IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Moslims in het nieuws deel 4 (The return of the muslim) Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 29-11-2010 21:04 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 29 november 2010 19:17 schreef GrindMaster het volgende:
Wat denkt die Oostenrijker wel dat hij mag zingen op vrijdag, iedereen weet toch dat het dan gebedsdag is voor de moslims en dat je je dan binnen moet opsluiten.


Achja, is een belachelijke zaak.

Ik ken dorpen in NL waar het niet eens tot een rechtzaak zou komen, maar waar iemand die op zondag in een korte broek loopt bijna gelyncht wordt.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-11-2010 21:08 by bastianus Profiel van bastianus

Ik vind het wel frappant dat ze helemaal naar Oostenrijk moeten uitwijken voor nieuws over intolerante moslims. Als je het gezeur erover moet geloven zijn ze tegenwoordig op elke straathoek te vinden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 29-11-2010 21:22 by Forever After Profiel van Forever After

Jodelende Oostenrijkers? Nee toch?


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-11-2010 21:26 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 29 november 2010 21:22 schreef Forever After het volgende:
Jodelende Oostenrijkers? Nee toch?
De enige jodelende Oostenrijker die ik ken organiseert een Metal Meeting in de stad met de E.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 29-11-2010 21:30 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 29 november 2010 21:26 schreef bastianus het volgende:
De enige jodelende Oostenrijker die ik ken organiseert een Metal Meeting in de stad met de E.


Das toch een höddelenende Oostenrijkert?


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-11-2010 21:31 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 29 november 2010 21:30 schreef MR. N het volgende:
Das toch een höddelenende Oostenrijkert?
Oja. Hehe.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-11-2010 21:46 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Dit is nog wel aardig ivm het hoofddoekjesdebacle:

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1011917-hoofddoek-af


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-11-2010 21:59 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 29 november 2010 21:46 schreef Mutilator het volgende:
Dit is nog wel aardig ivm het hoofddoekjesdebacle:

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1011917-hoofddoek-af

Hard! Goede post.*

Gelijkaardig verhaal laatst gelezen van (ik geloof) een Turkse die met pijn en moeite de beslissing nam geen hoofddoek meer te dragen. Aangrijpend, wel. Heeft toch behoorlijke impact op het familiewezen. Al was het voor haar niet zo extreem als ze in deze docu.

*die documentairemaakster pakt sowieso wel lekker de extremen eruit: http://www.youtube.com/watch?v=ZSrNwOlkwqY


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-11-2010 22:03 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Vanaf iets na 9:30 is weer zo'n moslim(a) die niet bestaat volgens Wilders.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-11-2010 22:06 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Je hebt de link dus gekeken? Eerst vond ik het hoofddoekjes verhaal iets van 'eigen keus', maar in de docu komt na voren hoe enorm de druk wordt gezet op meiden die vernederlandsen, dat een verbod misschien wel hard nodig blijkt om hun keus te ondersteunen.

Die youtube link gaat over een andere docu overigens. Volgens mij hebben deze meiden geen probleem met deze docu.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-11-2010 22:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik zag laatst een reportage op Ned3 waar jongeren met een pet op in school zaten
was in mijn tijd ondenkbaar!




signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-11-2010 22:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 29 november 2010 22:06 schreef Mutilator het volgende:
Je hebt de link dus gekeken? Eerst vond ik het hoofddoekjes verhaal iets van 'eigen keus', maar in de docu komt na voren hoe enorm de druk wordt gezet op meiden die vernederlandsen, dat een verbod misschien wel hard nodig blijkt om hun keus te ondersteunen.

Ja, ben het aan het kijken/luisteren. Ik denk niet dat een verbod de manier is, naar mijn idee zal dat juist averechts werken (niet dat er meer hoofddoeken gedragen worden, maar wel dat de gemeenschap zich nog verder afsluit).

Daarnaast ben ik principieel sowieso tegen zulke verboden. Maar goed, principes zijn er om aan de kant te zetten (D66-stemmer, hè ).
quote:
Die youtube link gaat over een andere docu overigens. Volgens mij hebben deze meiden geen probleem met deze docu.

Klopt! Was ook bedoeld als 'extra'


Quis moderabat ipsos moderatores?


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 30-11-2010 13:09 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 29 november 2010 22:12 schreef Hypnos het volgende:
ik zag laatst een reportage op Ned3 waar jongeren met een pet op in school zaten
was in mijn tijd ondenkbaar!






haha bij ons ook. Je kwam de klas gewoon niet in.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-11-2010 13:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 30 november 2010 13:09 schreef Black Jew het volgende:
haha bij ons ook. Je kwam de klas gewoon niet in.





op zich heb ik dan ook geen probleem met een hoofddoek meer.

meer zelfs, ik zou het ook aandoen, lekker warm in de winter EN je kunt je koptelefoon er onder aandoen


signature


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 30-11-2010 13:47 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 30 november 2010 13:26 schreef Hypnos het volgende:


op zich heb ik dan ook geen probleem met een hoofddoek meer.

meer zelfs, ik zou het ook aandoen, lekker warm in de winter EN je kunt je koptelefoon er onder aandoen


Ik zou er drugs in verbergen. Of floppy's


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-11-2010 14:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 30 november 2010 13:47 schreef Black Jew het volgende:
Ik zou er drugs in verbergen. Of floppy's



of de binnenbekleding van een Hyundai Accent, voor in de Franse les


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-11-2010 14:34 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 30 november 2010 13:09 schreef Black Jew het volgende:
haha bij ons ook. Je kwam de klas gewoon niet in.
Bij mij nog steeds niet.
Goeie docu, Muti! Ben tot tien minuten gekomen, moet ook nog even aan het werk helaas. Vanavond even afkijken.
Pff, het zet me wel aan het nadenken allemaal. Zag van de week nog even een post van mij waarin ik ervan overtuigd was dat het prima is als vrouwen een hoofddoek willen dragen, nu twijfel ik toch weer enigzins. Ik houd het erop dat in openbare gebouwen hoofddoeken, petten en alle andere hoofdbedekking gewoon af moeten. Bij mij in de klas geldt die regel ook. Op straat en privé moeten mensen zelf weten wat ze doen.
Maar aan die dwang van de eigen cultuur in dit soort situaties moet wel iets gedaan worden. Zelf wijs ik respectloze Marokkanen op dit punt ook terecht als ik de kans krijg, b.v. tijdens discussies in de klas. Zelf heb ik ooit een avond gezoend met een Marokkaanse, de volgende dag kwam meteen de halve familie zich ermee bemoeien, dat ik wel moslim moest worden als ik wat met haar wilde en weet ik veel wat allemaal. Vroeg me toen al af wat die gasten (tuurlijk allemaal jongens) er in vredesnaam mee te maken hadden wat hun zusje en nichtje deed.
Die Fati is een lekker ding trouwens, donders!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 30-11-2010 14:36 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

ik ben ook wel eens gewaarschuwd voor problemen met familie. Gelukkig woonden die nog in Turkije.



IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-11-2010 20:52 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 30 november 2010 20:36 schreef Hypnos het volgende:
ik bedoel eigenlijk, wat is het nut van een paar zelfbewuste Islama's?
Ach so. Je bedoelt eigenlijk dat er een heleboel dat niet zijn, b.v. doordat hun kledingstijl e.d. door de omgeving opgelegd zijn? Tja, ik weet niet of dat echt zo is. Ik zie veel Islama's op school, maar weet natuurlijk niet hoe het er bij hen thuis toegaat.
Vroeger bij me in de flat woonden ook veel moslims, van allerlei niveaus, die heel erg verwesterd waren. Bij die meisjes, die geen hoofddoeken e.d. droegen, merkte ik niks van sociale druk door familie of andere moslims ofzo. Ik vind er altijd zoveel verschil tussen zitten. Aan de overkant woonde een meisje dat een Nederlandse vriend had, en uit eerwraak door haar broer vermoord werd. Maar daar waren de moslims bij mij uit de flat het ook niet zo mee eens.
Zelf denk ik dat er veel afhangt van de familie waar je uitkomt, de strengheid van het geloof in je familie etc. Tussen de moslims bij mij op school zijn ook werelden van verschil, sommigen zijn westers en hebben Nederlandse of andere vrienden en vriendinnen van buiten de cultuur, anderen zijn strenger gelovig en willen alleen iemand van hun eigen kring. Zoals je in streng christelijke milieus ook veel van dat soort inteeltsituaties hebt. Het is allemaal niet zo eendimensionaal als sommigen je willen doen denken. Vermoed ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-11-2010 21:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik denk idd dat het afhangt met welke je in aanraking komt

wat ik als maatschappelijk assistent vaak zag is dat de Turkse/Marokkanse/Tunesische /... "moslim" mannen hun vrouwen thuis blijven opsluiten, ze mogen niet gaan werken, mogen niet met mannen spreken, al de religieuze regels dus...
maar zelf zitten ze op café en bedriegen ze hun vrouw en zijn ze even slecht als westerse mannen, terwijl ze hun religie als alibi gebruiken om hun vrouw binnen te houden

ik ken dan ook Turkse/Marokkanse/Tunesische /... "moslim" collega's (al dan niet praktiserend", die op de werkvloer geen sluier dragen, perfect geïntegreerd zijn, dezelfde domme soaps kijken als de mensen in de straat, diploma's hebben ... en TOCH uitgehuwelijkt worden met een man uit hun land van oorsprong die ze nog nooit gezien hebben. Dan denk je van manmanman

en dan ken ik Turkse/Marokkanse/Tunesische /... meiden die niet religieus zijn, en de ouders open staan voor de Westerse cultuur. Geen enkel verschil waarneembaar met de "blanke" Westerling. Sommigen zijn breezersletten, discoteven en sommigen zijn gewoon heel erg sympathieke mensen. Net hetzelfde als wat ik zie bij de meiden uit mijn straat op de boerenbuiten dus (die ook van slet naar colle maid gaan).


EN ja, dan heb je ook die ene hoogopgeleide "zelfbewuste" Moslima die persé wil bewijzen dat Islam niet onderdrukkend is door zelf de hoofddoek op te zetten. EN of het nu wel of niet "druk" is, ze doet er haar "collega's" die wel MOETEN geen gunst mee. Want zo wek je de indruk dat het kan. Dan geef je repressie een kans. Maar ach, daar zitten ze niet mee in hoor...

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 30-11-2010 21:04]


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-11-2010 21:14 by bastianus Profiel van bastianus

Soms denk ik ook wel dat het een soort interessantdoenerij is, al dat strenggelovige. Ik heb b.v. een nieuwe collega, op de afdeling inburgering nota bene, die er altijd gesluierd bijloopt. Ze praat nauwelijks met haar collega's, zondert zich vaak af, en praat bijna alleen maar met haar gesluierde moslimleerlingen. En wel altijd alles beter weten over de islam en aanverwante zaken, maar niks over Nederland en de cultuur hier. Wat moet zo iemand dan in Nederland, vraag ik me dan af. En hoe wil zo iemand als voorbeeld voor inburgeraars dienen?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-11-2010 21:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 30 november 2010 21:14 schreef bastianus het volgende:
Soms denk ik ook wel dat het een soort interessantdoenerij is, al dat strenggelovige. Ik heb b.v. een nieuwe collega, op de afdeling inburgering nota bene, die er altijd gesluierd bijloopt. Ze praat nauwelijks met haar collega's, zondert zich vaak af, en praat bijna alleen maar met haar gesluierde moslimleerlingen. En wel altijd alles beter weten over de islam en aanverwante zaken, maar niks over Nederland en de cultuur hier. Wat moet zo iemand dan in Nederland, vraag ik me dan af. En hoe wil zo iemand als voorbeeld voor inburgeraars dienen?



Vooral dat laatste vraag ik me af. Ook zo dat zichzelf naar voor schuiven als voorbeeld. Ik draag een hoofddoek EN ik ben succesvol.
Dan denk ik van "meid, de meesten die een hoofddoek dragen mogen na hun 18e nooit meer buitenkomen, niet om te gaan werken en zeker niet om te studeren." EN toch niet willen toegevn hé, echt irritant, terwijl net zij zouden moeten weten hoe het is. Maar uit schrik voor de paradox (ik doe het wel en ik wil het, terwijl zij het doen uit onderdrukking) durven ze niet.

ik heb er geen probleem mee dat ze hun ding doen, zich afstandig houden, ik denk zelfs dat het ferm frustrerend moet zijn als vrijgevochten Moslima die zich aan de Islamregels houdt, in onze maatschappij. EN ik begrijp dat protectionistische gevoel, want de naleving van de Islam ligt idd ver van de normen en waarden in de straat hier.

Maar het willen manifesteren van hun regels hier uit angst voor "bezoedeling", het geen compromissen maken, hardlijnig zijn, ... dat is hun recht niet. En als ze niet willen toegeven, wat water in de wijn, dan wordt het hard tegen hard, en dan kies ik voor eigen hard, hoe hard zielig het dan ook mag worden. Liever zacht samen, maar als het niet kan, dan eigen hard.


signature


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 30-11-2010 21:31 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 30 november 2010 21:24 schreef Hypnos het volgende:
Vooral dat laatste vraag ik me af. Ook zo dat zichzelf naar voor schuiven als voorbeeld. Ik draag een hoofddoek EN ik ben succesvol.
Dan denk ik van "meid, de meesten die een hoofddoek dragen mogen na hun 18e nooit meer buitenkomen, niet om te gaan werken en zeker niet om te studeren." EN toch niet willen toegevn hé, echt irritant, terwijl net zij zouden moeten weten hoe het is. Maar uit schrik voor de paradox (ik doe het wel en ik wil het, terwijl zij het doen uit onderdrukking) durven ze niet.


Dat klopt niet, ze moeten nog boodschappen doen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-11-2010 21:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ja, maar daar zijn normaalgezien geen andere mannen te vinden


signature


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 30-11-2010 21:56 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 30 november 2010 14:34 schreef bastianus het volgende:
Bij mij nog steeds niet.
Goeie docu, Muti! Ben tot tien minuten gekomen, moet ook nog even aan het werk helaas. Vanavond even afkijken.
Pff, het zet me wel aan het nadenken allemaal. Zag van de week nog even een post van mij waarin ik ervan overtuigd was dat het prima is als vrouwen een hoofddoek willen dragen, nu twijfel ik toch weer enigzins. Ik houd het erop dat in openbare gebouwen hoofddoeken, petten en alle andere hoofdbedekking gewoon af moeten. Bij mij in de klas geldt die regel ook. Op straat en privé moeten mensen zelf weten wat ze doen.
Maar aan die dwang van de eigen cultuur in dit soort situaties moet wel iets gedaan worden. Zelf wijs ik respectloze Marokkanen op dit punt ook terecht als ik de kans krijg, b.v. tijdens discussies in de klas. Zelf heb ik ooit een avond gezoend met een Marokkaanse, de volgende dag kwam meteen de halve familie zich ermee bemoeien, dat ik wel moslim moest worden als ik wat met haar wilde en weet ik veel wat allemaal. Vroeg me toen al af wat die gasten (tuurlijk allemaal jongens) er in vredesnaam mee te maken hadden wat hun zusje en nichtje deed.
Die Fati is een lekker ding trouwens, donders!


Heb je het helemaal gezien? Wat vond je er van? Ik vond het schrijnend. Verkracht, broer deed bij haar de 'vuistslagabortus', doorlopend fysiek en verbaal geweld... Die meiden gaan door een hel, hebben een leven als paria, simpelweg omdat ze zich niet orthodox gedragen.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen