IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Valt het volgende kabinet Balkenende voor dit topic vol is? [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 25-02-2010 11:09 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Ja, ik ken het. Echt belachelijk. Zo ken ik het voorbeeld van een meid (de zus van de vrouw van een vriend van mij, jaha. ), was wat ouder, jaren gespaard om fulltime te kunnen studeren, moet ze dat spaargeld aanbreken om locale lasten op te hoesten..
Enige zinnige punt vd SP ooit: Studenten vrijstellen van locale lasten.

400 Euro voor waterschapbelasting is trouwens wel heel erg veel hoor. ‘Ik’ betaal voor een tweepersoonshuishouden, appartement, volgens mij zo’n 250 Euro.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 25-02-2010 11:10 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Als je vrijstelling wilt aanvragen voor je gemeentebelastingen willen ze indd je basisbeurs + aanvullende lening, spaargeld en donatie ouders weten.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-02-2010 11:12 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Hij is overigens ingeschreven als freelancer maar wordt met opdrachten altijd genaaid dus heeft hij er niks aan verdiend.

Edit, was 380 precies. Voor zo'n containerwoning (20m2, zelfstandig wonen). Vond 't ook al belachelijk veel, maar het stond er echt.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 25-02-2010 11:13]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-02-2010 11:13 by Mark Profiel van Mark

Erg bizar, hier in Engeland hoef je alleen maar een bewijs van studie van je universiteit over te leggen aan de lokale gemeente en dan wordt je volledig vrijgesteld van belasting. Zo zijn mijn vriendin en ik de afgelopen 3 jaar lokaal aangeslagen als waren wij een eenpersoons huishouden.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 25-02-2010 11:16 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 25 februari 2010 11:12 schreef Gemene Lepel het volgende:
Hij is overigens ingeschreven als freelancer maar wordt met opdrachten altijd genaaid dus heeft hij er niks aan verdiend.



:')


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-02-2010 11:17 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Het is een harde wereld he .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 25-02-2010 11:26 by kwelgeest Profiel van kwelgeest



Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-02-2010 11:33 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 25 februari 2010 11:17 schreef Gemene Lepel het volgende:
Het is een harde wereld he .


En hij hoort er duidleijk niet in thuis


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-02-2010 11:36 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 25 februari 2010 11:26 schreef kwelgeest het volgende:
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/eu/7278919/Zana-and-Max-the-200000-comic-book-Eurocrats-saving-the-world.html

Nou weet ik niet of de Telegraph een kwaliteitskrant of een 'Privé' is.


Kwaliteitskrant


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 25-02-2010 15:12 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 25 februari 2010 9:29 schreef Greycloak het volgende:
Nog even iets om over na te denken voor de gemeenteraadsverkiezingen:


(SN)

Doe er je voordeel mee.




Dit is de reactie van Groen-Links:

GroenLinks wentelt kosten niet af op burger
Donderdag 25 februari 2010, 12:57u -

Femke Halsema belasting
De gemeentelijke lasten in gemeenten waarin GroenLinks onderdeel van het stadsbestuur uitmaakt, zijn gemiddeld lager dan gemeenten die worden bestuurd door een rechts college. Dat blijkt uit een vergelijking van de OZB-tarieven van de verschillende gemeenten op basis van de Volkskrant van vanochtend.

In de tien grootste gemeenten waar GroenLinks de afgelopen vier jaar heeft mee bestuurd, liggen de lokale lasten gemiddeld 33 euro lager dan het landelijk gemiddelde. Ook voor alle gemeenten met GroenLinks in het bestuur (83 gemeenten) liggen de lokale lasten 7 euro onder het landelijk gemiddelde.

Amsterdam
In Amsterdam is de OZB zelfs het laagst van heel Nederland. GroenLinks neemt afstand van de berichtgeving in de Volkskrant, die suggereert dat linkse colleges de lasten bovenmatig snel laten stijgen en vindt de berichtgeving tendentieus. Wel werden de verschillen ten opzichte van andere gemeenten waar de OZB hoger ligt in de afgelopen periode iets kleiner.

Lastenverzwaring
GroenLinks is niet op voorhand tegen elke verhoging van gemeentelijke belastingen. Een lastenverzwaring van enkele tientjes voor de sterkste schouders om daarmee het voorzieningenniveau in stand te houden, is voor GroenLinks acceptabel. Neem het openbaar vervoer. Het Rijk beknibbelde de afgelopen jaren op het stads- en streekvervoer, waardoor lijnen geschrapt dreigen te worden. Een geringe verhoging van de OZB kan dat voorkomen



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-02-2010 15:15 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 25 februari 2010 9:41 schreef ZelThoR het volgende:
Daarbij is zo'n vergelijk als deze natuurlijk sowieso onvolledig.



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-02-2010 15:20 by bastianus Profiel van bastianus

@DS:Bovendien, wat klaagt iedereen toch over belasting betalen? Ik hoorde een paar maanden geleden een Amerikaanse wetenschapper betogen dat een kenmerk van een beschaafd land is dat er belasting wordt betaald, en dat juist was wat er in de Reagan- en Bush-periode zo asociaal was aan de VS.
Mij lijkt het nuttiger om te kijken naar waar belastinggeld aan besteed wordt. Als ik zie hoeveel er aan managementlagen, bureaucratie, woningbouwverenigingen en andere overbodige verrijkingen gespendeerd kan worden, dan lijkt het me eerder zaak om iets aan de efficiëntie daarvan te doen. Overigens wel opvallend hoeveel Groen Linksers en PvdA-ers zich vaak in gesubsidiëerde topposities bevinden, dat dan weer wel. In dat opzicht vind ik het wel weer voor de SP pleiten dat ze het teveel aan salaris afdragen aan de partij. Al wil ik weer niet weten wat ze met dat geld doen.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 25-02-2010 15:21]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 25-02-2010 15:24 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 25 februari 2010 11:10 schreef kwelgeest het volgende:
Als je vrijstelling wilt aanvragen voor je gemeentebelastingen willen ze indd je basisbeurs + aanvullende lening, spaargeld en donatie ouders weten.


Niet alleen dat: bij mij moet ik nog een kopie van de toelage van de zorgtoeslag meesturen, een kopie van het huurcontract en volgens mij ook nog een kopie van je verzekeringspolis.

Dit allemaal samen met een overzicht van je rekeningen met daarop alle transacties van een maand waarop echt te zien is wat je betaalt aan huur en verzekering, en wat je krijgt aan zorgtoeslag. maar stuur je toch een formulier niet mee dan hebben ze een reden om af te wijzen.

[Dit bericht is gewijzigd door Dappere-Speerwerper op 25-02-2010 15:38]



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-02-2010 15:27 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 25 februari 2010 15:24 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Niet alleen dat: bij mij moet ik nog een kopie van de toelage van de zorgtoeslag meesturen, een kopie van het huurcontract en volgens mij ook nog een kopie van je verzekeringspolis.

Dit allemaal samen met een overzicht van je rekeningen met daarop alle transacties van een maand waarop echt te zien is wat je betaalt aan huur en verzekering en wat je krijgt aan zorgtoeslag. maar stuur je toch een formulier niet mee dan hebben ze een reden om te af te wijzen.
Volgens mij is dat allemaal bewust treiterbeleid. Wat ze b.v. ook toepassen als je een uitkering moet aanvragen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 25-02-2010 15:37 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

+1



Dentz
Usericon van Dentz
Posted 25-02-2010 19:02 by Dentz Profiel van Dentz

Even lekker stoeien met de coalities

In meer en in de comments staan de verschillende mogelijke coalities op basis van recente peilingen. Conclusie: Een fatsoenlijke, stabiele coalitie is niet mogelijk.
Het CDA wint de meeste stemmen, mag dus als eerste gaan formeren, dus het wordt het kabinet CDA PVV VVD CU, dat zal worden gekenmerkt door buitensluitingen van anders denkenen, anders etenden, anders gelovenden, anders slikkenden, anders neukenden. Dit kabinet stort zich in een dure oorlog, wil binnenlands stevig bezuinigen en zal doorlopend blijken te huichelen, terwijl de burger via alle kieren zal worden begluurd.
Eerder al had ik voorgesteld vooral een CDA-vrij kabinet samen te stellen. Je zou ook een kabinet kunnen maken zonder partijen met een denkbeeldig vriendje (CDA, CU) en zonder denkbeeldige vijand (PVV, TON). Dat levert natuurlijk een vreselijke van de overige partijen coalitie op. Het is niet dat ik nou zo graag de PvdA terug zie of de SP wil, maar ik wil geen CDA meer. Wat zo'n coalitie bindt is het Cordon Sane. Maar die coalitie komt er niet, want geen van die partijen wordt groter dan het CDA, en het CDA wil best met de PVV in zee. Stemmen op het CDA is aansturen op een coalitie van CDA+PVV+vulmiddelpartijen.
Je kunt het initiatief van het CDA alleen wegnemen door overstaande partijen te fuseren. meer...
Fuseren kost ook stemmen van mensen die zich niet meer lekker voelen bij deze grote partij, maar zo gek is het niet. Zo is het CDA ook ontstaan: Nederlanders gingen minder naar de kerk, en de gelovige partijen verloren terrein. GroenLinks was een fusie van splinterlinks, kleine partijen die bungelden rondt de drempel van 1 zetel, maar samen wel een aantal zetels konden pakken.

Misschien moeten we GL zo laten als het is en moeten PvdA+SP+D66 zich fuseren tot de Sociaal-Democraten. Zij komen dan op 51 zetels minus de fusie-korting: minimaal 43 zetels. Dat is veel meer dan het CDA. Cordon Sane behoort dan tot de mogelijkheden.

De enige andere uitweg zou kunnen zijn dat het CDA een zeer onchristelijk schandaal uit te leggen blijkt te hebben, maar dat is onwaarschijnlijk. Doorlopende huichelaarij en het steunen foute of zinloze oorlogen is blijkbaar niet erg genoeg voor die kutchristenen om te besluiten deze kluit eens weg te stemmen.


Mogelijke coalities:

Emigreren: CDA PVV VVD CU = 32+24+17+8 = 81
Oorlog, buitensluiten, bezuinigen en huichelen.

Cordon Sane: PvdA D66 VVD SP GL = 21+18+12+11+17 = 79
Een kabinet dat verscheurd wordt tussen bezuinigen en uitgiftes.


Toegestaan:

Bruin 1: CDA PVV VVD = 32+24+17 = 73
Uitsluitingen op moreel en economisch niveau

S&M: PVV VVD D66 SP = 24+18+17+12 = 71
Schreeuwen en meehuilen. Daily Face Palm.


Overig:

Commie: PvdA D66 SP GL = 21+18+12+11 = 62
Links alleen redt het niet. Kan wel een coalitie met VVD aangaan als ze fuseren.

Hell5: CDA VVD CU = 32+17+8 = 57
Christelijk bezuinigen zoals in de jaren 80 gaat zelfs met de CU er bij niet.

Paars: PvdA D66 VVD = 21+18+17 = 56
Hoewel D66 gegroeid is (was voegenfris-partij in Paars2) zijn de andere nu te klein

HvN: PVV+VVD+CU+TON = 24+17+8+2 = 51
Hart van Nederland. Hollend achter de pers aan, in plaats van andersom.

10verboden: CDA CU SGP PvdD = 32+8+2+3 = 45
Gelukkig redden de verbieders het niet zonder steun van anderen.

Via www.retecool.com

Enge boel als één van deze feestjes doorgaat.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Silence
Usericon van Silence
Posted 25-02-2010 19:07 by Silence Profiel van Silence

Jup, alleen weet je nooit hoe het op de uiteindelijke stemmen gaat. Het zal uiteindelijk wel een stuk uit elkaar liggen. Laat het maar wat meer naar links neigen deze keer. Ik vind veel best, als die idiote Balkenende maar niet weer bovenaan staat.

Voor mij wordt het denk ik D66 stemmen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-02-2010 9:08 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

En het werkt...

PvdA weer tweede partij

De PvdA heeft een spectaculaire stijging doorgemaakt sinds de val van het kabinet. In de Politieke Barometer van onderzoeksbureau Synovate stijgen de sociaaldemocraten met maar liefst zes zetels naar 27.

Het PvdA is daardoor in een klap weer de tweede partij van Nederland, op een gedeelde plek met de PVV van Geert Wilders. Het CDA daalt een zetel ten opzichte van vorige week en komt nu uit op 31.

Als D66 als linkse partij wordt gerekend, is het politieke spectrum van Nederland volledig in evenwicht. Links en rechts komen dan allebei uit op 75 zetels.

---------------

Vuilakkerij...


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-02-2010 9:16 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 februari 2010 9:08 schreef ZelThoR het volgende:
En het werkt...

PvdA weer tweede partij

De PvdA heeft een spectaculaire stijging doorgemaakt sinds de val van het kabinet. In de Politieke Barometer van onderzoeksbureau Synovate stijgen de sociaaldemocraten met maar liefst zes zetels naar 27.

Het PvdA is daardoor in een klap weer de tweede partij van Nederland, op een gedeelde plek met de PVV van Geert Wilders. Het CDA daalt een zetel ten opzichte van vorige week en komt nu uit op 31.

Als D66 als linkse partij wordt gerekend, is het politieke spectrum van Nederland volledig in evenwicht. Links en rechts komen dan allebei uit op 75 zetels.

---------------

Vuilakkerij...
Bos zal wel een goeie spindoctor hebben, die een neus heeft voor wat "het volk" wil. Ik vind het vooral dom om stemmenwinst te forceren ten koste van onze positie qua defensie en internationale samenwerking.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-02-2010 9:18 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 februari 2010 9:16 schreef bastianus het volgende:
Bos zal wel een goeie spindoctor hebben, die een neus heeft voor wat "het volk" wil. Ik vind het vooral dom om stemmenwinst te forceren ten koste van onze positie qua defensie en internationale samenwerking.

+1

Naast dom, is het ook gewoon echt vuilakkerij. Als je dit soort zaken op zo'n manier afhandelt om de verkiezingen...


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-02-2010 9:22 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 februari 2010 9:18 schreef ZelThoR het volgende:
+1

Naast dom, is het ook gewoon echt vuilakkerij. Als je dit soort zaken op zo'n manier afhandelt om de verkiezingen...
Mee eens. Past wel helemaal in het beeld dat ik van Wouter Bos heb. Zo gauw hij merkte dat de publieke opinie zich tegen Vogelaar keerde b.v. liet hij haar ook als een baksteen vallen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-02-2010 9:53 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 25 februari 2010 15:24 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Niet alleen dat: bij mij moet ik nog een kopie van de toelage van de zorgtoeslag meesturen, een kopie van het huurcontract en volgens mij ook nog een kopie van je verzekeringspolis.

Dit allemaal samen met een overzicht van je rekeningen met daarop alle transacties van een maand waarop echt te zien is wat je betaalt aan huur en verzekering, en wat je krijgt aan zorgtoeslag. maar stuur je toch een formulier niet mee dan hebben ze een reden om af te wijzen.


Terecht toch? Als je geld wil beuren moet je kunnen aantonen dat je het verdient lijkt me. Niets mis mee.


Boeiender


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-02-2010 11:52 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 25 februari 2010 15:20 schreef bastianus het volgende:
@DS:Bovendien, wat klaagt iedereen toch over belasting betalen? Ik hoorde een paar maanden geleden een Amerikaanse wetenschapper betogen dat een kenmerk van een beschaafd land is dat er belasting wordt betaald, en dat juist was wat er in de Reagan- en Bush-periode zo asociaal was aan de VS.

Dus een land dat haar belastingen verlaagd wordt minder beschaafd? Dat impliceert dus dat een land met hoge belastingen beschaafd is? Zou een land met 100% belasting überbeschaafd zijn? Was de Sovjet-Unie beschaafd? Is Noord-Korea beschaafd?
Boston Tea Party: No taxation without representation, maar dan andersom. Het gaat om het belastingbetalen an sich, niet om de hoogte van de belastingen. In beschaafde landen betaald men belasting zodat er bepaalde collectieve goederen gefinancierd en geproduceerd kunnen worden die meehelpen aan een land goed laten te functioneren: Publieke scholen, politie & defensie, infrastructuur, een bepaald sociaal minimum e.d. Immers, als je geen belasting betaalt, wat geeft jou dan het recht mee te beslissen over overheidsbeleid? Neem landen als Egypte, Sadoedie Arabië, Iran; Landen die draaien op inkomsten die niet voortkomen uit belastingen. In deze landen betalen mensen amper belasting en de inkomstbronnen zijn gekaapt door de bestuurlijke elite. Daar staat tegenover dat er amper inspraak is voor het volk op overheidsbeleid. Als een overheid afhankelijk is van belastinginkomsten is zij er meer op gericht om naar het volk te luisteren. Als het volk het namelijk fundamenteel oneens is met de overheid kan zij in zo’n situatie massaal belastingfraude gaan plegen en dan komt de overheid zonder geld te zitten (iets wat een nationale sport in Griekenland was toen dat land nog onder het Ottomaanse rijk viel). Oftewel, hoewel het de overheid is die belastingen oplegt en int zijn belastingen een machtsmiddel van het volk om de overheid niet te ver te laten dwalen.
Hoe hoog belastingen in een bepaald land zijn is, indirect, de wil van het volk. Wil het volk veel sociale zekerheden dan stemt zij op partijen die daarvoor zijn en dus voor hoge belastingen. Wil het volk meer geld in de eigen portemonnee met de daaraan gekoppelde vrijheden en verantwoordelijkheden dan stemt het volk op partijen die daarvoor zijn.
Het stellen dat landen met lagere belastingen minder beschaafd zijn dan landen met hogere belastingen is dus echt kul.

Ik zou het zelfs om willen draaien. Belastingen zijn per beginsel moreel verwerpelijk, maar een noodzakelijk kwaad. Belastingen tasten immers het natuurrecht op bezit en de integriteit van het soevereine individu aan. Het lichaam van het individu behoort immers toe aan dat individu. Niemand anders heeft daar aanspraak op. Gezien het lichaam toebehoort aan het individu is het niet meer dan logisch dan dat de ‘output’ van dat lichaam, energie  werk  product, ook toekomt aan dat individu. Het is immers zijn/haar lichaam die dat geproduceerd heeft. Het, gedeeltelijk, afnemen van deze output van het individu (belastingheffen op) is derhalve een aantasting van de soevereiniteit, de integriteit van dat individu.
Hogere belastingen tasten het individu dus meer aan dan lagere belastingen. Dus, landen met hogere belastingen zijn minder beschaafd dan landen met lagere belastingen.

Wat jouw Amerikaanse ‘wetenschapper’ zijn publiek opspeldde was niets meer dan eenzijdige, linksdargende haatpraat.

quote:
In dat opzicht vind ik het wel weer voor de SP pleiten dat ze het teveel aan salaris afdragen aan de partij. Al wil ik weer niet weten wat ze met dat geld doen.
Lage beloningen schrikken talent af. Wil de (semi-)overheid goed kunnen concurreren met het bedrijfsleven (iets wat mij wenselijk lijkt, je wilt toch immers bekwame mensen binnen de overheid) dan moet de overheid werken bij de overheid wel aantrekkelijk maken.
Wat de SP doet is helemaal uit den boze. In Nederland kennen wij een dualistisch stelsel. Parlementariërs worden op naam beëdigd, niet op partij of titel. Parlementariërs zijn grondwettelijk verplicht onafhankelijk. Wat de SP doet is dus ongrondwettelijk en de regering is ook bezig met de SP aan te pakken.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 26-02-2010 13:08 by Jelle Profiel van Jelle

quote:
Op 26 februari 2010 11:52 schreef kwelgeest het volgende:
Het stellen dat landen met lagere belastingen minder beschaafd zijn dan landen met hogere belastingen is dus echt kul.

Dit verband regelrecht omdraaien is evengoed kul.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-02-2010 13:17 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 februari 2010 11:52 schreef kwelgeest het volgende:
Dus een land dat haar belastingen verlaagd wordt minder beschaafd? Dat impliceert dus dat een land met hoge belastingen beschaafd is? Zou een land met 100% belasting überbeschaafd zijn? Was de Sovjet-Unie beschaafd? Is Noord-Korea beschaafd?
Boston Tea Party: No taxation without representation, maar dan andersom. Het gaat om het belastingbetalen an sich, niet om de hoogte van de belastingen. In beschaafde landen betaald men belasting zodat er bepaalde collectieve goederen gefinancierd en geproduceerd kunnen worden die meehelpen aan een land goed laten te functioneren: Publieke scholen, politie & defensie, infrastructuur, een bepaald sociaal minimum e.d. Immers, als je geen belasting betaalt, wat geeft jou dan het recht mee te beslissen over overheidsbeleid? Neem landen als Egypte, Sadoedie Arabië, Iran; Landen die draaien op inkomsten die niet voortkomen uit belastingen. In deze landen betalen mensen amper belasting en de inkomstbronnen zijn gekaapt door de bestuurlijke elite. Daar staat tegenover dat er amper inspraak is voor het volk op overheidsbeleid. Als een overheid afhankelijk is van belastinginkomsten is zij er meer op gericht om naar het volk te luisteren. Als het volk het namelijk fundamenteel oneens is met de overheid kan zij in zo’n situatie massaal belastingfraude gaan plegen en dan komt de overheid zonder geld te zitten (iets wat een nationale sport in Griekenland was toen dat land nog onder het Ottomaanse rijk viel). Oftewel, hoewel het de overheid is die belastingen oplegt en int zijn belastingen een machtsmiddel van het volk om de overheid niet te ver te laten dwalen.
Hoe hoog belastingen in een bepaald land zijn is, indirect, de wil van het volk. Wil het volk veel sociale zekerheden dan stemt zij op partijen die daarvoor zijn en dus voor hoge belastingen. Wil het volk meer geld in de eigen portemonnee met de daaraan gekoppelde vrijheden en verantwoordelijkheden dan stemt het volk op partijen die daarvoor zijn.
Het stellen dat landen met lagere belastingen minder beschaafd zijn dan landen met hogere belastingen is dus echt kul.

Ik zou het zelfs om willen draaien. Belastingen zijn per beginsel moreel verwerpelijk, maar een noodzakelijk kwaad. Belastingen tasten immers het natuurrecht op bezit en de integriteit van het soevereine individu aan. Het lichaam van het individu behoort immers toe aan dat individu. Niemand anders heeft daar aanspraak op. Gezien het lichaam toebehoort aan het individu is het niet meer dan logisch dan dat de ‘output’ van dat lichaam, energie  werk  product, ook toekomt aan dat individu. Het is immers zijn/haar lichaam die dat geproduceerd heeft. Het, gedeeltelijk, afnemen van deze output van het individu (belastingheffen op) is derhalve een aantasting van de soevereiniteit, de integriteit van dat individu.
Hogere belastingen tasten het individu dus meer aan dan lagere belastingen. Dus, landen met hogere belastingen zijn minder beschaafd dan landen met lagere belastingen.

Wat jouw Amerikaanse ‘wetenschapper’ zijn publiek opspeldde was niets meer dan eenzijdige, linksdargende haatpraat.

Lage beloningen schrikken talent af. Wil de (semi-)overheid goed kunnen concurreren met het bedrijfsleven (iets wat mij wenselijk lijkt, je wilt toch immers bekwame mensen binnen de overheid) dan moet de overheid werken bij de overheid wel aantrekkelijk maken.
Wat de SP doet is helemaal uit den boze. In Nederland kennen wij een dualistisch stelsel. Parlementariërs worden op naam beëdigd, niet op partij of titel. Parlementariërs zijn grondwettelijk verplicht onafhankelijk. Wat de SP doet is dus ongrondwettelijk en de regering is ook bezig met de SP aan te pakken.

De wetenschapper in kwestie zat in een documentaire van de VPRO, was een econoom die ook zeer intensief betrokken was bij de campagne van Obama, wellicht dat dat ook het één en ander verklaart wat visie betreft.
Nu mijn eigen visie. Laat ik voorop stellen dat ik bij het vormen van die visie wel gehinderd wordt door kennis van daklozen, alleenstaande moeders, minderheden, sociale achterstanden en wat dies meer zij.
Door mijn werk heb ik namelijk veel ervaringen met dergelijke doelgroepen. Ik vind het werkelijk schandalig als ik kijk hoe de managementlaag en de bestuurders in de zorg salarissen vergelijkbaar met die uit het bedrijfsleven wegtikken, terwijl de daadwerkelijke zorg alleen maar versobert en verslechtert. Een verslechtering die ik alleen maar heb zien ontstaan naarmate er meer "marktconform" werd gewerkt.
Ik denk dat de oorzaak van dit gebrek aan beschaving, wat ik het wel degelijk vind, gezocht moet worden in het feit dat de waarde van iemand en diens kwaliteiten louter gekoppeld worden aan wat hij/zij aan salaris binnenhaalt. Iemand die economisch zeer onderlegd is, zoals b.v. onze voorzitter van de Raad van bestuur, is niet per definitie een goede manager, zeker in de zorg niet. Omdat hij gewend is in termen van resultaten, opbrengst en kosten en dat soort zaken te denken. Maar dat is op de werkvloer zeker niet altijd waar het om draait.
De kapitalistische denkwijze en het marktdenken hebben zeker een verarming van beschaving tot gevolg, is mijn ervaring en conclusie. Beschaving is namelijk ook opkomen en zorgen voor zwakkeren, die vaak buiten hun schuld (b.v. het missen van een stofje in de hersenen, van delen van hersenen, een gebrekkige achtergrond of thuissituatie) moeizaam in het marktwezen mee kunnen draaien. Hetzelfde vind ik ook gelden voor b.v. duurzaam ondernemen en dergelijke modetermen. Je kunt niet en rekening houden met het milieu en tegelijk het welvaartsniveau behouden of verhogen, ondanks dat slimme ondernemers ons met dergelijke trucs hun waar proberen aan te smeren en ons geweten willen sussen.
En natuurlijk betalen we relatief behoorlijk veel belasting in ons land die zelden terechtkomt waar het voor bedoeld is. Maar dan is niet het betalen van belasting an sich verkeerd, maar de efficiëntie van de geldstroom en de zelfverrijking waar het vaak voor gebruikt wordt. Waarom denk je dat Fortuijn zoveel weerstand opriep toen hij zei de efficiëntie in de gesubsieerde sector aan te willen pakken? Al die linkse lullers en rechtse vullers zagen hun baantje bedreigd.
Sowieso zou ik er trouwens geen moeite mee hebben als ons belachelijk hoge welvaartsniveau gemiddeld eens wat naar beneden ging. Of dat nu wel of niet door verhoging van belastingen komt. Geluk en rijkheid zitten niet in geld of materiële zaken. Niet voor niks hoor je alle bejaarden altijd klagen over hoe gezellig en sociaal het vroeger was.
En mensen die veel verdienen zijn niet per definitie gemotiveerder, kundiger of beter dan anderen. Dat is volgens mij juist momenteel één van de denkfouten die veel gemaakt worden.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 27-02-2010 0:32]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen