IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : Vakantieman gezellig he?![Vakantietopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Silence
Usericon van Silence
Posted 06-05-2010 15:05 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Misschien wil ik er volgende maand wel al mee naar een festival, Robin? Dan ga ik daar er niet een voor kopen, om in augustus een nieuwe die geschikt is voor Schotland te halen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 06-05-2010 15:07 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

True that.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 06-05-2010 16:26 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Vandaag ingeschreven voor een alpiene cursus in de zomer, vervolg op die van afgelopen jaar. Hopelijk ook nog met de SAC naar de alpen.


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 06-05-2010 17:00 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

Vandaag even naar de Bever in Den Haag geweest om advies te vragen voor het opladen van m'n cameraaccu. De goedkope zonneladers werken in ieder geval niet, aangezien die een te groot voltage(7,5V) trekt en die dingen in een betaalbare prijsklasse tot 150 euro vaak maar 3,5V zijn.
Dan zou ik een stroomomvormer kunnen maken, maar dat is me te ingewikkeld

Nog even nadenken of ik het risico wil nemen dat de batterijen in Mongolië gaan ontladen en ik dus zonder oplaadmogelijkheid zit.
Ik ga nog even onderzoeken of er redelijke compactcamera's zijn tot 350 euro.


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-05-2010 17:02 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2010 17:00 schreef Digerdoden het volgende:

Ik ga nog even onderzoeken of er redelijke compactcamera's zijn tot 350 euro.


Oh die zijn er voldoende, vind zelf de site LetsGoDigital wel prettig voor wat vergelijkingen.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-05-2010 17:32 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2010 17:02 schreef MMayo het volgende:
Oh die zijn er voldoende, vind zelf de site LetsGoDigital wel prettig voor wat vergelijkingen.



Inderdaad voldoende. Sterker nog, tenzij je voor een Leica gaat zul je nauwelijks heel veel méér kunnen uitgeven aan een compact. De beste en duurste compact camera's van Nikon, Canon en Panasonic zitten zo rond de 350 à 450 euro. Heb voor mijn werk net de Canon SX1 IS gekocht, was geloof ik 318 (ex btw). De G11 is het nieuwste vlaggenschip van Canon op compactgebied en is iets meer dan 400 euro inclusief. Nikon / Panasonic / Sony etc lopen ongeveer gelijk mee qua prijzen en mogelijkheden van compacts.

Alleen de four-thirds van Panasonic zijn duurder, maar dat is eigenlijk weer geen compact omdat je toch met losse lenzen zit, en de Leica's natuurlijk

Beste Reviewsite vind ik www.dpreview.com

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 06-05-2010 17:32]


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 06-05-2010 21:02 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

Thnx, Denk dat ik ga kiezen tussen Canon D10, SX200 en de Nikon S8000

D10 heeft als grote voordeel dat hij tegen een stootje, water en kou kan, wat erg handig kan zijn tijdens een opgraving in een gebied met veel zandstormen.

SX200 en S8000 zijn vergelijkbare modellen met prima prestaties, maar daarmee moet ik wat voorzichtiger met de camera omspringen

Hmm eigenlijk verhelp ik met het kopen van een andere camera niet het accuprobleem
De 300D die ik nu heb is eigenlijk wat aan de grote kant voor de reizen die ik maak.


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-05-2010 22:23 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Aha.. misschien is dit dan ook wel wat voor je:





De Pentax W90, zo'n beetje "alles-proof" (inclusief onderwater).

Weet niet of 'ie al officieel op de markt is, is een splinternieuw model, maar ziet er wel gaaf uit. Meer info:

http://www.crunchgear.com/2010/02/24/pentax-finally-makes-its-w90-rugged-and-waterproof-camera-official/


NB: Als je geen gezeik wil hebben met batterijen en een camera die in tegenstelling tot veel moderne apparatuur ook gewoon werkt bij -30 of + 45, dan kun je ook nog voor de Olympus Trip 35 gaan:



http://www.kenrockwell.com/olympus/trip-35.htm


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 08-05-2010 11:44 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

Gister langs Talens geweest, die zeiden meteen dat een compact camera met een groot objectief heel erg gevoelig voor zand is.
De Pentax Optio W90 is het geworden. Dan kan ik tenminste zorgeloos m'n camera mee naar de opgraving nemen! M'n 300d kon ook een hoop hebben, maar vorig jaar in de woestijn zaten er echt overal zandkorrels.
Bedankt voor de tip Valorian!


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 08-05-2010 20:34 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2010 16:26 schreef Nimbus het volgende:
Vandaag ingeschreven voor een alpiene cursus in de zomer, vervolg op die van afgelopen jaar. Hopelijk ook nog met de SAC naar de alpen.


De C2 in Zwitserland, leuk


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 09-05-2010 13:57 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2010 20:34 schreef Brujo het volgende:
De C2 in Zwitserland, leuk


Inderdaad, heb er erg veel zin in. Heb je zelf alpiene cursussen gevolgd?


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 09-05-2010 16:24 by Crypt_666 Wijzig reactieProfiel van Crypt_666Quote dit bericht

Wegens chronische geldaids geen vakantie gepland dit jaar.
Op het balkon zitten met gekoelde dranken is daarentegen niet echt slecht!


Evil Dick


Helnorsk
burn black
Usericon van Helnorsk
Posted 09-05-2010 16:28 by Helnorsk Wijzig reactieProfiel van HelnorskQuote dit bericht

tweede week van Juni gaan we 4 daagjes Parijs onveilig maken. Iemand nog goede tips (naast de obvious musea/eiffeltoren etc)?


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 09-05-2010 16:31 by Crypt_666 Wijzig reactieProfiel van Crypt_666Quote dit bericht

onderin parijs kun je lekker schedels en botten enzo bekijken zag ik ooit in een film, weet even zo snel niet meer welke.


Evil Dick


Helnorsk
burn black
Usericon van Helnorsk
Posted 09-05-2010 16:37 by Helnorsk Wijzig reactieProfiel van HelnorskQuote dit bericht

ja, de catacomben, was ik we van plan om heen te gaan inderdaad. Liggen botten opgeslagen die uit de overvolle begraafplaatsen van Parijs kwamen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-05-2010 17:11 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2010 16:28 schreef Helnorsk het volgende:
tweede week van Juni gaan we 4 daagjes Parijs onveilig maken. Iemand nog goede tips (naast de obvious musea/eiffeltoren etc)?


Gewoon, Mickey Mouse knuffelen in Disneyland Parijs natuurlijk.


Helnorsk
burn black
Usericon van Helnorsk
Posted 09-05-2010 17:29 by Helnorsk Wijzig reactieProfiel van HelnorskQuote dit bericht

Nou, daar zijn we al geweest, al is alleen Melvin met Mickey op de foto geweest
Maar goed, toen hadden we geen tijd/zin om naar Parijs te gaan. Vandaar dus nu wel echt ff de stad in.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 09-05-2010 18:01 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2010 17:46 schreef MMayo het volgende:
Oja wij zijn er ook uit, we gaan naar Zwitserland, naar Saas Grund voor 12 dagen in Juni. Huurcaravan op een camping: http://www.kapellenweg.ch/






Erg late reactie, maargoed vorig jaar ben ik ook in Saas Grund geweest. De camping waar je over hebt ben ik nog langs gelopen, zag er prima uit! Aan een snelstromende rivier, waar je helaas niet in kan zwemmen, maar dat is ook niet nodig, want de omgeving is echt prachtig. Vooral aan de andere kant van het dal zijn erg mooie routes te vinden.



Ergens 1600 meter boven Saas Grund (3200 volgens mij) Vanaf dat station beginnen ook een hoop tochten verder de bergen in.



Stuwmeer 15 km richting Italië, aanrader als je van wat meer Scandinavisch aandoende shizzle houdt.



Wat meer liefelijke tafereeltjes bij Saas Almagell (dorpje 8 km ten zuiden van Saas Grund)

Ik heb me er prima vermaakt 2 weken


Why doesn't my music get me all the chicks?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 16-05-2010 20:00 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Donderdag: van Zwijndrecht naar Chamonix Mont-Blanc (1000 kilometer)
Vrijdag: door Zwitserland naar Aosta in Italië, (500 kilometer)
Zaterdag: naar Reims in de Champagne-streek (700 kilometer)
Vandaag: naar Lisse (600 kilometer)
Nu: Kapot en honderdmiljoenmiljard euro aan benzine armer!



Helemaal superdepuper, foto's volgen!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-05-2010 22:15 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik was nooit zo van de autovakanties, maar wat jij vertelt klinkt wel vet, 5+ uur per dag in de auto zitten. Zo zie je nog eens wat.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 16-05-2010 22:21 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Hehe.


Je moeder.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-05-2010 22:32 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Zit je met die afstanden niet alleen maar in de auto?


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-05-2010 22:33 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2010 18:01 schreef GrindMaster het volgende:
Erg late reactie, maargoed vorig jaar ben ik ook in Saas Grund geweest. De camping waar je over hebt ben ik nog langs gelopen, zag er prima uit! Aan een snelstromende rivier, waar je helaas niet in kan zwemmen, maar dat is ook niet nodig, want de omgeving is echt prachtig. Vooral aan de andere kant van het dal zijn erg mooie routes te vinden.



Ergens 1600 meter boven Saas Grund (3200 volgens mij) Vanaf dat station beginnen ook een hoop tochten verder de bergen in.



Stuwmeer 15 km richting Italië, aanrader als je van wat meer Scandinavisch aandoende shizzle houdt.



Wat meer liefelijke tafereeltjes bij Saas Almagell (dorpje 8 km ten zuiden van Saas Grund)

Ik heb me er prima vermaakt 2 weken


Hou ik wel van, van dit soort prachtige landschappen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 16-05-2010 22:34 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2010 22:15 schreef M. het volgende:
Ik was nooit zo van de autovakanties, maar wat jij vertelt klinkt wel vet, 5+ uur per dag in de auto zitten. Zo zie je nog eens wat.


:')

Heel veel binnendoor en veel stoppen.


Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 16-05-2010 22:38 by Erbrechen Wijzig reactieProfiel van ErbrechenQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909

quote:
Op 16 mei 2010 22:32 schreef Nimbus het volgende:
Zit je met die afstanden niet alleen maar in de auto?

Valt reuze mee, als je een beetje op tijd op staat heb je zat tijd om andere dingen erbij te doen.



Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen