IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten en of koken [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
Argh
Usericon van Argh
Posted 27-05-2010 20:05 by Argh Profiel van Argh

Gisteren

3 kleuren paprika in reepjes, uitje snipperen, knoflook snipperen.. beetje olie in pan ui+knoflook aanfruiten, parika repen erbij, zout + peper... flinke lepel sambal erbij en afblussen met ketjap... was lekker als groente voor bij de rest. Binnenkort eens met stukjes hamlap erin proberen en dat dan serveren met rijst ofzo.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Silence
Usericon van Silence
Posted 30-05-2010 19:19 by Silence Profiel van Silence

Net even geïmproviseerd i.v.m. dichte winkels op zondag.

Penne gekookt, prutje gemaakt van Jalapeno's, Zongedroogde tomaatjes, uitje, knoflook, tomatenprut en pijnboompitjes, later nog tonijn toegevoegd, en serveren maar, was nog best lekker!


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 30-05-2010 19:50 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Godverdomme, ja


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 30-05-2010 21:09 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

En wat je over hebt...

dat vries je in...



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Psycho Pippi
"I'M NOT RIDIN' THE PIG!!!"
Usericon van Psycho Pippi
Posted 30-05-2010 21:26 by Psycho Pippi Profiel van Psycho Pippi



MH22 eet nu niet alleen z'n bordje leeg, maar zorgt er voor dat de pan ook leeg is!


We're never gonna survive unless.... we are a little crazy....


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 30-05-2010 22:02 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Precies, scheelt weer afwassen


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Silence
Usericon van Silence
Posted 30-05-2010 22:05 by Silence Profiel van Silence

Hij eet altijd zijn bordje leeg, en voedsel over is een zeldzaamheid. Die vent heeft een maag zo groot....


Psycho Pippi
"I'M NOT RIDIN' THE PIG!!!"
Usericon van Psycho Pippi
Posted 30-05-2010 22:07 by Psycho Pippi Profiel van Psycho Pippi

quote:
Op 30 mei 2010 22:05 schreef Silence het volgende:
Hij eet altijd zijn bordje leeg, en voedsel over is een zeldzaamheid. Die vent heeft een maag zo groot....


Zou dat de reden zijn? Of is ie bang dat je het invriest om vervolgens weer op te warmen?


We're never gonna survive unless.... we are a little crazy....


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 02-06-2010 18:27 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

In het kader van studieontwijkend gedrag heb ik vandaag vrij uitgebreid in de keuken gestaan. Gezien het feit dat het voedsel uitstekend beviel besloot ik het receptje eens uit te schrijven en met jullie te delen.

Groene Thaise curry (แกงเขียวหวาน) – 2-3 personen

Ingrediënten / benodigdheden

75 a 100 gram rijst per persoon.
300 gram kipfilet, in blokjes gesneden
400 milliliter kokosmelk
3 eetlepels groene currypasta
1 rode paprika
½ courgette
1 potje minimaïs
3 rode pepers
2 eetlepels basterdsuiker
6-8 kleine limoenbladeren
Potje gedroogde koriander
Potje gemalen gember
Potje gemalen ketoembar
Potje gemalen limoengras
Potje zout

Bereiding

Snij de kipfilet in blokjes, marineer met olie en gedroogde koriander, laat 10 minuten intrekken. Zet ondertussen water op voor de rijst, voeg eventueel wat zout toe. Snij vervolgens de paprika in lange, dunne reepjes, en snij ca. de helft van de courgette in dunne schijfjes. Halveer enkele stukken minimaïs. Snij de rode pepers in kleine ringetjes en snij de limoenbladeren in kleine stukjes. Zet een wokpan op het vuur, voeg geen olie toe. Als deze heet is, gooi de gemarineerde stukjes kip erin en wok deze al omscheppend op hoog vuur gaar. Haal de stukjes kip uit de wok zodra ze gaar zijn en leg ze even in een schaaltje. Doe de rijst in de pan met water indien het water aan de kook is. Zet de wok terug op het vuur, voeg het blik kokosmelk toe, en voeg drie eetlepels currypasta toe. Ongeveer twee minuten goed roeren tot er geen klonten meer in zitten. Voeg de kip en twee eetlepels basterdsuiker toe, roer het geheel even door en laat één minuut staan. Voeg vervolgens de paprika, courgette en maïs toe. Roer de boel gedurende een minuut of twee, drie een paar keer door. Voeg vervolgens de rode paprika en de limoenbladeren toe. Zet het vuur zacht, voeg naar smaak gember, ketoembar en limoengras toe, roer nog een keer door en laat het op het zachte vuurtje staan terwijl je de rijst afgiet en opschept. Rijst uitspreiden over de bodem van een diep bord, currysaus naar smaak toevoegen.


Mijn versie is niet helemaal zoals het hoort, zo heb ik geen vissaus en solanum torvum gebruikt, daarnaast had ik tot mijn spijt geen basilicum in huis. Verder heb ik de rode paprika en de mais zelf toegevoegd, en heb ik de aubergine vervangen door de courgette omdat ik laatstgenoemde lekkerder vind. Verse kruiden zijn ongetwijfeld smaakvoller dan de gedroogde kruiden die ik heb gebruikt. Maar goed, mijn bordje is leeg, mijn maagje is vol, en morgen ga ik met veel plezier de rest opeten.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 03-06-2010 18:15 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

Zoals verwacht zijn de kruiden er goed ingetrokken en smaakt het wederom prima.


Silence
Usericon van Silence
Posted 03-06-2010 18:23 by Silence Profiel van Silence

Zo nog maar een keer vispasta maken. Ik zie zo wel hoe en wat.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 03-06-2010 20:08 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Uitgebreid in de keuken staan... Gaaf!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2010 23:54 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 3 juni 2010 18:23 schreef Silence het volgende:
Zo nog maar een keer vispasta maken. Ik zie zo wel hoe en wat.
Ik zou de vissen in de keukenmachine gooien. Eventueel wat olie erbij om het wat pasta-achtiger te maken. Kan je het zo op je brood smeren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-06-2010 0:10 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 2 juni 2010 18:27 schreef nuclearwarfare het volgende:
In het kader van studieontwijkend gedrag heb ik vandaag vrij uitgebreid in de keuken gestaan. Gezien het feit dat het voedsel uitstekend beviel besloot ik het receptje eens uit te schrijven en met jullie te delen.

Groene Thaise curry (แกงเขียวหวาน) – 2-3 personen



Curry. Fijn idee, zeker met dit warme weer! Schroeiend hete curry en lekker zweten!

Ik gebruik ipv kokosmelk weleens kokosroom, beetje vergelijkbaar met gecondenseerde melk qua zoetheid.

Werkt errug goed met rode curry met bijv gamba's. Kruidig, zoet, heet. Erg lekker!

Gelijk zin om het weer te gaan maken. Koken rocks!


Silence
Usericon van Silence
Posted 04-06-2010 12:07 by Silence Profiel van Silence

Zondag barbecueën, eens kijken wat voor lekkers we gaan maken.

In ieder geval vispakketjes met kruiden, gemarineerde kipsaté, gemarineerde garnaal spiesjes en vast nog wel iets. Nog even puzzelen met recepten.

Verder stokbrood met zelfgemaakte tapenade en sausjes, en een lekkere salade. Nu al zin in.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-06-2010 12:09 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 4 juni 2010 12:07 schreef Silence het volgende:
Zondag barbecueën, eens kijken wat voor lekkers we gaan maken.

In ieder geval vispakketjes met kruiden, gemarineerde kipsaté, gemarineerde garnaal spiesjes en vast nog wel iets. Nog even puzzelen met recepten.

Verder stokbrood met zelfgemaakte tapenade en sausjes, en een lekkere salade. Nu al zin in.
Jammie. Ik ga zaterdag denk ik voor de hele forellen gevuld met knoflook, ui en kruiden. Het klotigste wordt in elk geval de barbecue schoonmaken, sinds vorig jaar niet meer gedaan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-06-2010 20:59 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 4 juni 2010 0:10 schreef Snaack het volgende:
Curry. Fijn idee, zeker met dit warme weer! Schroeiend hete curry en lekker zweten!

Ik gebruik ipv kokosmelk weleens kokosroom, beetje vergelijkbaar met gecondenseerde melk qua zoetheid.

Werkt errug goed met rode curry met bijv gamba's. Kruidig, zoet, heet. Erg lekker!

Gelijk zin om het weer te gaan maken. Koken rocks!


Zaterdag heel de dag in de keuken gestaan, heb 2 verschillende curry's gemaakt.

Ik heb een Thaise supermarkt/ toko gevonden in Rotterdam waar ik alle kruiden vers kon vinden, zoals kaffir limoenblaadjes en Thaise basilicum -> Pannekoekstraat.

Anyway, ik heb een rode lamscurry en groene curry met varkenshaas gemaakt, daarbij kokosrijst, tomatensalade, naanbrood en een raita.

De basis van beide curry's:

* verse laos, geschild en geraspt
* verse gember, geschild en geraspt
* vers citroengras, fijn gehakt
* verse kaffir limoenblaadjes
* kokosmelk
* knoflook
* pepers naar smaak
* rode danwel groene currypasta (wat ik toch echt eens zelf moet gaan maken..)

Fruit de laos, gember en citroengras in wat zonnebloemolie. Vlees erbij, even aanbraden, currypasta erbij, even bakken, kokosmelk erbij met de limoenblaadjes, knoflook, pepers en laat lekker pruttelen.

Voeg naar smaak groenten toe. Ik heb in de rode curry nog rode ui, kastanjechampignons en bamboescheuten gedaan, in de groene curry waterkastanjes, groene paprika en bamboescheuten.

Als je curry te droog dreigt te worden, mik er gerust nog wat kokosmelk bij..

Het vlees heb ik een dag van tevoren in de marinade gezet.

Het lamsvlees in olie met gehakte Mdm Jeanettes en een bol gekneusde knoflook.

De varkenshaas in een marinade van kokosmelk, limoensap, geraspte gember, gehakt citroengras, zoiets.

Verder.. Raita is simpel en vind ik er erg lekker bij. Rasp een komkommer en knijp het een beetje uit. Gooi dit in een bak volle yoghurt, met daarbij naar smaak gehakte pepers en heeel veel gemalen zwarte peper en gehakte koriander. Roer door elkaar. Klaar. Maak het zeker 4 uur van tevoren zodat het nog ijskoud kan worden in de koelkast.

Ow ja. Vergeet niet bij het opdienen apart vers gehakte koriander en Thaise basilicum erbij te geven.

Eet smakelijk.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-06-2010 21:50 by bastianus Profiel van bastianus

Gisteren boekweitpannekoeken gevuld met kaas gemaakt. Stevige kost!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 14-06-2010 22:46 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

papadums ftw


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Silence
Usericon van Silence
Posted 17-06-2010 18:04 by Silence Profiel van Silence

Vandaag ook maar eens Curry maken.

Kip aanbraden met beetje sojasaus, knoflook, laos, gember en sambal. Even later uitje erbij gooien. Daarna currypasta met kokosmelk erbij, lekker laten pruttelen. Groente er in, en klaar.

Ben benieuwd, binnenkort eens kijken of ik ook de pasta zelf kan maken.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 17-06-2010 18:06 by bokaj Profiel van bokaj

Straks Marco van Bastens maken.


Nix
Usericon van Nix
Posted 17-06-2010 21:18 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 17 juni 2010 18:04 schreef Silence het volgende:
Vandaag ook maar eens Curry maken.

Kip aanbraden met beetje sojasaus, knoflook, laos, gember en sambal. Even later uitje erbij gooien. Daarna currypasta met kokosmelk erbij, lekker laten pruttelen. Groente er in, en klaar.

Ben benieuwd, binnenkort eens kijken of ik ook de pasta zelf kan maken.


<
Lukt je wel, kost iets meer tijd maar dat gaat je zeker lukken!


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-06-2010 21:20 by jbassist Profiel van jbassist

Aardappelen.
Andijvie
+
Magnetron&Boter
=
NOMNOMNOMNOMNOM


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 17-06-2010 21:52 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Doe dat nou gewoon in een pan. Magnetron nftw!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-06-2010 10:59 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 juni 2010 18:06 schreef bokaj het volgende:
Straks Marco van Bastens maken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen