IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Voorlichtingsbureau Vlees en reclame: indoctrinatie? Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-09-2002 1:10 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Wel, weet je, hoeveel vlees mensen eten maakt me niet eens zoveel uit, maar ik hoop vooral dat Nederlanders eindelijk eens die belachelijke Nederlandse kneuter-spruitjes-boerenkost-eetgewoonten afzweren en dat er een kookcultuur komt van LEKKER eten .


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 11-09-2002 1:13 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2002 1:10 schreef Dwaallicht het volgende:
Wel, weet je, hoeveel vlees mensen eten maakt me niet eens zoveel uit, maar ik hoop vooral dat Nederlanders eindelijk eens die belachelijke Nederlandse kneuter-spruitjes-boerenkost-eetgewoonten afzweren en dat er een kookcultuur komt van LEKKER eten .
Smaken verschillen. En schijnbaar houden mensen van de zekerheid van HK.
Dan kan je wel moeilijk gaan doen omdat je speciaal naar de toko moet voor bepaalde dingen, maar daar is niemand mee geholpen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-09-2002 1:13 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Yeah!! En vegetarisch eten is natuurlijk ook véél lekkerder dan dat vieze vlees

[edit]Reactie op kookgek[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 11-09-2002 1:13]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-09-2002 1:22 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2002 1:13 schreef Slechtheid het volgende:
Smaken verschillen. En schijnbaar houden mensen van de zekerheid van HK.
Dan kan je wel moeilijk gaan doen omdat je speciaal naar de toko moet voor bepaalde dingen, maar daar is niemand mee geholpen.

In de supermarkt is genoeg te krijgen hoor. Allerlei noten en kaas enzo, en kruiden zat. Hoef je ECHT niet moeilijk voor te doen. Nee, mensen zijn gewoon LUI. "Ik kreeg aardappels vroeger, dus nu eet ik aardappels!".


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 11-09-2002 1:24 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Wake up. Daar is geen tijd voor.
Tegenwoordig is alles snel en super en ultra enzo. Mensen ontbijten in de auto op weg naar het werk.
Erg ongezond, maarja: tijd = geld.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-09-2002 1:29 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Niet lullen, ik werk fulltime en heb tijd om te koken.

Zo niet, dan eet ik maar om half negen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-09-2002 1:38 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2002 1:24 schreef Slechtheid het volgende:
Wake up. Daar is geen tijd voor.
Tegenwoordig is alles snel en super en ultra enzo. Mensen ontbijten in de auto op weg naar het werk.
Erg ongezond, maarja: tijd = geld.


Gelul

Mensen nemen gewoon geen tijd meer voor zichzelf, dat is ongezond!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 11-09-2002 1:45 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2002 1:38 schreef Snaack het volgende:
Gelul.

Mensen nemen gewoon geen tijd meer voor zichzelf, dat is ongezond!
Dat zeg ik toch ook!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-09-2002 1:47 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2002 1:45 schreef Slechtheid het volgende:
Dat zeg ik toch ook!

Gamma!! Ik dacht even bijdehand te zijn, maar ik ben het niet


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 11-09-2002 8:49 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 11 september 2002 1:24 schreef Slechtheid het volgende:
Wake up. Daar is geen tijd voor.
Tegenwoordig is alles snel en super en ultra enzo. Mensen ontbijten in de auto op weg naar het werk.
Erg ongezond, maarja: tijd = geld.


Dat is echt waar, mensen willen een superluxe keuken MET magnetron. De superluxe keuken is voor het aanzien geloof ik en de magnetron voor de kant-en-klaar maaltijden.

Nederland heeft echt een slechte eetcultuur, veel voor weinig, makkelijk en snel klaar.
*zucht*



--Tiepvaut--


[Dit bericht is gewijzigd door JaneDoe op 12-09-2002 13:28]


Don't blush when I rip you open


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 22-09-2002 16:14 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

1-Minder kanker en andere ziektes bij vegetariërs

Vegetariërs hebben 40 procent minder kans op kanker dan mensen
die vlees eten. Dat blijkt uit een rapport van Britse en Nieuwzeelandse
onderzoekers die zesduizend vegetariërs en vijfduizend vleeseters en
hun vrienden en verwanten onderzochten. Vegetariërs blijken ook
minder risico te lopen om te overlijden aan hartkwalen. Niet-vleeseters
vertoonden opvallend lagere sterftecijfers dan vleeseters door de
belangrijkste doodsoorzaken: hartkwalen als gevolg van vernauwing
van de kransslagaders en kanker, aldus het rapport.




Don't blush when I rip you open


Enigma
Usericon van Enigma
Posted 22-09-2002 16:55 by Enigma Wijzig reactieProfiel van EnigmaQuote dit bericht

Hehe, ik kijk nooit reclames, in die tijd ga ik gewoon ff wat te drinken pakken ofzo. ALS ik al t.v. kijk.

Ik woon dus bij mijn oma (om redenen die ik hier niet ga uitleggen) en het is bijna elke dag: aardappels, tot pap gekookte groenten en een kippepootje o.i.d.
Dan vind ik het vlees het enige lekkere, gewoon omdat tot pap gekookte groenten niet te vreten is.
Ik probeer zo vaak te zeggen dat ze es wat anders moet proberen, maar luisteren? nee hoor.
Bijv. wat dwaallicht post klinkt erg lekker Misschien moet ik zelf es mijn eten klaar gaan maken

[Dit bericht is gewijzigd door Enigma op 22-09-2002 16:57]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-09-2002 17:12 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Doe dat, er gaat een wereld (van culinair genot) voor je open Vegetarisch koken heerscht!

In aanvulling op de post van JaneDoe:

Een tijd geleden is er een onderzoek naar kanker en hart/vaatziekten uitgevoerd onder de, o.a. qua eetgewoonten, twee meest van elkaar verschillende volkeren: Japanners en Amerikanen.

Het is algemeen bekend dat de Amerikanen erg veel vet fast food eten, en Japanners veel verse vis en groenten. En idd, de jankies bleken een veel hogere kans te hebben bijv. darmkanker te krijgen dan de Japanners. Dit komt vermoedelijk doordat vlees té lang in de dikke darm blijft rotten en deze daardoor irriteert.

Ook de verzadigde vetten en het hoge cholesterolgehalte in vlees dragen bij aan het ontstaan van hart- en vaatziekten.

Dussuh -- vlees is ongezond. En vies natuurlijk


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 22-09-2002 17:15 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

gelul, de mens is toch van nature omnivoor?

als het zo slecht was, was de mens wel anders ge-evolueerd


Je moeder.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-09-2002 17:21 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2002 17:15 schreef karnivoor het volgende:
gelul, de mens is toch van nature omnivoor?

als het zo slecht was, was de mens wel anders ge-evolueerd


Gelul, je zegt het zelf goed.. De mens is OMNIvoor, geen CARNIvoor

Oftwel -- op zowel dierlijk als plantaardig voedsel kunnen we overleven.. Je hebt slechts 35 gram vlees PER WEEK nodig voor de benodigde voedingsstoffen (die je ook uit groenten, noten e.d. kunt halen). De meeste mensen eten dus veel te veel vlees, meer dan goed voor je is blijkt uit het onderzoek, En daardoor loop je dus een verhoogd risico op o.a. darmkanker en hart- en vaatziekten.

Lezen is niet zo moeilijk toch


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 22-09-2002 17:36 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 22 september 2002 17:21 schreef Snaack het volgende:
Gelul, je zegt het zelf goed.. De mens is OMNIvoor, geen CARNIvoor

Oftwel -- op zowel dierlijk als plantaardig voedsel kunnen we overleven.. Je hebt slechts 35 gram vlees PER WEEK nodig voor de benodigde voedingsstoffen (die je ook uit groenten, noten e.d. kunt halen). De meeste mensen eten dus veel te veel vlees, meer dan goed voor je is blijkt uit het onderzoek, En daardoor loop je dus een verhoogd risico op o.a. darmkanker en hart- en vaatziekten.

Lezen is niet zo moeilijk toch


voor mij wel

ah, ik vatte het op als eten van vlees int algemeen... ach alles waar je teveel van gebruikt ga je dood van... vlees is gewoon lekker


Je moeder.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 22-09-2002 17:42 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2002 19:29 schreef Snaack het volgende:

Ook moest ik denken aan posters die in het verleden bij véél slagers te vinden waren, een comic van Obelix die naar een bord met daarop 1 doperwt aan het staren is, vergezeld van een tekst in de trant van 'U eet toch niet vegetarisch?!'

Waarom zouden vegetariers wel mensen mogen overhalen om vegetarisch te worden en mag je niet iemand overhalen om vlees te eten?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 22-09-2002 18:13 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 22 september 2002 17:42 schreef Misanthrope het volgende:
Waarom zouden vegetariers wel mensen mogen overhalen om vegetarisch te worden en mag je niet iemand overhalen om vlees te eten?


Dit ging om het beeld wat veel mensen hebben bij vegetaries eten, in dit geval is de poster misleidend vind ik.

Natuurlijk mag het Oplichtingsbureau Vlees reclame maken, maar ze moeten niet de feiten verdraaien.


Don't blush when I rip you open


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 22-09-2002 18:20 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

feiten worden altijd verdraaid, wen er maar aan, tis van bijde kanten...


Je moeder.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 22-09-2002 18:37 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 22 september 2002 18:20 schreef karnivoor het volgende:
feiten worden altijd verdraaid, wen er maar aan, tis van bijde kanten...


Dat is wel waar, maar het b.v de vegetariers bond probeert de verschrikkelijke waarheid achter het lapje vlees te laten zien.
Daar valt weinig aan te verdraaien denk ik, kijk maar naar fotoos in het begin van dit topic.


Don't blush when I rip you open


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 22-09-2002 18:39 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

Ik ben zelf een vleeseter maar als ik die foto's zie word ik ook wel misselijk.
Maarruh ik laat mijn vlees er niet door staan.
Lang leve het scharrelvlees.(ik weet het is nog zielig )

[Dit bericht is gewijzigd door gummibeer op 22-09-2002 18:40]


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 22-09-2002 18:40 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 22 september 2002 18:39 schreef gummibeer het volgende:
Ik ben zelf een vleeseter maar als ik die foto's zie word ik ook wel misselijk.
Maarruh iok laat mijn vlees er niet door staan.
Lang leve het scharrelvlees.(ik weet het is nog zielig )


Scharrelvlees is in ieder geval een stuk diervriendelijker!


Don't blush when I rip you open


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 22-09-2002 18:53 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2002 18:37 schreef JaneDoe het volgende:
Dat is wel waar, maar het b.v de vegetariers bond probeert de verschrikkelijke waarheid achter het lapje vlees te laten zien.
Daar valt weinig aan te verdraaien denk ik, kijk maar naar fotoos in het begin van dit topic.
Ik ben het er ook niet mee eens hoe die dieren worden behandeld, maar probeer het dan op een andere manier op te lossen die de mensen die die dieren mishandelen direct aangaat. Probeer er gewoon voor te zorgen dat de levensomstandigheden van die dieren veranderen, want alleen geen vlees eten heeft ook niet echt veel succes.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 22-09-2002 19:04 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 22 september 2002 18:53 schreef Misanthrope het volgende:
Ik ben het er ook niet mee eens hoe die dieren worden behandeld, maar probeer het dan op een andere manier op te lossen die de mensen die die dieren mishandelen direct aangaat. Probeer er gewoon voor te zorgen dat de levensomstandigheden van die dieren veranderen, want alleen geen vlees eten heeft ook niet echt veel succes.


Die beesten zouden niet in die omstandigheden hoeven te leven als niet iedereen elke dag vlees zou eten.
En het mag natuurlijk ook niet te veel kosten.
De hele bioindustie is gebaseerd op die behoefte: het goedkoop produceren van grote hoeveelheden vlees.



Don't blush when I rip you open


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 22-09-2002 19:05 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2002 19:04 schreef JaneDoe het volgende:
Die beesten zouden niet in die omstandigheden hoeven te leven als niet iedereen elke dag vlees zou eten.
En het mag natuurlijk ook niet te veel kosten.
De hele bioindustie is gebaseerd op die behoefte: het goedkoop produceren van grote hoeveelheden vlees.


Er is genoeg ruimtie om die dieren normaal te laten leven, alleen de goedkope massaproductie is gewoon makkelijker en dat zou moeten veranderen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen