IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten en of koken [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
DarkFire
Dragon can haz fire!
Usericon van DarkFire
Posted 29-10-2010 23:57 by DarkFire Profiel van DarkFire

quote:
Op 29 oktober 2010 23:55 schreef bokaj het volgende:
Als het in een gerecht zit is het toch heel wat anders.

You're the son of god!


Fuck your mother and your son will be your brother. ... I don't join groups, I become the group!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 29-10-2010 23:59 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Suzej!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 30-10-2010 9:16 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 29 oktober 2010 23:59 schreef De Tegenpartij het volgende:
Suzej!

Wan?


 


w817tjes
Gekke Henkie
Usericon van w817tjes
Posted 30-10-2010 10:42 by w817tjes Profiel van w817tjeshttp://www.myspace.com/ruis-en-gekke-henkie

quote:
Op 29 oktober 2010 19:39 schreef Silence het volgende:
Toen vlees van kippenpoten gehaald(wat een KUTwerk),


dan kan je ook beter de kippepoten in zijn geheel in die kruiden/kokosmelk doen, als het pruttelen dan klaar is, zijn de kippepoten gaar en haal je het vlees er heel makkelijk af, doe je het daarna door de saus...



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 30-10-2010 10:46 by Forever After Profiel van Forever After

Of je koopt voor zo'n gerecht kipfilet.


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-10-2010 11:00 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 29 oktober 2010 23:48 schreef Nyghtslave het volgende:
Wacht even... Je houdt dus wel van pizza's met tomaat en kaas, maar je houdt niet van tomaat en kaas...

OK, volgende!


Dat heb ik ook met kaas. Gewoon vies en klef spul om op te kauwen. Hier is het niet eens zozeer de smaak.
Op pizza vind ik het prima maar tussen een Big Mac wordt het al weer minder goed te doen.

Verder:

Als je bijvoorbeeld niet van tomaten houdt, kun je dan wel van ketchup of tomatensap houden?

Of andere sap varianten van vruchten waar je niet van houdt?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


kingofinsania
Usericon van kingofinsania
Posted 30-10-2010 11:03 by kingofinsania Profiel van kingofinsania

Iemand hier die zich bezig houd met koken a la Heston Blumenthal of Ferran Adria?

[Dit bericht is gewijzigd door kingofinsania op 30-10-2010 11:05]



Silence
Usericon van Silence
Posted 30-10-2010 12:23 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 30 oktober 2010 10:42 schreef w817tjes het volgende:
dan kan je ook beter de kippepoten in zijn geheel in die kruiden/kokosmelk doen, als het pruttelen dan klaar is, zijn de kippepoten gaar en haal je het vlees er heel makkelijk af, doe je het daarna door de saus...
Ja, dat is ook het plan voor de volgende keer. Dit was echt kut.

@FA: Op de een of andere manier is dat kippenpoten vlees veel lekkerder.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 30-10-2010 12:41 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 30 oktober 2010 11:00 schreef XXL het volgende:
Verder:

Als je bijvoorbeeld niet van tomaten houdt, kun je dan wel van ketchup of tomatensap houden?



Ja.

Ik vind tomaten zo wel lekker, of verwerkt in een gerecht (pizza, pastasaus etc), maar tomatenketchup vind ik meestal niet te vreten. De pittige van Heinz weer wel btw. Ook die kant-en-klare tomatenpuree vind ik meestal niks.

Op dit moment zijn verse (hollandse) tomaten niet lekker btw. Die hebben echt zonlicht nodig om een goede smaak te krijgen.

Ik ken ook mensen die iedere avond pinda's eten maar met pindakaas hoef je niet bij ze aan te komen.


@Silence
Dat kan en dan is het inderdaad handiger om de kip eerst te garen.

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 30-10-2010 12:43]


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-10-2010 12:49 by bastianus Profiel van bastianus

In Bretage op vakantie smaakten de tomaten super, heel veel smaak. Terug van vakantie vond ik de Nederlandse niet meer te eten, zo waterig.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 30-10-2010 18:44 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 30 oktober 2010 11:00 schreef XXL het volgende:

Op pizza vind ik het prima maar tussen een Big Mac wordt het al weer minder goed te doen.




Technisch gezien is het niet heel erg kaas wat tussen de big mac zit.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 30-10-2010 18:46 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Net voor het eerst sinds een tijd weer een biefstukje gebakken, goddelijk.


Je moeder.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 30-10-2010 19:03 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Je bent dan ook niet voor niets God.



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 30-10-2010 19:03 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Klopt.


Je moeder.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 30-10-2010 19:06 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

quote:
Op 30 oktober 2010 12:41 schreef Forever After het volgende:


Ik ken ook mensen die iedere avond pinda's eten maar met pindakaas hoef je niet bij ze aan te komen.



Niet iedere avond, maar pindas en satésaus heeeeerlijk.

Pindakaas


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 30-10-2010 19:10 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

+1. Die lucht ook! :O

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 30-10-2010 19:10]


Je moeder.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 30-10-2010 19:16 by Nimbus Profiel van Nimbus

Pindakaas, lekker, ook op een krentenbol.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 30-10-2010 19:20 by Nimbus Profiel van Nimbus

Ah vandaar je postuur.
Van pindakaas wordt je groot en sterk.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 31-10-2010 10:39 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 oktober 2010 20:26 schreef kwelgeest het volgende:
Post't morgen wel. Iets met ui, bacon en veel knoflook.
Vergeten, maar niet vergeten.

De Kwelgeestburger:

7/8 rundergehakt, 1/8 varkensgehakt.

Het beste is, natuurlijk, zelf gehakt draaien of het door een slager te laten doen. Maar mocht dat er, budgettair, niet inzitten kan supermarktgehakt ook. Er komen genoeg sterke smaken in de burger.
Het beetje varkensgehakt zorgt door de vettigheid voor extra smaak.

Op zo'n zes a zevenhonderd gram gehakt 125 gr bacon versnipperen en één a twee uien (mag/mogen rode zijn). Dit samen met, flink wat, zeezout en versgemalen peper, een ei en een lepel (grove) mosterd door het gehakt heen kneden. Vier a vijf verse tenen knoflook uitpersen boven het gehakt; dit plus residu ook door het gehaktmengsel heen kneden.
Van deze hoeveelheid kan je vier a vijf burgers kneden. Het mengsel goed samenpersen en met beleid de pan in laten glijden en omdraaien; dan hoeft er geen kruim oid aan te pas te komen.

De burgers zullen waarschijnlijk dik uitvallen dusch zo'n 14 minuten middellaag en/of wisselend vuur hebben ze wel nodig. De kern mag nog wat ‘rood’ zijn. Het gehakt is toch vrnmlk rund en de bacon geeft in het bakproces ook een kleurtje af.
Als je het goed doet krijg je een paar mooie lagen: Donkerbruin/licht aangebrand aan de buitenkant, dan gewoon gaar en in het midden licht rosé.

Op een broodje met zooi pleuren. Desnoods friet of gebakken/geroosterde aardappelen bij serveren en geen date hebben die avond.

Opletten dat de bacon en ui wel echt goed versnipperd zijn omdat de stukken anders snel te grof zijn om de burgers goed te laten ‘binden’. Ik gebruik zelf 1,5, niet te grote, ui op deze hoeveelheid.



Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-10-2010 10:46 by bastianus Profiel van bastianus

Klinkt goed, ga ik zeker eens proberen. Vandaag gewoon stamppot boerenkool met spek en worst trouwens. Volgende week ga ik uitgebreid koken voor tien man, ga eens boeuf bourgignon uit de nieuwe Allerhande proberen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 31-10-2010 10:49 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 31 oktober 2010 10:46 schreef bastianus het volgende:
Klinkt goed, ga ik zeker eens proberen. Vandaag gewoon stamppot boerenkool met spek en worst trouwens. Volgende week ga ik uitgebreid koken voor tien man, ga eens boeuf bourgignon uit de nieuwe Allerhande proberen.
Tijdje geleden voor zeven man zwezerik en OssoBuco gemaakt.
Acht man is denk ik wel de logistieke max van mijn keukentje.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 31-10-2010 11:06 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 31 oktober 2010 10:39 schreef kwelgeest het volgende:
[knip] en geen date hebben die avond.[/knip]


:')


Je moeder.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-10-2010 11:09 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 31 oktober 2010 10:49 schreef kwelgeest het volgende:
Tijdje geleden voor zeven man zwezerik en OssoBuco gemaakt.
Acht man is denk ik wel de logistieke max van mijn keukentje.
Voor ons eigenlijk ook, meestal grote chaos daardoor ook. Mochten we een huis gaan kopen op korte termijn, dan is een grotere keuken iig belangrijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 31-10-2010 11:10 by Silence Profiel van Silence

Ah, de Kwelgeest burger ga ik ook eens proberen. Is wel vergelijkbaar met wat ik in mijn gehaktballetjes doe. Alleen de bacon niet, en ik voeg meestal wat paprika poeder, een beetje sambal en ketjap toe en geen zout.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 31-10-2010 11:55 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 31 oktober 2010 11:10 schreef Silence het volgende:
ik voeg meestal wat paprika poeder, een beetje sambal en ketjap toe en geen zout.


Trouwen?????


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen