IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Wat is er na de dood? Vorige pagina | Volgende pagina
bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 12-04-2002 12:54 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2002 12:46 schreef Jenje het volgende:
Of ik het me kan herinneren als ik 'herboren' wordt, betwijfel ik.


Zou, iig niet zo mooi zijn als je terugkomt als b.v. een strontvlieg. Zit je toch stevig te balen dat je herboren bent.


Bazzio Attacks!!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-04-2002 12:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Och, één voordeel, je gaat snel dood, en je weet dan niet anders.
Voor de strontvlieg is stront is heel lekkers.
En je kunt lekker retesnel (hmm rare woordkeus) vliegen woohoo


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 12-04-2002 13:01 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2002 12:46 schreef Jenje het volgende:
Vroeger werden ook alle slaven, vrouwen en andere eigendommen meebegraven als de heer des huis stierf.

.
Beetje het zelde idee als bij de vikingen. maar daar boden vrouwen zich aan om zich op het schip te laten binden en dan verbrand worden met het schip en zijn overleden kapitein..


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-04-2002 13:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Vroeger was inderdaad het beeld wat men van de dood had volledig anders.
Nu zien we het als het eindvan iets, toen zagen veel volkeren het als een overgang tussen twee dingen.
Ik vraag me af hoe ze aan die geloofsideeën zijn gekomen en hoe dat die verdwenen zijn.


SQT
Usericon van SQT
Posted 12-04-2002 13:07 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 12 april 2002 12:54 schreef bazzio het volgende:
Zou, iig niet zo mooi zijn als je terugkomt als b.v. een strontvlieg. Zit je toch stevig te balen dat je herboren bent.


Dat heb je niet eens door man. Waarom zou je nou herboren worden? Omdat we dat het leuk vinden om dat te denken. Een kat is lief, dus ik wil in mijn volgende leven terugkomen als een lief klein poesje.. Waarom zou je dit geloven? Al zou het waar zijn, je zou dan als dier (dus even niet de mensen) toch niet door hebben dat je zo bent en dat je ook (eventueel) anders had kunnen zijn, dus waarom je zorgen maken? En mij lijkt het ook kant en klare onzin, nogmaals omdat de mensen dat zo graag willen geloven.
Het leven is blijkbaar zo, jammer dan, niks aan te doen. Je kunt wel gaan zitten speculeren over wat er allemaal nog zou kunnen komen na je dood, maar goed dat blijven toch dingen waar je dan zelf in wil geloven. Schiet je niks mee op, wat komt dat komt, wat niet komt niet, it's as simple as that.
Nog zoiets (het is wel offtopic, maar goed): Vandaag stond er een gigantisch stuk in de krant over een idioot aantal mensen over de hele wereld die naar een heilig plaatsje in Spanje waren afgereisd om daar een 'wonder' te gaan zien, wat er nooit is gekomen. 'Professor' Frans Rutten had een sein van God gekregen dat er gisteravond om half negen een wonder zou gebeuren. Niks geen wonder, wel veel regen en sneeuw.
Wat heeft dit nou met dit topic te maken? Nou die mensen geloofden die prof. dus, en uiteindelijk is er niks. Moraal: je kunt geloven wat je wilt, maar ben dan niet verbaasd als er niks van klopt.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 12-04-2002 13:08 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2002 13:03 schreef Jenje het volgende:

Ik vraag me af hoe ze aan die geloofsideeën zijn gekomen en hoe dat die verdwenen zijn.
idd het is wel interessant hoe ze bepaalde rituelen bij verschillende culturen hadden en verschillende ideeen over de dood. Ik denk echter zelf dat die ideeën verdwenen zijn doordat geloven en culturen meer met elkaar vermengt zijn. De christenen hebben dat in mijn ogen voor een groot deel veroorzaakt denk aan de imca's.
Ook zijn er vast veel gegevens verloren gegaan in de loop van de tijd. Want waarom behandelen ze in egypte hun dode koningen niet meer zo als in de tijd van de pyramides.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


SQT
Usericon van SQT
Posted 12-04-2002 13:10 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 12 april 2002 12:46 schreef Jenje het volgende:
Vroeger werden ook alle slaven, vrouwen en andere eigendommen meebegraven als de heer des huis stierf.


Cadaveria's reply:
quote:
Beetje het zelde idee als bij de vikingen. maar daar boden vrouwen zich aan om zich op het schip te laten binden en dan verbrand worden met het schip en zijn overleden kapitein..


Iek dit is eng, deze mensen vonden zichzelf dus minder dan die overleden mensen en vonden daarom dat ze, als die persoon ten overlijden kwam, mee moesten sterven.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-04-2002 13:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm, ALS ik geld OVER heb (yeah right) ga ik dara eens een boekie over kopen. Heeft iemand titels?


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 12-04-2002 13:21 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2002 13:10 schreef SQT het volgende:
Cadaveria's reply:


Iek dit is eng, deze mensen vonden zichzelf dus minder dan die overleden mensen en vonden daarom dat ze, als die persoon ten overlijden kwam, mee moesten sterven.
Het was een nobele daad als je dat deed, ze wisten niet beter. En uiteraard dachten ze dat je het dan beter had in het hiernamaals...
Ik vind zowiezo die vikingen er poetisch.. Ze dachten dat de goden met schepen aanmeerden om de doden op te halen. Daarom zie je in oude Noorse plaatsen nog wel eens van die grote palen staan, daar zouden die goden dan hun schepen aanmeren.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 12-04-2002 16:12 by soepkoeltoer Wijzig reactieProfiel van soepkoeltoerQuote dit bericht

sommige mensen kunnen het blijkbaar zien wie je vroeger was geweest. Dat deed de vader van een vriend van mij en hij bleek vroeger een hoer te zijn.
maar goed, er is vast geen reincarnatie og iets dergelijks. helemaal niks gewoon.


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 12-04-2002 16:25 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 12 april 2002 13:03 schreef Jenje het volgende:
... en hoe dat die verdwenen zijn.
Christendom !! Sneaky bastards zijn het.


Black eye
Gothic Heerst
Usericon van Black eye
Posted 20-04-2002 10:58 by Black eye Wijzig reactieProfiel van Black eyeQuote dit berichthttp://666

wat is er na de dood ??? niets !!! men wil al te graag het eeuwige leven, en bedenkt daarvoor smoesjes om er maar in te geloven dat als ze dood zijn ze nog verder leven.

na je dood ben net als ieder ander dier op deze planeet

Worm voedsel


TRASH


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 20-04-2002 11:17 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Ik ga niet zeggen dat er iets of helemaal niets is, simpelweg omdat ik geen van beiden kan bewijzen.

Ik zie het wel, het boeit me eigenlijk op dit punt vrij weinig.


morwen
Conquer your fear!.....
Usericon van morwen
Posted 20-04-2002 19:36 by morwen Wijzig reactieProfiel van morwenQuote dit berichthttp://www.heerenveenforum.nl

het is meer een kwestie van levns cyclus,......kijk ons ligaam gaat dood ...en dat blijft dood ,maar asl wij begraven verbrand of wat dan maar ook worden bederven wij ,.....als dat oneder de aarde is dat word dat een soort compost en als dan uit die aarde groeit het gras goed,.....als dat weer word opgegeten door een of ander wezen dan leeft een deeel van ons toch weer in dat wezen voor ...en die krijgt weer kids en dan heeft ons lichaam daar toch een kleine bijdrage van gehad.. is ons lichaam weer nuttig gebruikt....zoiets

maar dat je na je dood weer als iets nieuws tot leven zou komen kan ik me verder niks bij voorstellen dan aleen het boven staand ,dat is mijn verklaring....gne gne nou eerst maar een biertje..... ....ja je lichaaam kan ook nuttig worden gebruikt voor bier ...als het plantje hop ofzo groeit uit de aarde waar jou lichaam ligt en als ze daar nou wer bier van gaan brouwen ...ja ja .
nou dan kan je ook weer zeggen in mijn volgende leven word ik bier .....


puching us into selfdestruction


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-04-2002 19:39 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Het zal wel mega zweverig overkomen maar goed:

Alles is energie en volgens Einstein kan energie niet vernietigd worden; wordt dus alleen verplaatst.

Denk alleen niet dat je persoonlijkheidje bewaard blijft...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-04-2002 19:41 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2002 19:39 schreef Mutilator het volgende:
Het zal wel mega zweverig overkomen maar goed:

Alles is energie en volgens Einstein kan energie niet vernietigd worden; wordt dus alleen verplaatst.

Denk alleen niet dat je persoonlijkheidje bewaard blijft...


Die energie verdwijnt als warmte ---> OVENS.


Bazzio Attacks!!!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-04-2002 19:44 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 20 april 2002 19:41 schreef bazzio het volgende:
Die energie verdwijnt als warmte ---> OVENS.


warmte=energie

Energie 'verdwijnt' niet.

Hoezo: --->ovens?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 20-04-2002 19:46]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-04-2002 19:53 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2002 19:44 schreef Mutilator het volgende:
warmte=energie

Energie 'verdwijnt' niet.


euh dat bedoelde ik ook

quote:

Hoezo: --->ovens?


oke of vretende maden.


Bazzio Attacks!!!


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 20-04-2002 19:59 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

de warmte wordt overgedragen aan de omgeving en dan is het afgelopen.


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-04-2002 20:01 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 20 april 2002 19:59 schreef rajackar het volgende:
de warmte wordt overgedragen aan de omgeving en dan is het afgelopen.


Precies, je reincarneert eigenlijk dus in een warme ruft!

Stinky! Where are you?!? (homage aan Ren & Stimpy)

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 20-04-2002 20:04]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 20-04-2002 20:02 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Zes Planken.

Het hele concept van "iets" na de dood, is volgens mij bedacht door mensen die bang zij om te streven.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-04-2002 20:04 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 20 april 2002 20:02 schreef Dargull het volgende:
Zes Planken.

Het hele concept van "iets" na de dood, is volgens mij bedacht door mensen die bang zij om te streven.


Te simpel; het is cyclisch denken ipv rechtlijnig.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-04-2002 20:26 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Het hangt er maar vanaf hoe men het ziet. Er is in ieder geval geen Eeuwige Speeltuin waarin de Grote Grijze Pedofiel (g0D) ons tot in de eeuwigheid in onze genotszones mag betasten.

Reincarnatie? Weet ik niet. Waarom zou je erin geloven? Wellicht uit pure noodzaak omdat je de gedachte van DOOD = WEG niet aankunt (mijns inziens een zwakte, maar goed), maar anders zou ik het niet weten. Kom niet aan met 'bewijzen': dat kan niet en bovendien is het niet nodig want het gaat hier om GELOOF (en dat is iets anders dan KENNIS).
De energie gaat - uiteraard - ergens heen. Dat kan je mooi maken door te zeggen dat je wordt opgenomen in de eeuwige cyclus, je kunt het trivialiseren door te praten over het metabolisme van wormen. Het is maar waar je je bij thuisvoelt. Ikzelf geloof in het spanningsveld tussen ultieme chaos en het eeuwige, zwarte niets. Op dat snijvlak bewegen wij ons.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-04-2002 21:16 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik vrees dat na de dood alles voorbij is. Maar goed stel dat het niet zo is, dan kunnen wij het ons waarschijnlijk niet voorspellen. Wij trachten het in een zodanige vorm te gieten zo dat wij het met onze menselijke hersenen kunnen bevatten. Maar da zal de werkelijk daar alleen maar geweld aandoen. Fysische wetten zoals wij die hier hebben zullen daar volledig anders zijn of in ieder geval zodanig zijn dat wij die niet kunnen bevattn. Bijvoorbeeld, wie zegt dat er zoiets als tijd bestaat in het hiernamaals?? Denk daar eens over na, een wereld zonder tijd. Dat kunnen wij ( ik in ieder geval) niet.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-04-2002 21:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

[quote]Op 20 april 2002 20:26 schreef Dwaallicht het volgende:

Reincarnatie? Weet ik niet. Waarom zou je erin geloven? [quote]

Een soort reïncarnatie bestaat in een zeker zin wel maar niet zoals wij het willen. Onze massa(en zoals jij ook zij, energie) blijft uiteraard bestaan. Het wordt gewoon omgezet en je atomen worden hergebruikt. (zo is onze massa ook ooit uit sterren tevoor schijn gekomen, prachtig toch ?)


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen