IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Recepten, koken en eten topic Vorige pagina | Volgende pagina
Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 27-06-2011 17:09 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 27 juni 2011 17:08 schreef Silence het volgende:
Lekker pasta salade maken, daar is het weer voor.

Daar zeg je zoiets.

Goed idee voor morgen.


 


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 27-06-2011 17:12 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

quote:
Op 27 juni 2011 15:54 schreef Snagger het volgende:
oh dit is zo geen boeiend bericht...

Echt, he-le-maal niet.


dit bericht daarin tegen weer wel?


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 27-06-2011 17:21 by Schaep Profiel van Schaep

Daarentegen.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-07-2011 16:33 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Straks naar utereg om voor het eerst sushi te eten. We zijn hier de laatste tijd zo aan de zalm, tonijn ed, het moet er maar eens van komen. Niet meteen zelf maken, want we hebben geen idee hoe het moet smaken. We hebben wel een sushi restaurant in veenendaal, maar daar moet je echt gaan zitten en enzo, das niks.

http://www.tinytokyo.nl/

Deze zit in hoog catherijne. Iemand ervaring mee, misschien?

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 10-07-2011 16:34]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-07-2011 20:01 by M. Profiel van M.

Je gaat speciaal van Veenendaal naar Utrecht om een bakkie afhaalsushi te halen, serieus?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-07-2011 20:17 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-07-2011 20:19 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 10 juli 2011 20:01 schreef M. het volgende:
Je gaat speciaal van Veenendaal naar Utrecht om een bakkie afhaalsushi te halen, serieus?


Is hier nu eenmaal niet. En veenendaal utrecht is een klein stukje, we hebben een aygo, kost amper benzine en op zondag gratis parkeren.

Meestal gaan we speciaal voor wok to go of friet van manneke pis. Vandaag dus sushi.

Jammer genoeg was ie dicht. Dus toen werd het een patat speciaal, een bamiblok en een broodje kipburger.

Ook lekker.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-07-2011 20:26 by M. Profiel van M.

Allright! Nou, dan is dat in ieder geval goedgekomen .

Mijn poephete gehaktballetjes in yoghurtsaus zijn bijna klaar .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Silence
Usericon van Silence
Posted 10-07-2011 20:30 by Silence Profiel van Silence

Morgen schoonfamilie op bezoek, nog voor m´n verjaardag.

Vooraf maak ik knoflook tomaten met verse tijm, gehaktballetjes met paprika-tomatensalsa en tortilla uit de oven. Ook nog een tomatensoepje erbij.
Als hoofdgerecht curry met zelfgemaakt naanbrood en toe appeltjes met kaneel en vanilleroomijs.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 10-07-2011 23:26 by Schuurman Profiel van Schuurman

quote:
Op 10 juli 2011 20:30 schreef Silence het volgende:
zelfgemaakt naanbrood


Cool! Dat vraagt natuurlijk om het delen van het recept.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 11-07-2011 8:56 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Gisteren krieltjes gemarineerd in olie, bbq kruiden, zout en peper, daar pakketjes van gemaakt in aluminiumfolie en die vervolgens 40 minuten op de bbq, was erg goed te doen!


spelfout weggehaald...


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 11-07-2011 12:47 by intothevoid Profiel van intothevoid

Gisteren een risotto met tuinbonen, erwten en geitenkaas gehad. Woah. Met calvados geflambeerde, gekarameliseerde appeltjes na, ook heel erg win.

Misschien deze week eindelijk eens wat meelwormen in een recept gaan verwerken. Quiche ofzo.


You have time. You are doing fine.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2011 12:49 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Vd week samen Schuurman het recept voor geglaceerde zwezerik ontfrutselt. Dat wordt epic win!


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 11-07-2011 13:21 by Schuurman Profiel van Schuurman

quote:
Op 11 juli 2011 12:49 schreef Kvelgeest het volgende:
Vd week samen Schuurman het recept voor geglaceerde zwezerik ontfrutselt. Dat wordt epic win!


Jeps. Vond een wat ouder boek van Ramsey voor een paar dubbeltjes bij De slegte. Staat ook een mooi zwezerik-recept in. Ramsey stelt dat je fucking zwezerik helemaal niet hoeft te blancheren: uitsluitend voor het vergemakkelijken van het verwijderen van vlies/kraakbeen. Goed mes doet ook z'n werk.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2011 13:37 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 11 juli 2011 13:21 schreef Schuurman het volgende:
Jeps. Vond een wat ouder boek van Ramsey voor een paar dubbeltjes bij De slegte. Staat ook een mooi zwezerik-recept in. Ramsey stelt dat je fucking zwezerik helemaal niet hoeft te blancheren: uitsluitend voor het vergemakkelijken van het verwijderen van vlies/kraakbeen. Goed mes doet ook z'n werk.
Ik denk dat het verlies dan onnodig groot is. Op deze manier verspil je bijna geen vlees.
Wanneer doen we de BBQ? Mijn eerste optie is zondag 24 juli, maar die week of die week daarop ook Wilhelminapark. Vd nazomer maar es wat meer 'experimenteren' met de zwezerik dan.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 11-07-2011 13:41 by Schuurman Profiel van Schuurman

quote:
Op 11 juli 2011 13:37 schreef Kvelgeest het volgende:
Ik denk dat het verlies dan onnodig groot is. Op deze manier verspil je bijna geen vlees.
Wanneer doen we de BBQ? Mijn eerste optie is zondag 24 juli, maar die week of die week daarop ook Wilhelminapark. Vd nazomer maar es wat meer 'experimenteren' met de zwezerik dan.


Die zondag is wat mij betreft OK, hopelijk dat het weer dan ook een beetje OK is.

Die week wilhelminapark = prima.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2011 13:43 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 11 juli 2011 13:41 schreef Schuurman het volgende:
Die zondag is wat mij betreft OK, hopelijk dat het weer dan ook een beetje OK is.

Die week wilhelminapark = prima.
En huize 'De dikke kater'?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 11-07-2011 13:45 by Schuurman Profiel van Schuurman

quote:
Op 11 juli 2011 13:43 schreef Kvelgeest het volgende:
En huize 'De dikke kater'?


Die krijg je vanzelf wel

Dat moet ik even checken. Beetje afhankelijk of daar geen "The Bold and the Beautiful" of "Onderweg naar Morgen"-marathons zijn ingelast in de weekenden (zoals gebruikelijk).

Anders bij mij --> grasveld.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2011 13:47 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 11 juli 2011 13:45 schreef Schuurman het volgende:
Die krijg je vanzelf wel

Dat moet ik even checken. Beetje afhankelijk of daar geen "The Bold and the Beautiful" of "Onderweg naar Morgen"-marathons zijn ingelast in de weekenden (zoals gebruikelijk).

Anders bij mij --> grasveld.
Geen 'Grey's Anatomy'?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 11-07-2011 13:52 by Schuurman Profiel van Schuurman

quote:
Op 11 juli 2011 13:47 schreef Kvelgeest het volgende:
Geen 'Grey's Anatomy'?


True blood, kvellie, true blood.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2011 14:02 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 11 juli 2011 13:52 schreef Schuurman het volgende:
True blood, kvellie, true blood.
kWellie!

En daar is niets mis mee. Deborah Ann Woll!


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 11-07-2011 14:05 by Schuurman Profiel van Schuurman

quote:
Op 11 juli 2011 14:02 schreef Kvelgeest het volgende:
kWellie!

En daar is niets mis mee. Deborah Ann Woll!


Och, meid

Maareuhm:

quote:
De keuken van Letland biedt stevige maaltijden, veelal bereid met bonen en erwten. Proef de kotletes (vleesgerecht) of de skabu kapostu zupa (koolsoep) of geniet van de piragi (hartige pasteitjes gevuld met bacon en ui). Zoete specialiteiten zijn onder meer de zwezeriksoep ..


Donders, toch mooi gemist toen ik een paar jaar geleden in Letland was.

[Dit bericht is gewijzigd door Schuurman op 11-07-2011 14:05]


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-07-2011 16:01 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 11 juli 2011 14:05 schreef Schuurman het volgende:
Och, meid
Tampon dwars?

quote:
Maareuhm:



Donders, toch mooi gemist toen ik een paar jaar geleden in Letland was.
Mijn oma had't een tijdje geleden ook over zwezeriksoep/soep met zwezerik.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Silence
Usericon van Silence
Posted 11-07-2011 16:49 by Silence Profiel van Silence

Tortilla zit nu in de oven, de tomaten liggen klaar om de oven in te gaan. Ruikt al lekker!

Over het naanbrood:

Bloem zeven (250 gram), 1 tl zout, 1 tl suiker en 1 tl bakpoeder toevoegen. Dit mengen met een beetje olie, 1 ei en yoghurt (per deciliter toevoegen, zelf kijken hoeveel nodig is voor een mooi glad deeg). Dit laten rijzen, met theedoek er boven.

Maak ondertussen een mengsel van goede olijfolie, verse rozemarijn of koriander, knoflook (flink veel!), peper en zout. Dit een uur lekker laten trekken.

Hierna bolletjes kneden, en deze plat drukken. Besmeren met het olijfolie mengsel. Oven in, hoelang ligt er aan hoe groot de broodjes in. Het hoeft niet lang in ieder geval! Paar minuten.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 11-07-2011 20:08 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Bas, misschien is dit ook wat voor jou gezien de allergie van je kinders.

Gevulde paprika's met een dakje van geitenkaas.

-Knoflooktenen (naar smaak) uitpersen boven wat hete olie, uitje kan er ook bij.
-Gehakt erbij en rullen
-Voeg zout/peper naar smaak toe tijdens het rullen.
-1 paprika en wat champignons snijden en erbij.
-Hierna heb ik Dragon, Komijn en Kofte kruiden toegevoegd, maar kan aangepast worden naar smaak.

-In een apart pannetje rijst koken, dit keer heb ik notenrijst gebruikt en dat beviel een stuk beter dan normale rijst, al is er geen noot in te bekennen (voor mij goed gezien mijn noten allergie)

-Voldoende paprika's ontdoen van hun dakje en de zaadlijsten. Als je goed snijd kan je de dakjes ook nog in de pan bij de rest van het mengsel doen.

-De gare notenrijst door het mengel roeren.
-Uitgeholde paprika's vullen met het megsel
-Aftoppen met een dakje van geitenkaas
-In een voor verwarmde oven (190 graden) zetten voor een minuut of 20.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen