IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Soap&Skin (droevige muziek) Vorige pagina | Volgende pagina
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 27-05-2011 12:07 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Blijf dit tegek vinden! Die anderen zal ik een shekken.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-05-2011 14:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2011 11:49 schreef stigma het volgende:
Grappig! Ik moest ook al aan Agnes Obel denken.
Die vind ik goed en dit klinkt wel lekker. Obel luistert wel iets makkelijker weg, voor mij. Niets mis met dissonantie waar het past, maar hier en daar hier en daar doe S&S me ook een beetje aan Björk denken qua stem. Die vind ik weer niet zo....
Zal eens naar Zola Jesus luisteren.

Soap & Skin is niet (alleen) dissonant, maar echt vals van tijd tot tijd. Dit is geen waardeoordeel, zoek maar een oudere post van me op


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-05-2011 14:37 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2011 14:33 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Soap & Skin is niet (alleen) dissonant, maar echt vals van tijd tot tijd. Dit is geen waardeoordeel, zoek maar een oudere post van me op
Hoeft op zich niets mis mee te zijn: Blood Axis, Absurd, Kwelgeest & the Ladyboys..


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-05-2011 14:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2011 14:37 schreef kwelgeest het volgende:
Hoeft op zich niets mis mee te zijn: Blood Axis, Absurd, Kwelgeest & the Ladyboys..

Dat laatste, OK, maar die eerste twee?

Portishead - Third, die is zieltergend door dat soort fratsen; echt goed.


I wish I was a butterfly


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 27-05-2011 14:41 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2011 14:33 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Soap & Skin is niet (alleen) dissonant, maar echt vals van tijd tot tijd. Dit is geen waardeoordeel, zoek maar een oudere post van me op


Hmm ik ben t daar gewoonweg niet mee eens maarja kan zijn...



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 27-05-2011 14:41 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2011 14:40 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat laatste, OK, maar die eerste twee?

Portishead - Third, die is zieltergend door dat soort fratsen; echt goed.


Third:



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-05-2011 14:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2011 14:41 schreef Dirge for november het volgende:
Third:

Fenomenaal album, ongelooflijke 'comeback' ook, zie je niet vaak.
quote:
Op 27 mei 2011 14:41 schreef Dirge for november het volgende:
Hmm ik ben t daar gewoonweg niet mee eens maarja kan zijn...

De fluit in Marche Funèbre Yrasor.


I wish I was a butterfly


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 28-05-2011 16:13 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Achzo, ik dacht alleen aan de zang.



Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 28-05-2011 16:35 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Wat een verschikking.



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-12-2011 20:18 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht



CTTS
Usericon van CTTS
Posted 07-12-2011 21:25 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

In het laatste seizoen van Breaking Bad zat dit nummer, van Soap & Skin met Apparat. Erg geslaagd wat mij betreft.




Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-12-2011 22:26 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Zeker!


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 07-12-2011 22:39 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Erg mooi!



spectre
Usericon van spectre
Posted 08-12-2011 9:15 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Aight!

Dat Apparat album is weergaloos goed.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-12-2011 9:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Fo sho!


I wish I was a butterfly


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-12-2011 18:03 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Inderdaad, gekkenhuis.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-12-2011 20:48 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Een beetje vergelijkbaar met dit nummer? Ik ben er niet bekend mee namelijk!



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-12-2011 21:19 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ja, zeker opzoeken als je dat nummer kan waarderen!

Het album Walls, de EP Shapemodes en Moderat (een samenwerking van Apparat en Modeselektor) zijn ook aanraders. De rest moet ik ook nog opzoeken, maar ik zou gewoon bij zijn nieuwste album The Devil's Walk beginnen.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-12-2011 7:53 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Superplaat! Bedankt voor de tip



CTTS
Usericon van CTTS
Posted 14-12-2011 13:09 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

En volgend jaar staat ze op Motel Mozaique in Rotterdam!



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 25-02-2012 12:24 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Iemand de nieuwe al gehoord?


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 25-02-2012 12:42 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Ja, jammer dat het maar een EP is. Moest er aan wennen omdat hij voor mijn gevoel wat experimenteler is als Lovetune for Vaccuum, maar na een paar luisterbeurten is het wel weer een erg sterke plaat (EP).

Met voor mij als hoogtepunt Boat Towards to Port inclusief de video.




Schaep
Usericon van Schaep
Posted 25-02-2012 17:39 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Dat nummer had ik al wel gehoord, de rest van het album net voor het eerst beluisterd, maar ik kan hem meteen al wel waarderen! Veel variatie, wel.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 26-02-2012 21:50 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Wauw, dat nummer is wel weer powerfull shit. Ook fijn om haar stem eens voor een stukje 'alleen' te horen. Zonder meerdere versies van haarzelf over elkaar.



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-07-2012 17:16 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht


SOAP & SKIN
9 september 2012
Tivoli, Utrecht




 


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen