IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten en of koken [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
Silence
Usericon van Silence
Posted 31-10-2010 12:17 by Silence Profiel van Silence



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 31-10-2010 12:27 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 augustus 2010 17:25 schreef M. het volgende:
Ik ben bezig met het volgende recept:

http://www.foodnetwork.com/recipes/emeril-lagasse/crispy-catfish-curry-pla-duk-tod-krob-phat-phed-recipe/index.html
Damn, dat recept ga ik ook eens bestuderen. Meer van dit!


I'm not being rude. You're just insignificant.


Silence
Usericon van Silence
Posted 31-10-2010 12:34 by Silence Profiel van Silence

Viscurry is sowieso erg lekker.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 31-10-2010 12:34 by Schaep Profiel van Schaep

Toch klinkt het niet zo heel lekker!


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 31-10-2010 12:40 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 31 oktober 2010 12:34 schreef Schaep het volgende:
Toch klinkt het niet zo heel lekker!
Mja, je moet van viscurry houden, me dunkt. Naast dat ik dat doe zit M./Dwaal er tot nu toe niet naast met zijn keuzes uit recepten (in ieder geval die hij hier gepost heeft), dus dan wil ik ze toch altijd een goede kans geven.

Dat recept van de geroosterde tomaten van jaaaaaaaren terug komt hier nog steeds regelmatig uit de oven rollen. Nou ja, het resultaat dan...


I'm not being rude. You're just insignificant.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 31-10-2010 12:49 by Schaep Profiel van Schaep

Zeker waar, het is dat hem M. is!


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 01-11-2010 19:45 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Morgen voor het eerst pompoensoep maken (een niet vegetarische overigens)
Nog geen idee hoe ik het ga doen zoals altijd, dat vogel ik al kokende wel uit.

Dit gaat er iig in:

-Pompoen (duh) geroosterd, denk ik, nog niet helemaal uit
-Wortel
-Soepvlees
-Geroosterde? paprika
-Bosuitje
-Klein zakje soepgroentes
-Geroosterde? knofloof
-Gember
-Creme fraiche/kokosmelk. Zit nog te twijfelen over wat het lekkerst gaat zijn
-Kruiden

[Dit bericht is gewijzigd door Mottighaerd op 01-11-2010 19:48]


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 01-11-2010 19:48 by Forever After Profiel van Forever After

Ik heb ooit 1 keer pompoensoep op.
Was goed te doen.

Moet het zelf ook eens een keertje in elkaar flanzen.


 


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 01-11-2010 19:49 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Volgende keer toch maar geen 3 speklappen.



Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 01-11-2010 19:50 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 1 november 2010 19:48 schreef Forever After het volgende:
Ik heb ooit 1 keer pompoensoep op.
Was goed te doen.

Moet het zelf ook eens een keertje in elkaar flanzen.


Ik heb pompoensoep ook al eens gegeten bij vegetarische schoonloeder, was goed te eten. Zelf ook al eens gebruikt als onderdeel van een groentesoep, was ook geslaagd.
Dus ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


FolkWang
Usericon van FolkWang
Posted 01-11-2010 19:52 by FolkWang Profiel van FolkWang

Fijn spaghetti gedaan was even geleden!


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 02-11-2010 9:33 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Gisteren zeer simpel, maar zalig gegeten...

Ovenschotel volgooien met van allerlei groenten (of wat je eigenlijk ook maar lekker vind) in blokjes/reepjes. Gisteren waren het een courgette, 2 tomaten, een rode en een normale ui, champignons en gebakken spekjes. Het geheel overgoten met een champignon-sausje. Hierna 2 varkenshazen in medaillons gesneden, even op hoog vuur aangebakken, gekruid en bovenop de schotel gelegd. Half uurtje in de oven op +- 180 graden en van happenstein! Godverdomme wat lekker, en vrij simpel in elkaar te draaien...


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 02-11-2010 9:48 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Wil weer eens Beef Wellington maken. Wellicht deze keer de klassieke versie met ossenhaas, foie gras (of een andere leverpastei) en paddenstoelen.

Is ongelofelijk lekker maar helaas niet het allermakkelijkste gerecht. Heb het een keer geprobeerd en toen was de garing van de ossenhaas uitstekend, maar met een beetje pech laat je in de oven 50 euro aan vlees te ver doorslaan.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-11-2010 12:50 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 november 2010 19:49 schreef Vargen666 het volgende:
Volgende keer toch maar geen 3 speklappen.
Drie maar? Watje.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 02-11-2010 14:53 by Snagger Profiel van Snagger

quote:
Op 2 november 2010 9:48 schreef WhiteRider het volgende:
Wil weer eens Beef Wellington maken. Wellicht deze keer de klassieke versie met ossenhaas, foie gras (of een andere leverpastei) en paddenstoelen.

Is ongelofelijk lekker maar helaas niet het allermakkelijkste gerecht. Heb het een keer geprobeerd en toen was de garing van de ossenhaas uitstekend, maar met een beetje pech laat je in de oven 50 euro aan vlees te ver doorslaan.


Wel een klassieker, doch met een onvermijdelijke brasserie 1973 in Bunnik- feel.


Ik, Wil Schuurman


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 02-11-2010 14:56 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 2 november 2010 14:53 schreef Snagger het volgende:
Wel een klassieker, doch met een onvermijdelijke brasserie 1973 in Bunnik- feel.


Vind je dat echt? Valt enorm mee bij dit gerecht vind ik. Sommige klassiekers kunnen altijd en zullen altijd blijven kunnen. Niet in de laatste plaats omdat de basis/het principe van dit gerecht eindeloos veel mogelijkheden tot variatie biedt.

Eergisteren nog tonijn met hüttenkäse als vulling gebruikt, was ook erg lekker.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 02-11-2010 14:58 by Snagger Profiel van Snagger

quote:
Op 2 november 2010 14:56 schreef WhiteRider het volgende:
Vind je dat echt? Valt enorm mee bij dit gerecht vind ik. Sommige klassiekers kunnen altijd en zullen altijd blijven kunnen. Niet in de laatste plaats omdat de basis/het principe van dit gerecht eindeloos veel mogelijkheden tot variatie biedt.

Eergisteren nog tonijn met hüttenkäse als vulling gebruikt, was ook erg lekker.


Je hebt gelijk; ik moest er gewoon aan denken, aangezien ik pas een kaart met Beef Wellington zag, naast de 1968 klassieker "Tong Picasso".


Ik, Wil Schuurman


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 02-11-2010 14:59 by WhiteRider Profiel van WhiteRider



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-11-2010 15:01 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 november 2010 9:48 schreef WhiteRider het volgende:
Wil weer eens Beef Wellington maken. Wellicht deze keer de klassieke versie met ossenhaas, foie gras (of een andere leverpastei) en paddenstoelen.

Is ongelofelijk lekker maar helaas niet het allermakkelijkste gerecht. Heb het een keer geprobeerd en toen was de garing van de ossenhaas uitstekend, maar met een beetje pech laat je in de oven 50 euro aan vlees te ver doorslaan.
Valt wel mee toch? Pasgeleden een budgetversie hierop gemaakt. Goed te doen, niet erg moeilijk.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 02-11-2010 15:09 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

Ha, koken.

Gisteren gado gado, vandaag iets in de wok (oesterzwammen, sugar snaps, paprika, taugé en vis). Ik hou van oosters. Mijn echtgenote houdt van Hollandse kost. Ik vind Hollandse kost vreselijke prak.

Overmorgen een heerlijke salade van veldsla, tuinboontjes (uit blik), citroensap, Hollandse* garnalen en tuinkers. Super lekker.

* is geen 'H-kost'.

Uit eten het liefst bij de Thai of een prettige mediterrane tent. En meestal vis.

Vis vs. vlees = 6,5-3,5


Ja hoor...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 02-11-2010 15:15 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 2 november 2010 15:01 schreef kwelgeest het volgende:
Valt wel mee toch? Pasgeleden een budgetversie hierop gemaakt. Goed te doen, niet erg moeilijk.


Moeilijk in die zin dat de niet (goed) kunt peilen hoe de garing van het vlees is, wat bij ossenhaas natuurlijk wel cruciaal is.



Mooi filmpje over het maken ervan, overigens.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 02-11-2010 15:16]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-11-2010 15:20 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 november 2010 15:15 schreef WhiteRider het volgende:
Moeilijk in die zin dat de niet (goed) kunt peilen hoe de garing van het vlees is, wat bij ossenhaas natuurlijk wel cruciaal is.



Mooi filmpje over het maken ervan, overigens.
Is zo'n thermometer dan geen optie?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 02-11-2010 15:22 by Snagger Profiel van Snagger

Ja, zo'n kerntemperatuurmeter (lange naald) kost geen drol, en is handig als je de cuisson van je product wilt bijhouden. Krijg je mooi stuk vlees. Op internet zijn er diverse (tegenstrijdige) websites over perfecte garing, temperatuur, tijd etc.


Ik, Wil Schuurman


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-11-2010 15:23 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 november 2010 15:22 schreef Snagger het volgende:
Ja, zo'n kerntemperatuurmeter (lange naald) kost geen drol, en is handig als je de cuisson van je product wilt bijhouden. Krijg je mooi stuk vlees. Op internet zijn er diverse (tegenstrijdige) websites over perfecte garing, temperatuur, tijd etc.
Wanneer maak jij een online filmpje over het garen van vlees?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 02-11-2010 15:24 by Snagger Profiel van Snagger

quote:
Op 2 november 2010 15:23 schreef kwelgeest het volgende:
Wanneer maak jij een online filmpje over het garen van vlees?


Ja, jammer dat die slow-cook benadering van dat mooie stuk kalf niet geregistreerd is ("The veal crematorium").


Ik, Wil Schuurman


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen