IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Wat is er na de dood? Vorige pagina | Volgende pagina
Muilkorfje
Usericon van Muilkorfje
Posted 10-04-2002 22:39 by Muilkorfje Wijzig reactieProfiel van MuilkorfjeQuote dit bericht

Zit dan waarschijnlijk in de hemel met de mormonen...


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 10-04-2002 22:45 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2002 22:33 schreef Markam het volgende:
Ik denk totaal, niets. aangezien je nu slechts een hoopje atomen bent, met gedachten die elektrische stroompjes zijn. Dus al zou er wel wat zijn, de stroom is eruit en dus werk niet meer.


Lang leve het materialisme !


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 11-04-2002 18:31 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

Het leven?


Tum podem extulit horridulum...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 11-04-2002 18:33 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

NIets, als was dat wel zo had je er nog niets aan omdat je je nu ook niets meer weet van je vorige leven.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 11-04-2002 18:41 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

Het leven voert je naar de dood, dus sterf je eigenlijk. De dood is het einde van dat sterven. Word je dan wederom geboren?


Tum podem extulit horridulum...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 11-04-2002 18:43 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

denk het niet... Maar wie zal het zeggen? Je komt er vanzelf (weet wel zeker van niet) achter of er leven na de dood is.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 11-04-2002 18:46 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

Je eigen gecreëerde omgeving in het Geestenrijk...


hoop ik


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 11-04-2002 18:47 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2002 18:46 schreef Mortanius het volgende:
Je eigen gecreëerde omgeving in het Geestenrijk...


hoop ik

idd.. veel bier veel muziek veel festivals ect..


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 11-04-2002 18:54 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

En misschien wel de geest van Frank Sinatra?

Na de dood is er volgens mij slechts een zwarte maalstroom van allesverslindend anti-licht, maar laten we hoopvol blijven.


Tum podem extulit horridulum...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 11-04-2002 18:56 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

ach waarschijnlijk merken we er toch geen fuck van... en hopelijk leef ik nog lang en gelukkig
Ik zeg altijd maar..'we zien wel'


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-04-2002 19:01 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
:
--------------------------------------------------------------------------------
Op 10 april 2002 17:01 schreef Azagthoth het volgende:
Als ik morgen naar de hemel ga, dan wachten er 72 maagden op mij die mij eeuwig genot schenken.
--------------------------------------------------------------------------------

en hoelang wou je die maagd houden?

dus na 72 uur ben je et weer zat


Worden die maagden niet steeds 'ververst'?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Ooypunk
Heidevolk
Usericon van Ooypunk
Posted 11-04-2002 22:39 by Ooypunk Wijzig reactieProfiel van OoypunkQuote dit berichthttp://www.heidevolk.com

Hopelijk het Walhalla. Lekker de hele dag knokken en daarna feesten en mede drinken. Ja, dat lijkt me wel wat


Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 11-04-2002 23:00 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2002 22:39 schreef Ooypunk het volgende:
Hopelijk het Walhalla. Lekker de hele dag knokken en daarna feesten en mede drinken. Ja, dat lijkt me wel wat


yep, dat hoop ik ook


Ooypunk
Heidevolk
Usericon van Ooypunk
Posted 12-04-2002 0:20 by Ooypunk Wijzig reactieProfiel van OoypunkQuote dit berichthttp://www.heidevolk.com

Misschien kunnen we dan alvast wat afspreken? Er zal toch wel een meeting point zijn daar?


Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 12-04-2002 9:43 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2002 0:20 schreef Ooypunk het volgende:
Misschien kunnen we dan alvast wat afspreken? Er zal toch wel een meeting point zijn daar?
zm meetingpoint in walhalla

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 12-04-2002 9:43]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 12-04-2002 10:38 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik hoop toch zeker wel dat er wat bekenden staan te wachten,mijn grootste angst is dat na je dood je geest opeens alleen in een groot zwart iets is...brrr

Maar ik denk van niet...ik denk soms dat m'n pa bij me is...weet niet hoe je dat uitlegt gewoon een gevoel,ik praat er ook tegen vind dat ergens heel geruststellend dat hij nog een beetje op me let en dus wel in de buurt is.Geeft mij weer het idee dat er hierna toch wel iets is...


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 12-04-2002 10:47 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2002 10:38 schreef Vampie het volgende:
Maar ik denk van niet...ik denk soms dat m'n pa bij me is...weet niet hoe je dat uitlegt
Ik ken dat gevoel, ik denk dat mijn oom bij mij is. Ik weet dat natuurlijk niet zeker, maar ik ben op onverklaarbare wijze al 2 keer van de dood gered door iets..
Ik zeg altijd dat mijn oom over mij waakt want dat vind ik logisch. Ik lijk als 2 druppels water op hem en hou van de zelfde dingen, en was precies 8 jaar gestorven op de dag dat ik geboren ben.

Ik moet zeggen dat ik erg bang ben voor de dood, ik probeer er ook zo min mogelijk aan te denken, maar nu mijn stagebegeleidster kanker heeft, word je er elke dag aan herrinerd.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 12-04-2002 10:51 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2002 18:56 schreef Cadaveria het volgende:
ach waarschijnlijk merken we er toch geen fuck van... en hopelijk leef ik nog lang en gelukkig
Ik zeg altijd maar..'we zien wel'


Je hebt net, zonder het te beseffen, mijn meest verlichte uitspraak geciteerd. "We zien wel..."


Tum podem extulit horridulum...


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 12-04-2002 10:59 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2002 10:47 schreef Cadaveria het volgende:
Ik ken dat gevoel, ik denk dat mijn oom bij mij is. Ik weet dat natuurlijk niet zeker, maar ik ben op onverklaarbare wijze al 2 keer van de dood gered door iets..
Ik zeg altijd dat mijn oom over mij waakt want dat vind ik logisch. Ik lijk als 2 druppels water op hem en hou van de zelfde dingen, en was precies 8 jaar gestorven op de dag dat ik geboren ben.

Ik moet zeggen dat ik erg bang ben voor de dood, ik probeer er ook zo min mogelijk aan te denken, maar nu mijn stagebegeleidster kanker heeft, word je er elke dag aan herrinerd.




De dood en ik zijn oude bekenden. De gigantische leegte van onbekende kan overweldigend zijn, maar kan ook rustgevend zijn. Weten dat we zullen sterven is een zeer ambivalent stukje kennis. Enerzijds plaatst het de zaken in perspectief en laat het ons toe om uit te kijken naar een einde, maar anderzijds zet het ons onder druk om zoveel mogelijk te leven voor we op ons sterfbed komen te liggen. Het schenkt een soort zinloosheid aan de dingen die voor mij sterk de dualiteit in mijn persoonlijkheid accentueert.

Nothing means anything. Nothing I does matter. Why go on living if nothing matters? Why die now if it doesn't matter? Why do anything if nothing means anything? Why not do something if it doesn't have meaning anyway? ...


Tum podem extulit horridulum...


Ooypunk
Heidevolk
Usericon van Ooypunk
Posted 12-04-2002 11:20 by Ooypunk Wijzig reactieProfiel van OoypunkQuote dit berichthttp://www.heidevolk.com

"Every man dies, not every man really lives"
Denk daar maar eens over na, als je denkt dat het allemaal geen zin heeft.


Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 12-04-2002 12:19 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2002 11:20 schreef Ooypunk het volgende:
"Every man dies, not every man really lives"
Denk daar maar eens over na, als je denkt dat het allemaal geen zin heeft.

Je punt is? Lees misschien eerst eens goed wat ik heb gepost.


Tum podem extulit horridulum...


Davy
Ausgebombt!
Usericon van Davy
Posted 12-04-2002 12:22 by Davy Wijzig reactieProfiel van DavyQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2002 19:01 schreef Mutilator het volgende:
Worden die maagden niet steeds 'ververst'?



Hmm waar heb ik dit weer gelezen dat ze vroeger meisjes weer toenaaiden om ze iedere keer opnieuw te kunnen ontmaagden?


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 12-04-2002 12:34 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Beetje serieus en on topic graag!


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Davy
Ausgebombt!
Usericon van Davy
Posted 12-04-2002 12:43 by Davy Wijzig reactieProfiel van DavyQuote dit bericht

Sorry dat ik off-topic ging.
Maar ik was wel serieus bezig. Zo'n praktijken gingen dus vroeger echt door omdat de rijke stinkerds maagden tekort hadden. En ik herinner ook waar ik het gelezen heb: in de Humo.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-04-2002 12:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Vroeger werden ook alle slaven, vrouwen en andere eigendommen meebegraven als de heer des huis stierf.

Ook een mooi klotestreek ...

Ik heb zelf altijd nog de hoop dat de ziel niet gebonden is aan het lichaam, en dat die na je dood overgaat in een nieuwgeboren ander wezen (mens, dier, plant etc.)

Of ik het me kan herinneren als ik 'herboren' wordt, betwijfel ik.


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen