IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Moslims in het nieuws deel 4 (The return of the muslim) Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-04-2010 0:27 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Man, leer eens quoten.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-04-2010 13:28 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 13 april 2010 21:35 schreef Gemene Lepel het volgende:En hier denk ik dat je deze situatie in een historie context moet plaatsen. Als jij een historische bron gaat lezen en je behandeld deze als een geschrift uit je eigen tijd dan trek je verkeerde conclusies.
Als je hiermee teksten als de koran bedoelt; natuurlijk hebben die een historische context. Die is echter theologisch en ideologisch hierbij niet relevant.

quote:
Het Ottomaanse Rijk kende tot de 19de eeuw een mate van (religieuze) tolerantie die in Europa ongekend was. Deze conclusie opblazen tot 'multicultureel paradijs' en vervolgens afdoen als lariekoek is wel erg gemakkelijk. In plaats van het stellen van nuttige vragen (waarom vluchten zoveel Joden naar het Ottomaanse Rijk?) beoordeel je het Ottomaanse Rijk de facto als intolerant in een veronderstelde overeenkomst met de Islamitische natuur.


Dat het Ottomaanse Rijk een bepaalde mate van tolerantie kende bestrijd ik niet zozeer; ik zeg dat het Ottomaanse Rijk niet echt tolerant was. Nou was tolerantie naar onze huidige maatstaven destijds sowieso ver te zoeken, maar dat doet daar niets aan af. En ja, daarin zie ik de islamitische ‘natuur’. Maar ik noem de islam niet intolerant of kwaadaardig op basis van die periode in dat gebied. Dat doe ik op basis van de islam zelf, de koran, de aard van de stichters van de islam, het verloop van de geschiedenis van de islam (van voor die tijd heel redelijk naar steeds achterlijker en intoleranter) en de problemen met de islam heden ten dagen.

En Joden vluchtten niet slechts naar het Ottomaanse Rijk. Ook bijvoorbeeld De Lage Landen en bepaalde Italiaanse steden kenden ‘een mate van (religieuze) tolerantie’.

quote:
Waarom maak je er dan een punt van? Je schijnt je erg te storen aan tweederangsburgers in het Ottomaanse Rijk, die immers voor jou de uiting zijn van Islamitische intolerantie
Niet zozeer van intolerantie, meer van niet-tolerantie.


quote:
Aangezien ik je positief zag staan tegenover dit punt in een ander topic haalde ik het aan.

De PVV wil niet alleen criminelen uitzetten, maar ook gehele gezinnen als kinderen hiervan zich misdragen.

"Bent u met mij van mening dat wanneer kinderen van allochtone ouders bij voortduring de boel verzieken en met politie en justitie in aanraking komen, het gezin moet worden gedenaturaliseerd en uitgezet?"
PVV-Kamerlid Fleur Agema, Vrij Nederland, 8 maart 2008

Het gaat dus niet simpelweg om het uitzetten van criminelen, maar ook eventueel van broertjes en zusjes van criminelen. Een uitzetting kan volgens de PVV dus zonder schuldvraag worden opgelost. Een dergelijke uitspraak kan tot stand komen ook al zijn deze gezinsleden Nederlandse burgers. Dat zij voor hun uitzetting worden gedenaturaliseerd (zodat ze niet terug kunnen komen)doet hier niks aan af.


Zoals er in dit door jouw zelfde gepostte stukje al staat is ook de PVV zich ervan bewust dat je mensen dan eerst dient te denaturaliseren. Dan zijn het dus geen burgers meer en dus ook geen tweederangsburgers.

Nou zitten er natuurlijk heel wat morele en juridische haken en ogen aan dit voorstel. En daardoor is het zeer de vraag of dit voorstel überhaupt uitvoerbaar is.
Dat is echter anders bij het uitzetten van volwassen criminelen. En ook hier discrimineert de PVV niet. Discriminatie zegt namelijk iets mbt ‘gelijke gronden’. Als iemand veroordeeld crimineel is zijn die ‘gelijke gronden’ er niet meer. Als daarna blijkt dat na een eventuele denaturalisatie de persoon in kwestie nog in het bezit is van een andere nationaliteit is er ook qua internationale afspraken niets aan de hand.

Als een minderjarige enig kind is en hij/zij heeft het echt te bond gemaakt (moord, doodslag, verkrachting o.i.d.) dan is er denkik best wat te zeggen voor het uitzetten van het gehele gezin. Ook juridisch moet dit mogelijk zijn. Ouders zijn immers, juridisch, verantwoordelijk voor hun minderjarige kinderen.
Als het gezin echter ook andere, in Nederland geboren, kinderen kent die zich wel gedragen dan verdient het hierbovenstaande voorstel indd niet de voorkeur.

quote:
Als de gehele wereld fascistisch was, en er één nazistisch land was, dan waren de fascistische landen tolerant ja. Het is een theoretisch voorbeeld, maar er tolerantie komt simpelweg in de wereld doordat er vergelijkingen worden gemaakt. Wetenschapsfilosofie les 1. Als wij de Westerse wereld nu tolerant noemen doen wij dit ook door het af te zetten tegen autoritaire regimes in Afrika en Azië.
Ja, en? ‘Toleranter (dan)’ betekent nog niet tolerant.

quote:
Nee, je krijgt een debat waar twee partijen elkaar niet meer horen omdat ze het over een ander onderwerp hebben.
Problemen komen vaak voor met de wat orthodoxere muzelman. Als je dan de essentie van de islam niet kent of begrijpt zul je zijn beweegredenen en hersenkronkels ook niet begrijpen. Daar schiet je niets mee op.

quote:
Maarten van Rossem mag zichzelf lekker verdedigen, stuur hem een mailtje zou ik zeggen
Ik denk dat de dwaas het niet snapt. Gelukkig wordt hij, ook in eigen vakgebied, steeds minder serieus genomen. Wel frappant dat Historisch Nieuwsblad af en toe een glossy aan hem wijdt. Ach, weten we ook welk blad met een flinke schep zout genomen dient te worden.



Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-04-2010 13:28 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 13 april 2010 21:07 schreef MR. N het volgende:
Goh.

Heb je ook cijfers van de Islamitisering?

Ik heb wat geGoogeld. Zo moeilijk is het niet om ze te vinden. Zoek zelf maar eens.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 20-04-2010 9:55 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

'Aardbevingen door schaars geklede vrouwen'

AMSTERDAM - Vrouwen die weinig verhullende kleding dragen en zich promiscue gedragen veroorzaken aardbevingen. Dat heeft de Iraanse geestelijke hojatoleslam Kazem Sedighi maandag gezegd.

Het grondgebied van Iran is zeer aardbevinggevoelig.

Onlangs waarschuwde president Mahmoud Ahmadinejad dat de hoofstad Teheran in de nabije toekomst mogelijk getroffen kan worden door een aardbeving en dat veel van zijn twaalf miljoen inwoners zouden moeten verkassen.

"Veel vrouwen die zich niet zedig kleden (...) brengen jonge mannen het hoofd op hol, zij corrumperen hun kuisheid en verspreiden overspeligheid in de maatschappij, wat (derhalve) het aantal aardbevingen doet toenemen", zei Sedighi.

Kruin tot teen

Vrouwen in de islamitische republiek moeten zich van kruin tot teen verhullen, maar velen, met name jongere vrouwen, negeren de regels en dragen strakke jassen en hoofddoeken die zij wat meer achter op hun hoofd dragen, zodat hun haar deels te zien is.

"Wat kunnen we doen om te voorkomen dat we onder het puin bedolven raken?" vroeg Sedighi vrijdag in een preek. "Er is geen andere oplossing dan onze toevlucht te zoeken in ons geloof en ons leven aan te passen aan de islamitische morele codes."



Kom er maar in.


Bruce Banner


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 20-04-2010 10:06 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Weten de Haïtianen dat ook weer.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Daops
Usericon van Daops
Posted 20-04-2010 10:33 by Daops Profiel van Daops

Haha, wat een logica weer. Heerlijk die figuren


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


valfar
Usericon van valfar
Posted 21-04-2010 21:40 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

Deze nog nergens gespot:

quote:
South Park-makers bedreigd

AMSTERDAM - De makers van de komische tekenfilmserie South Park, Matt Stone en Trey Parker, worden op een aantal Amerikaanse radicaal islamitische weblogs bedreigd met de dood. Bij een artikel over de tekenaars en hun vermeende minachting voor het geloof is een foto uit 2004 van de net vermoorde Theo van Gogh geplaatst.

De profeet verschijnt in de tweehonderdste aflevering van South Park in berenpak, tot woede van een aantal internetters.(video)

De Amerikaanse website Revolutionmuslim.com verwijst daarbij naar een artikel over het landgoed waar de twee wonen en geeft adressen van het station dat South Park uitzendt en dat van de productiemaatschappij van Parker en Stone in Los Angeles.

Doodsbedreiging

De verantwoordelijke voor de website ontkende echter tegenover CNN dat het hier om een doodsbedreiging gaat. De informatie over waar Parker en Stone kunnen verblijven, biedt moslims de mogelijkheid tegen de uitzending te protesteren.

Op de website is echter ook een opruiende rede te horen van een voortvluchtige extremist, Anwar al-Awlaki. Hij verdedigt het doden van ''personen die de God en de profeet beschimpen''.

Wilders

Daarbij zijn naast de foto van filmmaker Theo van Gogh, ''kort nadat hij naar de hel was gezonden'', ook foto's te zien van Parker, Stone, de Nederlandse 'anti-islam' politici Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders, de Britse schrijver Salman Rushdie, de Deense tekenaar Kurt Westergaard en diens Zweedse collega Lars Vilks.

Al deze figuren zijn door hun uitingen vooral onder radicale islamieten uiterst impopulair.


Zie ook http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buitenland/263645/Boze-moslims-Protesteer-tegen-South-Park-geen-geweld.htm

Wel mooi dat toen hij 'gewoon' werd afgebeeld niemand klaagde en nu ze hem niet laten zien wel



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-04-2010 21:48 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

De aflevring(en) 'Cartoon Wars' werd door Comedy Central gecensureerd.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


valfar
Usericon van valfar
Posted 21-04-2010 21:51 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

Maar deze komt uit een andere aflevering:

http://www.southpark.nl/episodes/504/

Deze hele gebeurtenis begint wel akelig veel op cartoonwars te lijken



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-04-2010 21:59 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Deze hierboven komt uit 'Super best friends'.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 22-04-2010 4:14 by Yirroth Profiel van Yirroth

Ik vraag me af wanneer leden van de tientallen/honderden progressieve/gematigde islam-religies in opstand komen tegen de achterlijke varianten.

Aan de andere kant... dit gebeurt ook niet echt onder christenen, dus ik ga er maar vanuit dat het niet gebeurd.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 22-04-2010 6:36 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
biedt moslims de mogelijkheid tegen de uitzending te protesteren.




Me dunkt dat iedereen ondertussen wel weet hóe moslims protesteren...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


valfar
Usericon van valfar
Posted 22-04-2010 10:33 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 21 april 2010 21:59 schreef kwelgeest het volgende:
Deze hierboven komt uit 'Super best friends'.


Dus? Het gaat er toch om dat er toen geen moslims waren om te protesteren, en nu ze hem niet laten zien ineens wel...



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-04-2010 10:35 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 22 april 2010 10:33 schreef valfar het volgende:
Dus? Het gaat er toch om dat er toen geen moslims waren om te protesteren, en nu ze hem niet laten zien ineens wel...
Niks dus. Ik vermeld slechts even welke aflevering dat is.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 22-04-2010 11:54 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Moslima laat huisarts met rust

Er komt geen beoordeling van de Commissie Gelijke Behandeling over de zaak die een moslima uit Utrecht had aangespannen tegen een huisarts. Ze heeft ondanks meerdere oproepen niets meer van zich laten horen.


De 23-jarige vrouw had in december vorig jaar een klacht ingediend bij de CGB tegen de huisarts. Die zou de vrouw vanwege haar boerka hebben geweigerd toe te laten in de spreekkamer.

''We kunnen geen contact meer met haar krijgen. Ze heeft niet gereageerd op diverse aanmaningen. Daarom hebben we besloten dat de zitting niet doorgaat'', bevestigt een woordvoerder van de commissie vandaag in het AD.

(SN)

Misschien een aanmaning in ambtelijke taal..?

:')


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-04-2010 11:55 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

lol, 'probleem' lost zichzelf op


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2010 1:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 22 april 2010 11:55 schreef ZelThoR het volgende:
lol, 'probleem' lost zichzelf op


oploskoffie?




signature


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-04-2010 1:29 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 28-04-2010 8:01 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

'Politie zet verhoormethode op voor Marokkanen'

AMSTERDAM - Het politiekorps Gelderland-Zuid experimenteert met een alternatieve aanpak voor het ondervragen van Marokkanen. De nieuwe methode zorgt ervoor dat verdachten sneller bekennen, schrijft het AD woensdag.

Bij het experiment wordt een verdachte uit zijn cel gehaald door iemand in vrijetijdskleding. Die brengt hem voor ondervraging naar een rechercheur in maatpak. De rechercheur hoeft zijn koffie niet zelf te halen, die wordt namelijk gebracht.
Door dit soort kleine foefjes zou de rechercheur meer autoriteit uitstralen, waardoor de Marokkaan sneller bekent.

De Rijksuniversiteit Groningen concludeerde volgens de krant eerder al dat Marokkanen moeilijk te ondervragen zijn. Ook zouden ze vaker ontkennen.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 28-04-2010 8:12 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 25 april 2010 1:29 schreef Greycloak het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2010/04/teken_mohammed_dag_op_20_mei.html




En dan die commentaren:


Mohammeds zijn overigens nog irritanter dan teken.

Arie Lekst | 24-04-10 | 19:27





 


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-05-2010 14:20 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Boete moslima in boerka

Een moslima heeft in de Italiaanse stad Novara een boete gekregen voor het dragen van een boerka in een postkantoor. De burgemeester stelde onlangs een verordening in die het dragen van gelaatsbedekkende kleding in publieke ruimten verbiedt.

De vrouw weigerde personeel en politieagenten haar gezicht te tonen. Er moest een vrouwelijke agente worden opgetrommeld om haar te identificeren. ''De vrouw bevond zich in een postkantoor; een publiek gebouw'', reageert de politiecommissaris Paolo Cortese. ''Zij heeft daarom een boete van 500 euro gekregen.''

Burgemeester Massimo Giordano had de verordening ingesteld omdat hij de boerka's in zijn stad zat is. ''Er zijn nog steeds mensen die weigeren te snappen dat onze stad geen mensen in boerka's accepteert of rond wil zien lopen. De verordening is onze enige manier om gedrag te stoppen dat de al moeizame integratie nog moeilijker maakt.''


(SN)

"zoee kan het oeek".


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-05-2010 14:38 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat heel europa burkaverboden gaat invoeren. Eigenlijk vind ik dat wel een goede ontwikkeling.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 04-05-2010 14:41 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Religie staat inderdaad niet boven de wet.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 04-05-2010 17:56 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 4 mei 2010 14:41 schreef Gemene Lepel het volgende:
Religie staat inderdaad niet boven de wet.


Waarom is het dan een wet om je gezicht niet te mogen bedekken? Voor identificatie snap ik, maar algemeen burka verbod? Gaan we dan ook motor-helmen verbieden? En daarna andere religieuze uitingen, zoals Joodse Kappeltjes? En daarna metalshirts?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 04-05-2010 18:00 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 4 mei 2010 17:56 schreef Mark het volgende:
Waarom is het dan een wet om je gezicht niet te mogen bedekken? Voor identificatie snap ik, maar algemeen burka verbod? Gaan we dan ook motor-helmen verbieden? En daarna andere religieuze uitingen, zoals Joodse Kappeltjes? En daarna metalshirts?


Je loopt toch niet de hele dag met een motorhelm op je harses, of wel dan? Slecht argument. Metal is (ook al zijn er lui die er anders over denken ) geen religie.

Alleen die kappeltjes, daar heb ik even niets tegen in te brengen.


Bruce Banner


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen