IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten en of koken [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-07-2010 12:03 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 30 juli 2010 11:29 schreef M. het volgende:
Haha, zonder boter, no way. Dat vind ik iets voor schrale macrobioten zonder levensvreugde, of voor allergisten misschien. Roomboter all the way hier.
Helaas hebben wij twee allergisten in huis. Gisteren eindelijk voor het eerst cakejes met ze kunnen bakken. Gewoon van die papieren vormpjes vullen met allergisten-cakebeslag.
Heb margarine gebruikt i.p.v. boter, eivervanger van de macrobiotenwinkel i.p.v. ei, verder gewoon een snufje zout en witte basterdsuiker voor het beslag. Allemaal door elkaar roeren totdat alle klontjes en korreltjes verdwenen zijn, en dan beetje bij beetje gezeefd zelfrijzend bakmeel erdoor roeren.
Glazuur zelfgemaakt van poedersuiker met een beetje water, en dan versiering erop geplakt met ons drieën. Ze waren goed te doen anders, niet eens ingezakt. De smaak van roomboter mis ik dan wel bij zoetigheden als cake en taart. De kids (tevens allergisten) gelukkig niet, die weten niet beter.
De allergeenvrije pannenkoeken (met rijstmelk en eivervanger) en het vlees gebakken in olijfoliebraadboter zijn hier wel goed te doen. En regelmatig op zaterdag stoppen we de kids vroeg in bed, en gaan we uitgebreid koken en eten met zoveel mogelijk allergenen. B.v. indonesisch of ander eten met soja, recepten uit ons Franse kookboek met zoveel mogelijk room, boter of kaas of schelp-of schaaldieren. Morgenavond staan er een quiche en een flan uit mijn Franse kookboek op het programma. Pas als je het moet missen weet je dat soort dingen extra te waarderen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 30-07-2010 12:35 by M. Profiel van M.

Dat is wel zuur, met die allergieën. Ik ben zelf zes jaar lang een vreugdeloze vegetariër geweest dus ik weet wel een beetje hoe het is om iig vlees & vis te missen. Die kids weten niet beter en dat is misschien maar goed ook ja. Is het lactose-intolerantie, zuivel-allergie of nog erger (gluten)?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-07-2010 13:29 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 30 juli 2010 12:35 schreef M. het volgende:
Dat is wel zuur, met die allergieën. Ik ben zelf zes jaar lang een vreugdeloze vegetariër geweest dus ik weet wel een beetje hoe het is om iig vlees & vis te missen. Die kids weten niet beter en dat is misschien maar goed ook ja. Is het lactose-intolerantie, zuivel-allergie of nog erger (gluten)?
Gelukkig geen gluten, dan kan je echt haast niks eten. Maar ze zijn wel allergisch voor koemelkeiwit, en intolerant w.b. soja, eieren en schelp- en schaaldieren. De oudste is ook nog allergisch voor noten en pinda's.
Gelukkig gaat het al veel beter, soms krijgen ze op school of op de speelzaal een allergeen binnen. Een paar jaar terug waren ze dan nog hartstikke ziek, spugen en echt een paar dagen van de kaart. Nu hebben ze dan alleen maar wat eczeem of diami. Door thuis zoveel mogelijk allergeenvrij te eten en m.b.v. wat preparaten van de homeopaat hebben ze al behoorlijk wat tolerantie opgebouwd. En ze zijn ook al over wat allergieën heengegroeid, vis, citrusvruchten en tomaten gaan er tegenwoordig b.v. probleemloos in en weer uit bij ze.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 01-08-2010 10:40 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Gisteren in de lengte van een courgette repen afgeschaafd, daar een stukkie katenspek op, geraspte oude kaas, peper en zout overheen, oprollen en vastprikken met een prikkertje, 5 minuten in de oven en smullen maar. Erg simpel, maar erg lekker!

Daarna courgettesoep gehad. Tja, 8 courgetteplanten op de tuin he...


spelfout weggehaald...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-08-2010 15:31 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 30 juli 2010 13:29 schreef bastianus het volgende:
Gelukkig geen gluten, dan kan je echt haast niks eten. Maar ze zijn wel allergisch voor koemelkeiwit, en intolerant w.b. soja, eieren en schelp- en schaaldieren. De oudste is ook nog allergisch voor noten en pinda's.
Gelukkig gaat het al veel beter, soms krijgen ze op school of op de speelzaal een allergeen binnen. Een paar jaar terug waren ze dan nog hartstikke ziek, spugen en echt een paar dagen van de kaart. Nu hebben ze dan alleen maar wat eczeem of diami. Door thuis zoveel mogelijk allergeenvrij te eten en m.b.v. wat preparaten van de homeopaat hebben ze al behoorlijk wat tolerantie opgebouwd. En ze zijn ook al over wat allergieën heengegroeid, vis, citrusvruchten en tomaten gaan er tegenwoordig b.v. probleemloos in en weer uit bij ze.


Leeftijd is het beste medicijn bij allergieen.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/14891-allergieen-kan-een-allergie-genezen.html

Ik zou die desensitisatie kuren in de gaten houden, nu duurt het vrij lang en lijkt het me toch wat kostbaar. Maar er is wel verbetering in het veld, en als een allergie aanhoud zou je het toch kunnen overwegen.

De meeste mensen weten niet eens dat het kan.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-08-2010 10:50 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 augustus 2010 15:31 schreef ElitE het volgende:
Leeftijd is het beste medicijn bij allergieen.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/14891-allergieen-kan-een-allergie-genezen.html

Ik zou die desensitisatie kuren in de gaten houden, nu duurt het vrij lang en lijkt het me toch wat kostbaar. Maar er is wel verbetering in het veld, en als een allergie aanhoud zou je het toch kunnen overwegen.

De meeste mensen weten niet eens dat het kan.
We zijn nu twee jaar bezig ongeveer met desensitisatie bij de homeopaat, over een jaar moet het ergste er wel af zijn. Het gaat al best heel goed, m.n. de jongste is bijna overal overheen. De oudste gaat wat moeizamer, maar die heeft haar eerste levensjaar ook heel veel allergenen binnengekregen omdat wij geen weet hadden van allergieën en van het kastje naar de muur werden gestuurd.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 02-08-2010 18:30 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Bijna overal overheen? Als in: over een tijd kan ie alles eten?


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 02-08-2010 18:38 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 1 augustus 2010 10:40 schreef varanus het volgende:
Gisteren in de lengte van een courgette repen afgeschaafd, daar een stukkie katenspek op, geraspte oude kaas, peper en zout overheen, oprollen en vastprikken met een prikkertje, 5 minuten in de oven en smullen maar. Erg simpel, maar erg lekker!

Daarna courgettesoep gehad. Tja, 8 courgetteplanten op de tuin he...


Klinkt goed

Vandaag indiase curry met naanbrood, maar nu weet ik wel weer dat ik curryzooi niet lekker vind. Wist ik eigenlijk ergens nog wel |


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 02-08-2010 18:39 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

LOL


Boeiender


Silence
Usericon van Silence
Posted 02-08-2010 18:42 by Silence Profiel van Silence

Morgen ook weer curry eten, jumm. Vanavond pasta bolognese, ook lekker.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 02-08-2010 18:42]


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 02-08-2010 18:44 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 2 augustus 2010 18:42 schreef Silence het volgende:
Morgen ook weer curry eten


Is er een recept voor curry wat wel goed smaakt dan? Yuk.


Silence
Usericon van Silence
Posted 02-08-2010 18:45 by Silence Profiel van Silence

Wat vind je er niet lekker aan? Het is er op zo veel manieren.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 02-08-2010 18:49 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 2 augustus 2010 18:45 schreef Silence het volgende:
Wat vind je er niet lekker aan? Het is er op zo veel manieren.


De kleur, de geur, de smaak eigenlijk. Alles wordt zo'n drapje, drijft allerlei zooi in. Hmnee.. deze curry die ik vandaag had vond ik maar niks.


Silence
Usericon van Silence
Posted 02-08-2010 19:00 by Silence Profiel van Silence

Vragen of Snaack het een keer wilt maken.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 02-08-2010 19:37 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 2 augustus 2010 19:00 schreef Silence het volgende:
Vragen of Snaack het een keer wilt maken.


Of Aukje.


Boeiender


herrie
Usericon van herrie
Posted 02-08-2010 19:37 by herrie Profiel van herrie

ech weh!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 02-08-2010 19:38 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 2 augustus 2010 19:00 schreef Silence het volgende:
Vragen of Snaack het een keer wilt maken.


Dus jij eet morgen bij Snaack? Heb je geen leuk receptje?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-08-2010 21:44 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 augustus 2010 18:44 schreef MMayo het volgende:
Is er een recept voor curry wat wel goed smaakt dan? Yuk.
Jij lijkt me iemand voor een patatje Patricia Paay. (Alles mag erop, behalve Curry)


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-08-2010 21:46 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 augustus 2010 18:30 schreef WhiteRider het volgende:
Bijna overal overheen? Als in: over een tijd kan ie alles eten?
Nou.. Alles, dat is wel erg veel. Maar, ja.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-08-2010 21:59 by M. Profiel van M.

quote:
Op 2 augustus 2010 18:44 schreef MMayo het volgende:
Is er een recept voor curry wat wel goed smaakt dan? Yuk.



Holy crap, er zijn een miljoen lekkere curry's te vervaardigen op deze aardbol.

Wat heb jij er precies van gemaakt dan?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 03-08-2010 6:49 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 2 augustus 2010 21:44 schreef bastianus het volgende:
Jij lijkt me iemand voor een patatje Patricia Paay. (Alles mag erop, behalve Curry)


Bah patat.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 03-08-2010 7:37 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 2 augustus 2010 21:59 schreef M. het volgende:


Holy crap, er zijn een miljoen lekkere curry's te vervaardigen op deze aardbol.

Wat heb jij er precies van gemaakt dan?


Patak Balti prut ofzoiets, met tomaatjes, ui en stukjes kipfilet. Ook wel eens curry gegeten in een indiaas restaurantje, vond ik ook niet geweldig lekker. Maar ehm niet van curry houden is een zonde en haast onmogelijk?

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 03-08-2010 7:58]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-08-2010 8:38 by M. Profiel van M.

quote:
Op 3 augustus 2010 7:37 schreef MMayo het volgende:
Patak Balti prut ofzoiets, met tomaatjes, ui en stukjes kipfilet. Ook wel eens curry gegeten in een indiaas restaurantje, vond ik ook niet geweldig lekker. Maar ehm niet van curry houden is een zonde en haast onmogelijk?

Dat laatste wel, van dat "haast onmogelijk" dus. Je hebt namelijk even uit mijn hoofd en dus onvolledig droge curry, natte curry, zoete curry, zure curry, frisse curry, pittige curry, hartige curry, milde curry, curry met rund, curry met lam, curry met garnalen, curry met kip, curry met vis, curry met courgette, curry met broccoli, curry met bloemkool, curry met witte kool, curry met boontjes, curry met knolselderij, curry met kokos, curry met tomaat, curry met aardappel, curry met wortel, curry met peultjes, curry met champignons, curry met paprika, curry met prei, curry met paksoi, curry met ui, curry met noten, curry met waterkastanje, curry met spinazie, curry met ananas, curry met bieten, curry met citroen, curry met cassave, curry met bataat, curry met (thai) basilicum, curry met gember, curry met koriander, curry met laos, curry met peper, curry met mosterdzaad, curry met komijn, curry met geelwortel, curry met knoflook, curry met kaneel, curry met piment, curry met trassie, curry met fenegriek, curry met kruidnagelen, curry met MMayo....

Oh nee die laatste dus niet . Maar de keuze is reuze! Daar moet toch haast wel iets lekkers tussen zitten. Alleen uit zo'n potje, dat vind ik vaak niet zo lekker.

Maarre, wat is eigenlijk jouw verwachtingspatroon m.b.t. curry? Ook wel interessant, misschien zit het daar wel.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 03-08-2010 8:39]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 03-08-2010 8:44 by MMayo Profiel van MMayo

Jajaja de mogelijkheden zijn oneindig.. en verwachtingen, die had ik niet. Plaats maar een recept van een curry die jij geweldig lekker vind, wie weet maak ik dat nog wel eens als ik me weer eens wil wagen aan curry. En sorry man! Ik zal normaal doen tegen curry


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-08-2010 8:53 by Forever After Profiel van Forever After

Ik mis bedorven curry.


 


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen