IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : 'Jenje de Hoofdredacteur' kan niet spellen! [ (Oud) Nieuws ] Vorige pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-03-2010 9:09 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ja, maar dan zonder het haar


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-03-2010 9:13 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 12 March 2010 9:01 schreef Jenje het volgende:
Dergelijke onzinpartijen zouden niet mee mogen moeten doen.


En wie bepaalt dat dan? Een raad van "wijze" mensen? Zeer ondemocratisch natuurlijk. Als mensen op een "rare" partij willen stemmen, hoe dom/raar jij en ik dat verder ook moge vinden, moeten ze dat kunnen. En als ze genoeg stemmen krijgen voor een zetel, dan is dat maar zo. Het zijn er genoeg voor een zetel, dan heeft representateren ze een deel van de bevolking. En als andere delen van de bevolking dat lastig vinden, dan leren ze er maar mee leven. Als de gevestigde politieke partijen er moeite mee hebben of het hierdoor lastiger krijgen, dan werken ze maar wat harder of worden ze maar wat creatiever.
Nee, verbied niets, en zulke uitwassen zorgen zelf wel dat ze weer van het toneel verdwijnen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-03-2010 9:23 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Treu, maar geef toe, wat voegen zij toe aan de Nederlandse politiek? Niets, ze kosten alleen maar klauwen met geld. Laat maar eens uitrekenen wat al die debiele kamervragen van haar kosten.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-03-2010 9:43 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Rel om zwarte barbiepop in VS

In de Verenigde Staten is een rel ontstaan omdat warenhuisketen Walmart zwarte barbiepoppen voor minder geld verkoopt dan blanke barbiepoppen. Dit meldden Amerikaanse media gisteren.

In de staat Louisiana in het zuiden van de VS, waar zwarten nog geregeld met racisme worden geconfronteerd, verkoopt Walmart de zwarte barbiepop Theresa voor 3 dollar en de blanke barbiepop Ballerina voor 5,93 dollar. "Beide poppen hadden in het begin dezelfde prijs", aldus een Walmartwoordvoerster tegen het tv-station ABC. "Eentje is afgeprijsd vanwege de lagere verkoopcijfers."

Volgens haar uitleg is het in de detailhandel normaal dat het management beslist soortgelijke producten voor verschillende prijzen aan te bieden.



maar is dit nu positive of negatieve discriminatie


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-03-2010 9:47 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dit is typisch Amerikaanse stupiditeit


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-03-2010 9:49 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 12 March 2010 9:23 schreef Jenje het volgende:
Treu, maar geef toe, wat voegen zij toe aan de Nederlandse politiek? Niets, ze kosten alleen maar klauwen met geld. Laat maar eens uitrekenen wat al die debiele kamervragen van haar kosten.


tsja, ze gebruikt de mogelijkheden die haar geboden worden. Let wel: ik ben ook geen fan van haar maar ze werkt ten minste wel hard en komt op voor diegene die op haar stemmen. Jij en ik vinden die vragen dom, evenveel anderen vinden ze scherp,slim en relevant. Dat geldt even goed voor Geert Wilders (het probleem bij zijn partij, los van de inhoudelijk onzin, is de bende prutsers die hij om zich heen heeft verzameld)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-03-2010 9:50 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Haar naam valt nog wel mee:



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 12-03-2010 10:34 by Yirroth Profiel van Yirroth

De PvdD is een getuigenispartij (net zoals de SGP), wat erop neerkomt dat ze proberen bepaalde zaken op de politieke kaart te krijgen. Blijkbaar zijn ze er wel succesvol in aangezien andere partijen nu ook milieu en dierenwelzijn in hun programma zetten.

Ik geef toe dat ik er een keer op heb gestemd, maar echt veel hout snijden ze verder niet. Maar gezien de stand van zaken betwijfel ik dat ik de komende jaren op partijen ga stemmen (wel blanco). Dat een meute van het volk ervoor kiest op "protestpartijen" (zoals het afgelopen decennium LPF, SP & PVV) te stemmen is niet mijn ding. Ik vraag me af hoe de PVV rechtvaardigd voor "vrijheid" te zijn gezien de score op de http://www.privacybarometer.nl


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-03-2010 11:08 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Die Privacy barometer is hier al een paar keer voorbij gekomen en flink afgebrand. Sowieso van privacy(waarborging) en vrijheid niet 1 op 1 hetzelfde. Verder is die barometer opgezet door discutabele partijen (o.a. Sargasso) en kan ik een dergelijke barometer die D66 aanmerkt als min of meer een anti-privacy partij niet serieus nemen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 12-03-2010 11:34 by Yirroth Profiel van Yirroth

Klopt, de meeste onderzoeken zijn gekleurd. Neutraliteit is sowieso ver te zoeken.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-03-2010 11:37 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 12 March 2010 11:34 schreef Yirroth het volgende:
Klopt, de meeste onderzoeken zijn gekleurd. Neutraliteit is sowieso ver te zoeken.
Ik claim dan ook niet dat onderzoeken neutraal moeten zijn, als dat bij wetenschappelijke onderzoeken natuurlijk wel wenselijk, maar 100% objectiviteit bestaat niet, maar dat is iets anders dan dwepen met een dergelijk gekleurd 'onderzoek' als die 'privacy barometer'.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-03-2010 12:17 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Stakingsoproep voor coffeeshops

De Haarlemse coffeeshophouder Nol van Schaik roept collega's op om op de verkiezingsdag op 9 juni de deuren van de wietverkooppunten gesloten te houden. De staking is bedoeld om coffeeshopbezoekers te bewegen hun stem uit brengen op 'pro-cannabis partijen'.

Van Schaik vreest een coalitie bestaande uit PVV, CDA en VVD en wellicht de ChristenUnie. Deze coalitie is coffeeshops niet welgezind, meent de initiatiefnemer. Hij roept op tegen een 'verregaande verkettering van de coffeeshopcultuur en de sluiting van steeds meer coffeeshops' te stemmen.

De coffeeshophouder hoopt dat zijn klanten en collega's op 'pro-cannabis partijen' als D66, PvdA, GroenLinks of de SP zullen stemmen. Van Schaik zegt al verschillende toezeggingen van andere coffeeshophouders te hebben gekregen.



Voor het drugsbeleid wel goed als Cohen premier wordt.


[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 12-03-2010 12:58]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-03-2010 13:08 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

'Frans dorp was proefkonijn CIA voor drugs'

Gepubliceerd: vandaag 11:49
Update: vandaag 12:10

In Frankrijk is opschudding ontstaan over een experiment met drugs dat de Amerikaanse inlichtingendienst CIA in 1951 zou hebben uitgevoerd in Zuid-Frankrijk. Honderden inwoners van het dorpje Point-Saint-Esprit zouden zonder het te weten de psychedelische drug LSD hebben ingenomen, waardoor ze massaal hallucineerden en vijf mensen om het leven kwamen. Dat stelt een Amerikaanse journalist vrijdag.

De drug werd onder meer in het brood van de lokale bakker gestopt en in de lucht gespoten, aldus journalist Hank Albarelli vrijdag in Franse media. Een persoon dacht dat hij kon vliegen en sprong uit het raam, waardoor hij beide benen brak. Een ander zag bloemen uit zijn lichaam groeien. Honderden mensen hallucineerden en tientallen werden in dwangbuis naar een lokale opvang gebracht.

Destijds werd de schuld in de schoenen geschoven van de lokale bakker, die zelf iets aan zijn brood zou hebben toegevoegd waardoor schimmel zou zijn ontstaan. De CIA en een geheime divisie van het Amerikaanse leger zouden het experiment hebben uitgevoerd om te testen hoe ze de menselijke geest konden beïnvloeden voor onder meer gevangenenverhoor.

De LSD zou zijn geproduceerd door wetenschappers die verbonden waren aan het Zwitserse farmaceutische bedrijf Sandoz, waar in 1938 LSD werd uitgevonden.

Albarelli kwam tot zijn bevindingen toen hij de dood onderzocht van een biochemicus van Sandoz, die onder verdachte omstandigheden was omgekomen twee jaar na het experiment. Hij is volgens Albarelli vermoord omdat hij te loslippig was over het LSD-test. De journalist zegt zijn bevindingen te baseren op documenten, geluidscassettes en getuigenverklaringen die het experiment bevestigen. De CIA zou ook meer dan 5700 onwetende Amerikaanse militairen als proefkonijn voor drugs hebben gebruikt en zou nog steeds drugs testen op mensen.

De Franse inlichtingendienst heeft volgens Amerikaanse media om opheldering gevraagd in de VS.


CIA is behoorlijk aan de gang geweest met rare proeven onderandere onder project MK-Ultra. Maar dit lijkt gewoon een klassiek gevalletje besmetting van het graan met moederkoren. Dit is een schimmel die op graan groeit en is ook de grondstof voor LSD. Eeuwen geleden gebruikt als recreatieve/spirituele drugs maar ook vaak perongeluk in de voeding terecht gekomen waar natuurlijk veel heksenvervolgingen uit zijn voortgekomen.

Edit: ah dat is ook het geval meld wikipedia, het is weer een aluminiumhoedjes journalist.

quote:
Hoewel in 1676 een verband werd gevonden tussen de schimmel en de kwalijke effecten, heeft het laatst bekende geval zich in 1951 voorgedaan in Pont Saint-Esprit in Frankrijk met driehonderd slachtoffers.


[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 12-03-2010 13:10]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-03-2010 13:13 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you!



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-03-2010 13:17 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

heeh nouja de geschiedenis met moederkoren is al enorm in Frankrijk, en LSD is volgens mij niet zo makkelijk in brood te bakken, en in de lucht moeilijk te verspreiden. Al is het door de huid wel opneembaar als je het erop sproeit, zo heeft ALbert Hoffman het ook ontdekt na dat hij zich vreemd ging voelen na een paar druppeltjes op zn arm hehe.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 12-03-2010 13:17]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-03-2010 13:21 by bastianus Profiel van bastianus

Dat verhaal over het Franse dorp had ik jaren terug ook al eens gehoord. Ook toen was de conclusie dat het om een besmetting van graan met moederkoren ging. Er gaat nog zo'n broodje aap-verhaal rond over een Frans dorp, daar zouden alle baby's hersenbeschadiging hebben gehad omdat hun speen als slaapmiddel in de cognac was gedoopt. Lijkt me typisch zo'n verhaal dat eens in de zoveel jaar terugkomt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-03-2010 13:22 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Dus Frankrijk is de perfecte plek om zulke tests te doen

Ik ben het met je eens hoor, dat dit soort dingen zeer sceptisch behandeld moeten worden. Maar aangezien in dit geval de aanleiding meer de verdachte dood van die onderzoeker is zie ik nu niet direct aanleiding om die journalist van een aluhoedje te voorzien


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-03-2010 13:25 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

mag je behoorlijk wat cognac op smeren dan voordat een baby daar last van heeft. Mensen kunnen bijzonder goed tegen alcohol, kan natuurlijk ook niet anders als miljoenen jaren geschiedenis als fruiteters en nog wat middeleeuwen waar bier veiliger was om te drinken dan gewoon water(zei het met een veel lager percentage natuurlijk). Een beetje alcohol tijdens de zwangerschap is ook echt niet schadelijk, maar dronken of aangeschoten raken is natuurlijk wat anders.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-03-2010 13:26 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 March 2010 13:25 schreef ElitE het volgende:
mag je behoorlijk wat cognac op smeren dan voordat een baby daar last van heeft. Mensen kunnen bijzonder goed tegen alcohol, kan natuurlijk ook niet anders als miljoenen jaren geschiedenis als fruiteters en nog wat middeleeuwen waar bier veiliger was om te drinken dan gewoon water(zei het met een veel lager percentage natuurlijk). Een beetje alcohol tijdens de zwangerschap is ook echt niet schadelijk, maar dronken of aangeschoten raken is natuurlijk wat anders.
Vandaar dat ik ook denk dat het allemaal broodjes aap zijn. Met name omdat Frankrijk voor bedenkers en verspreiders van dergelijke verhalen nogal tot de verbeelding spreekt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-03-2010 13:34 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 March 2010 13:22 schreef ZelThoR het volgende:
Dus Frankrijk is de perfecte plek om zulke tests te doen



idd perfecte dekmantel maar veel van de tests in die tijd waren helemaal niet zo netje slim opgezet, volgens mij had het maar weinig wetenschappelijke waarde en was het niet veel beter als werk van Mengele enzo.

de vermoorde gast was toch ook al betrokken bij andere dingen van MKultra misschien helemaal niet betrokken geweeest bij dat geval uit frankrijk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Olson


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-03-2010 13:36 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 12 March 2010 13:34 schreef ElitE het volgende:
idd perfecte dekmantel maar veel van de tests in die tijd waren helemaal niet zo netje slim opgezet, volgens mij had het maar weinig wetenschappelijke waarde en was het niet veel beter als werk van Mengele enzo.

Dat maakt het verhaal niet meer of minder waarschijnlijk, toch?
quote:
de vermoorde gast was toch ook al betrokken bij andere dingen van MKultra misschien helemaal niet betrokken geweeest bij dat geval uit frankrijk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Olson

Nee niet hij. Andere onderzoeker, van het bedrijf dat LSD uitvond Zie het bericht wat je zelf postte


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-03-2010 13:38 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

oh wacht, idd, Frank Olsen was iig wel waar die journalist een boek over heeft geschreven.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 12-03-2010 14:31 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

HILVERSUM -
Paula Sleijp (79) verlaat na 28 jaar het tv-programma Sesamstraat om gezondheidsredenen.
© ANP

Dat heeft de NPS vrijdag bekendgemaakt. De Belgische actrice vertolkte vanaf 1982 de rol van grootmoeder in de Nederlandse versie van het populaire kinderprogramma.

Als eerbetoon aan Sleijp zijn in de uitzending van vrijdag 26 maart bijna een half uur lang scènes te zien waarin zij een glansrol speelt.

Na die dag zal ze wel nog meerdere keren in de serie voorbijkomen, aangezien de actrice in reeds opgenomen afleveringen speelt.

Nu.nl




Wist overigens niet eens dat ze er nog in zat, dacht dat Sesamstraat al gecanceled was



Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 12-03-2010 14:32 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

En kets



Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 12-03-2010 14:32 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen