IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten en of koken [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
Schaep
Usericon van Schaep
Posted 11-05-2010 19:35 by Schaep Profiel van Schaep

Klinkt sexy.


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 13-05-2010 10:31 by Lalena Profiel van Lalena

Moet vanavond koken voor 40 mensen.. Wat het waarschijnlijk wordt:

Vooraf een mosterd-prei soep.
Als hoofdgerecht pesto-pasta met spinazie en bacon (of noten voor de vega's), pijnboompitjes en parmezaanse kaas. Met daarbij een warme tomaat-ui balsamicosalade met olijven.
Als nagerecht een zelfgemaakte appel-kruimelijstaart.

We hadden niet zo'n enorm budget dus het is vrij simpel, hoop dat het een beetje gaat smaken


Silence
Usericon van Silence
Posted 13-05-2010 14:53 by Silence Profiel van Silence

Klinkt best lekker hoor.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-05-2010 21:33 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Na heel lange tijd het toch maar eens aangedurfd om naar binnen te gaan bij wok 2 go in Utrecht.

Damn, dat hadden we eerder moeten doe. Wokki™ MASALA CHICKEN: Kipfilet met pittige aromatische kerriesaus uit Kashmir en dat dan met noedels.

Damn, briljant spul!!!

http://www.woktogo.nl/


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 13-05-2010 21:42 by Lalena Profiel van Lalena

quote:
Op 13 mei 2010 14:53 schreef Silence het volgende:
Klinkt best lekker hoor.


En ook goed gelukt! Ik ben normaal altijd hulpkok, nu voor het eerst hoofdkok, dus dat is toch wel spannend, of er wel mensen komen eten. Het zat helemaal vol en iedereen vond het lekker


Silence
Usericon van Silence
Posted 14-05-2010 0:10 by Silence Profiel van Silence

Mooi zo! Lijkt me ook nog wel eens leuk om te doen, voor grote groep koken.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 15-05-2010 11:58 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

bloemkoolsoep gemaak hiero. Ik had 2 bloemkolen in stukjes gesneden, in een klein laagje water zacht laten koken met een boullionblokje erin. Als de bloemkool zacht is de staafmixer alles tot een gladde soep maken, wat room en melk toevoegen tot het echt een soep wordt, kruiden (nootmuskaat oid) toevoegen naar smaak en tada. Super eenvoudig. Met gebakken spekjes erin was ook lekker. Heb overigens wel een aantal bloemkoolroosjes ernaast gekookt zodat je er die achteraf in kan doen.
valt ook prima te doen met broccoli bv.

Pesto brood.
gewoon witbrooddeeg maken laten rijzen, voor je het deeg moet vormen, uitrollen tot een lange lap over die lap (uiteraard zelfgemaakte) pesto smeren. Lap brooddeeg losjes oprollen. In een cakevorm leggen met de naad aan de onderkant en verder weer de opschriften volgen van het brood.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Silence
Usericon van Silence
Posted 15-05-2010 12:14 by Silence Profiel van Silence

Ik ben benieuwder naar het recept van die zelfgemaakte pesto.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 15-05-2010 12:25 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

ik heb eigenlijk deze van google afgeplukt.
Ingredienten
75 gr flIngesneden basilicum
2 eetlepels pijnboompitten
50 gr fijngeraspte Parmezaanse kaas
3 fijngesneden teentjes knoflook
6 eetlepels olijfolie

alles met een staafmixer en hoppa!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Silence
Usericon van Silence
Posted 15-05-2010 12:27 by Silence Profiel van Silence

Wil binnenkrot zelf ook maar een keer pesto maken namelijk, heb ik ieder geval een basis . Wil proberen meerder varianten te maken.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 15-05-2010 12:36 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

Je kan er wel alles ingooien wat je lekker lijkt. Gedroogde tomaten, cashewnootjes, ik las over pistache ect ect.


Ik ben opzoek naar een beschuit recept. 1 waar je geen beschuit gele voor nodig bent. Ik kan dus niets vinden.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-05-2010 12:57 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 13 mei 2010 21:33 schreef De Tegenpartij het volgende:
Na heel lange tijd het toch maar eens aangedurfd om naar binnen te gaan bij wok 2 go in Utrecht.

Damn, dat hadden we eerder moeten doe. Wokki™ MASALA CHICKEN: Kipfilet met pittige aromatische kerriesaus uit Kashmir en dat dan met noedels.

Damn, briljant spul!!!

http://www.woktogo.nl/


haha, dappere Wim! iedere keer als ik in Utrecht kom spring ik ff binnen daar hoor(om wat te eten natuurlijk ).
Of ik ga naar dat een kraampje vlak bij Broese kemink(of hoe je het ook moge schrijven) voor een lekker broodje met garanalen!


valfar
Usericon van valfar
Posted 15-05-2010 13:00 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 13 mei 2010 21:33 schreef De Tegenpartij het volgende:
Na heel lange tijd het toch maar eens aangedurfd om naar binnen te gaan bij wok 2 go in Utrecht.

Damn, dat hadden we eerder moeten doe. Wokki™ MASALA CHICKEN: Kipfilet met pittige aromatische kerriesaus uit Kashmir en dat dan met noedels.

Damn, briljant spul!!!

http://www.woktogo.nl/


Hier is de Teriyaki Chicken altijd favoriet! Erg goed te doen ja! Goeie porties ook.



Helnorsk
burn black
Usericon van Helnorsk
Posted 15-05-2010 13:16 by Helnorsk Profiel van Helnorsk

Ik zweer bij afhaal wok, leefde ik zo'n beetje op toen ik nog midden in de stad woonde..

Vanavond maar eens oldskool gebakken aardappeltjes met sla en kip.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 15-05-2010 13:30 by Forever After Profiel van Forever After

Woktogo zit ook in Den Bosch.

Toch eens een keertje binnenvallen als ik in de buurt ben...


 


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 15-05-2010 13:50 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Ook in A'dam. Erg goed te doen inderdaad.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Silence
Usericon van Silence
Posted 15-05-2010 13:50 by Silence Profiel van Silence

Die in Eindhoven, dicht bij de Effenaar:


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 15-05-2010 13:51 by Crypt_666 Profiel van Crypt_666

quote:
Op 15 mei 2010 13:30 schreef Forever After het volgende:
Woktogo zit ook in Den Bosch.

Toch eens een keertje binnenvallen als ik in de buurt ben...
Niet te hard vallen dan, stel je voor dat je op je mond valt, kun je niet eens meer eten,joh.


Evil Dick


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 15-05-2010 14:40 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 15 mei 2010 13:16 schreef Helnorsk het volgende:
Ik zweer bij afhaal wok, leefde ik zo'n beetje op toen ik nog midden in de stad woonde..

Vanavond maar eens oldskool gebakken aardappeltjes met sla en kip.

hmmm lekker..
Gebakken aardappeltjes met sla. Ik mis de botersla. Die hebben ze hier niet. ff kijken of ik die zelf kan kweken. Moet misschien wel lukken met ons afgeschermde balkon.
Ik wok het liefst zelf. Wat worteltjes in dunne lange reepjes snijden, wat broccoli roosjes wokken, rijst en kip gemarineerd in oestersaus. Super snel en lekker

Vanavond maar eens taco van vanalles er in er naast en er op


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-05-2010 15:33 by M. Profiel van M.

quote:
Op 15 mei 2010 12:25 schreef Cadaveria het volgende:
ik heb eigenlijk deze van google afgeplukt.
Ingredienten
75 gr flIngesneden basilicum
2 eetlepels pijnboompitten
50 gr fijngeraspte Parmezaanse kaas
3 fijngesneden teentjes knoflook
6 eetlepels olijfolie

alles met een staafmixer en hoppa!

Ik zou zelf de knoflook weglaten. Ik hou niet zo van die "hartige" pesto met knoflook, zongedroogde tomaten etc.

Krijg opeens een idee, misschien straks zelf pesto maken bij mijn verse pasta met zelfgemaakte bolognese (staat al sinds een uur of een te pruttelen), beetje bruschetta's vooraf (geroosterd brood inwrijven met knoflook en dan wat gegrilde courgette erop, wat olijfolie, rucola, prosciutto ).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-05-2010 15:37 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Zelf pasta gemaakt?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 15-05-2010 15:39 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

hmm ik vind de knoflook wel iets pittigs toevoegen. Maar dat ligt er ook maar net aan wat voor toon het moet geven aan het eten. Ik minder regelmatig wel wat met de knoflook.

Er staat nu overigens een ontbijtkoek in de oven. Een nieuw recept aan het uitproberen omdat ik de oude niet kan terug vinden. Ik heb deze gebruikt http://www.bigoven.com/177417-Ontbijtkoek-recipe.html
aangezien we hier geen zelfrijzendbakmeel hebben en ook geen koekkruiden. Heb er wel denk ik een dubbele dosis melk ingedaan want ik vind een te harde ontbijtkoek niet te kanen en heb het advies van 10mg gist opgevolgd. Ook heb ik 300 gram volkorenbloem (wat niet grof lijkt) en 75gram gewone bloem gedaan. Ben benieuwd wat het gaat worden. Stond niet bij hoe en waar in de oven. maar van het vorige recept weet ik nog dat het onder in de oven moest en het eerste uur een velletje bakpapier er overheen.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-05-2010 15:44 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Volgens is mij is het eten en drinken wel afzien daar in het hode noorden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 15-05-2010 15:56 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

hehe ja, veel dingen waar je zo aangewend bent heb je hier niet. Maar Nederlanders zijn een heel creatief volkje En ik vind het zelf wel leuk om alles vanaf de bodem te maken.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-05-2010 15:59 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Is ook leuk en vaak lekkerder. Geeft iig meer voldoening. Maar duurt wel vaak wat lang. Wel leuk voor in de weekenden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen