IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : Vakantieman gezellig he?![Vakantietopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 27-05-2010 16:02 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Mijn vriendin heeft er een maand of vier gewoond, absoluut geen problemen gehad. Ze heeft naast haar werk ook in haar eentje rondgereisd en ook daarbij geen overdreven vervelende dingen meegemaakt. Natuurlijk krijg je een hoop gedoe en vallen mensen je lastig, maar dat weet je vantevoren ook wel. Veel plezier man.



nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 27-05-2010 16:25 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2010 23:13 schreef Digerdoden het volgende:
Goed te doen, maar soms erg zoeken naar een betrouwbare busmaatschappij en zelfs dan is het de vraag of je plaats wel echt voor jou is ivm overboekingen. Vaak hebben hetels wel contacten emt organisaties of kunnen ze iets voor je regelen, maar in het algemeen is het niet enorm erg om te reizen. Ladakh(in N-India) is erg duur om te komen maar een van de meest mooie delen van de wereld!
Met een lonely planet is het zeer goed te doen om een avond van tevoren te bellen of er nog plaats is(ik ben in juli/augustus geweest)



Ik heb me slechts enkele keren ongemakkelijk gevoeld, maar het merendeel van de reis hadden we met relaxte Indiërs te maken. Alleen in Dehli in de arme wijk vlakbij het station was het niet relaxt om aan te komen omdat je dan meteen in zo'n arm gat valt en de treinreis van Mumbai naar Chennai werd de trein door militairen aangehouden omdat er een roofoverval was geweest, maar verder niet veel last van gehad!
Ook nog een biertje gedronken in Mumbai in het café waar die granaat naar binnen is gegooid een aantal jaar geleden
Mumbai is eigenlijk vrij weinig aan btw, kun je beter omheen reizen.



Bedankt.

Ja, we komen aan in Mumbai, maar ons plan was eerlijk gezegd al om daar hoogstens twee nachten te blijven, want mij leek die stad me voor de rest ook niet zo vet. We komen sowieso 's nachts aan, vervolgens gaan we maar ergens slapen (liefst even vooraf wat regelen, want ik heb geen zin om om 03:00 taxitjes te moeten regelen en vervolgens in onbekend terrein afgezet te worden). Dag erna een beetje bijkomen van de vlucht, wat rondschuiven en vervoer naar de volgende bestemming regelen, en de dag daarop vertrekken.

quote:
Op 27 mei 2010 15:57 schreef Gemene Lepel het volgende:
Laat je niet bang maken. Jenje durft waarschijnlijk al niet naar de Randstad te komen . Een huisgenote heeft gewoon als 23 jarige vrouw alleen 7 weken door India getrokken (1.85 lang, dus ook nog eens vrij opvallend in India). Geen enkel probleem gehad, lees gewoon wat na over de lokale omstandigheden zodat je weet wat je kan verwachten. Als zij het kan, moet een gezonde jongeman zoals jij toch geen problemen hebben?


Hehe, ik had al zoiets van 'hm, ik neem het wel met een korrel zout', want zoals ik al zei geloof ik niet dat er sprake is van acuut gevaar, en al helemaal niet als je niet uit bent op gezeik. M'n street smarts zijn wel geslepen, en met een beetje logisch denkwerk en weinig ondoordachte acties komt het waarschijnlijk prima in orde.

quote:
Op 27 mei 2010 16:02 schreef Panzerke het volgende:
Mijn vriendin heeft er een maand of vier gewoond, absoluut geen problemen gehad. Ze heeft naast haar werk ook in haar eentje rondgereisd en ook daarbij geen overdreven vervelende dingen meegemaakt. Natuurlijk krijg je een hoop gedoe en vallen mensen je lastig, maar dat weet je vantevoren ook wel. Veel plezier man.


Ja, zoiets dacht ik wel, en op dat lastigvallen ben ik wel voorbereid. Scheelt dat ik dat wel ken van vier maanden in mijn eentje reizen door Zuidoost-Azië, hehe. Hoop zin in.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 06-06-2010 23:54 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Hotel voor 12 nachten geboekt, eind juli aan de Adriatische zee in Kroatië!


watery black
Usericon van watery black
Posted 07-06-2010 5:18 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

over twee weekjes gaan we een weekendje hier spenderen om ons 1 jarig huwelijk te vieren:




time flies!


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 07-06-2010 8:11 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2010 23:54 schreef WhiteRider het volgende:
Hotel voor 12 nachten geboekt, eind juli aan de Adriatische zee in Kroatië!


Welk plaatsje?
Kroatie is een erg mooi land, ga je ook naar Plitvice?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-06-2010 8:26 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2010 23:54 schreef WhiteRider het volgende:
Hotel voor 12 nachten geboekt, eind juli aan de Adriatische zee in Kroatië!


Mooi. Jaar of 20 terug ook geweest, toen was het overigens nog Joegoslavië, erg mooie kust!


spelfout weggehaald...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-06-2010 8:45 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2010 8:11 schreef MMayo het volgende:
Welk plaatsje?
Kroatie is een erg mooi land, ga je ook naar Plitvice?


Ik wil daar wel graag heen, maar met de auto is het ca. 4 uur rijden... Wel ongelofelijk mooie foto's gezien.



Zelf zitten we in het plaatsje Poreč:



Als het goed is in een van deze hotels met zeezicht:




Ongelofelijk veel zin in!!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 07-06-2010 9:02 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Oh daar ga jij je wel goed vermaken, Porec is een leuk maar wel erg toeristisch stadje. Rovinj is ook een bezoekje waard, hou je van rust.. neem dan vanaf daar een watertaxi naar red island voor zwemmen en zonnen.



Pula is ook leuk, vanaf daar ook boten richting natuurgebied Brijuni eilanden (met name Mali Brijuni). Vooral niet meegaan met visBBq gedoe, wordt je gedropt op spuuglelijk eiland met een stinkende vis BBQ. Wij zijn bij aankomst direct weer mee terug gegaan naar Pula, wat een ellende

Tip: Neem waterschoenen of surfschoenen mee ivm vele zee egeltjes met gezellige stekels en hier en daar kiezels en scherpe/gladde rotsen/stenen (ook in het water). En tsja, ook al is het 4 uur rijden naar Plitvice.. het is zeker de moeite waard. Desnoods boek je daar een hotelovernachting extra bij, je bent immers toch "in die buurt".

Ben in 2006 voor het laatst in Kroatie/Istrie geweest, daarvoor een aantal keren. Nog steeds mijn favoriete land samen met de Sloveense bergjes.


Yay, 14 juni naar Saas Grund rijden voor twee weekjes Zwitserse bergen.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 07-06-2010 9:16]


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-06-2010 9:19 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Supertof, bedankt voor je tips!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 07-06-2010 13:13 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 7 juni 2010 8:45 schreef WhiteRider het volgende:
Ik wil daar wel graag heen, maar met de auto is het ca. 4 uur rijden... Wel ongelofelijk mooie foto's gezien.



Zelf zitten we in het plaatsje Poreč:



Als het goed is in een van deze hotels met zeezicht:




Ongelofelijk veel zin in!!


Ah, Porec is leuk. Maar ik ben uitgekeken op Istrië, te vaak geweest.

Zelf ga ik eerst feesten op Metalcamp, en daarna via Bosnië naar Montenegro, waarna ik langs de kust van Kroatië terugrij naar het noorden.

Ontzettend veel zin in.


Boeiender


valfar
Usericon van valfar
Posted 08-06-2010 15:20 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Weersverwachting voor mijn weekendje Roemenië (Zalau):

Vrijdag: 32 graden
Zaterdag: 34 graden
Zondag: 31 graden

http://www.weer.nl/nl/home/weer/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer.html?cityID=40X188&tx_mgcityweatherstatic_pi1[cityIDuse]=40X188

Hopelijk heeft 't hotel een zwembad!



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 11-06-2010 0:12 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Maandag zouden we naar Zwitserland vertrekken, maar ik twijfel nu behoorlijk. Het weer is er vrij slecht momenteel, rond de 16 graadjes en de komende twee weken zou het alleen maar gaan regenen. Het lijkt me werkelijk een prachtig land, maar alleen maar in de regen zitten en daar uren voor moeten rijden heb ik geen trek in.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-06-2010 7:31 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 11 juni 2010 0:12 schreef MMayo het volgende:
Maandag zouden we naar Zwitserland vertrekken, maar ik twijfel nu behoorlijk. Het weer is er vrij slecht momenteel, rond de 16 graadjes en de komende twee weken zou het alleen maar gaan regenen. Het lijkt me werkelijk een prachtig land, maar alleen maar in de regen zitten en daar uren voor moeten rijden heb ik geen trek in.


Wat is het alternatief?

[edit]
http://www.weeronline.nl/Europa/Slovenie/150

?

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 11-06-2010 7:33]


Boeiender


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 11-06-2010 7:42 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2010 7:31 schreef MR. N het volgende:
Wat is het alternatief?

[edit]
http://www.weeronline.nl/Europa/Slovenie/150

?


Slovenie inderdaad of Italie of Noordoost Frankrijk. Ben nog aan het rondkijken.

Het weer in Saas Grund
http://www.weersvoorspelling.nl/site/weer_zwitserland/sneeuwhoogte_saas_grund.html

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 11-06-2010 8:03]


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-06-2010 9:08 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2010 0:12 schreef MMayo het volgende:
Maandag zouden we naar Zwitserland vertrekken, maar ik twijfel nu behoorlijk. Het weer is er vrij slecht momenteel, rond de 16 graadjes en de komende twee weken zou het alleen maar gaan regenen. Het lijkt me werkelijk een prachtig land, maar alleen maar in de regen zitten en daar uren voor moeten rijden heb ik geen trek in.


Je kan ook voor de Jura gaan, mocht het dan echt tegenvallen dan rij je zo N/O Frankrijk binnen.


rotor
Usericon van rotor
Posted 11-06-2010 9:47 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Vanuit Zwitserland zit je binnen een halve dag in half Europa man.
Gewoon freewheelen en een beetje improviseren, daar heb je toch vakantie voor?


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 11-06-2010 9:54 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2010 9:08 schreef Valorian het volgende:
Je kan ook voor de Jura gaan, mocht het dan echt tegenvallen dan rij je zo N/O Frankrijk binnen.


Ja is ook zo, nouja we zien wel

quote:
Op 11 juni 2010 9:47 schreef rotor het volgende:
Vanuit Zwitserland zit je binnen een halve dag in half Europa man.
Gewoon freewheelen en een beetje improviseren, daar heb je toch vakantie voor?


Wat noem jij half Europa? Ik heb geen zin in uuuuuuuuuren rondrijden, wellicht dat dat voor jou vakantie vieren is maar voor mij niet.

We zullen wel zien waar we maandag heen rijden, het weer is overal een beetje van slag lijkt het wel.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 11-06-2010 9:54]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-06-2010 10:03 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2010 9:54 schreef MMayo het volgende:
Wat noem jij half Europa? Ik heb geen zin in uuuuuuuuuren rondrijden, wellicht dat dat voor jou vakantie vieren is maar voor mij niet.


Hij heeft wel gelijk. Je zit nog net pre-hoogseizoen. Je zit in no-time in de Dolomieten, de Franse Alpen, het Zwarte Woud, of dichterbij huis de Vogezen en/of de Eifel, Oostenrijkse Alpen, etc. etc. de keuze is reuze.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 11-06-2010 10:10 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2010 10:03 schreef M. het volgende:
Hij heeft wel gelijk. Je zit nog net pre-hoogseizoen. Je zit in no-time in de Dolomieten, de Franse Alpen, het Zwarte Woud, of dichterbij huis de Vogezen en/of de Eifel, Oostenrijkse Alpen, etc. etc. de keuze is reuze.


Ja maar ook daar erg onstabiel weer. Ik denk dat ik een keuze moet maken om toch gewoon te gaan naar Zwitserland of er voor moet kiezen om een last minute vliegvakantie te boeken als ik liever wat stabieler weer wil hebben (als in wat warmer en minder regendagen). Maarja probleem bij vliegen is, dat indien mijn oma nog verder achteruit gaat en komt te overlijden, je niet zo gemakkelijk terug kan gaan zonder enorme kosten te maken.

Momenteel lijkt het weer in veel landen nogal van slag, de temp. is lager dan gemiddelde en er valt gemiddeld veel meer regen. Wat dat betreft is het net wat te vroeg in seizoen denk ik.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 11-06-2010 10:11]


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 11-06-2010 10:39 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Je kan het ook van de positieve kant bekijken he, slecht weer -> weinig mensen, betekent grotere kans om wild te zien, maar ja, dat moet wel je interesse hebben natuurlijk...


spelfout weggehaald...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 11-06-2010 10:44 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Lol.. denk dat het er zowieso ongeveer uitgestorven is qua mensen. Maar ik ben al bijna om hoor, hou mezelf voor dat ik in juli en augustus dan maar van een NL zonnetje moet gaan genieten. Indien die er niet is, moet ik helaas in de herfst of winter maar even naar een warm land vliegen ofzo voor wat dagen zon. Zo vervelend, die vakanties altijd

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 11-06-2010 10:45]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-06-2010 11:23 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Over twee weken naar Bretagne met vrouw, kids en vrienden en hun kids. Eindelijk weer eens kamperen, is jaren geleden. Heb er wel zin in, vrienden die ik daar heb opzoeken, zwemmen (kan daar in de buurt ook binnen bij slecht weer), en vooral veel vissen met mijn kameraad. En veel cider en calvados nuttigen uiteraard!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


rotor
Usericon van rotor
Posted 11-06-2010 11:58 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2010 11:23 schreef bastianus het volgende:
Over twee weken naar Bretagne met vrouw, kids en vrienden en hun kids. Eindelijk weer eens kamperen, is jaren geleden. Heb er wel zin in, vrienden die ik daar heb opzoeken, zwemmen (kan daar in de buurt ook binnen bij slecht weer), en vooral veel vissen met mijn kameraad. En veel cider en calvados nuttigen uiteraard!

Ik heb jaaaaren geleden es met m'n ouders op terassencamping gestaan, Le Rivage in Yport (Normandië). Die streek ligt me sowieso wel maar het uitzicht vanuit m'n tentje was fenomenaal!


R.
Usericon van R.
Posted 11-06-2010 12:35 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Deze vakantie eerst hotel in Antwerpen pakken en een korte tijd daarna een weekje naar Parijs. Natuurlijk niet alleen.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 11-06-2010 12:37 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

Deze zomer naar Portland (Oregon) en dan doortrekken naar San Fransisco en Vegas. Ben benieuwd! Hmm.. we moeten nog wel even visa regelen.

[Dit bericht is gewijzigd door Ohneschwanz op 11-06-2010 12:37]


Verrassend triviaal


Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen