, desondanks ik weet wat voor (vlees) afval er in zit.

[Dit bericht is gewijzigd door bazzio op 29-08-2002 11:49]


Bazzio Attacks!!!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-08-2002 11:49 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 11:47 schreef bazzio het volgende:
Zoals ik dus, zonder vlees geen warm eten voor mij
Well, ik ben ook geen dierenliefhebber (heb andere redenen), maar bovenstaande snap ik niet en ik denk eigenlijk dat je heel wat mist op die manier.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen