IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : Vakantieman gezellig he?![Vakantietopic] Vorige pagina | Volgende pagina
nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 06-09-2010 11:38 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2010 11:36 schreef MMayo het volgende:
Ze willen mijn pa meeslepen naar India voor 4 weken vakantie, gaat niet goedkomen.. Hij heeft een hekel aan vies, geurtjes, stof, teveel hitte, slechte sanitaire voorzieningen etc.


Ik kan je verzekeren dat al die punten die jij opnoemt stuk voor stuk in extreme mate aan de hand zijn.. echt overal waar je komt


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-09-2010 11:40 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2010 11:38 schreef nuclearwarfare het volgende:
Ik kan je verzekeren dat al die punten die jij opnoemt stuk voor stuk in extreme mate aan de hand zijn.. echt overal waar je komt


Dat weet ik en als ik al twijfelde, deed ik dat nu niet meer na het lezen van bovenstaande stukken tekst.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 06-09-2010 11:52 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 6 september 2010 11:26 schreef nuclearwarfare het volgende:
Ha, dat vond ik ook in India, bijna niemand (althans, niemand die een dienstverlenend beroep uitoefent, en daar heb je toch het meeste mee te maken) spreekt fatsoenlijk Engels, waardoor een heleboel simpele dingen zoals het kopen van een colaatje of een pakje sigaretten soms aardig lang kan duren..

Wat het hebben van een sociaal leven betreft.. ik was overigens ook wel blij dat ik er met twee kameraden was, het leek me in India érg lastig om aansluiting te vinden bij andere reizigers (wederom totaal anders dan in Zuidoost-Azië, daar was ik toen in mijn eentje heen gegaan, maar ik heb daar geen moeite gehad om wat reiskameraadjes te ontmoeten), onder meer vanwege het feit dat het land zo ongelofelijk groot is, naast het reeds eerder genoemde feit dat er in vrijwel alle plaatsen die ik bezocht heb (en dan heb je het nota bene over plaatsen die voor toeristen van enige betekenis zijn) niet echt leuke plekken zijn om 's avonds casual biertjes te slobberen. Wat de solo-reizigers betreft had ik het idee dat er wel veel lui daar zijn omwille van meditatie / yoga / spiritualiteit (zaken waar ik in principe niet echt boodschap aan heb), en dan is het vaak van 'nee, ik kan vanavond niks doen, want morgen moet ik om 05:00 op voor dit en dat cursusje'. Daarnaast heb ik belachelijk veel groepen Israëliers gespot, dan heb je het sowieso over mensen die écht alleen maar bij hun eigen kliekje blijven hangen en het liefste de hele dag (semi-)Israëlisch voer naar binnen lopen te proppen, erg vervelende en weinig uitnodigende mensen zijn dat wat mij betreft. Nee, zeker niet de ideale bestemming voor een solo-reis zonder duidelijk doel.. mocht iemand zich afvragen hoe dat zou zijn.

Hoe dan ook, veel succes nog daar, en sterkte.

Ik heb voorlopig geen enkele behoefte om naar India te gaan (I.N.D.I.A.: I Never Do It Again, zoals een fietsreiziger schreef), veel en veel en VEEL te veel mensen, levensgevaarlijk verkeer, afschuwelijk kabaal, smerige rotzooi overal en schrijnende armoe. Dat is mijn beeld in ieder geval en jouw relaas bevestigt dat .

Maar je reisbeleving lijkt me wel sterk afhankelijk van je vervoersmiddel. Jij bent wezen backpacken, niet? Waarschijnlijk rondgereden in een auto of met de trein/taxi e.d. heen en weer gereisd (of zelfs binnenlandse vluchten gemaakt). Dan blijf je volgens mij vooral in en om steden met af en toe een uitstapje in een National Park of zo, zit ik er ver naast?
Als je (sorry, paradepaardje) een land doorfietst doe je juist zoveel mogelijk je best om uit die steden weg te blijven (ik wel althans) en dan wordt het qua toerisme en cultuurbeleving wel een ander verhaal.

Dat is altijd wel mooi ja, dat verschil in beleving. Volgend jaar naar Amerika. Al die mensen die dan tegen me aan beginnen te praten over New York en Chicago en San Francisco en weet ik wat al niet… wat mij betreft een verspilling van tijd haha. Steden zijn toch overal hetzelfde. Van die mensen die de oceaan over gaan vliegen en dan lekker in een vreemde stad gaan winkelen, daar snap ik niks van . Voor mij 10 weken bijna alleen maar afgelegen natuurgebied, hopelijk! Niet-begrijpende blikken zijn dan altijd mijn deel :’).



Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 06-09-2010 12:12 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2010 11:52 schreef M. het volgende:
Ik heb voorlopig geen enkele behoefte om naar India te gaan (I.N.D.I.A.: I Never Do It Again, zoals een fietsreiziger schreef), veel en veel en VEEL te veel mensen, levensgevaarlijk verkeer, afschuwelijk kabaal, smerige rotzooi overal en schrijnende armoe. Dat is mijn beeld in ieder geval en jouw relaas bevestigt dat .

Maar je reisbeleving lijkt me wel sterk afhankelijk van je vervoersmiddel. Jij bent wezen backpacken, niet? Waarschijnlijk rondgereden in een auto of met de trein/taxi e.d. heen en weer gereisd (of zelfs binnenlandse vluchten gemaakt). Dan blijf je volgens mij vooral in en om steden met af en toe een uitstapje in een National Park of zo, zit ik er ver naast?
Als je (sorry, paradepaardje) een land doorfietst doe je juist zoveel mogelijk je best om uit die steden weg te blijven (ik wel althans) en dan wordt het qua toerisme en cultuurbeleving wel een ander verhaal.

Dat is altijd wel mooi ja, dat verschil in beleving. Volgend jaar naar Amerika. Al die mensen die dan tegen me aan beginnen te praten over New York en Chicago en San Francisco en weet ik wat al niet… wat mij betreft een verspilling van tijd haha. Steden zijn toch overal hetzelfde. Van die mensen die de oceaan over gaan vliegen en dan lekker in een vreemde stad gaan winkelen, daar snap ik niks van . Voor mij 10 weken bijna alleen maar afgelegen natuurgebied, hopelijk! Niet-begrijpende blikken zijn dan altijd mijn deel :’).




Ik ben inderdaad wezen backpacken, en zoals je zelf al zegt ben ik grotendeels afhankelijk geweest van openbaar vervoer (trein, bus, vliegtuig). Paar keer brommertjes gehuurd om wat te kunnen cruisen in de omgeving, en ik heb één keer een motor gehuurd gewoon om er een punt van te maken, een extreem overdreven en ontzettend lawaaierig choppertje met een tank van chroom, geniale shit. Dat was wel in de omgeving van Manali, Noord-India, op een plek waar het qua verkeer vrij rustig was. In steden is het inderdaad niet te doen, daarbuiten is het vrij eenvoudig navigeren, vooral omdat er vaak maar één weg is zonder al te veel zijstraatjes waar allemaal shit aan de hand is.

De ervaring leert inderdaad wel dat het in een land als India aanzienlijk hinderlijker wordt naarmate er meer mensen in een stad wonen. Dieptepunten zijn wat dat betreft Hyderabad met 6,3 miljoen inwoners en Delhi met 13 miljoen inwoners, alleen Mumbai viel bij nader inzien wel mee qua hinderlijkheid, hoewel zo'n grote stad aan mij inderdaad eigenlijk ook niet zo besteed is. Sommige miljoenensteden - niet per sé in India - zijn geinig voor een paar dagen, maar vaak vind ik dat de wat kleinere plaatsjes eigenlijk zonder uitzondering het leukste zijn, vooral omdat het er stukken rustiger aan toe gaat en je niet steeds zo'n opgejaagd gevoel krijgt, iets wat overigens voornamelijk geldt in relatief arme gebieden waar je er écht uit springt als blanke toerist met een niet onaardig centje op zak.

Volgende keer dat ik écht lang op reis ga (over een jaartje of twee, drie, na het afronden van m'n studie en een flink aantal maanden fulltime werk, wil ik eigenlijk een maand of 8-12 weg) denk ik dat ik gewoon een tweedehands motor koop ergens (zorg ik dat ik tegen die tijd mijn motorrijbewijs heb, want die had ik in India nog niet toen ik die chopper huurde :') ) en op eigen houtje wat rond ga cruisen, dat scheelt je afgezien van onderhoud op een bepaalde manier een hoop stress en levert je een hoop vrijheid op, ook weleens cool om het op die manier te doen.

[Dit bericht is gewijzigd door nuclearwarfare op 06-09-2010 12:21]


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 07-09-2010 0:28 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Een vriend en een vriendin van mij gaan respectievelijk 3 en 6 maanden naar Nepal. Ik vroeg me al af of je je daar echt een half jaar kan vermaken, bovenstaande doet niet veel goeds vermoeden.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 07-09-2010 5:17 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Drie maanden lukt wel hoor, vooral als je van wandelen houdt. Zes maanden is wel echt aan de lange kant denk ik. Tochtje naar Everest Base Camp en terug kost je al snel drie weken. Annapurna trail lopen idem, en zo zijn er nog talloze routes. Als je naar de meer afgelegen gebieden (Mid/Far West) gaat, met nog niet commercieel uitgebuite nationale parken, krijg je de tijd wel om.

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 07-09-2010 5:19]


You have time. You are doing fine.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 07-09-2010 7:39 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ik wil vakantie.



Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 07-09-2010 9:25 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 2 september 2010 10:33 schreef Silence het volgende:

Vliegen.



Bij aankomst in Edinburgh.



In de trein, op weg naar Oban.





Oban zelf.



De camping.





Het eiland Mull, mooiste stukje Schotland dat we gezien hebben, prachtig daar.





De nodige biertjes & Fish 'n Chips.





Prachtfoto's
Oban is leuk, ben er in 1999 geweest. Het eiland Mull is idd heel mooi!
Dat park in Edinburgh heb ik ook herinneringen aan, in openlucht slapen daar en gewekt worden door de opengaande hemelsluizen.

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 07-09-2010 9:26]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 07-09-2010 9:44 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2010 7:39 schreef Vargen666 het volgende:
Ik wil vakantie.


Ik ook. Ik wil met vliegtuigje naar zonnig land voor paar dagen zon. Zo is dat.


renYek
Usericon van renYek
Posted 07-09-2010 9:47 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2010 9:44 schreef MMayo het volgende:
Ik ook. Ik wil met vliegtuigje naar zonnig land voor paar dagen zon. Zo is dat.


En dat is precies wat ik ga doen over een paar weken


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-09-2010 9:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2010 9:44 schreef MMayo het volgende:
Ik ook. Ik wil met vliegtuigje naar zonnig land voor paar dagen zon. Zo is dat.
+1 ...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 07-09-2010 9:49 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2010 9:47 schreef renYek het volgende:
En dat is precies wat ik ga doen over een paar weken


Lekker, waar ga je heen?
Ik wil eind november nog 8 dagen weg, zit te denken aan Egypte weer, lekker warm maar niet te warm. Verder eigenlijk geen idee waar het ergens anders nog rond de 23 graden zal zijn.


renYek
Usericon van renYek
Posted 07-09-2010 9:53 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

Mallorca naar een of andere resort van Kidsworld


rotor
Usericon van rotor
Posted 07-09-2010 9:54 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

In Marokko denk ik wel. Schijnt een fantastisch land te zijn voor fietsvakanties, maar ik weet niet hoe het er anders vertoeven is.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 07-09-2010 17:37 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 7 september 2010 9:44 schreef MMayo het volgende:
Ik ook. Ik wil met vliegtuigje naar zonnig land voor paar dagen zon. Zo is dat.

Doe mij maar een paar weken. Klote Nederland.



intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 08-09-2010 5:41 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2010 0:28 schreef Nimbus het volgende:
Een vriend en een vriendin van mij gaan respectievelijk 3 en 6 maanden naar Nepal. Ik vroeg me al af of je je daar echt een half jaar kan vermaken, bovenstaande doet niet veel goeds vermoeden.

Oh, en geef je vriendin even door dat je geen zes maanden in Nepal mag blijven. Max. 150 dagen per kalenderjaar, dus tenzij er een jaarwisseling in zit ben je het bokje. Enige manier om dit te omzeilen is het krijgen van een studenten- of officieel visum. Voor de laatste heb je 100,000 USD op je rekening en een uitnodiging nodig, de eerste is zo moeilijk te krijgen dat ik -hier voor studie- er waarschijnlijk geen krijg en een maand naar india moet uitwijken.


You have time. You are doing fine.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 08-09-2010 10:12 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ik geloof dat er een jaar wisseling tussen zit.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 08-09-2010 10:13 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Mijn vrouw heeft een hotel in Jamaica geboekt...iets van Hedonism ofzoiets. Is dat wat?


Bazzio Attacks!!!


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 08-09-2010 10:39 by Ziona Wijzig reactieProfiel van ZionaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

Nog iemand tips voor een leuke oud&nieuw bestemming?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-09-2010 10:46 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Australië, midden in de zomer.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 08-09-2010 10:48 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2010 10:39 schreef Ziona het volgende:
Nog iemand tips voor een leuke oud&nieuw bestemming?


De Schilderswijk?


Bazzio Attacks!!!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 08-09-2010 10:58 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2010 10:13 schreef bazzio het volgende:
Mijn vrouw heeft een hotel in Jamaica geboekt...iets van Hedonism ofzoiets. Is dat wat?




MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 08-09-2010 10:58 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2010 10:39 schreef Ziona het volgende:
Nog iemand tips voor een leuke oud&nieuw bestemming?


Berlijn en London


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 08-09-2010 10:59 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Goed hotel dus begrijp ik?


Bazzio Attacks!!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 08-09-2010 10:59 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2010 10:39 schreef Ziona het volgende:
Nog iemand tips voor een leuke oud&nieuw bestemming?


Zwitserland.

De pistes zijn dan weer open.


Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen