IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Moslims in het nieuws deel 4 (The return of the muslim) Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-12-2010 22:28 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 7 december 2010 22:18 schreef Gemene Lepel het volgende:
Nu ja, God is toch vrij onverbiddelijk als je hem en zijn zoon (die hij stiekem ook zelf is) niet als redder aanvaardt voor het defect waarmee hij je heeft geschapen.

Ik acht de kans klein dat een gelovige mij zal vermoorden, maar als ik aan het eind van de rit alsnog door God in eeuwig hellevuur wordt gegooid: wie is er dan degene die vorm geeft aan haat?
Tsja, als jij denkt dat dit God's rechtvaardigheid is... En wat een gejank om je vrije wil een defect te noemen zeg Ik zou zeggen stuur Hem een DC-34u klachtenformulier.


When your people matter, menstrual health matters


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 07-12-2010 22:52 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Redder voor de vrije wil? Erfzonde!

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 07-12-2010 22:54]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-12-2010 15:43 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ah, en waar komt de erfzonde vandaan? En wat zou nou die 'boom van kennis van goed en kwaad' allemaal voorstellen?


When your people matter, menstrual health matters


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 12-12-2010 10:12 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

'Aanslagpleger was jonge Irakees'

STOCKHOLM - De man die zichzelf zaterdag in de Zweedse hoofdstad Stockholm opblies, is een jonge Irakees. Dat meldt de Duitse krant Der Spiegel op zijn website.

De eerste ontploffing van zaterdagmiddag in het centrum van de stad was een autobom en de tweede explosie, kort erna, werd veroorzaakt door springstoffen die de man op zijn lichaam droeg, aldus het dagblad. Volgens Der Spiegel was de Irakees zeer actief op meerdere sociale netwerken op internet. Daar had hij zich ook uitgesproken tegen de oorlog in Irak en Afghanistan.

De Zweedse autoriteiten gaan ervan uit dat de aanslagpleger achter de dreigementen zat die kort voor de aanslag waren verstuurd naar het Zweedse persbureau TT en de Zweedse veiligheidsdienst (SAPO).
De verantwoordelijkheid voor de aanslag is nog niet opgeëist. De gezaghebbende Zweedse terrorisme-expert Magnus Ranstorp vermoedt dat het om een eenmansactie gaat.

De Zweedse autoriteiten willen echter nog weinig loslaten. De politie wil het onderzoek eerst afronden. De ontplofte auto wordt nog onderzocht. Het lichaam van de zelfmoordenaar lag in de nacht van zaterdag op zondag nog in de straat Bryggargatan. De politie heeft het gebied afgezet.
Een woordvoerder van de Zweedse veiligheidsdienst bevestigde dreigementen te hebben ontvangen. De zegsman wilde zondagochtend vroeg niet bevestigen of de man die was omgekomen inderdaad uit Irak kwam, noch of de dreigmail van hem afkomstig was. SAPO verhoogt de paraatheid van de Zweedse veiligheidsdiensten niet na het incident.

Terreurnetwerk al-Qaeda op het Arabisch Schiereiland (AQAP) heeft een Zweedse kunstenaar, Lars Vilks, enkele weken geleden op een dodenlijst gezet, berichtte Der Spiegel. Vilks tekende in 2007 spotprenten van de profeet Mohammed. De cartoonist werd genoemd in het zaterdag verstuurde dreigement.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-12-2010 10:29 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel



Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 14-12-2010 20:43 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-12-2010 20:45 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Zometeen komt er vast wel iemand dit gedrag weer goedpraten of van een aanvaardbaar perspectief voorzien.
Heb geduld.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-12-2010 20:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Hou toch eens op met je gezeik.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-12-2010 21:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Superstar Muslim preacher Amr Khaled battles al-Qaeda
By Matt Prodger
BBC Newsnight, Yemen

President Ali Abdullah Saleh does not give many interviews at the moment. The man who has governed Yemen for 32 years is fed up with the press characterising the country as a "cradle of terrorism".

But for Amr Khaled he was willing to make an exception. The Egyptian Muslim televangelist is, in the words of the president a "good guy", but there is of course more to it than that - in the Middle East Amr Khaled is like a rock star.

Dubbed "The Billy Graham of Islam" by Time Magazine, his television shows get more viewers than Oprah Winfrey, his videos have racked up 26m hits on YouTube, and he boasts two million fans on Facebook.

He is a sharp-suited, smooth-talking whirlwind of progressive Islam, preaching co-existence with the West while telling Muslims how to mix their faith with the modern world.

He is not even an imam, but a former accountant for multinational auditors KPMG.

It is easy to see why Mr Khaled's massive popularity has unnerved largely authoritarian governments in the Middle East - in the past he has been forced to leave his native Egypt and broadcast from the UK - he is calling for social change, of sorts:

"We need a better future in the Middle East. We need development in this area of the world. Youth in this area need a chance and the world should listen to them, support them," he told me when we met in Yemen.

'Unfair demand'

Mr Khaled is visiting Yemen on an ambitious mission to, as he puts it, take the battle against al-Qaeda to its heartland.

"My big aim is to uproot extremism in Yemen by encouraging people to be positive, face down the extremists and say 'We don't want you in our country'," Mr Khaled said.

I also went to the presidential palace in the port city of Aden, where Mr Saleh granted Newsnight an interview, a rarity for Western media.

Mr Saleh insisted that far from being a cradle of terror, "Yemen is a victim of terrorism".

When challenged about why he himself has failed to kick al-Qaeda out of the country he threw the question back, asking:

"Why should Yemen be expected to get rid of terrorism before others have? Why hasn't the United States and its allies got rid of terrorism in Afghanistan, Pakistan and Iraq?"

"Yemen is carrying out its own efforts through its army and security apparatus to fight terrorism and has scored excellent victories. So Yemen is not a cradle for terrorism, on the contrary it rejects it, is fighting it, and in as much has lost tens of victims from the police, army and citizens."

Civil war

But recently this claim of Yemeni victories has been dented by documents from whistleblower website, Wikileaks.

US cables released by the website suggest that Yemen allowed secret US air strikes against suspected al-Qaeda militants, raids which, according to the cables, Mr Saleh claimed were conducted by Yemen's own military.

The reason? The Yemeni government does not want to look like it is kowtowing to the US by granting unrestricted access.

In many ways Yemen is ideal territory for al-Qaeda. It is a tribal society with limited central government control.

A civil war in the north has been going on for so long that few recall what started it, there is rampant corruption and in the south a separatist struggle.

Yemeni journalist Zaid Ali al-Alaya'a says al-Qaeda has also benefitted from a "lack of trust and co-operation" between Saudi, Yemeni and Western intelligence organisations.

Message of moderation

Mr Khaled's mission to end al-Qaeda's grip began with a media blitz, and a speech at the enormous Saleh Mosque in the capital Sanaa.

Addressing an audience of fifty thousand people inside the mosque, several thousand more outside, and millions more Yemenis watching live on TV, his message was uncompromising - it is your religious duty to safeguard moderation.

"Every father, every mother, must shield their children from the creeping reach of extremism," he urged.

Mr Khaled's plan to change Yemen centres on young people. "Youth can be the difference, youth can change, can take out the roots of the extremism in Yemen," he told me.

In concrete terms his Right Start organisation has begun training youth leaders and imams to take his message of moderation into mosques and schools.

And he is using local activists to set up a micro-finance project to extend credit to the poorest in Yemen, whom he sees as being most susceptible to al-Qaeda's draw.

One man who understands the lure of al-Qaeda is Nasser al-Bahri, Osama Bin Laden's former bodyguard and a veteran of Jihadi missions in Bosnia, Somalia and Afghanistan.

When I met Bahri, who says he is now a reformed character, he voiced concern about the younger generation of extremists in Yemen:

"This latest generation is motivated by anger with the government" he said. "This is very dangerous because most of south Yemen wants independence, so their ideas are mixed up with that struggle."

"It's more difficult to reason with them, and they're more ignorant than previous generations," he added.

Al-Qaeda aim

Bahri said that while he supports the aims of moderate Muslims like Amr Khaled, al-Qaeda is so determined to draw US soldiers into conflict in Yemen, that the likes of Mr Khaled are unlikely to be able to stop them:

"From what I have seen they absolutely do not affect in any manner whatsoever the programme or work of al-Qaeda," he said.

Outside Saleh Mosque, after Mr Khaled's speech, I spoke to a group of Western-educated young women who gave a glimpse of why Mr Khaled's message of moderation may succeed in Yemen. He is everything the country's conservative clerics are not:

"He is not like other clerics with beards," one told me. "He talks to youths without boundaries and that is why he is so attractive to me."

"I think he is trying to solve the crisis, but he is trying to make it a bit easier and more fun along the way," said another. "So I think he is doing it in a very good way, but we have to wait for the results."

But it will take more than sermons to uproot al-Qaeda. The US is pouring hundreds of millions of dollars into Yemen in a bid to combat the terror network, but that money is ring-fenced for counter-terrorism measures.

Yemen is hooked on a dwindling oil supply for three quarters of its revenue, it is running out of water, and a third of its adults are out of work.

As one man said to me: "Al-Qaeda is your problem, we've got bigger ones."

http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/newsnight/9264357.stm


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-12-2010 21:06 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 december 2010 20:43 schreef Mutilator het volgende:
Altijd leuk die moslims.

http://www.depers.nl/binnenland/531138/Fanatieke-moslims-bedreigen-tolerante.html
Maarre.. Er bestonden toch geen tolerante moslims?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-12-2010 21:08 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

:')


Quis moderabat ipsos moderatores?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-12-2010 21:10 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 14 december 2010 21:06 schreef bastianus het volgende:
Maarre.. Er bestonden toch geen tolerante moslims?
kan je even quoten waar Muti dat beweerd heeft? Kan het zelf zo snel niet vinden (en er staat me ook niet echt iets van bij.)

Thx!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-12-2010 21:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 14 december 2010 21:10 schreef Greycloak het volgende:
kan je even quoten waar Muti dat beweerd heeft? Kan het zelf zo snel niet vinden (en er staat me ook niet echt iets van bij.)

Thx!

Dus jij bent het ermee eens dat er tolerante moslims bestaan, mooi!


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 14-12-2010 21:12 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Ik denk dat Bastianus bedoelt, dat voor extreme moslims, gematigde moslims geen echte moslims zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 14-12-2010 21:13]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-12-2010 21:13 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Voor extreme moslims en Geert Wilders, ja.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-12-2010 21:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

de Moslim bestaat niet


signature


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 14-12-2010 21:16 by Yirroth Profiel van Yirroth

quote:
Op 14 december 2010 21:14 schreef Hypnos het volgende:
de abrahamistische god bestaat niet


Even voor je gefixed... jammer dat er miljarden zijn die dat wel geloven.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-12-2010 21:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

leve Abraxas

de enige echte macht


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-12-2010 21:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Ach, man, heb je weer zo'n vaag concept wat mensen aan hun haren over de lijdensweg van het leven moet slepen


Quis moderabat ipsos moderatores?


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 14-12-2010 21:26 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 14 december 2010 20:45 schreef Greycloak het volgende:
Zometeen komt er vast wel iemand dit gedrag weer goedpraten of van een aanvaardbaar perspectief voorzien.
Heb geduld.


Hihi, jij kan 't weten (wederom dank voor de sig).


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-12-2010 22:09 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 14 december 2010 21:26 schreef Gemene Lepel het volgende:
Hihi, jij kan 't weten (wederom dank voor de sig).
Klopt. Zijn vaak dezelfden die bijvoorbeeld beweren dat gristenen in dit land er "eenzelfde politiek" en andere bla op nahouden.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 14-12-2010 22:49 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Ah, zeker dezelfde pro-sharia lui die hier naar alle waarschijnlijkheid zitten.

quote:
Retorisch... Hmwah. Hoor en lees wel vaker dat het invoeren van de sharia nog niet eens zo'n gek plan zou zijn, en aangezien hier loeiveel mensen zitten die volledig tegen alles zijn wat ook maar een klein beetje anti-moslim is, lijkt het me niet geheel onlogisch dat er voorstanders van deze bijzondere manier van "recht"spraak op dit forum rondhangen.


Ik ben toch wel benieuwd naar deze vijfde colonne, maar ik vrees dat we moeten wachten tot Wikleaks met een publicatie over deze mysterieuze ZM crypto-moslims komt; zelfs de rechtschapen islamkenners van dit forum kunnen hen blijkbaar niet ontmaskeren.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-12-2010 23:09 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 december 2010 21:10 schreef Greycloak het volgende:
kan je even quoten waar Muti dat beweerd heeft? Kan het zelf zo snel niet vinden (en er staat me ook niet echt iets van bij.)

Thx!
Nergens volgens mij. Ik ben het ook meestal met hem eens waar het de uitwassen van islam betreft. Maar ik doelde nu op PVV en aanhang, die het bestaan van tolerante moslims ontkennen. Taqiyya enzo.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-12-2010 13:48 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Shariah4Holland wil vechten voor de wetgeving van Allah

Moslims moeten strijden om een islamitische staat te maken van Nederland. Die oproep doet de extremistische groepering Shariah4Holland, die sinds kort openlijk actief is in Nederland.

Shariah4Holland is een afsplitsing van Shariah4Belgium, een extremistisch netwerk dat het afgelopen jaar enkele keren voor onrust zorgde in België. In dat land wordt de dreiging van de groepering uiterst serieus genomen.

Shariah4Holland roept moslims in Nederland op zich sterk te maken voor invoering van de shariah, de streng islamitische wetgeving. Het is de bedoeling dat de leden binnenkort de straat op gaan om leden te ronselen.

De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) en de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) zeggen ’op de hoogte’ te zijn van de activiteiten. De NCTb ziet nog geen reden tot ingrijpen. „We constateren nog geen strafbare feiten”, zegt woordvoerder Edmond Messchaert. Onder ’strafbare feiten’ worden bijvoorbeeld oproepen tot geweld verstaan. Het verwondert hem niet dat de Belgische organisatie in Nederland actief is. „Dit was al aangekondigd door Shariah4Belgium.” De AIVD wil geen inhoudelijk commentaar leveren.

Over de omvang van Shariah4Holland en wie er schuil achter gaan, kan de NCTb geen uitspraken doen. Shariah4Holland reageerde niet op vragen van deze krant.

Shariah4Holland beschikt wel over een website, een YouTube-kanaal en een Facebookpagina (ruim 150 ’vrienden’). Daar maakt Shariah4Holland zich bekend als een ’groep jongeren uit Nederland’ die bereid is ’te vechten voor de wetgeving van Allah’. Verder schrijven ze pas te stoppen ’tot de dood ons zal inhalen of de vlag van shariah zal waaien boven het Koninklijke Huis in Den Haag’. Ook kijkt Shariah4Holland ’met bloedend hart (...) naar het aantal zogenaamde moslims dat massaal richting de stembus gaat om te stemmen voor de democratie’. Deze teksten zijn voor de NCTb reden ’om de vinger aan de pols te houden’.




Zou me niets verbazen als deze organisatie opgericht is door enkele ZM'ers.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 22-12-2010 14:18 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Zal ik dan maar gelijk bekennen? Sorry..


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen