IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Je pijnlijkste verwonding/ervaring[pijn topic] Vorige pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-01-2016 21:33 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik geloof je op je woord want ergens weet ik gewoon dat je selfies hebt lopen maken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-01-2016 0:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Klaaz
Internet Geneesheer
Usericon van Klaaz
Posted 25-01-2016 11:36 by Klaaz Wijzig reactieProfiel van KlaazQuote dit bericht

Ik heb jicht, wat betekend dat ik een paar keer per jaar tyfus veel pijn heb in meestal mijn voet. Vooral als ik er niet tijdig bij ben met medicijnen.

Verder weinig zware fysieke pijn meegemaakt. Ooit mijn kuitspier ingescheurt, maar dat is een feestje vergeleken met een onvoorziene jichtaanval.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 25-01-2016 12:02 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Is toch een gevolg van het zuipen?


En nu gaan we vegen


Klaaz
Internet Geneesheer
Usericon van Klaaz
Posted 25-01-2016 12:11 by Klaaz Wijzig reactieProfiel van KlaazQuote dit bericht

Vroeger werd het een welvaartsziekte genoemd maar er is eigenlijk geen medische verklaring voor.

Men zegt dat het kan komen door teveel bier, rood vlees en nog een aantal andere zaken die betrekking hebben op voedingspatronen maar dit is nooit echt in kaart gebracht.

Ik krijg het vooral van intensieve krachttraining maar ook van drie dagen over een festivalterrein slenteren, dus ja..


loeser
Baby Lovedoll
Usericon van loeser
Posted 25-01-2016 12:19 by loeser Wijzig reactieProfiel van loeserQuote dit bericht

Ooit tijdens een concert mijn gehele ribbenkast gekneusd. Dat deed pijn zeg. Want elke beweging die je maakt en elk woord dat je spreekt voel je dan. Duurde ook verrekte lang voordat dat genezen was, heb er een klein jaar over gedaan.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-01-2016 12:24 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 januari 2016 12:02 schreef caron het volgende:
Is toch een gevolg van het zuipen?


nee, bij zuipen kan het wel erger worden.

Het is een vrij uniek stukje evolutie bij primaten. doordat we een tijdje fruiteters waren kregen we veel vitamine C binnen waardoor we de eigenschap om zelf vitamine C aan te maken toevallig zijn verloren. (zoals ook de cavia, een zooi vleermuizen en de capibara). Niet veel later in evolutie zijn we het vermogen verloren om urinezuur af te breken. dit urinezuur kan wat soortgelijke functies van vit c overnemen. Het nadeel is in hoge concentratie en bij kou kristalliseert dit en dat doet erg veel pijn. (vandaar in je voet...)

bij alcohol gebruik maak je gewoon meer urinezuur aan.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-01-2016 12:25 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 januari 2016 12:11 schreef Klaaz het volgende:
Vroeger werd het een welvaartsziekte genoemd maar er is eigenlijk geen medische verklaring voor.

Men zegt dat het kan komen door teveel bier, rood vlees en nog een aantal andere zaken die betrekking hebben op voedingspatronen maar dit is nooit echt in kaart gebracht.

Ik krijg het vooral van intensieve krachttraining maar ook van drie dagen over een festivalterrein slenteren, dus ja..


nou... slechte dokter heb je.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Klaaz
Internet Geneesheer
Usericon van Klaaz
Posted 25-01-2016 12:30 by Klaaz Wijzig reactieProfiel van KlaazQuote dit bericht

Hoe bedoel je? Zover ik zelf opgezocht heb (en mij door verschillende artsen is verteld, direct of indirect) s er geen wetenschappelijk uitsluitsel over wat nu de exacte oorzaak is (wat iets anders is dan wat er exact gebeurd zodra je jicht krijgt).


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-01-2016 13:04 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

De oorzaak is het neerslaan van urinezuur kristallen. Dat het soms wel en soms niet neerslaat is de concentratie urinezuur in het lichaam, kou en nog wat andere concentraties van stoffen die kristalvorming wel of niet bevorderen. de balans tussen die dingen en symptomen in relatie tot gedragingen en voedsel dat is moeilijk te begrijpen.

De onderliggende oorzaak is juist zo klaar als een klontje(letterlijk). Zelfs een van de weinige ziektes waar we veel van de evolutionaire genetische geschiedenis van kennen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Klaaz
Internet Geneesheer
Usericon van Klaaz
Posted 25-01-2016 13:19 by Klaaz Wijzig reactieProfiel van KlaazQuote dit bericht

Interessant. Maar hoe komt het dan dat dit slechts onder een heel beperkt percentage van de bevolking voorkomt? Is dat puur genetisch en waarom ben ik dan de enige in mijn familie die het ooit heeft gehad terwijl mijn vader, ooms en diens vader etc grootgebruikers zijn/waren van bier terwijl ik echt meer een gelegenheidsdrinker ben?

[Dit bericht is gewijzigd door Klaaz op 25-01-2016 13:21]


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 25-01-2016 14:26 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Ik had dat vooral rond mijn 18e, gestopt met voetballen en veel beginnen zuipen.

Ergste pijn, tja, pikuur in voet ooit eens.


En nu gaan we vegen


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 25-01-2016 14:38 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Galstenen. Galblaas eruit, last van gal zelf. En overgevoelig voor de medicatie die de boel voorkomt.
Maar met rennies en graviscon is het binnen de perken te houden.


Een kleine snol zit zo vol.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-01-2016 6:10 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 januari 2016 13:19 schreef Klaaz het volgende:
Interessant. Maar hoe komt het dan dat dit slechts onder een heel beperkt percentage van de bevolking voorkomt? Is dat puur genetisch en waarom ben ik dan de enige in mijn familie die het ooit heeft gehad terwijl mijn vader, ooms en diens vader etc grootgebruikers zijn/waren van bier terwijl ik echt meer een gelegenheidsdrinker ben?


Genetica en ook andere factoren. Genen mixen en compenseren soms. misschien ben jij wel gelegenheidsdrinker geworden vanwege je jicht


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 26-01-2016 11:30 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Een infuusnaald recht in een zenuw gezet krijgen is trouwens ook een 'aparte' ervaring: doet enorm veel pijn, maar lijkt een heel ander soort pijn dan 'normaal'.... Het werd bijna visueel met allerlei patronen en sterretjes: heek cartoonesk, maar ik denk niet dat het zichtbaar was voor de mensen om me heen
Duurde een half uur voordat het een beetje wegebde. Het kleine beetje ervaring met meditatie kwam toen wel van pas.



Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen