IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Valt het volgende kabinet Balkenende voor dit topic vol is? [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-05-2010 13:27 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 mei 2010 13:26 schreef XXL het volgende:
Ik ben er persoonlijk wel voorstander van om voor de aftrek ongeveer de zelfde berekening te hanteren als voor bijvoorbeeld huursubsidie.


Zou wel een stuk socialer zijn ja.


Boeiender


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 23-05-2010 13:35 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 23 mei 2010 13:09 schreef XXL het volgende:
Da's natuurlijk moeilijk te zeggen.

Aan de andere kant stijgt je gehele loon als het goed is en zul je slechts een deel hiervan aan huur kwijt zijn.

Bovendien stegen de huren altijd al. Mijn 1e huurhuisje kost nu ook de helft meer dan in 1990.
Natuurlijk stijgen de huren ook per jaar ook nog eens maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat de jaarlijkse verhogingen niet zodanig uit de pan rijzen dat het voor lager en modaal verdienende inkomens het niet meer te behappen is om de huur netjes te betalen.

Naar mijn weten was er ook ooit een regel dat de huur niet hoger mocht zijn dan 30% iemands inkomen. Of dat nog steeds zo is lijkt mij stug gezien de kosten nog harder stijgen dan de inkomens. Maar als deze regel er daadwerkelijk was dan is het wel een logisch en nuchter regel om wonen geen secundair levensbehoefte is. Al vraag ik mij af of bepaalde organen en partijen dat ook nog steeds zo zien.

Als bijvoorbeeld de afschaffing van de hypotheekaftrek te snel en te rigoureus wordt gedaan dan zal het een chaos veroorzaken op de sociale woningmarkt vanwege het tekort wat er nog steeds is. En ik vind het dus terecht dat Nout Wellink eerder dit jaar een waarschuwing heeft afgegeven omtrent dit onderwerp omdat het gewoon iets is waarmee je teveel mensen mee raakt. En daarmee bedoel ik dus de lage en de modaalverdieners. Maar helaas zien niet alle partijen dat zo.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 23-05-2010 13:48 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

Ik ben geen huizenkenner, maar een stijging over 30 jaar van 57 procent, is een stijging van ± 1,52% per jaar, is dit, gezien de stijgende huizenprijs en inflatie zo heel gek? Of is de inflatie al doorberekend bij deze 57%?



Why doesn't my music get me all the chicks?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-05-2010 13:52 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 23 mei 2010 13:48 schreef GrindMaster het volgende:
Ik ben geen huizenkenner, maar een stijging over 30 jaar van 57 procent, is een stijging van ± 1,52% per jaar, is dit, gezien de stijgende huizenprijs en inflatie zo heel gek? Of is de inflatie al doorberekend bij deze 57%?

Yep:

Verkiezingsprogrammas slecht voor huurders

De Nederlandse Woonbond vindt dat de politiek te weinig oog heeft voor de belangen van huurders. Dit blijkt niet alleen uit een vergelijking van de verkiezingsprogramma’s, maar nog veel duidelijker uit de doorrekening daarvan door het CPB. Terwijl de koopsector met fluwelen handschoenen wordt behandeld, krijgen huurders zeer forse huurstijgingen. Woonbonddirecteur Ronald Paping zoekt de verklaring er deels in dat de meeste politici zich moeilijk in de positie van een huurder kunnen inleven.
In 1Vandaag van zaterdag 22 mei vertelt Paping onderzoek te hebben laten doen, waaruit blijkt dat 94 procent van de huurders het onacceptabel vindt als de huursector onevenredig hard wordt getroffen bij de bezuinigingen.

Huurders zijn verreweg het slechtste af bij de VVD. Op basis van het VVD-programma stijgen de huren structureel (tot 2040) met maar liefst 57 procent (boven het door het CPB veronderstelde ‘basispad’ van inflatie + 1 procent). Ook bij de SGP en D66 zijn huurders niet best af. Bij de andere partijen zijn de stijgingen beperkter, maar nog altijd veel hoger dan de inflatie: Bij de PVV worden de huren niet structureel verhoogd ten opzichte van het basispad, maar deze partij wil wel een forse corporatieheffing invoeren. Alleen de SP kiest voor continuering van het inflatievolgende huurbeleid. Dit resulteert in een structurele daling met 3 procent ten opzichte van het CPB-basispad.

De teneur bij een aantal partijen is om de hypotheekrenteaftrek heilig te verklaren en de huren fors te verhogen. De neiging om bij bezuinigingen vooral naar de huursector te kijken, wordt volgens de Woonbond in de hand gewerkt doordat politieke partijen in de huidige woningmarkt huiverig zijn om de hypotheekrenteaftrek aan te pakken. Sommige partijen (CDA, VVD en PVV) wil-len niets doen aan de hypotheekrenteaftrek en de andere partijen schuiven de noodzakelijke versobering van de fiscale subsidie voor kopers voor zich uit, maar nemen diezelfde terughoudendheid niet in acht voor huurders. Daarnaast wijst de Woonbond erop dat de politieke weerstand tegen het aanpakken van de hypotheekrenteaftrek groot is. Blijkbaar veel groter dan die tegen bezuinigingen op de huursector.

Klik hier voor een vergelijking van de verkiezingsprogramma's op voor huurders belangrijke onderwerpen: http://www.woonbond.nl/downloads/standpunten_pp.pdf

http://www.woonbond.nl/


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 23-05-2010 13:53 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

quote:
boven het door het CPB veronderstelde ‘basispad’ van inflatie + 1 procent


Ja, dan is het inderdaad wel extreem.


Why doesn't my music get me all the chicks?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-05-2010 13:58 by XXL Profiel van XXL

http://www.watmaghurenkosten.nl/effvvd.html

Conclusie is dus, net als voor mensen die goedkoop een huis willen kopen:

Ga in Groningen of Friesland wonen.

quote:

# Effecten landelijk:
# noordelijke en zuidelijke provincies goedkoop
(Friesland, Groningen, Zeeland, Limburg, Flevoland)
# Randstad, midden van het land duur
(o.a. Noord-Holland, Utrecht, Gelderland, Noord-Brabant)

Voorbeeld nieuwe gemiddelde huurprijs per provincie:
Friesland: gemiddelde WOZ-waarde ca. €120.000. Huurprijs: € 360
Daling gemiddelde huurprijs: €15

Groningen: gemiddelde WOZ waarde ca. €100.000. Huurprijs: € 300
Daling gemiddelde huurprijs: € 75

Noord-Brabant gemiddelde WOZ-waarde ca. €159.000. Huurprijs: € 477
Stijging gemiddelde huurprijs €102,-

Utrecht: gemiddelde WOZ-waarde ca. €168.000. Huurprijs: € 504
Stijging gemiddelde huurprijs: € 129

Noord-Holland: gemiddelde WOZ-waarde ca. €170.000. Huurprijs: € 510
Stijging gemiddelde huurprijs: €135,-


[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 23-05-2010 14:01]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 24-05-2010 0:20 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

Omdat iedereen zo van lijstjes houdt:

Winnaar van het debat 23 mei:

Balkenende:


Cohen:


Rutte:
-GrindMaster


Wilders:



[Dit bericht is gewijzigd door GrindMaster op 24-05-2010 0:21]


Why doesn't my music get me all the chicks?


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 24-05-2010 0:27 by Dentz Profiel van Dentz

Winnaar van het debat 23 mei:

Balkenende:


Cohen:


Rutte:
-GrindMaster


Wilders:

Was er een debat?:
- Dentz


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 24-05-2010 0:36 by De Ulk Profiel van De Ulk

Winnaar van het debat 23 mei:

Balkenende:


Cohen:


Rutte:
-GrindMaster


Wilders:

Was er een debat?:
- Dentz
- De Ulk


Bareuh...


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 24-05-2010 0:47 by Helvete Profiel van Helvete

Winnaar van het debat 23 mei:

Balkenende:


Cohen:


Rutte:
-GrindMaster


Wilders:

Was er een debat?:
- Dentz
- De Ulk
- Helvete


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-05-2010 0:51 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Dentz, De Ulk & Helvete kunnen hier alsnog hun oordeel vellen:

http://player.omroep.nl/?aflID=10976453

Herstel: dit is wel een heel kort fragment uit Nova. Iemand een link naar het volledige debat?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 24-05-2010 22:17]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 24-05-2010 1:41 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 mei 2010 13:11 schreef MR. N het volgende:
Hmm, nu nog even de belastingvoordelen rechtrekken. Dus die hypotheekrenteaftrek afschaffen.
OOk maar even de belastingnadelen rechttrekken, dan? Vlaktaks?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 24-05-2010 1:42 by kwelgeest Profiel van kwelgeest


Winnaar van het debat 23 mei:

Balkenende:


Cohen:


Rutte:
-GrindMaster


Wilders:

Was er een debat?:
- Dentz
- De Ulk
- Helvete
- Kwelgeest


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 24-05-2010 3:17 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 24 mei 2010 1:42 schreef kwelgeest het volgende:
Winnaar van het debat 23 mei:

Balkenende:


Cohen:


Rutte:
-GrindMaster


Wilders:

Was er een debat?:
- Dentz
- De Ulk
- Helvete
- Kwelgeest

Geen mening:
-Grindcore




bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-05-2010 21:43 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 24 mei 2010 0:20 schreef GrindMaster het volgende:
Omdat iedereen zo van lijstjes houdt:

Winnaar van het debat 23 mei:

Balkenende:


Cohen:


Rutte:
-GrindMaster


Wilders:


De verliezer is de kiezer..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 24-05-2010 21:46 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 24 mei 2010 0:51 schreef Mutilator het volgende:
Dentz, De Ulk & Helvete kunnen hier alsnog hun oordeel vellen:

http://player.omroep.nl/?aflID=10976453


Op een computer zonder geluid werkt dat niet, helaas. Maar goed, ik stem waarschijnlijk toch op geen van die vier.


Bareuh...


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 24-05-2010 21:47 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

Waar gaat jouw stem waarschijnlijk naar toe?


Why doesn't my music get me all the chicks?


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 24-05-2010 21:50 by De Ulk Profiel van De Ulk

Ik twijfel nog. Ik vind eigenlijk geen enkele partij echt mijn stem waardig. Hier moet nog maar eens goed over nagedacht worden.


Bareuh...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 24-05-2010 21:52 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 24 mei 2010 21:50 schreef De Ulk het volgende:
Ik twijfel nog. Ik vind eigenlijk geen enkele partij echt mijn stem waardig. Hier moet nog maar eens goed over nagedacht worden.
+1

Maarja, niet stemmen is utter gay en betekent dat ik vier jaar niet mag zeuren.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-05-2010 22:00 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 mei 2010 21:52 schreef kwelgeest het volgende:
+1

Maarja, niet stemmen is utter gay en betekent dat ik vier jaar niet mag zeuren.


Dat is natuurlijk ook onzin. Als je trek hebt in een biefstukje en je komt in een restaurant wat alleen nog maar een vegetarische kaart heeft dan mag je toch ook zeuren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-05-2010 22:03 by bastianus Profiel van bastianus

Zojuist de stemwijzer ingevuld. Ik kom bij CDA en SGP uit. Sjongejonge.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 24-05-2010 22:03 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Vergelijking gaat goed scheef. Als ik een biefstuk wil moet ik niet naar een vegetarisch restaurant gaan.

Om nou te gaan verhuizen om de p-partijen in NL gaat wat ver, niet?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 24-05-2010 22:03 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 24 mei 2010 22:03 schreef bastianus het volgende:
Zojuist de stemwijzer ingevuld. Ik kom bij CDA en SGP uit. Sjongejonge.
Beide degelijke partijen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 24-05-2010 22:04 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 24 mei 2010 22:03 schreef bastianus het volgende:
Zojuist de stemwijzer ingevuld. Ik kom bij CDA en SGP uit. Sjongejonge.
Laat de Christenunie daar nou tussen inzitten.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 24-05-2010 22:04 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

quote:
Op 24 mei 2010 21:50 schreef De Ulk het volgende:
Ik twijfel nog. Ik vind eigenlijk geen enkele partij echt mijn stem waardig. Hier moet nog maar eens goed over nagedacht worden.


Ik kan ook maar geen partij vinden waar ik vierkant achter sta, de VVD komt dicht in de buurt, ware het niet dat zij vóór de afschaffing van de stufi zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door GrindMaster op 24-05-2010 22:05]


Why doesn't my music get me all the chicks?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen