IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten en of koken [deel 2] Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-01-2010 18:30 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Bij goed eten en of koken hoort ook een goede wijn toch?

http://www.jeanbergerwijn.nl/index.php



[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 19-01-2010 18:31]


Boeiender


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-01-2010 18:31 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 19 januari 2010 18:30 schreef MR. N het volgende:
Dusch, voor den ghoede wijn:

http://www.jeanbergerwijn.nl/index.php




Paps van vriendinnetje ofzo?


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-01-2010 18:32 by MMayo Profiel van MMayo

sambal goreng kentang

Ui fijn snijden en in olie bakken, knoflook en theelepel sambal (of meer) erbij gooien. Stukje trassi, schep suiker en theelepeltje ketjap. Roeren tot suiker is opgelost en daarna zakje frietsticks naturel erbij doen, goed doorroeren en kloarrrrr.

Lekker bij rijst en wokgerechten


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-01-2010 18:32 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 19 januari 2010 18:31 schreef MMayo het volgende:
Paps van vriendinnetje ofzo?


Paps en broeder. De site is net online, dus een beetje spammen mag wel toch?

Verder word er hier zometeen iets gedaan met zalm, weet verder niet wat, hehehe.


Boeiender


Argh
Usericon van Argh
Posted 19-01-2010 20:16 by Argh Profiel van Argh

quote:
Op 19 januari 2010 18:32 schreef MMayo het volgende:
sambal goreng kentang

Ui fijn snijden en in olie bakken, knoflook en theelepel sambal (of meer) erbij gooien. Stukje trassi, schep suiker en theelepeltje ketjap. Roeren tot suiker is opgelost en daarna zakje frietsticks naturel erbij doen, goed doorroeren en kloarrrrr.

Lekker bij rijst en wokgerechten


Klinkt goed, maar fritessticks? Die chips bedoel je? Die meuk is loeizout!


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-01-2010 20:21 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 19 januari 2010 18:30 schreef MR. N het volgende:
Bij goed eten en of koken hoort ook een goede wijn toch?

http://www.jeanbergerwijn.nl/index.php




Ziet er goed uit. Maar de Petrus uit 1995 is m.i. iets te duur. Op wine-searcher zie ik ze voor ruim €700 minder:

http://www.wine-searcher.com/find/ch+petrus/1995


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-01-2010 20:23 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 19 januari 2010 20:16 schreef Argh het volgende:
Klinkt goed, maar fritessticks? Die chips bedoel je? Die meuk is loeizout!


Ja die chips ja en valt wel mee met zoutheid (is het makkelijkst). Je kunt natuurlijk ook aardappels in stukkies snijden zoals die chips en deze vooraf frituren.


Silence
Usericon van Silence
Posted 29-01-2010 16:50 by Silence Profiel van Silence

Chili-ketjap-sambal gehaktballetjes

Gehakt met uitje, broodkruum, knoflookteentje, peper, zout en bieslook. Goed kneden, daarna lepel sambal en beetje ketjap er doorheen roeren. Even laten trekken, en balletjes rollen! Normaal zou ik er ook een eitje in doen, maar hadden we niet in huis.

Daarna in pan met beetje olijfolie, toen ze bijna klaar waren flink wat chilisaus, lepel sambal & scheutje ketjap in de pan gedaan. Lekker laten sudderen voor paar minuutjes, balletjes in schaaltje, saus er over heen. Klaar!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-01-2010 17:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

eten!


signature


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 29-01-2010 18:32 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 29 januari 2010 16:50 schreef Silence het volgende:
Chili-ketjap-sambal gehaktballetjes

Gehakt met uitje, broodkruum, knoflookteentje, peper, zout en bieslook. Goed kneden, daarna lepel sambal en beetje ketjap er doorheen roeren. Even laten trekken, en balletjes rollen! Normaal zou ik er ook een eitje in doen, maar hadden we niet in huis.

Daarna in pan met beetje olijfolie, toen ze bijna klaar waren flink wat chilisaus, lepel sambal & scheutje ketjap in de pan gedaan. Lekker laten sudderen voor paar minuutjes, balletjes in schaaltje, saus er over heen. Klaar!


Satan's balletjes?


Maledictus XVI
Usericon van Maledictus XVI
Posted 29-01-2010 22:45 by Maledictus XVI Profiel van Maledictus XVI

kent er iemand een goe restaurant in de buurt van laarne of merelbeke?


Silence
Usericon van Silence
Posted 29-01-2010 22:52 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 29 januari 2010 18:32 schreef Lionheart het volgende:
Satan's balletjes?
Eerder het zoontje van satan, qua scherpte viel het mee. Volgende keer wat verse gehakte peperstukjes in gooien of flakes, èm kiek'n.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-01-2010 23:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 29 januari 2010 22:45 schreef Maledictus XVI het volgende:
kent er iemand een goe restaurant in de buurt van laarne of merelbeke?


Chez Alfvoet


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-01-2010 23:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

in merelbeke zijn er een paar lekkere Italianen

tussen de twee ronde punten, niet ver van de brug


signature


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 29-01-2010 23:20 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 29 januari 2010 23:01 schreef Hypnos het volgende:
in merelbeke zijn er een paar lekkere Italianen

tussen de twee ronde punten, niet ver van de brug

Lekkere Italianen met ronde punten he?

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 29-01-2010 23:20]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-01-2010 23:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ja, Belgisch voor "pizza's"


signature


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 29-01-2010 23:23 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 29 januari 2010 23:22 schreef Hypnos het volgende:
ja, Belgisch voor "pizza's"

Ahhh okay.

edit: Eigenlijk heb ik hier niets te zoeken, mijn kookkunsten zijn uiterst spartaans. (ter illustratie, mijn kruidenrekje bevat alleen zout en peper)

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 29-01-2010 23:25]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 29-01-2010 23:27 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Tsssss. Dat is wel erg slecht. Ik heb denk ik wel zo'n 20 potjes en dingen met kruiden staan. Naast de zout en de peper, that is. Maak je nooit iets van een recept ofzo?

Edit. Nee, geen 20, veel meer, bedenk ik me nu. Apart staan nog tig bakjes en dingetjes met kruiden van de toko.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 29-01-2010 23:28]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 29-01-2010 23:29 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 29 januari 2010 23:27 schreef De Tegenpartij het volgende:
Tsssss. Dat is wel erg slecht. Ik heb denk ik wel zo'n 20 potjes en dingen met kruiden staan. Naast de zout en de peper, that is. Maak je nooit iets van een recept ofzo?

Niet echt nee... ik heb echt zo'n bloedhekel aan koken.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-01-2010 23:29 by M. Profiel van M.

Morgen met een man of 10 barbecueen @ mijn casa. Lang geleden dat ik voor zo'n groep het eten heb verzorgd.

Ik ga in ieder geval 3 soorten hamburgers zelf maken:
- een Marokkaans getinte, ik denk aan gehakt met gember, korianderzaad en stukjes olijf
- een Mexicaan-achtige, met vers korianderblad, tabasco, mais en paprika
- een Indische, met VEUL pepertjes en all-out specerijen, komijn, mosterdzaad, gember, nootmuskaat, koriander, zwarte peper, kruidnagel etc.

Ik denk ook dat ik karbonaadjes in een diabolische marinade maak (mss op cognac-basis, nog even kijken). Ik ga ook saucijsjes marineren en met kipsateh moet ook nog iets mogelijk zijn.

Als ik morgen stoofpeertjes kan krijgen serveer ik ook nog een briljant nagerecht, siroop op basis van witte wijn, rode peper (uiteraard), zoethout, kaneel, verse koriander en speculaaskruiden. Die is lekker, met oud en nieuw al een keer gemaakt, niet te geloven.

Voorpret


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Silence
Usericon van Silence
Posted 29-01-2010 23:30 by Silence Profiel van Silence

Hehe, we hebben hier nog niet zo veel. Eerst alleen de standaard: Zout, peper, paprikapoeder, kerriepoeder en oregano. Laatst nog 5 meegenomen van ouderlijk huis, die er toch niks mee doen. En ook nog 5 bijgekocht. Langzaamaan komen we er wel! Ben gek op met kruiden kloten.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 29-01-2010 23:31 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Joh! Ik ben de kok hiero in huis en vind het juist erg leuk. Beetje rommelen, beetje dit, beetje dat. En proberen, hè. Ik knip vaak recepten uit de allerhande (ah) en probeer die dan en de volgende keer dat ik iets maak, probeer ik het recept te verbeteren.

Tis maar heel weinig voor gekomen dat het echt niet te vreten was, hehe.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Silence
Usericon van Silence
Posted 29-01-2010 23:33 by Silence Profiel van Silence

Precies, recepten zijn er om aan te passen. Of ik combineer meerdere, en altijd een vleugje eigen inbreng. Heerlijk, dat aankloten. En heb ik ook nog iemand die de rotzooi achter m'n reet opruimt.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 29-01-2010 23:35 by FireFox Profiel van FireFox

Als het helpt om er toch een beetje bij te horen, ik eet wel graag goed gekookt eten.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-01-2010 23:35 by M. Profiel van M.

Ik krijg opeens een briljant idee, ik zet gewoon de vleeschmengsels neer en laat mensen zelf burgers in hun eigen vormpjes maken.

Om de een of andere reden denk ik dat er morgen nogal veel swastika-burgers genuttigd zullen worden.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 29-01-2010 23:37 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 29 januari 2010 23:35 schreef FireFox het volgende:
Als het helpt om er toch een beetje bij te horen, ik eet wel graag goed gekookt eten.


Ah, een echte nederlander. Alles KAPOT koken.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen