IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Partij voor de Vrijheid (PVV) / Geert Wilders (deel 2) Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-04-2010 11:03 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 21 april 2010 10:34 schreef kwelgeest het volgende:
Helemaal niet, het strookt juist met waar de PVV voor staat: zeer elementaire vrijheden.
Als je de vrijheid van vereniging opzegt (iets dat in Nederland grondwettelijk beschermd is) bots je iig met de vrijheid van meninguiting (een hogere vrijheid) en in sommige gevallen ook met godsdienst (zoals bij de SGP het geval is).
Het is in prinicipe mensen hun goed recht Wilders uit te sluiten uit hun clubje. Als dit clubje echter 'de tweede kamer' of 'het politieke debat' heet is dat een ander geval. Ten eerste omdat Wilders een democratisch gekozen volksvertegewoordiger is er derhalve moet kunnen opkomen voor het gedachtegoed waar zijn stemmers op stemden en ten tweede omdat het in het geval Wilders naast uitsluiting ook gaat om het beperken van zijn vrijheid van meningsuiting.
Als jij iemand uitsluit van jouw clubje beperk je zijn/haar vrijheid nog niet. Diegene kan zijn/haar eigen clubje oprichten en daar vanuit zijn/haar gedachtegoed beleven. Men probeert Wilders mondood te maken, dat is heel iets anders.

Het is zeker van een andere orde en in het geval van Wilders een stuk kwalijker, maar uiteindelijk komt het er gewoon op neer of je het wel of niet OK vindt dat iemand om zijn mening/ideologie buitengesloten wordt. En ik vind het in dit geval wel noemenswaardig (ondanks de zeer terechte argumenten die je noemt) om moeilijk te doen over wat die PVV-knakker zei; vooral omdat hij het op zo'n harde manier zegt. Blijkbaar vindt hij het zo erg dat iemand een hem onwelvallige mening heeft dat hij er in zulke harde woorden over moet praten. Dat vind ik eigenlijk meer het punt dan wat hij er daadwerkelijk mee doet (al vind ik het daadwerkelijk buitensluiten met de argumentering waar het hier omgaat evengoed achterlijk).

En voor de duidelijkheid; uiteindelijk mág het natuurlijk allemaal gewoon


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-04-2010 10:25 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Zoals ik al eerder postte zegt meneer het wat cru, zijn deze uitspraken niet handig gezien hij op een kieslijst staat (van de PVV nog wel, ik kan mij voorstellen dat dit ironisch lijkt) en hij had sowieso andere woorden moeten kiezen.

Maar dit incident legt juist belangrijke vrijheden en waarden bloot die in Nederland wat lijken onder te sneeuwen onder de eeuwig wurgende gelijkheidsdrang: vrijheid van vereniging en soevereiniteit in eigen kring.

Laat ik het anders formuleren: stel, ik sta op de lijst voor de SP. Kom voor de SP in de kamer. Wellicht wordt ik zelfs wel voor de SP minister, staatssecretaris of fractievoorzitter. Dan ga ik opeens in interviews en in opinieprogramma's verkondigen dat sociaal wonen afgeschaft moet worden, de zorg verder geliberaliseerd moet worden en dat de overheid kleiner moet en de belastingen naar beneden moeten. Dan wordt ik geroyeerd door de SP. Wordt ik dan beperkt in mijn vrijheid van meningsuiting, wordt ik dan onterecht buitengesloten van/door de SP?
Nee, natuurlijk niet. Ik zat simpelweg bij het verkeerde clubje. Ik had mij bij de VVD of het CDA moeten aanmelden en daar kan ik mijn mening spuien.

Dit staat denk ik niet zo gek ver van Joden die uit een bepaalde Joodse organisatie geknikkerd worden omdat zij vinden dat wanneer Israel haar burgers beschermt, Israel oorlogsmisdaden pleegt. Zeker als deze Joden in hetzelfde clubje zitten als Markuszower, dan zit iemand daar verkeerd.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-04-2010 10:28 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Uit de synagoge en het dorp geschopt worden is wel wat anders dan uit een clubje, maar ik ben het zeker wel met je eens wat betreft vrijheid van vereniging. Moeten lekker zelf weten wat ze doen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 25-04-2010 5:21 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Weer PVV-kandidaat vertrokken

Gidi Markuszower is niet langer beschikbaar als mogelijk Tweede Kamerlid voor de PVV van Geert Wilders. Markuszower maakte bekend dat hij zich terugtrekt.

Na twee hectische weken, geeft hij aan dat hij er niets voor voelt om "zo de komende vier jaar'' door te gaan. Markuszower staat vijfde op de conceptkandidatenlijst waarmee de PVV 9 juni meedoet aan de Tweede Kamerverkiezingen.

Markuszower raakte twee weken geleden in opspraak omdat hij in 2008 werd aangehouden met een vuurwapen op zak in de Amsterdamse RAI.

Mellony van Hemert

Vorige week trok de nummer 9 van de kandidatenlijst van de PVV, Mellony van Hemert, zich terug "om medische redenen''


Zoals de Feyenoord hooligans zingen:

"Joden lopen altijd weg!"



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 25-04-2010 10:46 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Jammer. Ik zat ernstig te overwegen op hem te stemmen.
Wellicht toch Verhagen, maar dat ligt geheel aan de peilingen; ik voel me bij geeneen van de 'rechtse' partijen echt thuis. Een kleine PVV is niet goed voor Nederland. Ookal gaan ze niet regeren en komen ze soms met rare standpunten zorgt een substantiele PVV er wel voor dat de rest van de partijen terughoudend operen ten opzichte van Europa en dat er aandacht blijft voor immigratie, integratie, islamisering, veiligheid en criminaliteitsbestreiding. Als het echter een closecall tussen VVD en PvdA wordt, dan toch maar VVD.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-04-2010 10:26 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Geen enkele partij past, er zitten overal malloten. Ik hoorde dat Groenlinks de PVV de schuld geeft van de huidige crisis?
Het anti-Wilders offensief intensifeert op het moment.

Hebben mensen gisteren Zembla gezien? Waar is de hoor en wederhoor? Slechts een negatieve bias: een eenzijdig staaltje riooljournalistiek.

http://player.omroep.nl/?aflID=10892789


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-04-2010 11:28 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 26 april 2010 10:26 schreef Mutilator het volgende:
Geen enkele partij past, er zitten overal malloten. Ik hoorde dat Groenlinks de PVV de schuld geeft van de huidige crisis?
Het anti-Wilders offensief intensifeert op het moment.

Hebben mensen gisteren Zembla gezien? Waar is de hoor en wederhoor? Slechts een negatieve bias: een eenzijdig staaltje riooljournalistiek.

http://player.omroep.nl/?aflID=10892789


ik verbaas me een beetje jou (alweer) als "advocaat" van de PVV hier te zien optreden . (is geen kritiek overigens). Ik dacht dat jij wat meer aan de linkerzijde van het politieke spectrum hing.
Je hebt verder wel gelijk dat iedere partij malloten kent maar bij de PVV is het aandeel wel erg hoog.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-04-2010 11:30 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 26 april 2010 11:28 schreef attila_de_hun het volgende:
ik verbaas me een beetje jou (alweer) als "advocaat" van de PVV hier te zien optreden . (is geen kritiek overigens). Ik dacht dat jij wat meer aan de linkerzijde van het politieke spectrum hing.
Je hebt verder wel gelijk dat iedere partij malloten kent maar bij de PVV is het aandeel wel erg hoog.

Watvoor blok heb jij voor je kop?
Dit heeft niets te maken met "Advocaat van de PVV", dit heeft te maken met de debiele, radicale, demonisering van de PVV. Dat staat helemaal los van wat je van de PVV vindt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-04-2010 11:47 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 26 april 2010 11:30 schreef kwelgeest het volgende:

Watvoor blok heb jij voor je kop?
Dit heeft niets te maken met "Advocaat van de PVV", dit heeft te maken met de debiele, radicale, demonisering van de PVV. Dat staat helemaal los van wat je van de PVV vindt.


Geen. Als er hier een een bord voor zijn kop heeft ben jij het wel met je ééndimensionele anti-links gebler. Van Mutilator vond ik juist bewonderenswaardig dat die nog eens wat genunaceerd typte , het verraste me alleen. Van jou kunnen we zoiets wel vergeten.

en een hetze tegen de PVV, laat me niet lachen. Walgelijk, die zielige slachtofferrol van dat stel incompetenten.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-04-2010 11:56 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 26 april 2010 11:47 schreef attila_de_hun het volgende:
Geen. Als er hier een een bord voor zijn kop heeft ben jij het wel met je ééndimensionele anti-links gebler. Van Mutilator vond ik juist bewonderenswaardig dat die nog eens wat genunaceerd typte , het verraste me alleen. Van jou kunnen we zoiets wel vergeten.

en een hetze tegen de PVV, laat me niet lachen. Walgelijk, die zielige slachtofferrol van dat stel incompetenten.
Sneu.

Heb jij die aflevering überhaupt wel bekeken, lees jij überhaupt wel eens een krant of tijdschrift?
Kan het mij eigenlijk niet voorstellen met die onzin die je hier post.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-04-2010 11:56 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 april 2010 10:26 schreef Mutilator het volgende:
Ik hoorde dat Groenlinks de PVV de schuld geeft van de huidige crisis?

Waar heb je dat gelezen/gezien?
quote:

Het anti-Wilders offensief intensifeert op het moment.

Hebben mensen gisteren Zembla gezien? Waar is de hoor en wederhoor? Slechts een negatieve bias: een eenzijdig staaltje riooljournalistiek.

http://player.omroep.nl/?aflID=10892789

Ik heb het niet gezien. Beetje jammer als dat inderdaad zo erg was.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 26-04-2010 12:04 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 26 april 2010 10:26 schreef Mutilator het volgende:
Geen enkele partij past, er zitten overal malloten. Ik hoorde dat Groenlinks de PVV de schuld geeft van de huidige crisis?



Zo'n vage uitspraak (met 'ik hoorde') verdient toch wel wat toelichting, anders is 't gewoon onzin.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-04-2010 12:05 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 26 april 2010 11:56 schreef kwelgeest het volgende:
Sneu.

Heb jij die aflevering überhaupt wel bekeken, lees jij überhaupt wel eens een krant of tijdschrift?
Kan het mij eigenlijk niet voorstellen met die onzin die je hier post.


kan dat evengoed aan jou vragen. Iedere politieke partij krijgt kritiek in de pers. Maar ga jij maar lekker verder radicaal slachtoffer spelen. Het zal verder wel...

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 26-04-2010 12:08]


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-04-2010 12:11 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 26 april 2010 11:47 schreef attila_de_hun het volgende:
...Van Mutilator vond ik juist bewonderenswaardig dat die nog eens wat genunaceerd typte , het verraste me alleen. Van jou kunnen we zoiets wel vergeten.

en een hetze tegen de PVV, laat me niet lachen. Walgelijk, die zielige slachtofferrol van dat stel incompetenten.


Thanks voor het compliment Als het lijkt dat ik pro-PVV dominantie zou zijn, dan is dat idd een misvatting.

Wel denk ik dat zij een belangrijke rol in het geheel spelen, al is het maar om de wind te vangen voor andere partijen door buiten het politiek correcte spectrum alles voor iedereen bespreekbaar te maken.

Daarnaast vind ik de positie van de slachtoffers/ nabestaanden van verwante misdrijven zwaarder wegen dan de ongemakken die de groepen ondervinden die ruim vertegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers.

Ik heb zelf ook jongerenwerk gedaan met groepen Marokkanen en gezien waar ze toe in staat zijn. In het verleden is ze riant kansen geboden en mijn ervaring is dat dat niets uitmaakt, omdat wat je in dat werkveld opbouwt zo broos is dat je telkens opnieuw kan beginnen.

Er is zeker een hetze tegen de PVV, maar dat roepen ze ook over zichzelf af, neemt niet weg dat het om een ordinaire strijd om de macht gaat en de andere politieke partijen de verkiezingsbui wel voelen hangen. Ik probeer de conclusies echter juist zoveel mogelijk in het midden te houden.

Qua politieke visie vind ik Prem Radhakishun het meest pragmatisch overkomen, hoewel ik tegelijkertijd vind dat Job Cohen van Amsterdam een puinhoop heeft gemaakt.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 26-04-2010 17:02]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-04-2010 12:14 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 26 april 2010 12:05 schreef attila_de_hun het volgende:
kan dat evengoed aan jou vragen. Iedere politieke partij krijgt kritiek in de pers. Maar ga jij maar lekker verder radciaal slachtoffer spelen. Het zal verder wel...
Achja, Wilders 1 op 1 met de nazi's vergelijken, heel normaal, geen demonisering, nee, echt niet.

En die Leemhuis, doet hetgene waarvan hij Wilders betigt. Pakt een paar zinnen bij die Soera-teksten waardoor het licht net iets anders schijnt, maar laat ook bewust stukken weg. Verzwijgt verder fijn wat er allemaal wel/nog meer in de koran te vinden is.

En Wilders creëert moslim extremisme? Kom op zeg, wat een kul. Wilders is een boodschapper, niet de oorzaak. En ja, dan kan je twisten of Wilders de boodschap die hij brengt niet wat overschreeuwt, wellicht wat verkeerd interpreteert of aandikt, maar hem dat extremisme in de schoenen schuiven is niets anders dan verdraaien en een poging tot demoniseren.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-04-2010 12:15 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 april 2010 12:11 schreef Mutilator het volgende:
Ik heb zelf ook jongerenwerk gedaan met groepen Marokkanen en gezien waar ze toe in staat zijn.

Pos/neg?
quote:
In het verleden is ze riant kansen geboden en mijn ervaring is dat dat niets uitmaakt, omdat wat je opbouwt zo broos is dat je telkens opnieuw kan beginnen.

Wat bedoel je hier precies?

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 26-04-2010 12:16]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 26-04-2010 12:18 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 26 april 2010 10:26 schreef Mutilator het volgende:
Hebben mensen gisteren Zembla gezien? Waar is de hoor en wederhoor? Slechts een negatieve bias: een eenzijdig staaltje riooljournalistiek.

http://player.omroep.nl/?aflID=10892789


Ik kwam het gisteren vrij aan het begin tegen ja, maar ben inderdaad na een minuut al doorgezapt omdat het inderdaad eenzijdig en suggestief overkwam. En nee, ik stem geen PVV, ik vind alleen dat de partij duidelijk bestaansrecht heeft om de huidige kloof tussen politiek en electoraat (al probeeert men met populistische kreten dit af en toe te verdoezelen) aan te tonen.


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-04-2010 12:25 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Iedere keer als ik van plan ben 9 juni een andere partij dan PVV te stemmen, komt de publieke omroep weer met zo'n tendentieus filmpje dat ik uit sympathie toch weer naar de PVV gedreven wordt: Zembla, je hebt je werk gedaan, hoor.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 26-04-2010 12:36 by irritante klootzak Profiel van irritante klootzak

ja, zapte er ook langs.. na 1 minuut kreeg ik zo'n slappe van dat Wilders bashen, dat de tv maar uit ging..

Ben geen aanhanger van de PVV, maar dat Wilders bashen moet maar eens stoppen...


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 26-04-2010 12:42 by Naturens Galleri Profiel van Naturens Galleri

quote:
Op 26 april 2010 12:25 schreef kwelgeest het volgende:
Iedere keer als ik van plan ben 9 juni een andere partij dan PVV te stemmen, komt de publieke omroep weer met zo'n tendentieus filmpje dat ik uit sympathie toch weer naar de PVV gedreven wordt: Zembla, je hebt je werk gedaan, hoor.

Op welke partij jij gaat stemmen is volstrekt oninteressant, maar al die aandacht voor 1 partij is werkelijk tenenkrommend.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-04-2010 12:53 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 26 april 2010 12:36 schreef irritante klootzak het volgende:
ja, zapte er ook langs.. na 1 minuut kreeg ik zo'n slappe van dat Wilders bashen, dat de tv maar uit ging..

Ben geen aanhanger van de PVV, maar dat Wilders bashen moet maar eens stoppen...


denk je dan dat Wilders het erg vind (en ik bedoel:wat hij nu echt vindt, niet wat hij voor de camera zegt)?
Ik denk het niet, het levert hem immers stemmen op (gedemonstreerd door Kwelgeest).


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 26-04-2010 13:22 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

quote:
Op 26 april 2010 12:18 schreef Vampire John het volgende:
Ik kwam het gisteren vrij aan het begin tegen ja, maar ben inderdaad na een minuut al doorgezapt omdat het inderdaad eenzijdig en suggestief overkwam. En nee, ik stem geen PVV, ik vind alleen dat de partij duidelijk bestaansrecht heeft om de huidige kloof tussen politiek en electoraat (al probeeert men met populistische kreten dit af en toe te verdoezelen) aan te tonen.


Dit dacht ik al voordat ik nog maar een seconde heb gezien. Zie deze uitermate gekleurde omschrijving:

"Terwijl de integratieproblemen van moslims in Nederland juist afnemen radicaliseert Geert Wilders steeds verder in zijn uitspraken over de islam. Zijn donkere angstfantasieën over de oprukkende islam en zijn dromen over oorlog en deportatie slaan bij veel burgers aan. Hoe onrealistisch ze ook zijn, ze leiden tot een klimaat waarin mensen elkaar op straat naar het leven gaan staan. Weinigen durven zich daar over uit te laten, want Wilders heeft het land in de greep van de angst."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 26-04-2010 13:28 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 26 april 2010 12:14 schreef kwelgeest het volgende:
Achja, Wilders 1 op 1 met de nazi's vergelijken, heel normaal, geen demonisering, nee, echt niet.




quote:
Op 4 mei gedenken wij de slachtoffers van het (nationaal) socialisme. Op 5 mei vieren
wij onze bevrijding. Dat blijft zo. 5 mei wordt weer een jaarlijkse landelijke vrije dag


Om nog maar te zwijgen over de PVV vergelijkingen met het fascisme . Hurp koran = mein kampf, derp, Islam = fascisme, etc.

Als je uitdeelt moet je ook kunnen incasseren, en niet huilend met een vingertje gaan wijzen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 26-04-2010 13:29 by Dick Wolkendeck Profiel van Dick Wolkendeckhttp://www.seraphique.com

quote:
Op 26 april 2010 13:22 schreef nuclearwarfare het volgende:
Dit dacht ik al voordat ik nog maar een seconde heb gezien. Zie deze uitermate gekleurde omschrijving:

"Terwijl de integratieproblemen van moslims in Nederland juist afnemen radicaliseert Geert Wilders steeds verder in zijn uitspraken over de islam. Zijn donkere angstfantasieën over de oprukkende islam en zijn dromen over oorlog en deportatie slaan bij veel burgers aan. Hoe onrealistisch ze ook zijn, ze leiden tot een klimaat waarin mensen elkaar op straat naar het leven gaan staan. Weinigen durven zich daar over uit te laten, want Wilders heeft het land in de greep van de angst."


Prima intro over wat je te zien krijgt, toch? Ik heb het helemaal uitgekeken en kan dit nu meenemen in mijn meningsvorming. Een paar ZM-ers hier blijkbaar niet, en dat zou je zomaar als "jammer" kunnen betitelen. Los van de vraag of ik het ermee eens ben: als je een mening hebt zonder de intentie die te willen herzien op basis van nieuwe informatie, dan is dat een verlies.

De reactie van de (witte NL) professor/koranvertaler op de citaten uit Fitna was heel verhelderend, moet ik zeggen.


Only sick music makes money today - Nietsche.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 26-04-2010 13:36 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

Even wat zinnetjes uit dat vrij korte stukje nader onder de loep nemen:

-
"Terwijl de integratieproblemen van moslims in Nederland juist afnemen"
-

O? Dat kan wel zijn, maar daar wil ik graag bewijs van zien. Uitgangspunt van een documentaire dient m.i. neutraliteit en journalistieke onafhankelijkheid te zijn, dat is hier niet gaande.

-
"donkere angstfantasieën"
-

Overdreven en tendentieuze omschrijving.

-
"dromen over oorlog en deportatie"
-

Hyperbool.

-
"Hoe onrealistisch ze ook zijn"
-

O? Zie de uitleg bij het eerste citaat, die is hier eveneens van toepassing.

-
"Wilders heeft het land in de greep van de angst"
-

Wederom veel te tendentieus.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen