IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten en of koken [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
Dronckaerdt
Only Beer Is Real
Usericon van Dronckaerdt
Posted 31-01-2011 20:15 by Dronckaerdt Profiel van Dronckaerdt

Lijkt mij ook best wel lekker eten ja.


No doubt about it - I can't live without it Alcohol, Alcohol


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 31-01-2011 20:43 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 31 januari 2011 20:03 schreef Silence het volgende:
Klinkt erg lekker! Dat ga ik van het weekend misschien wel maken. En dan met paprika en prei i.p.v. champignons en mét ui.


Haha, moet je doen! Daarom had ik er ook al bij staan dat dat ook goede opties zijn


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Dronckaerdt
Only Beer Is Real
Usericon van Dronckaerdt
Posted 31-01-2011 22:20 by Dronckaerdt Profiel van Dronckaerdt

De boerenkool met worst was hier anders ook best.


No doubt about it - I can't live without it Alcohol, Alcohol


Silence
Usericon van Silence
Posted 02-02-2011 17:00 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 31 januari 2011 18:39 schreef Mottighaerd het volgende:
Oeh, ik ben gestoofde venkel aan het maken.
Voor het eerst dus ben benieuwd wat er uit gaat komen.

Ik ga me er vanavond aan wagen, Venkel met ham, prei, ui, paprika en wat verse kruiden, gestoofd in een licht zoete witte wijn. Geserveerd met rösti (misschien een vreemde combi, maar daar had ik zo'n zin in. )


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 02-02-2011 17:27 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Denk dat je het wel weet, maar je kunt het beste harde kruiden gebruiken (laurier enzo) anders stoof je ze tot snot.

En succes!

Hier wordt het een ovenschotel met broccoli, wortel, mais, spekjes, kaas en kruidige puree.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Silence
Usericon van Silence
Posted 02-02-2011 18:12 by Silence Profiel van Silence

Kruiden heb ik ook op het laatste pas toegevoegd. Zelfs met half zoete wijn was het nog vrij zurig. Volgende keer meer paprika & prei, en wat water bij de wijn(letterlijk). Wel erg lekker.


Dronckaerdt
Only Beer Is Real
Usericon van Dronckaerdt
Posted 02-02-2011 18:18 by Dronckaerdt Profiel van Dronckaerdt

Oh, nu weet ik het antwoord op mijn vraag al


No doubt about it - I can't live without it Alcohol, Alcohol


Silence
Usericon van Silence
Posted 11-03-2011 10:07 by Silence Profiel van Silence

Eindelijk een 'oventje' gekocht. Zo'n gek halogeen ding dat "Infra chef' heet. Maar als hij het doet kan ik eindelijk die 1001 recepten eens uitproberen die ik nog had liggen.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 11-03-2011 10:17 by intothevoid Profiel van intothevoid

Straks zuurkool ovenschotel maken.

- Champignons met een uitje en wat knoflook bakken, van het vuur af halen en vervolgens mengen met uitgeknepen zuurkool, stukjes appel, rozijnen en zongedroogde tomaten.
- Laag voorgekookte aardappel (puree kan ook) in een ovenschaal, daar bovengenoemd mengsel overheen en dat weer afdekken met aardappel.
- Sausje maken van creme fraiche, een ei, verse bieslook en peper en zout. Dat er overheen.
- Afdekken met dikke laag kaas.
- Drie kwartier de oven in.


You have time. You are doing fine.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-03-2011 11:04 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Argh, dat wil ik eigenlijk morgen doen. 'kHeb ganzenvet staan om de schotel in te vetten. Mooie stukken spek en wordt of wild gevogelte erbij..
Maar mijn vriendin lust geen zuurkool.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Silence
Usericon van Silence
Posted 11-03-2011 11:09 by Silence Profiel van Silence

Dan eet jij het 2 dagen achter elkaar & dan mag zij wat anders verzinnen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-03-2011 11:11 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 11 maart 2011 11:09 schreef Silence het volgende:
Dan eet jij het 2 dagen achter elkaar & dan mag zij wat anders verzinnen.
Alleen eten vind ik niet leuk. Zeker niet als ik iets 'maak'.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 11-03-2011 11:19 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Bitch heeft verdomme te vreten wat er op tafel staat.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 11-03-2011 11:21 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 11 maart 2011 11:11 schreef kwelgeest het volgende:
Alleen eten vind ik niet leuk. Zeker niet als ik iets 'maak'.
Daar heb ik ook last van. Ik heb net MH gedwongen zijn broertjes (en/of ouders) uit te nodigen, zodat ik me kan uitleven op die oven en van alles uit kan proberen. Vind ik heerlijk, bakken en koken, maar dan moet ik wel eters hebben.

Edit; Dit weekend in ieder geval zelf een focaccia maken (met olijven en zongedroogde tomaatjes), kaas-peper-kruiden muffins, en gevulde kipfilet, en groente'koekjes', hartige taart, gestoomde groenten en vis, en en en..

Misschien moet ik iets meer dan een weekend er voor uittrekken.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 11-03-2011 11:46]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-03-2011 12:33 by bastianus Profiel van bastianus

Zelf focaccia maken is een aanrader. Ik heb de mazzel dat de kids hier gek zijn op olijven, zongedroogde tomaten en dat soort spul. Het leukste om samen met de kinderen te doen, vinden ze geweldig en ze eten ook tien keer beter daarna. Of zijn de broertjes van MH niet meer zo klein?

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 11-03-2011 12:34]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-03-2011 12:36 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Gegrilde focaccia met ruffel.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Silence
Usericon van Silence
Posted 11-03-2011 12:36 by Silence Profiel van Silence

Eentje is 'klein', de andere 17 en 19. Die van 17 is trouwens gek op koken, dus zou het nog leuk vinden ook.

Ken je toevallig meer leuke oven recepten?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-03-2011 12:38 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 11 maart 2011 12:36 schreef Silence het volgende:
Eentje is 'klein', de andere 17 en 19. Die van 17 is trouwens gek op koken, dus zou het nog leuk vinden ook.

Ken je toevallig meer leuke oven recepten?
Ja hoor. Ik maak elke donderdag ovenschotel, omdat we dan pas laat kunnen eten. Dan ga ik 's morgens met de kleinste ovenschotel maken en voorbraden, hoeft het 's avonds alleen nog maar een kwartier warm te worden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-03-2011 12:46 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Ovenrecept:

Grote, schoongemaakte, uitloop(mais)kip.
Deze vullen met vier tenen knoflook, zo'n vier stukken 1/8e citroen en zoveel mogelijk met ansjovis gevulde olijven. In een hoge bak (ovenbestendig) zetten. Rest vd olijven + vocht in deze bak gooien. Nog wat tenen knoflook en de rest vd cintroen erbij. Halve fles chardonnay over de kip heen laten lopen. Flink wat zeezout (of ander grof zout), versgemalen peper (zwart of vier seizoenen) en provencaalse kruiden (iig wat tijm ed) over de kip strooien. Wat boter op de kip leggen of wat spuitboter overheen spuiten. Kip twintig minuten op 180 graden; daarna 50 minuten op 150 graden. Rond de ongeveer vijftien minuten vocht over de kip heenschenken. Rest van het vocht in een doopbaar bakje bijserveren.
(Vers) Stokbrood of ciabatta bij serveren. Eventueel speziebonen, een, qua smaak, lichte tapenade of een subtiel camembertje.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Silence
Usericon van Silence
Posted 11-03-2011 12:48 by Silence Profiel van Silence

Dat klinkt geheel niet verkeerd. Even kijken of ik dat iets kan aanpassen zodat de infra-chef het ook aan kan.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-03-2011 13:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 maart 2011 11:04 schreef kwelgeest het volgende:
Argh, dat wil ik eigenlijk morgen doen. 'kHeb ganzenvet staan om de schotel in te vetten. Mooie stukken spek en wordt of wild gevogelte erbij..
Maar mijn vriendin lust geen zuurkool.

Lekkerste zuurkool ooit, buiten oma's zuurkool, heb ik hier gegeten: fficial&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=en&tab=wl" target="_blank" class="url3" rel="nofollow">http://maps.google.com/maps?q=De+Brave+Broeder,+Grote+Kerkhof,+Deventer,+Nederland&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nlfficial&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=en&tab=wl

Zullen ze vast niet het hele jaar aanbieden, maar damn


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-03-2011 13:03 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 11 maart 2011 13:01 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Lekkerste zuurkool ooit, buiten oma's zuurkool, heb ik hier gegeten: fficial&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=en&tab=wl" target="_blank" class="url3" rel="nofollow">http://maps.google.com/maps?q=De+Brave+Broeder,+Grote+Kerkhof,+Deventer,+Nederland&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nlfficial&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=en&tab=wl

Zullen ze vast niet het hele jaar aanbieden, maar damn
Haha!

Ik ken(de) het keukengeheim vd Brave Broeder. Dat kwam vast niet uit eigen keuken. Ik ben de eerste en enige die dat ooit ontdekt heeft. Ben afgekocht.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-03-2011 13:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 maart 2011 13:03 schreef kwelgeest het volgende:
Haha!

Ik ken(de) het keukengeheim vd Brave Broeder. Dat kwam vast niet uit eigen keuken. Ik ben de eerste en enige die dat ooit ontdekt heeft. Ben afgekocht.

Haha, nice! Ze deden wel of het uit eigen keuken kwam Hoe dan ook, het was fokking lekker en niet duur


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-03-2011 13:05 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 11 maart 2011 13:04 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Haha, nice! Ze deden wel of het uit eigen keuken kwam
Ik weet, ik weet.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Bright_Eyes
Usericon van Bright_Eyes
Posted 12-03-2011 0:32 by Bright_Eyes Profiel van Bright_Eyeshttp://bright--eyes.hyves.nl/

quote:
Op 11 maart 2011 12:33 schreef bastianus het volgende:
Zelf focaccia maken is een aanrader. Ik heb de mazzel dat de kids hier gek zijn op olijven, zongedroogde tomaten en dat soort spul. Het leukste om samen met de kinderen te doen, vinden ze geweldig en ze eten ook tien keer beter daarna. Of zijn de broertjes van MH niet meer zo klein?

Heb het ook eens gemaakt, maar geen succes helaas. Hij was vrij taai geworden en normale supermarktfocaccia was 10x beter

quote:
Op 11 maart 2011 10:17 schreef intothevoid het volgende:
Straks zuurkool ovenschotel maken.

- Champignons met een uitje en wat knoflook bakken, van het vuur af halen en vervolgens mengen met uitgeknepen zuurkool, stukjes appel, rozijnen en zongedroogde tomaten.
- Laag voorgekookte aardappel (puree kan ook) in een ovenschaal, daar bovengenoemd mengsel overheen en dat weer afdekken met aardappel.
- Sausje maken van creme fraiche, een ei, verse bieslook en peper en zout. Dat er overheen.
- Afdekken met dikke laag kaas.
- Drie kwartier de oven in.

Klinkt goed! :D Heb vandaag ook een ovenschotel gemaakt: moussaka, lekker! Hier uiteraard het geheime, authentieke, gekoesterde familierecept:

- Knor pak kopen
- ingrediënten op Knor pak kopen
- bereiden zoals op Knor pak
- in de oven (zie Knor pak)
- eten


[/zachteG]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen