IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Miles Davis Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-02-2010 23:24 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

En wat vinden we hier van deze jazzlegende? Zelf luister ik nog niet zo gek lang naar jazz, half jaartje af en toe, en gezien de beste man een gigantische discografie heeft ken ik dus eigenlijk niet zo gek veel van hem. Maar de albums ‘Kind of Blue’ (best verkochte jazzplaat ooit) en ‘Bitches Brew’ (muzikaal compleet verschillend, de eerste is ‘klassieke’ jazz, de tweede avant-gardistische fushion/jazz) vind ik beide echt geniaal!
Verder heb ik nog een verzamelbox en draait sinds enkele weken ‘Sketches of Spain’, met veel ‘klassieke’, ‘Spaanse thema’s’ erin verwerkt, hier met regelmaat rondjes.

Iemand tips? Zowel van Davis zelf als artiesten die vergelijkbaar zijn.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 01-02-2010 23:36 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Alleen al vanwege zijn bop muziek zouden ze zijn lijk op mogen graven en hem postuum nog een keer kapot mogen schieten.

Heb alleen kind of blue, die is wel lekker...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-02-2010 23:46 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Op "Tutu" staat ontzettend vet baswerk van Marcus Miller, toen ik nog bassist was heb ik heel veel naar deze plaat geluisterd, en geprobeerd na te spelen maar dat was onbegonnen werk. Je moet wel van funky dingen en electronische shit houden, erg disco.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-02-2010 23:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

negermuziek


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-02-2010 23:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

grapje natuurlijk

Blue Bird!


signature


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 02-02-2010 1:20 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Kort gezegd: check alles wat hij met Chick Corea, Herbie Hancock, Wayne Shorter en John mcLaughlin heeft gedaan


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 02-02-2010 1:27 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

bitches brew is where it's at.

Maar ik heb liever A love supreme van coltrane om maar even elitair gebral uit te slaan.

GODVERDOMME


WAAR IS MN WIJN???

edit jack danisch blue

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 02-02-2010 1:27]


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 02-02-2010 1:32 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

kut account bullshit


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 02-02-2010 11:43 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Van Miles sowieso Ascenseur pour L'echafaud luisteren, is de soundtrack van de gelijknamige film, die ook de moeite waard is.
Porgy and Bess is ook erg tof, als je die nog niet kent.

En artiesten als Freddie Hubbard, Wynton Marsalis, Tomasz Stanko zijn het luisteren ook wel waard.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 02-02-2010 13:44 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

Luister het niet vaak, maar ik heb een franse verzamelaar van Miles. Portrait: Miles Davis Electric. Vind het best relaxed.


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 02-02-2010 22:42 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

in ieder geval; miles smiles en ascenseur... die 2 ken ik goed, en zijn echt geweldig. ja en natuurlijk bitches brew he.. verder ben ik ook nog niet, pas een tijdje met jazz bezig ;p beste ontdekking sinds metal Chet Baker vind ik ook heel vet, still in a soulful mood



Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 03-02-2010 15:24 by Dick Wolkendeck Wijzig reactieProfiel van Dick WolkendeckQuote dit berichthttp://www.seraphique.com

You're under arrest is ook erg goed.


Only sick music makes money today - Nietsche.


malhoteras742
Usericon van malhoteras742
Posted 04-03-2010 6:35 by malhoteras742 Wijzig reactieProfiel van malhoteras742Quote dit bericht

This being a student productivity blog, I think I should set a good example by halting my writing during exams. As much as I would love to spend extra time writing, studying is higher priority. Regular posting will resume on June 12th, after exams. For now, I leave you with this post.

________________
jewelry boxes



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-03-2010 6:45 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Je mag ook in het Nederlands posten hoor....


Boeiender


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 04-03-2010 11:08 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 4 March 2010 6:35 schreef malhoteras742 het volgende:
This being a student productivity blog, I think I should set a good example by halting my writing during exams. As much as I would love to spend extra time writing, studying is higher priority. Regular posting will resume on June 12th, after exams. For now, I leave you with this post.




WTF!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 26-10-2010 11:10 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Bitches Brew. Overigens is de voorganger van die plaat, "In a silent way" ook de moeite waard. De ietwat toegankelijke versie van Bitches Brew.

Ben overigens helemaal niet bekend met het materiaal ná Bitches Brew ('70 - '75). Iemand?


Ik, Wil Schuurman


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-10-2010 14:48 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ken ook niet veel werk van hem (understatement), maar Tutu trek ik wel.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Silence
Usericon van Silence
Posted 26-10-2010 14:55 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

+1.

Zet het niet uit mezelf op, maar mijn moeder luistert het graag. Is geen straf om mee te luisteren, goede muzikant.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 26-10-2010 15:51 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Ascenseur pour L'echafaud en op de achterkant van de LP hedde Art Blakey.


Ja hoor...


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 10-05-2011 0:22 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Het mag best eens herhaald worden: Kind of Blue is briljant.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 10-05-2011 0:35 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 1 februari 2010 23:36 schreef Staalman het volgende:
Alleen al vanwege zijn bop muziek zouden ze zijn lijk op mogen graven en hem postuum nog een keer kapot mogen schieten.



Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 15-07-2011 15:56 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 1 februari 2010 23:46 schreef bastianus het volgende:
Op "Tutu" staat ontzettend vet baswerk van Marcus Miller,
Welke versie/uitgave heb jij, Bastianus? Die van mij is namelijk nogal euuhh.. gruizig. Als noise luisterende bleckie kan ik het wel hebben, maar een audiofiele jazzfanaat, niet lijkt mij.
Alsof het via slechte kabels van een versleten LP is geript.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-07-2011 18:09 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2011 15:56 schreef Kvelgeest het volgende:
Welke versie/uitgave heb jij, Bastianus? Die van mij is namelijk nogal euuhh.. gruizig. Als noise luisterende bleckie kan ik het wel hebben, maar een audiofiele jazzfanaat, niet lijkt mij.
Alsof het via slechte kabels van een versleten LP is geript.
Ik had hem op tape, van een LP van een vriend opgenomen. Is al wel twintig jaar geleden. Toen klonk heel veel gruizig, valt me op. Ik heb pas geleden een aantal gedigitaliseerde platen aangeschaft uit die tijd, echt heel veel klinkt zo schel en krakerig.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 20-07-2011 13:37 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Miles in the Sky = ook een briljante plaat.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 20-07-2011 14:46 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Miles is een baas. Toevallig ben ik net zijn autobiografie aan het lezen. Moeilijk dikke pil, maar wel erg gaaf.

Mijn favoriete LP (ik ken niet zo heel veel an hem, hoor) is 'Ascenceur...'. Met op de B kant Art Blakey.


Ja hoor...


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 18-11-2021 19:13 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Ik ben deze week wat meer in de 1969-1975-albums aan het duiken, de "Electric Miles"-fase. Bitches Brew kende ik al, hetzelfde geldt voor In A Silent Way, Live Evil, On the Corner en Agharta. Allemaal fantastische albums die ik ook veel draai.

De albums Big Fun en Get Up With It zijn albums die niet zo vaak genoemd worden als het over Miles Davis gaat en dat is echt doodsonde. Ik heb ze dus ook pas deze week voor het eerst gehoord en ik vind het echt heerlijk. Hier staan stukken op die wel eens tot mijn favorieten van Miles kunnen gaan behoren. Het is allemaal wat losser, viezer, dromeriger, meer funky, minder aandacht op structuur. Vooral een stuk experimenteler.

Op Big Fun was ik vooral onder de indruk van Go Ahead John, een behoorlijk trippy jam waarin de drums constant van de linker naar de rechter speaker gaan, hetzelfde geldt voor de verschroeiende gitaarsolo's van John McLaughlin. Erg interessant verloop.



Get Up With It opent met het 32 minuten durende He Loved Him Madly, dat een ontzettend geduldig stuk is met een prachtige zwevende vibe. Brian Eno noemde het een inspiratie voor zijn sfeerstukken die later "ambient" genoemd zouden worden.



Uit deze periode ga ik ook nog A Tribute to Jack Johnson en de livealbums Pangaea en Dark Magus beluisteren. Deze periode van Miles is echt genieten, en ik hoor absoluut waar een gezelschap als Electric Masada de inspiratie van heeft gehaald.



[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 18-11-2021 19:15]



Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen