IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten en of koken [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 29-01-2010 23:38 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 29 januari 2010 23:29 schreef M. het volgende:

Ik ga in ieder geval 3 soorten hamburgers zelf maken:
- een Marokkaans getinte, ik denk aan gehakt met gember, korianderzaad en stukjes olijf
- een Mexicaan-achtige, met vers korianderblad, tabasco, mais en paprika
- een Indische, met VEUL pepertjes en all-out specerijen, komijn, mosterdzaad, gember, nootmuskaat, koriander, zwarte peper, kruidnagel etc.

Ik denk ook dat ik karbonaadjes in een diabolische marinade maak (mss op cognac-basis, nog even kijken). Ik ga ook saucijsjes marineren en met kipsateh moet ook nog iets mogelijk zijn.







En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 29-01-2010 23:41 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 29 januari 2010 23:37 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ah, een echte nederlander. Alles KAPOT koken.

Ja eh ik beheers dat kookjargon niet, je begrijpt wel wat ik bedoel.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 30-01-2010 0:06 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Nouja, het is een iets wat de gemiddelde nederlander nogal eens doet, groente tot pap koken en dat vind ik een beetje jammer.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 30-01-2010 0:10 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 30 januari 2010 0:06 schreef De Tegenpartij het volgende:
Nouja, het is een iets wat de gemiddelde nederlander nogal eens doet, groente tot pap koken ...
Je kunt maar beter zeker zijn, je leest altijd van die verontrustende dingen die in het voedsel worden aangetroffen. Vitamines en zo.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 30-01-2010 0:12 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Precies. Zonde toch?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 30-01-2010 0:18 by bokaj Profiel van bokaj

Mijn moeder doet dat ook altijd, je hoeft niet eens te kauwen op de groenten, je kunt ze met je tong plat drukken. Brrrr, trauma.


Maledictus XVI
Usericon van Maledictus XVI
Posted 30-01-2010 8:26 by Maledictus XVI Profiel van Maledictus XVI

quote:
Op 29 januari 2010 23:00 schreef Hypnos het volgende:
Chez Alfvoet

ik denk dat madam Alfvoet daar niet akkoord mee zal zijn
misschien beland ik deze avond wel tussen de 2 ronde punten


Silence
Usericon van Silence
Posted 30-01-2010 10:34 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 30 januari 2010 0:18 schreef bokaj het volgende:
Mijn moeder doet dat ook altijd, je hoeft niet eens te kauwen op de groenten, je kunt ze met je tong plat drukken. Brrrr, trauma.
+1

Sowieso, iets koken doe ik heel weinig. Aardappels gekookt? Gadver, liever gebakken of gewoon niet. Net als gekookte groente, je kan veel beter wokken en vaak nog beter rauw eten.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 30-01-2010 10:38 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Bart jij MOET naar Bocholt. GiGi's. Schandalig lekkere friet natuurlijk, maar ook hamburgers groter dan je eigen hoofd.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 30-01-2010 15:34 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 30 januari 2010 10:34 schreef Silence het volgende:
+1

Sowieso, iets koken doe ik heel weinig. Aardappels gekookt? Gadver, liever gebakken of gewoon niet. Net als gekookte groente, je kan veel beter wokken en vaak nog beter rauw eten.


Als je aardappels wilt bakken, dan zal je ze wel eerst moeten koken. Tenminste, ik weet niet beter.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-01-2010 15:41 by XXL Profiel van XXL

Je kunt ze prima bakken zonder te koken. Persoonlijk vind ik dat veel beter smaken.

Verder ben ik al geruime tijd geleden overgestapt van koken naar stomen omdat de diverse smaken dan veel beter behouden blijven (edit: En de boel wordt minder aan snot gekookt).

En alles kan gewoon op 1 gaspit gestapeld worden.

Nog een rare gewoonte van me is dat ik gehaktballen en veel ander vlees in de oven gooi ipv ze te braden.


[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 30-01-2010 15:45]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Silence
Usericon van Silence
Posted 30-01-2010 16:04 by Silence Profiel van Silence

Vlees uit oven, net als groente en aardappels eigenlijk, is vaak lekker. Stomen trouwens ook. En aardappels koop ik of in de super, van die krieltjes, en dan kruid ik ze zelf. Of ik bak gewoon rauwe aardappels, ook zelf kruiden natuurlijk.


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 30-01-2010 16:40 by Hagal Profiel van Hagal

Vandaag deze gebakken voor morgen, kan geen taart meer zien




Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 30-01-2010 16:48 by Lionheart Profiel van Lionheart

Geboortedag van ome Adolf? Goed gelukt trouwens.


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 30-01-2010 16:48 by Hagal Profiel van Hagal

neh adolf is van 20 april.. thanks


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


SQT
Usericon van SQT
Posted 30-01-2010 17:13 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Dat zal een hoop werk geweest zijn. Mooi ding, wat zit er onder de buitenste lagen?


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 30-01-2010 17:22 by Hagal Profiel van Hagal

4 uur bekleden, daarnaast nog het bakken. Van de week zo'n 3a4 uur bezig geweest met marsepeinen roosjes boetseren, dus aardig wat tijd ja

Het is vanillebiscuit met aardbeienvlaaivulling, slagroom en afgesmeerd met botercreme. Bekleding is marsepein.


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


SQT
Usericon van SQT
Posted 30-01-2010 17:37 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Dat klinkt niet heel gezond! Maar je moet er maar zin in hebben om het allemaal te maken. De roosjes zijn erg goed gelukt, alleen die witte bolletjes begrijp ik niet helemaal.


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 30-01-2010 17:49 by Hagal Profiel van Hagal

Is taart weleens gezond dan? maar ik had de marsepein van de middelste biscuit helaas scheef afgesneden dus moest wat verdoezelen

[Dit bericht is gewijzigd door Hagal op 30-01-2010 17:49]


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


SQT
Usericon van SQT
Posted 30-01-2010 18:17 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 30 januari 2010 17:49 schreef Hagal het volgende:
Is taart weleens gezond dan? maar ik had de marsepein van de middelste biscuit helaas scheef afgesneden dus moest wat verdoezelen

O, nee hoor. Maar als je dan slagroom, botercrème en marsepein achter elkaar leest, wordt je wel weer even extra met je neus op de feiten gedrukt. Ik ben ook geen taartfan.
En van dat beetje scheve snijden zie je niets, het is een mooi ding!


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 30-01-2010 19:09 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Wow Hagal!
Die is heel erg mooi geworden. Inderdaad, van de scheve afsnijding zie je niets meer, netjes opgelost hoor


Zometeen weer andijvie stimpstamp uit de oven met spekjes en kaas
We hadden nog andijvie over van vorige keer, dus dan maar 2 keer vlak na elkaar eten. Ik vind het niet erg hehehe.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-01-2010 21:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos




tja...


signature


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 30-01-2010 21:26 by El Kapitån Oscuro Profiel van El Kapitån Oscuro

Enchiladas


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 30-01-2010 23:48 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 30 januari 2010 16:40 schreef Hagal het volgende:
Vandaag deze gebakken voor morgen, kan geen taart meer zien




Schitterend, maar eh, wel zonde om aan te snijden.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-01-2010 19:42 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 30 januari 2010 16:40 schreef Hagal het volgende:
Vandaag deze gebakken voor morgen, kan geen taart meer zien





Prachtig mooi

Zoals een taart-atelier (kan het geen bakker meer noemen) hier in de buurt als slogan heeft: "Te mooi om op te eten, te lekker om te laten staan!"

Snaack is na zeker een decennium van diepe afkeer jegens Hollandse kost, de laatste toch wat aan het experimenteren met gerechten uit grootmoedersch tijd.

Gisteren draadjesvlees en stoofpeertjes gemaakt, daarbij gepofte aardappellen. Mijn oma zal trots op me zijn Was lekker!

Vlees:
* runderlappen in stukken snijden en insmeren met peper, zout en mosterd.
* vlees aanbraden
* rode wijn erbij zodat het het vlees helemaal bedekt
* halve bol knoflook (tenen geplet), wat laurierblad, kruidnagels en een blikje tomatenpuree erbij

Uur of 3 laten sudderen, klaar. Als het droog dreigt te koken, wat extra wijn erbij gieten. Af en toe omscheppen.

Peertjes:
* Stoofpeertjes schillen, halveren, klokhuis eruit halen
* in een pan doen met naar smaak suiker, kruidnagel en kaneelstokjes
* rode wijn erbij zodat deze de peertjes helemaal bedekt

Na 2 uur pruttelen zijn de peertjes helemaal zacht en rood. De volgende keer doe ik er denk wat vanille bij.

Wat je overhoudt is ook prima te gebruiken voor een oud-hollandsch toetje. Bijv 1-op-1 vanillevla en geklopte slagroom mengen en daar de peertjes bij doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 31-01-2010 19:43]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen