IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Onderzoek naar Metal en emotie - heb je hulp nodig! Volgende pagina
RuudK
Usericon van RuudK
Posted 19-02-2010 10:33 by RuudK Wijzig reactieProfiel van RuudKQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Ruud_Koorevaar

EDIT - Ik heb voldoende mannelijke respondenten nu, dus heel erg bedankt voor jullie hulp! :D Maar ik kan nog wel wat meiden gebruiken, dus ik hoor graag van je!

___________

Beste mede Metalfans,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik ben bezig met een onderzoek voor mijn bachelorproject bij de Universiteit van Utrecht naar de relatie tussen bepaalde subgenres van Metal en emoties (voornamelijk depressie). En daarvoor heb ik jullie hulp nodig. Ik zou het namelijk heel erg waarderen als je interesse hebt in een kort interview (ong. 30 min) hierover.

Als je interesse hebt, dan zou ik het zeer fijn als je de onderstaande info wilt invullen en terugmailen:

Naam: ...
Leeftijd: ...
Sekse: ...
Favoriete subgenre(s) van Metal: ...
Voorkeur voor plaats/tijd van interview: ...

Ik mail je vervolgens terug met een bevestiging dat ik je mailtje heb ontvangen en verdere afspraken volgen daarop.

Ik ben hard op zoek naar respondenten dus zou ik je ook graag willen vragen om dit mailtje door te sturen naar vrienden, kennissen, familie, of wie dan ook, die ook zeer graag naar Metal luisteren en die tussen de 18 en 25 jaar oud zijn

Als je een vraag hebt, een opmerking, of wat dan ook, ik ben te bereiken via dit emailadres, ruudkoorevaar@hotmail.com

Wie ben ik zelf (zie tevens profiel)?

Naam: Ruud
Leeftijd: 23
Sekse: Man
Favoriete subgenre(s) van Metal: Progressive, Black, Thrash en Folk

Bedankt voor je tijd en met vriendelijke groet,

Ruud

[Dit bericht is gewijzigd door RuudK op 14-03-2010 19:57]


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 19-02-2010 10:40 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Mythics!


R.
Usericon van R.
Posted 19-02-2010 10:40 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Wat voor vragen kunnen de mensen verwachten? Ik kamp nml al enkele jaren met een depressie en heb wellicht wel interesse, gezien ik best vaak in Utrecht te vinden ben is een afspraak maken geem struikelblok.

[Dit bericht is gewijzigd door R. op 19-02-2010 10:54]


herrie
Usericon van herrie
Posted 19-02-2010 10:41 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

godverdomme... leeftijdsdiscriminatie
nou ja, dan schrijf ik de depressie wel weg in 23 nieuwe gammele-rijmelarij-van-lik-me-'t-vestje- teksten.


Maledictus XVI
Usericon van Maledictus XVI
Posted 19-02-2010 10:44 by Maledictus XVI Wijzig reactieProfiel van Maledictus XVIQuote dit bericht

blijkbaar ben ik ook al te oud om depressief te worden van metal...


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 19-02-2010 10:46 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2010 10:44 schreef Maledictus XVI het volgende:
blijkbaar ben ik ook al te oud om depressief te worden van metal...
Daar gaat het dus totaal niet over geloof ik.

Ik van in de leeftijdscategorie maar kan niet [meer] meedoen. Kleine yay.


Maledictus XVI
Usericon van Maledictus XVI
Posted 19-02-2010 10:48 by Maledictus XVI Wijzig reactieProfiel van Maledictus XVIQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2010 10:46 schreef Slechtheid het volgende:
Daar gaat het dus totaal niet over geloof ik.


was ook wel beetje als grapje bedoeld


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-02-2010 10:50 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2010 10:46 schreef Slechtheid het volgende:
Daar gaat het dus totaal niet over geloof ik.

Ik van in de leeftijdscategorie maar kan niet [meer] meedoen. Kleine yay.

Hoe kan je niet meer meedoen? Je hoeft geen depressie te hebben.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 19-02-2010 10:52 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ow? Ok dan verkeerd gelezen.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 19-02-2010 11:03 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Nou omdat ik de beroerdste ook niet bent, je krijgt zo een mailtje.


Against God and Government


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 19-02-2010 11:03 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Waarom schrijf je 'metal' consequent met een hoofdletter, ruudk?
Wat is je vraagstelling en wat is je hypothese?


RuudK
Usericon van RuudK
Posted 19-02-2010 11:41 by RuudK Wijzig reactieProfiel van RuudKQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Ruud_Koorevaar

Thanks voor de reacties!

En met betrekking tot de leeftijd, ik hou het graag beperkt tot 1 leeftijdsgroep, dat komt het onderzoek wel ten goede.

quote:
Op 19 februari 2010 11:03 schreef Jelle het volgende:
Waarom schrijf je 'metal' consequent met een hoofdletter, ruudk?
Wat is je vraagstelling en wat is je hypothese?


Op één of andere manier is het erin gegroeid om het met een hoofdletter te schrijven blijkbaar. Ik vind het ook wel verantwoord

De vraagstelling die centraal staat:

Hoe ervaren jongeren die zich aangetrokken voelen tot de subcultuur van Metal en haar subgenres deze muziek? Ervaren zij een relatie tussen de muziek en depressieve emoties, en zo ja hoe zien zij die relatie en hoe gaan ze hiermee om? Wat zijn de overeenkomsten en verschillen in de vormgeving van depressie tussen de subgenres? Hoe kunnen we deze bevindingen vervolgens verklaren?

Ik wil me daarbij richten op een aantal subgenres, maar welke staat nog niet vast.

Trouwens, tot nu toe is de respons voornamelijk mannelijk, maar ik zou graag ook vrouwen willen interviewen. Ik weet dat jullie daar ergens zijn, dus laat je horen!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-02-2010 11:42 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Ghehe.. tsja.. te oud.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 19-02-2010 12:12 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2010 10:40 schreef Slechtheid het volgende:
Mythics!
Alsof ik er met wildvreemde mensen over ga praten


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


herrie
Usericon van herrie
Posted 19-02-2010 12:15 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

subgenre die het zeker goed zal doen in het onderzoek is emo...


RuudK
Usericon van RuudK
Posted 19-02-2010 12:52 by RuudK Wijzig reactieProfiel van RuudKQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Ruud_Koorevaar

quote:
Op 19 februari 2010 12:15 schreef herrie het volgende:
subgenre die het zeker goed zal doen in het onderzoek is emo...

Ik zal waarschijnlijk een keuze maken tussen power, death, black en doom. Ook vanwege concerten die beschikbaar zijn, participerende observatie is namelijk ook onderdeel van het onderzoek (concerten bezoeken voor je studie!).

quote:
Op 19 februari 2010 12:12 schreef Mythics het volgende:
Alsof ik er met wildvreemde mensen over ga praten

Het zal geen therapie worden ofzo hoor Je kan zo ver gaan als je zelf wilt, je hoeft niet je hele emotionele huishouding bloot te leggen. Het is een gesprekje over Metal en hoe je er naar luistert en kan in dat opzicht redelijk oppervlakkig beantwoord worden. Al zijn natuurlijk de wat meer persoonlijkere inzichten het meest interessant


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 19-02-2010 13:00 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Nee, sorry, in heb er geen interesse in


In ieder geval, succes met je interviews.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


RuudK
Usericon van RuudK
Posted 19-02-2010 13:12 by RuudK Wijzig reactieProfiel van RuudKQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Ruud_Koorevaar

Thanks


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-02-2010 13:18 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2010 11:41 schreef RuudK het volgende:
Trouwens, tot nu toe is de respons voornamelijk mannelijk, maar ik zou graag ook vrouwen willen interviewen. Ik weet dat jullie daar ergens zijn, dus laat je horen!


Ah, de aap komt uit de mouw, je zoekt labiele vrouwen om in een emotioneel onderdanige relatie te duwen maar je hebt geen geld voor een contactadvertentie.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-02-2010 13:23 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-02-2010 13:29 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 19 februari 2010 11:42 schreef MMayo het volgende:
Ghehe.. tsja.. te oud.


+1


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-02-2010 13:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2010 10:44 schreef Maledictus XVI het volgende:
blijkbaar ben ik ook al te oud om depressief te worden van metal...

+1

om depressief van te worden


signature


RuudK
Usericon van RuudK
Posted 19-02-2010 13:59 by RuudK Wijzig reactieProfiel van RuudKQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Ruud_Koorevaar

quote:
Op 19 februari 2010 13:18 schreef Mark het volgende:
Ah, de aap komt uit de mouw, je zoekt labiele vrouwen om in een emotioneel onderdanige relatie te duwen maar je hebt geen geld voor een contactadvertentie.


you got me


Silence
Usericon van Silence
Posted 19-02-2010 14:01 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ik zal er eventjes over nadenken. Wanneer moeten de interviews afgenomen zijn? Anders wil ik best een keer een half uurtje vrij maken. Eis ik wel op z'n minst een biertje onkosten vergoeding.

Edit: is opgeven van meerdere genre's mogelijk?
En afspreken in een kroeg of iets?
En vul dat lijstje eerst zelf eens in.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 19-02-2010 14:05]


RuudK
Usericon van RuudK
Posted 19-02-2010 14:37 by RuudK Wijzig reactieProfiel van RuudKQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Ruud_Koorevaar

quote:
Op 19 februari 2010 14:01 schreef Silence het volgende:
Ik zal er eventjes over nadenken. Wanneer moeten de interviews afgenomen zijn? Anders wil ik best een keer een half uurtje vrij maken. Eis ik wel op z'n minst een biertje onkosten vergoeding.

Edit: is opgeven van meerdere genre's mogelijk?
En afspreken in een kroeg of iets?
En vul dat lijstje eerst zelf eens in.


Zou fijn zijn als je mee wilt doen. En ik kan wel leven met je eis

Over een paar weekjes uiterlijk moeten de interviews afgenomen zijn. Er is voldoende tijd.

De plaats is helemaal afhankelijk van je eigen voorkeur, zolang het maar een rustige omgeving is waar je kan praten. En een voorkeur voor meerdere subgenres is natuurlijk prima.

En ik heb de 1e post maar even ge-edit met mijn eigen info inderdaad.

[Dit bericht is gewijzigd door RuudK op 19-02-2010 14:38]


Silence
Usericon van Silence
Posted 19-02-2010 14:38 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ok, ik zal er nog even over nadenken en laat 't wel horen .


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen