IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : 'Jenje de Hoofdredacteur' kan niet spellen! [ (Oud) Nieuws ] Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 14-01-2010 12:11 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 14 januari 2010 12:07 schreef MMayo het volgende:
Pfshh, gewoon met harde hand die afdeling afdonderen. Verbod tot toegang ziekenhuis geven. Is die familie nu helemaal achterlijk! En wat betreft de politie, lekker makkelijk wel zeggen dat het meer onrust veroorzaakt. Ze waren gewoon te schijterig om die lui aan te pakken.


Nou, dat betwijfel ik. Het is al met al een nogal idiote situatie, maar op een plek waar mensen dood liggen te gaan is het ook niet cool als een hele familie doorflipt. Als met rust laten de enige oplossing lijkt, zou ik daar misschien ook wel voor kiezen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-01-2010 12:12 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Wad een kud tietul!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 14-01-2010 12:12 by MMayo Profiel van MMayo

quote:

Op 14 januari 2010 12:07 schreef MMayo het volgende:
Pfshh, gewoon met harde hand die afdeling afdonderen. Verbod tot toegang ziekenhuis geven. Is die familie nu helemaal achterlijk! En wat betreft de politie, lekker makkelijk wel zeggen dat het meer onrust veroorzaakt. Ze waren gewoon te schijterig om die lui aan te pakken.


quote:
Op 14 januari 2010 12:11 schreef WhiteRider het volgende:
Nou, dat betwijfel ik. Het is al met al een nogal idiote situatie, maar op een plek waar mensen dood liggen te gaan is het ook niet cool als een hele familie doorflipt. Als met rust laten de enige oplossing lijkt, zou ik daar misschien ook wel voor kiezen.


Schijnbaar waren ze daar zo rustig nog niet.. en al bezig te flippen vanaf moment dat die moeke thuis werd opgehaald met ambulance.

Het lijkt wel een trend te worden om hulpverleners lastig te vallen tijdens hun werk. Zeer slechte ontwikkeling.

Oja, over Jenje zeuren dat hij niet kan spellen en zelf niet eens normaal kunnen quoten, n00b!

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 14-01-2010 12:21]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-01-2010 12:21 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 14 januari 2010 12:11 schreef WitteRidder het volgende:
Nou, dat betwijfel ik. Het is al met al een nogal idiote situatie, maar op een plek waar mensen dood liggen te gaan is het ook niet cool als een hele familie doorflipt. Als met rust laten de enige oplossing lijkt, zou ik daar misschien ook wel voor kiezen.


mja een hele familie is wel erg veel, het is ook wel een erg groot risico dat mensen verder gaan flippen als je ze uit de kamer haalt terwijl ze nog niet dood is verklaard. Als je je pipa naar voren tovert moet je oppassen dat je hem dan niet hoeft te gebruiken als je hem gaat gebruiken kan het al helemaal fout aflopen. Dan moet je echt wel koel genoeg blijven om alleen op enkels te schieten.

Probleem is dat die afrikaantjes bij elke reactie in agressie vervallen, omdat dat hun hele leven al voordeel geeft, en het in iedergeval niet goed afgestraft wordt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 14-01-2010 12:24 by MMayo Profiel van MMayo

Niet alleen Afrikaantjes.. ook Nederlandertjes schijnen het steeds vaker nodig te vinden moeilijk te gaan doen. En dan niet snappen dat als men bezig moet met gemoederen kalmeren, ze niet tegelijk ook bezig kunnen gaan met levens redden.

Toch goed dat ik niet in die sector werk, kan niet zo goed omgaan met dat soort stommiteiten.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 14-01-2010 12:27 by Mark Profiel van Mark

quote:
Het lijkt wel een trend te worden om hulpverleners lastig te vallen tijdens hun werk. Zeer slechte ontwikkeling.


Hier in Groot-Brittannie is het ook schering en inslag, daar wordt voor bepaalde stadswijken standaard al meteen politiehulp gevraagd nog voordat de ambulances of de brandweerwagens zich er binnen wagen. Bedreiging, banden lek prikken, etc. Ook worden er regelmatig ambulances met valse meldingen gelokt om vervolgens de morphine e.d. te jatten.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 14-01-2010 12:32 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 14 januari 2010 12:27 schreef Mark het volgende:
Hier in Groot-Brittannie is het ook schering en inslag, daar wordt voor bepaalde stadswijken standaard al meteen politiehulp gevraagd nog voordat de ambulances of de brandweerwagens zich er binnen wagen. Bedreiging, banden lek prikken, etc. Ook worden er regelmatig ambulances met valse meldingen gelokt om vervolgens de morphine e.d. te jatten.


Belachelijk!

Soms hoop ik dat die lui die moeilijkheden veroorzaken, gewoon keihard pijnlijk doodgaan door gebrek aan hulp, veroorzaakt door hun eigen stomme gedrag. Maarja dat is niet netjes om te zeggen


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-01-2010 12:35 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Het ambulance personeel kan beter maar gelijk hun "taser" bij de hand houden als ze uit de auto stappen.

Edit: ook wel leuk


[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 14-01-2010 12:37]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 14-01-2010 12:47 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 14 januari 2010 12:35 schreef ElitE het volgende:
Het ambulance personeel kan beter maar gelijk hun "taser" bij de hand houden als ze uit de auto stappen.

Edit: ook wel leuk



Oh dat verdoven.. ik ben helemaal voor!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-01-2010 13:18 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

NIks verdoven, preventief ruimen en in der verbrandingsoven bij Rendac


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 14-01-2010 13:38 by MMayo Profiel van MMayo

HERVE - Een 32-jarige Belgische vrouw heeft haar werkgeefster woensdagavond een sms gestuurd dat ze de volgende dag niet kon komen werken.
Met als reden at ze net iemand had gedood. Ze vermeldde ook dat ze naar haar zus in Eupen in Oost-België zou gaan.

De bazin alarmeerde direct de politie. Die kon de vrouw op de weg naar haar zus oppakken. In haar appartement in het Waalse Herve bleek dat ze inderdaad een 58-jarige man had gedood.

Justitie geeft donderdagmiddag meer informatie.



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-01-2010 14:26 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Argh argh argh!!!^2 Obama the musical!


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-01-2010 14:42 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 januari 2010 14:26 schreef kwelgeest het volgende:
Argh argh argh!!!^2 Obama the musical!

Zou dat net zo'n succes worden als "Springtime for Hitler"?


[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 14-01-2010 14:46]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-01-2010 17:56 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 14 januari 2010 13:18 schreef Jenje het volgende:
NIks verdoven, preventief ruimen en in der verbrandingsoven bij Rendac


+1000


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 14-01-2010 21:41 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Puber beroofd bejaarde
Uitgegeven: 14 januari 2010 21:33
Laatst gewijzigd: 14 januari 2010 21:33
AMSTERDAM - Een 15-jarige jongen heeft donderdag een 72-jarige uitbaatster van een buurtwinkel in het Limburgse Nijswiller onder bedreiging van een mes beroofd.
© ANP

De politie heeft hem in de loop van de avond kunnen oppakken.

Rond 12.30 uur ging de jongen de buurtwinkel aan de Kerkstraat binnen en bedreigde de bejaarde vrouw met een mes.

Hij dwong haar de kassa te openen en ging er vervolgens met geld en enkele rookwaren vandoor.

Aan de hand van getuigenverklaringen kon de puber dezelfde avond nog worden ingerekend. Een groot deel van de buit werd ook teruggevonden.
© Novum

----------

BeroofD??? Tering. En dat in een titel op nu.nl...


Je moeder.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 14-01-2010 21:44 by Dentz Profiel van Dentz

VMBO heeft tegenwoordig ook een journalistiek opleiding?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 14-01-2010 21:45 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Blijkbaar.


Je moeder.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 14-01-2010 23:15 by Dentz Profiel van Dentz

Dode dochters
Uitgegeven: 14 januari 2010 08:30
Laatst gewijzigd: 14 januari 2010 09:17
Als het de laatste drie dagen ergens NIET over ging dan was het wel Irak. Het leek, wrang genoeg, allemaal een beetje op de manier waarop Saddam Hoessein - het vernietigde kwaad zelf toch - politiek voerde. Door Nico Dijkshoorn.
© NU.nl/Chris Heijmans

Die kon ook, net als Rouvoet, het bloed onder je nagels vandaan lullen.

Nee er waren geen kernwapens, nou ja misschien een beetje kernwapens, nee toch weer niet, of ja, nee, wacht eens even, nee toch geen kernwapens, tenzij er ergens in een bezemkast een paar kernkoppen lagen, maar hij dacht het niet.


Dat ging tenminste nog ergens over en Hoessein was in al zijn wreedheid wel een recht vooruit beul. Die deed niet eens zijn best om achter die glimmende snor zijn genoegen te verbergen als hij weer een dorp schoon had geveegd met gifgas.

In Nederland moet je normaal gesproken met een leeslampje zoeken naar Het Kwaad, maar zelden toonde het zich zo lang en zelfgenoegzaam vol in beeld als de laatste dagen.

Afgerukte ledematen

Waar het eigenlijk had moeten gaan over het bloed, de afgerukte ledematen, de vluchtelingenkampen, de rand van de afgrond en verloren dochters daar ging het over woordjes, formuleringen, politieke vriendschap, verkiezingsdrift en juridische gronden.

Dat is een van de constateringen in het rapport Davids, dat er in 2003 onvoldoende juridische basis was om lekker te gaan oorlogen. Dat hebben wij weer. Dachten we betrokken te zijn bij een goudeerlijke, verantwoorde oorlog, klopte er juridisch geen reet van.

Dat vind ik wel erg voor alle slachtoffers. Sterven in een oorlog, dat is al kut, maar in een juridisch niet gedekte oorlog met je mond open en met je dode moeder op je rug eindigen in het prikkeldraad, dat gun je niemand.

Eigen carrière

Als iets duidelijk werd de laatste dagen, dan is het wel dat de Nederlandse politiek de Iraakse bevolking lachend in het gezicht pist. Al dat schaamteloze vergader en gerommel over de posities binnen de partijpolitiek, nooit werd er over de ruggen van een kapot gevochten land, zo voor de eigen carrière en de toekomst gekozen. Ik schaam mij diep voor wat mij vertegenwoordigt.

Ik heb tot diep in de nacht naar het debat gekeken en oh wat cirkelden alle voorzittertjes en bewindsmannetjes weer kwiek om de interruptiemicrofoon heen. Wat wisten Pechtold, Agnes Kant en Femke Halsema het allemaal lekker scherp te formuleren nu ze de camera’s hoorden zoemen.

Wat werd er superieur minachtend gesnoven door Bos en wat stond Wilders weer egomaan te ouwehoeren voor eigen volk.

Macht

Het ging over wel of niet door-regeren deze dagen. Over macht. Over de hunkering naar macht. Alleen dinsdagavond kwam de werkelijkheid even hardhandig in beeld toen Tineke Ceelen bij Pauw en Witteman, met het zand nog in haar schoenen, vertelde wat de vluchtelingen in Irak, levend in tenten, van onze interventie vonden. Onder Hoessein, ook geen lekkertje, hadden ze het beter.

Dat kwam haar op een verbale executie te staan van Frank de Grave, die meteen Stalin er maar weer eens bijhaalde. Nog harder schreeuwde en gilde de ook aanwezige politieke masturbatieverslaggever Frits Wester, de spiekende quizwinnaarjournalist, de man met de geleende boosheid en intelligentie. Frits Wester die op verlaten parkeerterreinen in Zuid-Holland, bij wanhopige politici, geheime stukjes boven tafel ritselt.

Kopie van Mussolini

Frits, qua uiterlijk en qua volume een kopie van Mussolini, schreeuwde door Tineke Ceelen haar betoog heen dat het een schande was wat zij daar vertelde. De waarheid zoals die gevoeld werd in het gebombardeerde land zelf, daar ging het nu even niet om. Een half uur later liet Tineke Ceelen beelden zien van een vader.

Hij liet zijn identiteitspapieren zien. Hij had net te horen gekregen dat bij drie van zijn dochters het hoofd er was afgeslagen. Toen werd het pas even stil aan tafel. Voor een minuut. En voort denderde de partijpolitiek.

Over die dode dochters ging het vannacht ook niet. Wel werd er druk gediscussieerd of zij nu juridisch gedekt waren onthoofd of niet.

Er helpt in de toekomst maar een ding. Laat Balkenende, Wilders en Pechtold hun propagandapraatjes houden met een dood oorlogskind in hun armen. Kijken wat er overblijft van hun naar binnen gerichte geneuzel.
© NU.nl/Nico Dijkshoorn


De sterkste column van Dijkshoorns sinds tijden.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-01-2010 23:24 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Woede om experiment met varkens

Dierenrechtenactivisten willen dat er onmiddellijk een einde komt aan een Oostenrijks lawineonderzoek, waarbij varkens levend in sneeuw worden ingegraven om te bestuderen hoe ze precies overlijden.

Het onderzoek, dat twee weken duurt, vind plaats in de Oostenrijkse Alpen. Met het onderzoek willen wetenschappers achterhalen hoe een mens een lawine eventueel kan overleven zonder er hersenschade aan over te houden.

De onderzoekers hebben vandaag gezegd dat de varkens niet lijden, omdat ze verdoofd worden en onder narcose worden gebracht. Volgens een van de hoofdonderzoekers, Herman Brugger, kan de studie helpen bij het redden van mensenlevens en zou nu stoppen betekenen dat er varkens voor niets zijn gestorven.

Dierenrechtenactivisten zijn echter mordicus tegen en noemen het experiment 'absoluut onacceptabel'.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 14-01-2010 23:25 by Dentz Profiel van Dentz

Gebruik anders Chinezen, deden de Japanners ook niet moeilijk over.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 14-01-2010 23:42 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 14 januari 2010 23:15 schreef Dentz het volgende:
Dode dochters



Bedankt voor de link; kende de columnist niet, maar retesterke column . Bij Srebrenica ging het niet anders, de vrouwen van de overlevenden zijn ook afgescheept door de regering. Minister had 'geen tijd' om ze toe te spreken toen ze in Nederland kwamen. Jaja, Nederland op z'n smalst zullen we maar zeggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 14-01-2010 23:43]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-01-2010 8:35 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 14 januari 2010 23:42 schreef Gemene Lepel het volgende:
Bedankt voor de link; kende de columnist niet, maar retesterke column . Bij Srebrenica ging het niet anders, de vrouwen van de overlevenden zijn ook afgescheept door de regering. Minister had 'geen tijd' om ze toe te spreken toen ze in Nederland kwamen. Jaja, Nederland op z'n smalst zullen we maar zeggen.
*zucht nogmaals*

Laat die vrouwen naar de Fransozen gaan, die waren te lam om luchtsteun te leveren. Het blijft makkelijk om NL er dan maar de schuld van te geven, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat elk ander land hetzelfde had gedaan als ze met zo'n overmacht werden geconfronteerd en geen luchtdekking kregen.

Maar goed, om de mensen die Turkije bij de EU willen hebben nog maar eens een voorbeeld te geven waarom dat écht niet zo leuk is als het lijkt:

quote:
'Voortvluchtige Saban in Turkije'

De voortvluchtige in Nederland veroordeelde vrouwenhandelaar Saban B. runt een discotheek in de Turkse badplaats Antalya. Dat meldt De Telegraaf.

Een woordvoerder van het Openbaar Ministerie kan het bericht echter niet bevestigen. "Wij weten niet waar B. zit. Wel houden we er rekening mee dat hij in Turkije of ergens anders in het buitenland verblijft."

Eigen onderdanen

Volgens de zegsman is het niet mogelijk om B. naar Nederland te krijgen, als hij zich in zijn vaderland ophoudt. Turkije levert namelijk geen eigen onderdanen uit.

(SN)



Opzouten met die lui, echt.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 15-01-2010 8:35]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-01-2010 9:07 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 15 januari 2010 8:35 schreef Greycloak het volgende:
*zucht nogmaals*

Laat die vrouwen naar de Fransozen gaan, die waren te lam om luchtsteun te leveren. Het blijft makkelijk om NL er dan maar de schuld van te geven, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat elk ander land hetzelfde had gedaan als ze met zo'n overmacht werden geconfronteerd en geen luchtdekking kregen.

Maar goed, om de mensen die Turkije bij de EU willen hebben nog maar eens een voorbeeld te geven waarom dat écht niet zo leuk is als het lijkt:




Ik heb het niet over wat en hoe er iets gebeurd is en of dit wel of niet voorkomen had kunnen worden. Ik heb het over het feit hoe de Nederlandse regering op een oneerbare wijze is omgegaan met de nabestaanden van de slachtoffers. (ja, 'technisch gezien is er niks fout gegaan, meneer de minister kan u niet spreken in de periode dat u in Nederland bent, dat soort ongein).

Of Srebrenica had kunnen worden voorkomen is geen simpele ja nee vraag. Maar jij zult ook weten dat kilometers verderop van Srebrenica Britten in eenzelfde positie werden gedwongen en in deze situatie al hun munitie hebben verschoten op de ingangen tot hun mandaat gebied en daarmee de Serven succesvol hebben weggejaagd.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 15-01-2010 9:16]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-01-2010 12:20 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel



Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-01-2010 12:27 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

sterk


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 15-01-2010 13:04 by MMayo Profiel van MMayo

Circa 300.000 Haïtianen dakloos, ministers omgekomen

GENEVE - De aardbeving in Haïti heeft circa 300.000 mensen dakloos gemaakt. In de hoofdstad Port-au-Prince is een op de tien huizen verwoest. Dat hebben de Verenigde Naties vrijdag laten weten. Volgens de VN woonden in het gebied dat door het natuurgeweld is getroffen circa 3,5 miljoen mensen.

Verscheidene Haïtiaanse ministers zijn omgekomen, dat heeft de Haïtiaanse ambassadeur in Duitsland, Jean-Robert Saget, vrijdag gezegd.

Volgens Saget staat vrijwel vast dat minister van Justitie Paul Denis door de aardbeving is gedood. Ook de prominente oppositieleider Michel Gaillard zou zijn omgekomen.

Financiële hulp

De VN laat weten dat de internationale gemeenschap tot nu toe 268,5 miljoen dollar (186,3 miljoen euro) financiële hulp heeft toegezegd aan de slachtoffers van de aardbeving.

Volgens OCHA, de VN-organisatie die de humanitaire hulpverlening coördineert, hebben circa twintig landen, organisaties en bedrijven geld toegezegd. ''Het zijn beloftes'', zei OCHA-woordvoerster Elisabeth Byrs. OCHA gaat vrijdag een wereldwijde oproep tot steun aan Haïti doen.

Nederland

De Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) in Nederland hadden vrijdagochtend al 1,2 miljoen euro aan giften ontvangen op giro 555. Het nummer is geopend om geld in te zamelen voor de slachtoffers van de verwoestende aardbeving in Haïti.

De SHO spreekt van een grote response tot dusver. De inzamelingsactie begon woensdagmiddag. Aanvankelijk werd vrijdagochtend nog een bedrag van negen ton gemeld, ''maar het loopt met de minuut op'', zegt Farah Karimi, voorzitter van de SHO.

''Ik ben heel blij dat Nederlanders hun hart laten spreken en gul geven voor deze verschrikkelijke ramp.''

Bij het bedrag van 1,2 miljoen komt ook nog geld dat over was van de inzameling voor de slachtoffers van de Tsunami. Het gaat om 730.000 euro, zo lieten de organisaties eerder weten.

Bedrag over?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen