IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten en of koken [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-03-2010 23:08 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 March 2010 22:49 schreef WhiteRider het volgende:
Ik had een keer gedroogde shii-take, maar dan niet goed laten wellen. Dan is het echt niet te kanen; zonde.
Smaakt ook veel sterker gedroogd. Maar het drogen zelf is ook nogal lastig, daar kan veel bij mis gaan. We hebben het vorig jaar geprobeerd, maar vaak maar gedeeltelijk gedroogd (dus niet goed te wellen) of schimmelachtige rotzooi erop. Vers smaken ze minder sterk, maar kan er ook minder mis gaan vind ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 16-03-2010 11:21 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Twee dagen spareribs gevreten, geen straf natuurlijk, maar vandaag maar weer aardappels, ouwerwetse gehaktbal en bonen.


spelfout weggehaald...


Nix
Usericon van Nix
Posted 16-03-2010 14:57 by Nix Profiel van Nix

Risotto met doperwtjes, haricot verts, munt en parmazaan.


Eh ja, de risotto maken en daarna de rest er door.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 17-03-2010 21:36 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Zo, dat was stoommandje part 2.

Deze keer de kip gemarineerd in wat olijfolie, sweet chili, beetje ketjap, mosterd, knoflook, citroensap en kipkruiden.
Plakjes limoen onderin het mandje, kip bestrooien met sesamzaadjes.

- De kip die niet in het mandje paste in blokjes gesneden
- 2 teentjes knoflook uitgeperst,
- 1 punt paprika in dunne reepjes
- 1 bakje Shii-take zwammen in dunne plakjes
- 4 grote normale zwammen in dunne plakjes
- 1 blikje bamboe scheuten
- 1 bakje taugé
- 1 verse paksoi in grove stukken
Als saus hierbij de overige marinade erdoor geroerd, en als laatste nog wat sesamzaadjes eroverheen.

Helaas had ik de rijstmie een tikje te lang gekookt dus die was wat slapjes, maar voor de rest was het zeer goed te knagen.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 17-03-2010 23:01 by Crypt_666 Profiel van Crypt_666

Mooi topic! mag het zelf ook graag doen, koken, had voor vandaag,een fijne zuurkoolschotel uit de oven met:

zuurkool [duhuh]
aardappelpuree
kaas
ananas
cashewnoten
quorngehakt

Was zeer goed te doen!


[Dit bericht is gewijzigd door Crypt_666 op 17-03-2010 23:04]


Evil Dick


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 17-03-2010 23:15 by Dentz Profiel van Dentz

Klinkt goed.

Wil je dat recept uittypen? Van het weekend proberen.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 17-03-2010 23:16 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Quorn gehakt? Is dat goed te doen?
Heb slechte ervaring met vleesvervangers (tefal spul dat ALLEMAAL hetzelfde smaakte) dus ben benieuwd.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 17-03-2010 23:17 by Dentz Profiel van Dentz

Zuurkoolspek? Of gewone spekjes.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 18-03-2010 13:40 by Tenderstrike Profiel van Tenderstrike

quote:
Op 17 March 2010 23:16 schreef Mottighaerd het volgende:
Heb slechte ervaring met vleesvervangers (tefal spul dat ALLEMAAL hetzelfde smaakte) dus ben benieuwd.


Tefalspul?

Tofoe?



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-03-2010 13:51 by bastianus Profiel van bastianus

Onlangs aangeskeft: Marokkaanse bruschetta. Perfect voor marineren en sausjes. En van de laatste generatie, dus gelukkig niet zo religieus.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 18-03-2010 14:06 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 18 March 2010 13:40 schreef Tenderstrike het volgende:
Tefalspul?

Tofoe?


Tival was het geloof ik, een bepaald merk vleesvervangers.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-03-2010 14:09 by bastianus Profiel van bastianus

Vleesvervangers. Dat doet me toch altijd denken aan een vibrator of een een rubberen vagina.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 18-03-2010 14:29 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg


Het smaakte ook niet zo best nee.
Falafel vond ik dan wel weer aardig te eten. Met knoflooksaus


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-03-2010 14:34 by bastianus Profiel van bastianus

Falafel is lekker. Sowieso is veel spul met kikkererwten goed te nassen. Die pannenkoekjes met kikkererwtensmurrie, geitenkaas of gehakt die ze in Turkije verkochten daar heb ik me helemaal klem aan gegeten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 18-03-2010 14:34 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Klinkt goed ja. Maar die pannenkoekjes dan gemaakt van kikkererwten of zat dat erop als vulling?


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-03-2010 14:40 by bastianus Profiel van bastianus

Dat was de vulling. Die pannenkoeken waren gemaakt van bloem, zout en water volgens mij. Van die oude Turkse vrouwtjes maakten en verkochten ze op de markt in Tekirova. Ze moesten al lachen als mijn vrouw en ik aan kwamen lopen, dan wisten ze dat ze weer konden verdienen. Daar bakten ze de pannenkoeken op een soort stenen.
Vind er trouwens zojuist een recept van: http://www.smulweb.nl/1130834/koken/recept/Gozleme
Misschien maar eens proberen hier, de kids hier zijn gek op Turks eten en heel veel is allergeenvrij, haast niks met melk.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 18-03-2010 14:42]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-03-2010 14:43 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 March 2010 14:34 schreef bastianus het volgende:
Falafel is lekker. Sowieso is veel spul met kikkererwten goed te nassen. Die pannenkoekjes met kikkererwtensmurrie, geitenkaas of gehakt die ze in Turkije verkochten daar heb ik me helemaal klem aan gegeten.


en gered door de brandweer, of hebben ze je gewoon een tijdje laten zitten tot het weer over was.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-03-2010 14:45 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 March 2010 14:43 schreef ElitE het volgende:
en gered door de brandweer, of hebben ze je gewoon een tijdje laten zitten tot het weer over was.
Ze gaven dan expres een paar dagen geen eten meer, dan viel ik weer af en kwam ik vanzelf weer vrij. Dat compenseerde dan gelijk weer het fortuin dat ik aan de gözleme uitgegeven had.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 18-03-2010 17:47 by Crypt_666 Profiel van Crypt_666

Dit heb ik straks te knagen:
Vegetarische Carbonara

Het beste warme slijmerige genot met stukjes sinds, ja, sinds....anyway...

Men neme:
*lange pasta (linguine)
*2 kleine courgettes,
* teentje knoflook
*een ei, mag best lekker vers van de (kippen van de, duh) overbuurvrouw ofzo. het proeven van het bijna-rauwe ei is part of the game. geen gezeur over salmonella als je goede eieren hebt.
* beetje melk, 2 el, soja is best
* geraspte parmigiano, zo'n 4 el
* peper zout olie peterselie

- courgettes gaan in kleine miniblokjes, het ongeschonden teentje gepelde knoflook en een plasje olie in de koekenpan. zouten en peperen en zacht laten smoren. er mag aan het einde ook wat verse geknipte peterselie door.
- ondertussen pasta koken.
- in een grote kom mengen met een garde, maar vork doet `t `m ook: ei, kaas, melk, flink wat peper en wat zout. mooie zachte gele boel wordt het.
- is de pasta en courgette klaar, dan die in de koekenpan mengen met de courgette (knoflook verwijderen), alles moet flink heet zijn.
- pasta+courgette liefst beetje bij beetje in de kom storten en daarbij OGENBLIKKELIJK driftig door elkaar roeren. dit is erg belangrijk; je moet het ei niet de kans geven te stollen maar wél de kans geven warm te worden. als je dit fout doet, ben je de pineut en eet je pasta-roerei. doe je het goed en is het slijmerig en zalvig, dan als een gek naar binnen schrokken. (koud is het niet echt lekker meer.)

zorg dat je een stuk brood bij de hand hebt om de schaal mee leeg te vegen, 'scarpetta' wordt dit genoemd en is de beste manier afwas te sparen. in italie zie je bijna nooit borden of pannen met resten saus, die worden lekker leeggeveegd als stoute afsluiting van een etensmaal (in restaurants is dit not done natuurlijk).

Benieuwd of er lezers zijn van dit topic die dit durven te proberen...

@ Dentz, die zuurkoolschotel, ik had ook maar wat in elkaar gegooid, eerste keer dat ik het maakte en ik probeerde maar wat. Zal het de volgende keer voor je opschrijven en hier posten.


Evil Dick


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 22-03-2010 16:07 by Crypt_666 Profiel van Crypt_666

Voor straks :
rosti, gebroken sperziebonen, mix voor sajoersaus en nepkip...wel een beetje een ontdekking. Begin met die sojakipstukken te bakken en dan de rest erbij flikkeren en een beetje omscheppen. Supermakkelijk en wel echt lekker.


Evil Dick


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 22-03-2010 17:34 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 22 March 2010 16:07 schreef Crypt_666 het volgende:
Voor straks :
rosti, gebroken sperziebonen, mix voor sajoersaus en nepkip...wel een beetje een ontdekking. Begin met die sojakipstukken te bakken en dan de rest erbij flikkeren en een beetje omscheppen. Supermakkelijk en wel echt lekker.



Dat sojakip he, waarom noem je het kip als het eigenlijk gewoon sojazooi is? Waarom willen vega's wel nepkip/gehakt/burgers eten? Geef het dan een andere naam, ipv van vleesfakers. [/altijd al willen weten]


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 22-03-2010 17:37 by Crypt_666 Profiel van Crypt_666

Ja hey zo is het nu eenmaal he...kan ik ook weinig aan doen...


Evil Dick


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-03-2010 17:39 by M. Profiel van M.

quote:
Op 18 March 2010 17:47 schreef Crypt_666 het volgende:
Dit heb ik straks te knagen:
Vegetarische Carbonara

Morgen vegetarische lamsbout met soja-zwezerik? Boeuf bourguignon sans le boeuf? Of toch maar een grote shoarma zonder shoarma?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 22-03-2010 17:40 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 22 March 2010 17:37 schreef Crypt_666 het volgende:
Ja hey zo is het nu eenmaal he...kan ik ook weinig aan doen...


Tuurlijk wel, gewoon gaan staken en tochten lopen enzo. Maar vraag jij je dat nooit af?


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 22-03-2010 17:43 by Crypt_666 Profiel van Crypt_666

Hahaha, ik snap je wel..maar ik maak er niet zo'n punt van lol.

ga je het proberen?


Evil Dick


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen