IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Christopher Lee
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-03-2010 16:17 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Wat mij betreft geen grote verrassing meer, maar Saruman The White heeft nu toch echt een Symphonic Heavy Metal plaat gemaakt, getiteld: Charlemagne: By the Sword and the Cross

quote:
The story of King Charlemagne, First Holy Roman Emperor, acted and sung by the legendary actor Christopher Lee. Sir Christopher is the highest grossing actor of all time, with cinematic milestones such as "Lord Of The Rings", "Star Wars", "The Man with the Golden Gun" and "Dracula", amongst over 280 movies - and still counting!


According to the Heraldic College in Rome, Christopher Lee is a direct descendant of Charlemagne. The Carandinis, Lee's maternal ancestors, were given the right to bear the coat of arms of the Holy Roman Empire by the Emperor Frederick Barbarossa. Christopher Lee has decided for the first time in his life to pay homage to his distinguished ancestor, who is credited as "The Father of Europe". Charlemagne is a concept album with original words and symphonic metal music.


Marco Sabiu – best known for his collaborations with Kylie Minogue, Take That, Ennio Morricone – has created a huge epic canvas of sounds in the form of a movie score, introducing modern metal symphonies. He conducts a 100-piece orchestra and choir and two metal bands, as well as several guest vocalists. The mesmerising lyrics meld with this powerful story, transporting the listener into the Dark Ages and allowing for the imagination to run wild. All these elements bring to life the legend of Charlemagne.


Samples and stuff op de myspace: http://www.myspace.com/charlemagnemusical

Ik vind het leuk!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-03-2010 16:24 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

"According to the Heraldic College in Rome, Christopher Lee is a direct descendant of Charlemagne."

Voor het gemak zullen we maar even buiten beschouwing laten dat bijna iedereen met Europese roots een afstammeling is van Charlemagne...


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 09-03-2010 22:16 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Ik ben groot fan van de man...als acteur.
Dit symphonisch metal projectje zal ik ongetwijfeld wel aanschaffen maar echt warm loop ik er niet voor.
Leuk voor de verzameling.

Ik heb een andere cd van hem: Christopher Lee - Sings Devil's, Rogues & Other Villains
Zwaar gelimiteerd (destijds weer uit de handel gehaald)en heel moeilijk te vinden en dan ook nog met handtekening.
Voornamelijke opera achtige dingen en een enkel country dingtje (wat zwaar kut is). Best geinig voor de heb en in een dronken bui eens op te zetten.
Maar ja, het is geen metal.


bub


Shreds of Sanity
Usericon van Shreds of Sanity
Posted 09-03-2010 22:56 by Shreds of Sanity Wijzig reactieProfiel van Shreds of SanityQuote dit bericht

quote:
Op 9 March 2010 16:24 schreef Mark het volgende:
"According to the Heraldic College in Rome, Christopher Lee is a direct descendant of Charlemagne."

Voor het gemak zullen we maar even buiten beschouwing laten dat bijna iedereen met Europese roots een afstammeling is van Charlemagne...


Dat kan dan waar zijn, je laat wel het andere deel van die quote buiten beschouwing. "The Carandinis, Lee's maternal ancestors, were given the right to bear the coat of arms of the Holy Roman Empire by the Emperor Frederick Barbarossa." Lee is namelijk wel echt een afstamming van de Carandini's. Zij het wel het gedeelte dat al zijn geld en land kwijtraakte. Dat wordt in zijn autobiografie wat duidelijker aangehaald, maar ik ben de preciese details kwijt.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 23-03-2010 8:42 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Ik heb de cd inmiddels inmiddels binnen en gisteren beluisterd.
Zoals verwacht loop ik er niet warm voor en het metal gehalte valt eigenlijk te verwaarlozen.
De cd duurt 62 min en de laatste 15 min klinkt het ietwat "steviger".
De gemiddelde Marco Borsato plaat klinkt denk ik heaviër.

Het is meer een musical achtig stuk met veel bombast maar dus niet zoveel metal, over Charlemagne.

Mensen die Rhapsody achtige toestanden verwachten komen bedrogen uit.


bub


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 08-06-2012 21:56 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Christopher Lee maakt tweede heavy metalalbum

AMSTERDAM – De Britse acteur Christopher Lee heeft om zijn negentigste verjaardag te vieren zijn tweede heavy metalalbum uitgebracht. Dat meldt de Britse omroep BBC.

Het album Charlemagne: The Omens Of Death is de opvolger van het in 2010 verschenen Charlemagne: By The Sword And The Cross. Lee zelf noemt het album "honderd procent heavy metal" en zegt gefascineerd te zijn geraakt door dit type rockmuziek.

Lee is vooral bekend van zijn rol als Saruman uit de Lord Of The Rings-trilogie. Al sinds de jaren zeventig is hij te horen op diverse filmsoundtracks en ook leende hij zijn stem voor gesproken stukken op albums van metalbands Rhapsody en Manowar. In 2006 verscheen een album van Lee met klassiek werk.

Door: NU.nl/Pierre Oitmann


 


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 09-06-2012 13:18 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 8 juni 2012 21:56 schreef Forever After het volgende:


Lee is vooral bekend van zijn rol als Saruman uit de Lord Of The Rings-trilogie.


Tsss...




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 09-06-2012 13:45 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2012 13:18 schreef De Tegenpartij het volgende:
Tsss...





Tjah...




 


attema
voorheen attematic
Usericon van attema
Posted 12-08-2015 10:29 by attema Wijzig reactieProfiel van attemaQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2012 21:56 schreef Forever After het volgende:
Christopher Lee maakt tweede heavy metalalbum

AMSTERDAM – De Britse acteur Christopher Lee heeft om zijn negentigste verjaardag te vieren zijn tweede heavy metalalbum uitgebracht. Dat meldt de Britse omroep BBC.

Het album Charlemagne: The Omens Of Death is de opvolger van het in 2010 verschenen Charlemagne: By The Sword And The Cross. Lee zelf noemt het album "honderd procent heavy metal" en zegt gefascineerd te zijn geraakt door dit type rockmuziek.
[...]


Op vakantie tegenaan gelopen en even meegenomen. Over de doden niets dan goeds, maar het is vooral leuk vanwege de 'cult'-feel. De productie is vooral gericht op de vocalen waardoor een 'Massacre Of The Saxons' minder stevig klinkt dan de (achtergrond)drums doen hopen.


10.10.1942 - 20.11.2011


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 12-08-2015 11:38 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Inderdaad meer een hebbeding dan een goede plaat. Geldt voor beide Charlemagne-albums trouwens. Hier komen ze nog wel eens uit de kast om mensen mee te verrassen, als geestige curiositeit. Net als de platen van William Shatner.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 12-08-2015 11:44 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht



Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 12-08-2015 12:12 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Even snel gekeken, maar volgens mij klopt die review helemaal. Lee heeft twee Charlemagne-platen uitgebracht. Dit is de tweede, met grotendeels dezelfde songs, maar dan met "meer metal" erop. Wat inhoudt dat één of andere malloot (volgens mij Priest's Faulkner) constant overal tussendoor zit te soleren.

De eerste, By the Sword and the Cross, is beter/minder slecht te pruimen. Zoals gezegd is het meer een curiositeit die onder de noemer guilty pleasures valt dan echte kwaliteitsmetal.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen