IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : blackmetal frontmannen die in zichzelf snijden Vorige pagina | Volgende pagina
Burzum
Usericon van Burzum
Posted 08-01-2010 2:33 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 8 januari 2010 2:28 schreef Argh het volgende:
Eens, ik zie dat mezelf ook niet doen. Al zou ik het wel doen dan zou ik daar alsnog niet openlijk voor uit komen/mezelf er dus eerder juist voor schamen. En daar ligt dus bij mij het grensgebied tussen wel echt of show element. We zullen het nooit weten.


Deels met je eens. Maar tijdens een optreden is het ook mogelijk dat je zo opgaat in de muziek dat er emoties boven komen en er op dat moment dingen gebeuren die je niet helemaal onder controle heb. Helemaal als er daarbij ook nog eens alcohol / drugs in het spel is.
Dat je achteraf wel denkt van wtf heb ik gedaan maar op zo'n moment kan muziek als drug werken...

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 08-01-2010 2:35]


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 08-01-2010 2:34 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2010 2:27 schreef Burzum het volgende:
Je snapt wel wat ik bedoel
Het druist toch tegen je "natuur" in om jezelf te beschadigen, begrijpt u?
Ik begrijp wat je bedoeld, maar met het tweede ben ik het niet helemaal eens, maar het gaat te ver om daar op een openbaar forum over uit te wijden, ivm met voorbeelden enzo.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 08-01-2010 2:34 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Interessante discussie dit
Mijn kijk hierop is totally biased, maar boeiend.
Ben van mening dat zulke lui toch echt iets mankeert over het algemeen gezien. Zelfs al zou het alleen voor "de show" zijn moet er toch echt een signaaltje niet lekker lopen voor je zover kan gaan. Of je doet het heel oppervlakkig natuurlijk

Heb overigens een pleuris hekel aan lui die het alleen voor de aandacht doen/om "erbij" te horen. Opzouten met die hap en ongezien de tyfus.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 08-01-2010 2:36 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 8 januari 2010 2:34 schreef bokaj het volgende:
Ik begrijp wat je bedoeld, maar met het tweede ben ik het niet helemaal eens, maar het gaat te ver om daar op een openbaar forum over uit te wijden, ivm met voorbeelden enzo.


Ik zou graag je mening hierover horen, heb je msn?


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 08-01-2010 2:38 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2010 2:33 schreef Argh het volgende:
Haha, laten we een straight edge black metal band beginnen. Al zal dat vast ergens ook wel bestaan. Edit; hm WITTR wellicht?
Ik kan me nog herinneren dat een vriend van mij, mij eind jaren negentig op een "Vegan Straight Edge Black Metalband" wees. Naam vergeten, maar kwam uit de H8000 hoek geloof ik.


Argh
Usericon van Argh
Posted 08-01-2010 2:38 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2010 2:33 schreef Burzum het volgende:
Deels met je eens. Maar tijdens een optreden is het ook mogelijk dat je zo opgaat in de muziek dat er emoties boven komen en er op dat moment dingen gebeuren die je niet helemaal onder controle heb. Helemaal als er daarbij ook nog eens alcohol / drugs in het spel is.
Dat je achteraf wel denkt van wtf heb ik gedaan maar op zo'n moment kan muziek als drug werken...


Kan ik mij ook wel iets bij voorstellen, zeker bij het alcohol/drugs gedeelte in combinatie met dus. Drank doet hoe dan ook rare dingen met je, maar geef toe als jij al 3 maanden on tour bent dat houdt je nooit fysiek als psychologisch gezien vol lijkt me (vandaar dat heer Kvarforth af en toe misschien dan ook wel ingetogen is) maar dan nog vind ik het grensgebied erg wazig. Te koop lopen met je eigen problemen/ellendigheid, wat valt ermee te winnen?


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-01-2010 2:42 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

een succesvolle metalband?

komop een behoorlijk groot gedeelte van muziek is depressief/down. Een groter gedeelte als dat daadwerkelijk ervaren wordt. Jezelf depressief uiten kan veel gevoelens laten varen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 08-01-2010 2:43 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 8 januari 2010 2:38 schreef Argh het volgende:
Te koop lopen met je eigen problemen/ellendigheid, wat valt ermee te winnen?


Wat volgens mij het idee is van dat soort bands / personen is mensen mee te trekken in ellende. Of ze daar in slagen durf ik te betwijfelen maar ik denk dat dat meestal wel de achterliggende gedachte is.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 08-01-2010 2:44 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Kan een bevrijding zijn voor jezelf. Echt waar. Uit ervaring kan ik iig zeggen dat het voor mij een stuk beter is om niet meer alles de enorme beerput in te duwen en 24/7 toneel te spelen.
Tja, dan krijg je maar wat vaker schuine blikken en vragen. De schaamte is voor een groot deel weg.

Maar goed, dat is niet meteen er mee te koop lopen natuurlijk.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Argh
Usericon van Argh
Posted 08-01-2010 2:45 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2010 2:42 schreef ElitE het volgende:
een succesvolle metalband?

komop een behoorlijk groot gedeelte van muziek is depressief/down. Een groter gedeelte als dat daadwerkelijk ervaren wordt. Jezelf depressief uiten kan veel gevoelens laten varen.


Muziek kan wat dat betreft inderdaad een expressievorm zijn. Maar dat in zoverre doortrekken tot je eigen publiek (zeker nieuwe/puberachtige bandjes) en dan een goed optreden weggeven, genietend van je publiek maar on stage net doen alsof dat niet zo is? Muzikanten die echt dit soort problemen hebben zie ik niet 3 maanden lang touren.

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 08-01-2010 2:45]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 08-01-2010 2:46 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2010 2:36 schreef Burzum het volgende:
Ik zou graag je mening hierover horen, heb je msn?
Ja, onlangs geïnstalleerd. Nog nooit gebruikt eigenlijk. MSN-N00b.


Argh
Usericon van Argh
Posted 08-01-2010 2:49 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2010 2:44 schreef Mottighaerd het volgende:
Kan een bevrijding zijn voor jezelf. Echt waar. Uit ervaring kan ik iig zeggen dat het voor mij een stuk beter is om niet meer alles de enorme beerput in te duwen en 24/7 toneel te spelen.
Tja, dan krijg je maar wat vaker schuine blikken en vragen. De schaamte is voor een groot deel weg.

Maar goed, dat is niet meteen er mee te koop lopen natuurlijk.


Spijtig om te horen dat je uit eigen ervaring kunt spreken. Maar je geeft het zelf al aan, er is een verschil tussen het durven tonen en ermee 'te koop' lopen.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-01-2010 2:50 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Automutilatie is op een gegeven moment toch ook verslavend. Misschien is het na een tijdje is het alsof je een sterk biertje drinkt.

Of je voelt je misschien wel beter in het dagelijkse leven maar dat je op het podium dat weer als sterke uitlaat klep gebruikt. Zo hebben mensen wel vaker een kant of gewoonte die soms haaks op de rest van hun leven staat. Dat je alles pas weer voelt als je in die bepaalde roes bent.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-01-2010 2:53 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 januari 2010 2:49 schreef Argh het volgende:
Spijtig om te horen dat je uit eigen ervaring kunt spreken. Maar je geeft het zelf al aan, er is een verschil tussen het durven tonen en ermee 'te koop' lopen.


Er is natuurlijk wel een verschil tussen eerlijk zijn en zonder schaamte wat laten zien als mensen erom vragen. En elk littekentje/krasje laten zien zonder dat mensen erom vragen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Argh
Usericon van Argh
Posted 08-01-2010 2:56 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2010 2:53 schreef ElitE het volgende:
Er is natuurlijk wel een verschil tussen eerlijk zijn en zonder schaamte wat laten zien als mensen erom vragen. En elk littekentje/krasje laten zien zonder dat mensen erom vragen.


Tja, misschien is het bij dit soort dergelijke bands dan een soort verslaving om het juist te laten zien? Omdat het publiek erom vraagt?

Pfff mijn hoofd raakt even overvol met gedachtes op dit moment.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 08-01-2010 2:57 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2010 2:42 schreef ElitE het volgende:
Jezelf depressief uiten kan veel gevoelens laten varen.
Euhm, volgens mij reageerde mevrouw Mottighaerd hierop, voor we verkeerde dingen gaan denken. (denk ik)

edit: Correct me if I'm wrong.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 08-01-2010 3:06]


Argh
Usericon van Argh
Posted 08-01-2010 2:59 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2010 2:43 schreef Burzum het volgende:
Wat volgens mij het idee is van dat soort bands / personen is mensen mee te trekken in ellende. Of ze daar in slagen durf ik te betwijfelen maar ik denk dat dat meestal wel de achterliggende gedachte is.


Daar zullen ze inderdaad bij sommige (gevoelige/puberende/onzekere) personen wel in slagen. Zelfde geldt trouwens voor bepaalde ideologieën die ook via muziek bij personen terecht komt. Bij mij werkt dat echter (gelukkig) niet. Uiteraard heb ik ook zo mijn tiener periode gehad, maar nu eenmaal toch echt volwassen ben ik gelukkig tot een totaal ander inzicht gekomen. Helaas draven sommige personen hun hele leven lang erin door.

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 08-01-2010 3:00]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-01-2010 3:15 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Tijd voor wat meer inwendige destructie


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 08-01-2010 3:16 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2010 3:15 schreef ElitE het volgende:
Tijd voor wat meer inwendige destructie


Argh
Usericon van Argh
Posted 08-01-2010 3:19 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht



Iedereen weer blij

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 08-01-2010 3:19]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 08-01-2010 9:06 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Hmm, ik vind het maar gaye emo's, sorry. Leuk dat ze snijden hoor, maar ga dan ook gelijk zo diep dat je van al je problemen af bent....


Boeiender


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 08-01-2010 9:52 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Masochistische exhibitionisten, tja... ik heb er zelf niks mee maar ik kan me wel iets voorstellen bij de extase die het oplevert. Beetje naïef en weinig creatief om ze dan gelijk zelfmoord voor te schrijven.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 08-01-2010 11:47 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Dat is een beetje een misvatting meneer N. Veel mensen die zichzelf snijden willen niet perse dood.
Het gaat hen meer om emoties en gevoelens om het even simpel te zeggen.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Silence
Usericon van Silence
Posted 08-01-2010 11:50 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

"Lichamelijke pijn is beter dan geestelijke pijn"

Klinkt idioot(simpel, logisch misschien), maar dat heeft voor mij altijd gegolden.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 08-01-2010 11:50]


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 08-01-2010 11:56 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2010 0:46 schreef Argh het volgende:
Ik heb Shining nu 3x gezien en verder dan even het verband eraf halen, de wonden openhalen met whiskey en wat whiskey over het publiek heenspugen kwam hij (gelukkig) ook niet. Behalve dan nog wat sexuele handelingen...


Hmm, de ene keer in de gloppe dat ik Shining zag, was ie anders lekker aan het snijden. Die keer in Romein stelde het idd geen ene flikker voor...


spelfout weggehaald...


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen