IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Wat is er na de dood? Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-10-2002 18:04 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

De eeuwige vraag: wat is je bewustzijn dan precies

Puur chemische processen of kan het bewustzijn ook los van het lichaam bestaan

Er zijn zoveel onzekerheden dat ik hier alleen over kan speculeren..


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 08-10-2002 18:09 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2002 18:04 schreef Snaack het volgende:
De eeuwige vraag: wat is je bewustzijn dan precies
Da's volkomen onduidelijk -- persoonlijk kom ik niet verder dan de IMO machtige gedachte dat uit het snijvlak tussen willekeurige entropie en onwrikbare natuurwetten iets complex oprijst. Denk aan een verzameling pixels die je van heel dichtbij bekijkt, maar als je afstand neemt verandert de boel opeens in een afbeelding! Sterker nog, op een gegeven moment is het niet eens meer mogelijk om nog de gefragmenteerde 'oorsprong' te zien.

Ik heb nog wel meer speculaties hierover, o.a. over parallellen met de kosmos maar ik heb geen zin om dat zomaar met iedereen te delen, zeker niet na al die sinterklaasmeuk te hebben gelezen .


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-10-2002 20:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2002 15:20 schreef Vampie het volgende:
Maar goed ik denk ( let wel denk) dat Nans idd gelijk heeft.Na je 'lichamelijke' dood,blijf je nog een tijdje hier om op je geliefden te letten,daarna is het echt tijd om te gaan..waarheen?Geen idee.




Ik geloof daar niks van, ook al zou ik het uiteraard wel willen. waarom moet
wij eeuwig bestaan?? dat kan niet, zelfs het heelal bestaat niet eeuwig. ik vrees dat deze ideëen een soort beschermimgsmechanismen zijn tegen de angst om op houden te bestaan. ik moet toch echt meer overtuigende verhalen horen om zoiets te geloven. jammer dat die ene helderziende niet dieper op de zaak in gaat en echt gaat discusiëren.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-10-2002 20:39 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2002 20:17 schreef attila_de_hun het volgende:
*knip*
ik vrees dat deze ideëen een soort beschermimgsmechanismen zijn tegen de angst om op houden te bestaan.
*knip*


Juist!

Ach, de mens is een nieuwsgierig dier, en blijkbaar is voor sommige mensen de dood zo'n enorme "black box" dat de fantasie op hol slaat.. Blijkbaar ontspruiten hierdoor de meest fantastische hersenspinsels aan het brein..

Ter zijde -- interessant dat sommige mensen de eigen eindigheid niet kunnen bevatten, itt de onvoorstelbare kosmische ONeindigheid Het zou dan ehrm.. logischer zijn als die mensen de eigen ONeindigheid niet voor zouden kunnen stellen toch!


joeri
Usericon van joeri
Posted 08-10-2002 20:45 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

volgens mij is het probleem dat veel mensen zich niet kunnen voorstellen hoe het is als er "niets" is

edit: ik had toch even het topic door moeten lezen, snaack zei dit ook al in andere woorden, maar het komt er ook op neer


[Dit bericht is gewijzigd door joeri op 08-10-2002 20:47]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-10-2002 20:48 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2002 20:45 schreef joeri het volgende:
volgens mij is het probleem dat veel mensen zich niet kunnen voorstellen hoe het is als er "niets" is





dat kunnen wij denk ik ook niet. ik niet ten minste. eigenlijk is de dood ook niet eng, je weet het toch niet (alleen het zien aankomen is "vervelend").


Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 08-10-2002 20:51 by Demogorgon Wijzig reactieProfiel van DemogorgonQuote dit berichthttp://www.koelkast.net/

niets niets niets niets


joeri
Usericon van joeri
Posted 08-10-2002 20:52 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

idd, ik probeer wel eens het niets voor te stellen, maar dan kom ik uit bij een zwart geheel (wat ook iets is) en lopen de rilingen over mn rug, dus ben ik daarmee opgehouden


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-10-2002 20:59 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2002 20:52 schreef joeri het volgende:
idd, ik probeer wel eens het niets voor te stellen, maar dan kom ik uit bij een zwart geheel (wat ook iets is) en lopen de rilingen over mn rug, dus ben ik daarmee opgehouden


eigenlijk wel raar want ik denk niet dat er in het heelal een plek is waar "niets'is. er is altijd wel iets.


joeri
Usericon van joeri
Posted 08-10-2002 21:02 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

zelfs het heelal is eindig, dus erachter zit "niets" , damn wat een vage zooi is dit


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-10-2002 21:04 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2002 21:02 schreef joeri het volgende:
zelfs het heelal is eindig, dus erachter zit "niets" , damn wat een vage zooi is dit


Hmm.. ideetje voor een nieuw topic?

"(On)eindigheid van het heelal"


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-10-2002 21:05 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2002 21:02 schreef joeri het volgende:
zelfs het heelal is eindig, dus erachter zit "niets" , damn wat een vage zooi is dit


dat is nog maar de vraag natuurlijk. Als wij het niet voor kunnen stellen wil niet zeggen dat het niets is.(maar dat is eigenlijk weer voer voor een andere topic)


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 08-10-2002 21:10 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

sorry maar elke keer als dit topic in mijn oogkasvertroebeling weergegeven wordt meot ik denken aan dat liedje: leven na de dood.

na de dood!

na de dood!

er is leven, er is leven na de dood


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 08-10-2002 21:11 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2002 20:52 schreef joeri het volgende:
idd, ik probeer wel eens het niets voor te stellen, maar dan kom ik uit bij een zwart geheel (wat ook iets is) en lopen de rilingen over mn rug, dus ben ik daarmee opgehouden


hehe dat is een geheim mechanisme van het universum zodra je er te lang en diep over nadenkt wordt je bang of krijg je hoofdpijn of beiden, en dan houd je op met denken erover, dat is om te voorkomen dat je het allemaal gaat snappen


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 08-10-2002 22:08 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 8 oktober 2002 21:11 schreef Dargull het volgende:
hehe dat is een geheim mechanisme van het universum zodra je er te lang en diep over nadenkt wordt je bang of krijg je hoofdpijn of beiden, en dan houd je op met denken erover, dat is om te voorkomen dat je het allemaal gaat snappen



jij hebt te veel naar de matrix gekeken


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Nans
try to fear me :P
Usericon van Nans
Posted 09-10-2002 9:15 by Nans Wijzig reactieProfiel van NansQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/nansieh

er is overal wel iets denk ik
maar dat zullen wij nooit kunnen navertellen


*etiket*


Dark_child
Killing for religion, Something I don't understand
Usericon van Dark_child
Posted 31-10-2002 18:34 by Dark_child Wijzig reactieProfiel van Dark_childQuote dit bericht

Voor mij zal dat waarschijnlijk een oven zijn en verder niets


Life is Just The Road To HELL, Welcome To Dying.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-10-2002 18:44 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Na de dood? Eeuwig off-topic.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 31-10-2002 18:48 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

lol, ik denk dat het wel redelijk bekend is dat je een organisch wezen bent. Als je dood bent dan ontbind je en daarmee heb je geen levensfuncties meer dus is er in feite niks!
Redelijk evident allemaal

Dan wil ik nog even toevoegen dat zoiets als een ziel helemaal niet bestaat, Je hersens zijn het genen wat je persoon vormt en er is niet iets dat materieloos is en dat dan zogenaamd je ziel vormt, onzin!


[Dit bericht is gewijzigd door 0Tolerence op 31-10-2002 18:49]


"This one is older than shit, heavier than time!"


princess of darkness
Usericon van princess of darkness
Posted 31-10-2002 19:39 by princess of darkness Wijzig reactieProfiel van princess of darknessQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2002 18:48 schreef 0Tolerence het volgende:

Dan wil ik nog even toevoegen dat zoiets als een ziel helemaal niet bestaat, Je hersens zijn het genen wat je persoon vormt en er is niet iets dat materieloos is en dat dan zogenaamd je ziel vormt, onzin!




zou er dan ook niet de een of andere energie ofzo over kunnen blijven?


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 31-10-2002 19:50 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 31 oktober 2002 19:39 schreef princess of darkness het volgende:
zou er dan ook niet de een of andere energie ofzo over kunnen blijven?

Nee.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


princess of darkness
Usericon van princess of darkness
Posted 31-10-2002 19:54 by princess of darkness Wijzig reactieProfiel van princess of darknessQuote dit bericht

ok...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-10-2002 19:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

het enigste wat ik hoop dat er niet na mijn dood is, is mijn nog levende vriendin. Ik hoop niet dat ze aleen achterblijft.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-10-2002 19:55 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

LOL@dat 'ok.....'


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-10-2002 19:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Tevens wil ik ook niet alleen achterblijven mocht zij eerder gaan dan ik.

*edit* sorry meester Dwaallicht *edit*


[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 31-10-2002 19:58]


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen