IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten en of koken [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-02-2010 12:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

hier straks paté met olijven en paprika, gepeperde zalm, roggebrood, beetje tonijn met cocktailsausje en tabasco en een augurkje


signature


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 16-02-2010 12:16 by El Kapitån Oscuro Profiel van El Kapitån Oscuro

quote:
Op 16 februari 2010 12:11 schreef Hypnos het volgende:
euhm... wat is dat rooie ding?
ehhh..tomaat?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 16-02-2010 12:16 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Denk eerder paprika.


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 16-02-2010 12:18 by El Kapitån Oscuro Profiel van El Kapitån Oscuro

quote:
Op 16 februari 2010 12:16 schreef WhiteRider het volgende:
Denk eerder paprika.

zou ook kunnen ja. In ieder geval iets van "huevos revueltos a la mexicana".


Silence
Usericon van Silence
Posted 16-02-2010 12:31 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 16 februari 2010 12:12 schreef WhiteRider het volgende:
Koolvis? GAT-VER-DAM-ME.

Eet dan niks.
Ik vond het prima smaken, misschien weet jij het gewoon niet goed te bereiden .

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 16-02-2010 12:32]


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 16-02-2010 12:34 by Digerdoden Profiel van Digerdoden

quote:
Op 16 februari 2010 12:31 schreef Silence het volgende:
Ik vond het prima smaken, misschien weet jij het gewoon niet goed te bereiden .

Koolvis is qua smaak niet zo heel boeiend, maar met een lekker sausje kan het prima smaken.


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Silence
Usericon van Silence
Posted 16-02-2010 12:35 by Silence Profiel van Silence

Nee, je moet het inderdaad niet "kaal" eten. Maar met die sojasaus en kruiden vond ik 't erg lekker.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 16-02-2010 12:38 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Het is gewoon een smakeloze vis. Als je daar genoeg saus overheen doet heb je de smaak van de saus met de structuur van vis.

Hoe meer saus je nodig vindt te hebben om een vis op smaak te brengen, hoe meer je jezelf moet afvragen of je wel het juiste basisproduct in huis hebt.


Silence
Usericon van Silence
Posted 16-02-2010 12:40 by Silence Profiel van Silence

Als ik het kon missen, zou ik ook liever een lekkerdere en duurdere soort vis halen, natuurlijk. Maar voor de prijs, en de beperkte toevoegingen (zoveel hoef je er niet mee te doen) is het dan prima te eten. Vind ik.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-02-2010 12:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

veel verse vissen (ganse zijn zo prut omdat 60% afval en graten zijn, koolvis is makkelijk en vooral: megagezond

lekker is iets anders, maar met juiste bereiding best goed want hij absorbeert goed. lekker met veel curry!!!


signature


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 16-02-2010 19:21 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Zometeen Japanse yakitori maken. Met zo'n pakje van Knorr.

- Kip in grove blokjes snijden en 10 minuten marineren, daarna even door de sesamzaadjes rollen en grillen.
- Pannetje rijst opzetten en (bijna) droog laten koken
- Punt paprika choppen, champignons choppen, blikje bamboe scheuten uit laten lekken.
- Wok olie verhitten, knoflook erboven uitknijpen als de olie heet is en de groeten erbij doen. Zakje saus erbij doen en even laten pruttelen.

Ben benieuwd


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 16-02-2010 19:23 by Forever After Profiel van Forever After

Zijn ze met die pakjesmeuk zo inspiratieloos dat het altijd met kip moet?


 


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 16-02-2010 19:26 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Yakitori is Japans voor gegrilde kip, dus ik vrees dat ze in dit geval weinig keus hadden.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Silence
Usericon van Silence
Posted 16-02-2010 19:28 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 16 februari 2010 19:21 schreef Mottighaerd het volgende:
Zometeen Japanse yakitori maken. Met zo'n pakje van Knorr.

- Kip in grove blokjes snijden en 10 minuten marineren, daarna even door de sesamzaadjes rollen en grillen.
- Pannetje rijst opzetten en (bijna) droog laten koken
- Punt paprika choppen, champignons choppen, blikje bamboe scheuten uit laten lekken.
- Wok olie verhitten, knoflook erboven uitknijpen als de olie heet is en de groeten erbij doen. Zakje saus erbij doen en even laten pruttelen.

Ben benieuwd

Klinkt goed! Gaan we ook eens halen, zo'n pakje.

Nu vleesribbetjes opstaan. Ruikt goed. Met wat olie, soja, rozemarijn, peper en zout gemarineerd. Met knoflook en laurierblad de pan in. Even alle zijden aanbakken, nu laten sudderen zo'n 45 minuten. Dan uitje erbij en nog 10 minuutjes. Met aardappeltjes en paprika wederom.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 16-02-2010 19:28 by bokaj Profiel van bokaj

Weer boerenkool hier, deze keer wel met melk. Veel lekkerder, ik ben alleen de gortjes vergeten.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 16-02-2010 19:30 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

quote:
Op 16 februari 2010 19:23 schreef Forever After het volgende:
Zijn ze met die pakjesmeuk zo inspiratieloos dat het altijd met kip moet?


Deze variant van Knorr ken ik niet, maar yakitori is Japans voor 'gegrilde kip' (of 'gegrild gevogelte'). Wat jij zegt is dus zo'n beetje hetzelfde als iemand die zegt: "Lekker, zo'n biefstukje, maar moet dat nou altijd van rundvlees gemaakt worden?" :')


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-02-2010 19:32 by Nimbus Profiel van Nimbus

Hertenbiefstuk.

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 16-02-2010 19:33]


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 16-02-2010 19:42 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 16 februari 2010 19:30 schreef nuclearwarfare het volgende:
Deze variant van Knorr ken ik niet, maar yakitori is Japans voor 'gegrilde kip' (of 'gegrild gevogelte'). Wat jij zegt is dus zo'n beetje hetzelfde als iemand die zegt: "Lekker, zo'n biefstukje, maar moet dat nou altijd van rundvlees gemaakt worden?" :')


Tjah, want ik heb schijnbaar ergens gezegd dat ik het specifiek over dat ene pakje had wat Mottighaerd nu gebruikt heeft...


 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-02-2010 19:50 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 februari 2010 12:35 schreef Silence het volgende:
Nee, je moet het inderdaad niet "kaal" eten. Maar met die sojasaus en kruiden vond ik 't erg lekker.


Harig vind ik het toch minder.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 16-02-2010 19:52 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 16 februari 2010 19:28 schreef bokaj het volgende:
ik ben alleen de gortjes vergeten.


Nee, he. Een trend in opkomst?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-02-2010 19:57 by M. Profiel van M.

quote:
Op 16 februari 2010 19:42 schreef Forever After het volgende:
Tjah, want ik heb schijnbaar ergens gezegd dat ik het specifiek over dat ene pakje had wat Mottighaerd nu gebruikt heeft...

Geslacht: M

yeah, right.

Ik geloof het écht niet meer :').

Anyway.

Zo'n yakitori-marinade zou ik gewoon zelf maken denk ik, maar ik ben Knorr-hater. Gewoon ff op het pakje kijken wat er zoal inzit en dan zelf aan de slag. Ook google helpt. Sojasaus, honing, sake en knoflook zegt google-hit nr. 1. Klinkt al prima supersimpel, goedkoper én lekkerder dan Knorr.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 16-02-2010 19:58]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 16-02-2010 20:06 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 16 februari 2010 19:57 schreef M. het volgende:
Geslacht: M

yeah, right.

Ik geloof het écht niet meer :').





 


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 16-02-2010 20:09 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 16 februari 2010 19:28 schreef Silence het volgende:
Klinkt goed! Gaan we ook eens halen, zo'n pakje.

Nu vleesribbetjes opstaan. Ruikt goed. Met wat olie, soja, rozemarijn, peper en zout gemarineerd. Met knoflook en laurierblad de pan in. Even alle zijden aanbakken, nu laten sudderen zo'n 45 minuten. Dan uitje erbij en nog 10 minuutjes. Met aardappeltjes en paprika wederom.


Klinkt ook lekker!

Hehehe, kan me toch weer niet houden aan het recept (overkomt me nou nooooit ) Dus er gaan stukjes ei en ham door de rijst. Alleen jammer dat we geen bosuitjes meer hebben.

Morgen ga ik een extra laagje voor mijn stoommandje kopen (zodat er meerdere ingrediënten tegelijk gestoomd kunnen worden) dus binnenkort valt mijn eerste uitprobeersel hier te lezen.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 16-02-2010 20:12 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 16 februari 2010 19:57 schreef M. het volgende:
Geslacht: M

yeah, right.

Ik geloof het écht niet meer :').

Anyway.

Zo'n yakitori-marinade zou ik gewoon zelf maken denk ik, maar ik ben Knorr-hater. Gewoon ff op het pakje kijken wat er zoal inzit en dan zelf aan de slag. Ook google helpt. Sojasaus, honing, sake en knoflook zegt google-hit nr. 1. Klinkt al prima supersimpel, goedkoper én lekkerder dan Knorr.


Jap, had het al bekeken. En vergeet de Mirin niet Heb alleen een aantal dingen voor de marinade niet in huis, dus het werd een pakje. Maar zoals hier boven al gezegt; morgen naar de toko, dus dat komt wel goed


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Silence
Usericon van Silence
Posted 16-02-2010 20:33 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 16 februari 2010 20:09 schreef Mottighaerd het volgende:
Hehehe, kan me toch weer niet houden aan het recept (overkomt me nou nooooit )
Wat toevallig, daar heb ik nou ook altijd last van:'). En als ik dan eens trots zeg "ik heb me aan het recept gehouden" dan heb ik wel met de verhoudingen gesleuteld.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen