IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Vraagtekens zetten bij je eigen doen en laten Volgende pagina
flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 06-01-2010 1:19 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

Ik ben hier een tijd terug mee opgehouden omdat er geen touw meer aan vast te knopen valt. Kan het iedereen aanraden.


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2010 1:20 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Gefeliciteerd!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-01-2010 1:22 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

nog nooit gedaan. kost me teveel benzinestiften.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 06-01-2010 1:28 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

waar zit de aan en uit knop daarvan?


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 06-01-2010 1:33 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

tis duidelijk dat jij een vrouw bent



Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


renYek
Usericon van renYek
Posted 06-01-2010 7:19 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

Terwijl voor vrouwen deze vaak al voldoet:



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 06-01-2010 8:47 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 1:19 schreef flebbie het volgende:
Ik ben hier een tijd terug mee opgehouden omdat er geen touw meer aan vast te knopen valt. Kan het iedereen aanraden.
Pcies, in plaats van na te denken "waarom" kan je ondertussen ook wat leuks doen.



Klinkt simpel, is het ook en je hebt per saldo meer lol aan je leven.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-01-2010 11:25 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

je moet het zeker niet teveel doen, het kan je onzeker maken, en spontaniteit van dingen eraf halen. Maar alles zonder zelfreflectie doen leid ook wel tot problemen hoor, je moet het gewoon binnen de perken houden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 06-01-2010 13:57 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Ik mijd het zoveel mogelijk.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-01-2010 14:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

met vraagtekens kom je nergens.


begin met 1 vraag en zoek een antwoord.

antwoord gevonden dat voldoende lijkt?

next question


enz.

vanaf dat je een vraag stelt op een vraag zit je al vast in vraagstelling, dan is alles een labyrinth en zink je in je eigen vragen weg ipv antwoorden te zoeken


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2010 14:04 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 11:25 schreef ElitE het volgende:
je moet het zeker niet teveel doen, het kan je onzeker maken, en spontaniteit van dingen eraf halen. Maar alles zonder zelfreflectie doen leid ook wel tot problemen hoor, je moet het gewoon binnen de perken houden.


Kwestie van een juiste balans zoeken. Kan soms erg moeilijk zijn vind ik.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 06-01-2010 14:05]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2010 14:04 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

dubbelpost

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 06-01-2010 14:05]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 06-01-2010 14:10 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Answers are in the question...


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-01-2010 14:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

behalve als je je constant de vraag stelt waarom je een bepaalde vraag stelt en die vraagstelling het waarom van de eerste vraag overstijgt in belang en prioriteit.

dan ben je jezelf aan het vervraagstellen, en da's vaag


Ik voel me niet zo lekker want ik weet niet wat ik wil
ik weet niet eens meer of ik wel wil dat ik iets wil
want je moet altijd maar willen als je wil dat iets gebeurt
want bijna niets gebeurt er zonder dat je er eerst om hebt gezeurd
en ik wil ook eigenlijk niet over dit soort dingen denken
maar ik kan mezelf niet stoppen om daar aandacht aan te schenken
want heel veel dingen die ik vroeger wou en ooit kon
die kan ik nu gewoon wel, maar nu ligt het andersom
ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel
maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel
waar ligt die balans, ik ben echt geen lapzwans
maar ik twijfel op momenten voor het grijpen van me kans
dan weet ik het niet meer, en dan komt de vraag:
wat wil ik in de toekomst, dus wat moet ik vandaag?
ik weet alleen maar dat ik wil dat ik vandaag niet moet
maar eh, die wil die komt nooit uit want dat hgaat maar een tijdje goed.

als ik wist wat ik wou, nou dan wist ik het wel
dan kon ik willen wat ik wou en zat ik lekker in m'n vel
ik kon vooraf niet weten wat ik toen niet wist
maar had ik nou maar iets gedaan en niet te laat beslist

als ik wist wat ik wou, nou dan had ik jou!
en zat ik mij niet af te vragen hoe het anders zin zou
maar ik kan niet altijd kiezen dus ik chil en sta stil
maar de tijd die verstrijkt, en dat is ook niet wat ik wil
want ik wil niet alleen zijn, maar ook niet in gezelschap
het klint voor mij niet mat omdat ik zoiets zelf wel snap
soms heb ik het zo druk met alles op een rijtje zetten
dat ik daar jist gek van wordt, nou moet je opletten!
zou het niet gekker zijn als ik dat juist niet doe
en alles liet gebeuren en dacht ik zie wel hoe?
Nee, zo simpel zit ik niet in elkaar
en dan vraag je wat ik wil? nou wist ik het maar!
stap één ik ga eerst maar eens leren wat ik wil
stap twaa, dan kan ik daarna gaan proberen wat ik wil
ja, was het maar zo simpel want het kan ook andersom
dus zeg jij nou maar je wil want daar geef ik nog meer om.

als ik wist wat ik wou, nou dan wist ik het wel
dan kon ik willen wat ik wou en zat ik lekker in m'n vel
ik kon vooraf niet weten wat ik toen niet wist
maar had ik nou maar iets gedaan en niet te laat beslist


signature


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 06-01-2010 14:27 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Osdorp Posse.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 06-01-2010 14:39 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Ik zet altijd vraagtekens bij het doen en laten van Greycloak.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-01-2010 15:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

je moet je niet laten doen


signature


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-01-2010 15:16 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Soms is nagaan bij jezelf waarom je bepaalde reacties geeft best handig. Jezelf leren kennen, jezelf leren uitleggen indien je dat nodig vind. Relativeren etc. Soms ook niet, balans.. mooi woord voor deze ja.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-01-2010 15:17 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 1:33 schreef flebbie het volgende:
tis duidelijk dat jij een vrouw bent



Hmm.. Dan ben ik ook een vrouw. Blackeyed forever, product of a broken home.
Ik denk dat het veel met je jeugd/stabiele basis e.d. heeft te maken, en met je gevoeligheid.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-01-2010 15:20 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 15:17 schreef bastianus het volgende:
Ik denk dat het veel met je jeugd/stabiele basis e.d. heeft te maken, en met je gevoeligheid.


Dan ben ik eerder een vent hehe, ondanks jeugd/basis verhaal Voor mezelf niet lastig hoor, voor een ander lijk ik meer op meerknoppig paneel van dat plaatje

Gaaf!

edit: Speciaal voor Bastianus: Waarom wil iedereen eigenlijk altijd zijn/haar gedrag kunnen verklaren of uitleggen?

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 06-01-2010 15:22]


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 06-01-2010 15:22 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

+1
Jezelf kennen is een goed iets, maar teveel zelfreflectie is niet echt zaligmakend. Op een gegeven moment ben je ook wel een beetje uitgereflecteerd over bepaalde onderwerpen.
Een 'verstand op nul' dag zo nu en dan moet kunnen (al doe ik dat in praktijk overwegend iets te veel).


Verrassend triviaal


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-01-2010 15:28 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

@Mayo: Mijn vrouw is ook de man thuis, ik meer de vrouw. Ik ben ook veel verzorgender b.v. naar de kinderen toe, totaal niet ambitieus op het werk en leg de prioriteit meer bij het gezin. Ik had vroeger ook altijd meer vriendinnen dan vrienden. Ík werk ook niet voor niks in de zorg natuurlijk.
Alleen qua vrouwen lastig vallen, lompe humor, multi-tasking e.d. ben ik dan wel weer typisch "mannelijk".
Edit: Ik wil altijd alles kunnen uitleggen omdat ik sowieso een heel verstandelijk iemand ben. Vind psychologie e.d. ook heel interessant, ga dit ook echt wel z.s.m. studeren. Mensen en hun beweegredenen vind ik het boeiendste wat er is.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 06-01-2010 15:30]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 06-01-2010 17:00 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

"edit: Speciaal voor Bastianus: Waarom wil iedereen eigenlijk altijd zijn/haar gedrag kunnen verklaren of uitleggen?"

Tsja het ligt er aan vanuit welke stroming je het bekijkt.

Een behaviourist zou zeggen dat het verklaren van je eigen gedrag positieve versterkingen door de omgeving. Bijv. door het krijgen van complimenten.

Een cognitieve psycholoog zegt dat mensen gedrag van elkaar imiteren en het dus van een ander overnemen.

En een humanist zou zeggen dat het valt onder het streven naar zelfontpooiing (wat iedere mens wil).



R.
Usericon van R.
Posted 06-01-2010 17:03 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 1:19 schreef flebbie het volgende:
Ik ben hier een tijd terug mee opgehouden omdat er geen touw meer aan vast te knopen valt. Kan het iedereen aanraden.


Idem, het klinkt heel cliché, maar mijn leven zit nu al (23 jaar) zo diep in de shit dat ik nog net geen gier over de lippen krijg. Ik probeer nu gewoon zonder na te denken te leven, wat ik wel moet doen omdat ik anders zeker op een dag voor de trein spring.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-01-2010 17:05 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Tsja... Ik zou het juist wel gaaf vinden als meer mensen vraagtekens zouden zetten bij hun eigen doen en laten.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 06-01-2010 17:35 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 15:20 schreef MMayo het volgende:
Dan ben ik eerder een vent hehe,


Meen je dat nou!


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen