IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : 'Open vuur kan brandwonden veroorzaken!' [ (Oud) Nieuws] Vorige pagina | Volgende pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 31-03-2010 18:09 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Tuig is het.


Je moeder.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2010 20:26 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Toerist valt in vulkaan op Bali

AMSTERDAM - Een Zweedse toerist is woensdag overleden na in de krater van een vulkaan op het Indonesische eiland Bali te zijn gevallen. Dat heeft de politie bekendgemaakt.
© NU.nl/Chris Heijmans

De 25-jarige Zweed maakte met twee vrienden een wandeltocht langs de rand van de krater van de Gunung Batur toen hij naar beneden viel. De politie denkt dat de man op slag dood was.

Sinds 1840 is de Gunung Batur 26 keer uitgebarsten en er komt regelmatig stoom uit de krater. De laatste keer dat de vulkaan uitbarstte was in 2000.

Volgens politiecommandant Made Oka is de route die de toeristen namen veilig en komen ongelukken zelden voor.



geen lavaplons lees ik in andere berichten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-04-2010 14:17 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Twee keer dronken rijden: rijbewijs inleveren

De ministerraad heeft vandaag ingestemd met een voorstel om bestuurders die binnen vijf jaar tijd twee keer betrapt worden op beschonken rijden hun rijbewijs af te nemen. Volgens demissionair minister van Verkeer Camiel Eurlings moet er bij de tweede keer dan wel een promillage van tenminste 1,0 gemeten worden.

Volgens Eurlings is dit voorstel 'een goede stok achter de deur voor een kleine groep die zich hardnekkig nergens wat van aan trekt.' Volgens Eurlings wordt een kwart van de verkeersdoden veroorzaakt door 'een paar rotte appels.'

Het nieuwe voorstel geldt niet alleen voor beginnende bestuurders, maar ook voor mensen die al wat langer in bezit zijn van hun rijbewijs. Iedereen die binnen vijf jaar twee keer betrapt wordt op rijden onder invloed mag opnieuw gaan proberen om het rijexamen te halen. "Twee keer geel is rood, niet alleen op het voetbalveld, maar ook in het verkeer," zo luiden de woorden van Eurlings.

Het voorstel moet wel nog worden goedgekeurd door de Raad van State.


Niet meer dan logisch.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-04-2010 14:18 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje



Doe dan ook bij 2x meer dan 50 te hard permanent je rijbewijs kwijt, scheelt ook weer.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-04-2010 14:18 by bastianus Profiel van bastianus

Het is een begin.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-04-2010 14:22 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 April 2010 14:18 schreef Jenje het volgende:


Doe dan ook bij 2x meer dan 50 te hard permanent je rijbewijs kwijt, scheelt ook weer.


mwa zijn wel genoeg stukken waar 50 km te hard niet eens zo onveilig is. Gemeente mensen hebben er tegenwoordig ook een handje van om snelheidslimiet erg laag te leggen. En 5 jaar okee, maar levenslang vind ik niet redelijk. Mensen kunnen veranderen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-04-2010 14:30 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
'Eigen risico zorgkosten naar 775 euro'

DEN HAAG - Het eigen risico in de zorg moet aanzienlijk omhoog, van nu 165 tot 775 euro per jaar. Ook zouden patiënten bij ieder bezoek aan de huisarts vijf euro moeten bijbetalen.

Die voorstellen doen de ambtelijke werkgroepen die met plannen moeten komen om miljarden te bezuinigingen op de overheidsuitgaven, meldde de NOS gisteravond. Ook het zorgpakket zou kunnen worden uitgekleed om de kosten in de gezondheidszorg te drukken. In totaal moet in die sector de komende jaren meer dan tien miljard bezuinigd worden.

Het kabinet heeft dit najaar twintig werkgroepen ingesteld, van verkeer en wonen tot onderwijs, werkloosheid en zorg, om uit te zoeken hoe op verschillende terreinen 20 procent bezuinigd kan worden. Vandaag presenteren zij hun plannen. De komende jaren moet de overheid als gevolg van de economische crisis een kleine dertig miljard besparen om de financiën weer op orde te krijgen.

Eerder lekte al uit dat de ambtenaren zullen voorstellen om de duur van de WW te bekorten, het minimumloon en de sociale uitkeringen te verlagen. Naar verluid zou het gaan om een verlaging met tien procent van het minimumloon en van de bijstand ook met tien procent. Ook wordt er gesproken over de mogelijkheden om de aftrek van de hypotheekrente te beperken. Verder wordt nagedacht over de invoering van een kilometerheffing voor vrachtwagens en een spitsheffing voor autoverkeer rond de vier grote steden, meldde de Telegraaf gisteren. Ook zullen hogere tarieven voor openbaar vervoer en hoger collegegeld voor studenten op de lijstjes van de ambtenaren staan.

Het volgende kabinet zal besluiten nemen welke bezuinigingen doorgevoerd zullen worden. De voorstellen kunnen een belangrijke rol gaan spelen tijdens de komende verkiezingen voor de Tweede Kamer.

Belachelijk. Eerst voeren ze in dat iedereen verplicht verzekerd moet zijn, en daarna wordt er niets vergoed. De bijstand verlagen vind ik overigens prima, maar het minimumloon ook verlagen slaat nergens op, zeker als je mensen wilt prikkelen om te blijven werken. De "zwakkeren" moeten weer de meeste lasten dragen, terwijl er aan iets belachelijks als de hypotheekrente-aftrek (die nog steeds door huizenbezitters met een huis van een miljoen of meer aangedragen kan worden) nog steeds als heilige koe wordt beschouwd. Hoe eerlijk is dat nog? En hoe verkoopbaar?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 01-04-2010 14:38 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Volgens mij zorgt het minimumloon verlagen er juist voor dat er meer vraag naar mensen komt en dat de concurrentiepositie van Nederland toeneemt.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-04-2010 14:41 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Maar sommige uitkeringen mogen dan ook wel een stukje verder verlaagd dan de minimumlonen. 40 uur minimumloon werken levert niet zo heel veel extra op.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 01-04-2010 14:42]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-04-2010 14:48 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 April 2010 14:38 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Volgens mij zorgt het minimumloon verlagen er juist voor dat er meer vraag naar mensen komt en dat de concurrentiepositie van Nederland toeneemt.
Dat wordt wel vaak als argument gebruikt. Maar de mensen die ik ken die in de bijstand zitten, gaan echt wel aan het werk als op hun uitkering gekort wordt. Maar niet om hetzelfde bedrag te gaan verdienen waar ze ook voor thuis kunnen zitten.
Op Europees niveau gaat het er in het algemeen wel naar toe dat lager geschoold werk slecht betaald wordt, en hoger geschoold werk beter. Dat versterkt wel de concurrentiepositie van bedrijven, maar zorgt er ook voor dat lager geschoold werk steeds meer door slechter betaalde krachten uit b.v. Oost-Europa wordt gedaan. Waardoor de mensen uit Nederland gewoon met een uitkering thuis blijven zitten.
De top van bedrijven wordt zo steeds rijker, het grondpersoneel steeds armer, met of zonder baan. Lijkt me niet toe te juichen. Tenzij je geen problemen hebt met deze veramerikanisering van ons land, en getto's als in de V.S. toejuicht.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 01-04-2010 15:26 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Ik geloof er weinig van dat het in de bijstand zitten echt een keuze is, we hebben een steeds meer activerende verzorgingsstaat en het niet hebben van een baan is bijna synoniem voor "buiten de maatschappij staan" en dat wil bijna niemand.

Tuurlijk zijn er uitzonderingen maar wat ik daarvan heb opgezocht (SCP) is dat ongeveer 5% van de mensen die in de bijstand zitten.

Ik vind het eerlijk gezegd asociaal om de minimumlonen te verhogen want dat verlaagt de kansen op werk voor een grote groep mensen en geeft dus een grotere kans om buiten de maatschappij te staan. En het uberhaupt hebben van een baan is juist een springplank naar het verkrijgen van een hoger salaris.

Owja, en als ik kijk naar de mensen in de bijstand die ik ken/heb meegemaakt dan doen ze liever iets voor hun uitkering omdat ze het idee hebben dat ze iets nuttigs doen dan dat ze thuis zitten en hun hand ophouden.



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-04-2010 15:26 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

oeps

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 01-04-2010 15:26]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-04-2010 15:34 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 April 2010 15:26 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Ik geloof er weinig van dat het in de bijstand zitten echt een keuze is, we hebben een steeds meer activerende verzorgingsstaat en het niet hebben van een baan is bijna synoniem voor "buiten de maatschappij staan" en dat wil bijna niemand.

Tuurlijk zijn er uitzonderingen maar wat ik daarvan heb opgezocht (SCP) is dat ongeveer 5% van de mensen die in de bijstand zitten.

Ik vind het eerlijk gezegd asociaal om de minimumlonen te verhogen want dat verlaagt de kansen op werk voor een grote groep mensen en geeft dus een grotere kans om buiten de maatschappij te staan. En het uberhaupt hebben van een baan is juist een springplank naar het verkrijgen van een hoger salaris.

Owja, en als ik kijk naar de mensen in de bijstand die ik ken/heb meegemaakt dan doen ze liever iets voor hun uitkering omdat ze het idee hebben dat ze iets nuttigs doen dan dat ze thuis zitten en hun hand ophouden.


5% is in dat geval erg afhankelijk van hoe mensen zijn gecategoriseerd in dat onderzoek want het is niet zomaar een stickertje.

Daarnaast vraag ik me af of het de onbewuste motivaties ook blootlegt. Als je je verveelt en toch wel wilt werken maar je ook ziet dat je niet veel meer verdient met werken en je toch ook wel in je behoeften voorzien bent is er voor veel mensen maar weinig motivatie over om veel te gaan doen.
Dan kun je bewust nog zoveel beweren maar je uiteindelijk activiteiten zijn onbewust wel anders.

Weinig mensen in de bijstand die 40 uur per week solliciteren


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-04-2010 16:19 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 April 2010 15:26 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Ik geloof er weinig van dat het in de bijstand zitten echt een keuze is, we hebben een steeds meer activerende verzorgingsstaat en het niet hebben van een baan is bijna synoniem voor "buiten de maatschappij staan" en dat wil bijna niemand.

Tuurlijk zijn er uitzonderingen maar wat ik daarvan heb opgezocht (SCP) is dat ongeveer 5% van de mensen die in de bijstand zitten.

Ik vind het eerlijk gezegd asociaal om de minimumlonen te verhogen want dat verlaagt de kansen op werk voor een grote groep mensen en geeft dus een grotere kans om buiten de maatschappij te staan. En het uberhaupt hebben van een baan is juist een springplank naar het verkrijgen van een hoger salaris.

Owja, en als ik kijk naar de mensen in de bijstand die ik ken/heb meegemaakt dan doen ze liever iets voor hun uitkering omdat ze het idee hebben dat ze iets nuttigs doen dan dat ze thuis zitten en hun hand ophouden.
Jij altijd met je cijfertjes. David Simon heeft daar mooie theorieën over, over hoe met cijfertjes meningen gemanipuleerd worden. Natuurlijk ga je bij een onderzoek niet aangeven dat het een keuze van je is om in de bijstand te zitten. Zou jij bij een onderzoek van het SCP, een overheidsinstituut, dit aangeven als bijstandstrekker? Zelfs al garanderen deze dat de gegevens anoniem blijven? Ik zou wel honderd keer nadenken.
Cijfertjes en percentages, dat zijn de plaatsvervangers van het vroegere gristendom. Ik geloof ze niet, zeker niet in dit geval.
Ik denk dat bijstand trekken vaak wel een keuze is, en dat baseer ik op de praktijk waar ik zelf mee te maken heb. De mensen met bijstand die ik ken, zijn al meer dan drie jaar werkloos. Natuurlijk hebben ze wel sollicitatieplicht, maar daar is behoorlijk gemakkelijk onderuit te komen. Hoe vaak ik nog niet hoor dat mensen met een uitkering geen baan "onder hun niveau" wensen te accepteren. En dat hoor ik dan van die mensen zelf, dus niet via cijfertjes of een onderzoek.


[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 01-04-2010 16:19]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 01-04-2010 17:02 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Jij altijd met je praktijk.... als ik iets oveschat vind is het dat wel.

*Denkt aan selfconfirmation bias*



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-04-2010 17:07 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 April 2010 17:02 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Jij altijd met je praktijk.... als ik iets oveschat vind is het dat wel.

*Denkt aan selfconfirmation bias*
Leuke term. Zeker geleerd op die cijfertjesopleiding van je?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 01-04-2010 17:09 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Juist, en kennis van termen als deze opent ogen.

[Dit bericht is gewijzigd door Dappere-Speerwerper op 01-04-2010 17:11]



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-04-2010 17:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 April 2010 17:09 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Juist, en het kennis van termen als deze opent ogen.
Je leert zeker geen Nederlands op die school van je?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-04-2010 17:11 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Legaliseren softdrugs scheelt miljoenen

Door softdrugs te legaliseren kan de overheid tientallen miljoen besparen. Er zou een totale besparing gerealiseerd kunnen worden van 160 miljoen euro, alleen al doordat er geen kosten meer gemaakt hoeven te worden om wiettelers op te sporen en te vervolgen.

Dit blijkt uit één van de bezuinigingsvoorstellen die vandaag zijn gepubliceerd door twintig werkgroepen van ambtenaren. De werkgroep merkt wel op dat het lastig kan zijn om de softdrugs te legaliseren. De kans is aanwezig dat buurlanden tegen een dergelijke legalisatie zijn.

Zelfs als er geen complete legalisatie kan plaatsvinden, kan er nog steeds worden bezuinigd. Dit kan door bijvoorbeeld de wietteelt voor coffeeshops te gedogen. Ook dat scheelt politie en justitie veel werk.

doen!

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 01-04-2010 17:11]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-04-2010 17:14 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 April 2010 17:02 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Jij altijd met je praktijk.... als ik iets oveschat vind is het dat wel.


kom eens met cijfers dan


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-04-2010 17:18 by XXL Profiel van XXL

Werkgroepen presenteren plannen miljardenbezuinigingen
Uitgegeven: 1 april 2010 12:23

DEN HAAG - De twintig ambtelijke werkgroepen die in september door het kabinet aan het werk zijn gezet om het overheidstekort terug te brengen, hebben donderdag hun bevindingen gepresenteerd.

Via vijf varianten kan de woningmarkt zo aangepast worden dat die beter gaat functioneren, zowel voor huurders als voor huiseigenaren. Alle opties kunnen per 2015 minstens 2,5 miljard euro opleveren.

Een variant, met een mogelijke opbrengst van 5 miljard in 2015, gaat er vanuit dat de eigen woning gelijk wordt gesteld aan andere vormen van vermogen. Daarnaast gaat de maximale huur in de meest aantrekkelijke regio's omhoog.

Een andere variant gaat ook uit van hogere huren, maar daarnaast van een beperking van de hypotheekrenteaftrek: maximum aftrekpercentage van 42 en een hypotheekschuld van maximaal 500.000 euro.

Deze variant levert 3 miljard op in 2015 en 6,5 miljard in 2020. De huizenprijzen dalen dan naar verwachting met 9 procent.

Lees verder over dit onderwerp

Minimumloon

De optie om het minimumloon met 10 procent te verlagen, werkt flink door op de arbeidsmarkt en op andere uitkeringen. In totaal kan de maatregel ruim 1,3 miljard euro opleveren.

De verwachting is dat door een lager minimumloon een baan meer binnen handbereik komt van mensen die nu niet aan de slag komen, omdat ze bijvoorbeeld door werkgevers als weinig productief en daarom te duur worden gezien.

Lees verder over dit onderwerp

Basisbeurs

Bezuinigen op het hoger onderwijs is ook mogelijk zonder de huidige basisbeurs om te zetten in een sociaal leenstelsel, waarin studenten het volledige studiebedrag moeten lenen.

Lees verder over dit onderwerp

Mobiliteit

Er valt volgens de ambtelijke werkgroep mobiliteit eigenlijk niet te ontkomen van een vorm van beprijzing.

De werkgroep zoekt een besparing van 1,725 miljard euro vanaf 2015 en oppert woensdag onder meer een heffing van 15 cent voor vrachtauto's waarmee elk jaar zo'n 600 miljoen euro wordt binnengehaald.

Lees verder over dit onderwerp

Zorg

In de curatieve zorg (ziekenhuizen en huisartsen) is het mogelijk 6,35 miljard euro te bezuinigen.

Meer doelmatigheid in de zorg, verhoging van het eigen risico naar 775 euro, een eigen bijdrage van 5 euro per huisartsbezoek en een beperking van het verzekerde pakket zijn daarvoor nodig.

Lees verder over dit onderwerp

WW

Ook komt uit de brede heroverwegingen naar voren dat de overheid in 2015 2,2 miljard euro kan besparen op de werkloosheidsuitkering WW.

Werkgevers worden financieel verantwoordelijk voor de eerste periode van de WW. Die is afhankelijk van het aantal dienstjaren en het arbeidscontract. De WW-duur wordt beperkt tot zes maanden, daarna volgt een spaar-WW van maximaal een half jaar, waarvoor werknemers verplicht moeten sparen.

Lees verder over dit onderwerp

Nationale politie

De overheid kan in 2015 2 miljard euro besparen door de 26 aparte politiekorpsen te laten opgaan in één nationale politieorganisatie, boetes te verhogen en delen van de ministeries van Binnenlandse Zaken en van Justitie samen te voegen.

Ook stellen de ambtenaren onder meer voor kosten voor de politie-inzet bij evenementen door te berekenen aan de organisatie ervan, kostendekkende griffierechten in te voeren en een deel van de gevangenissen en ook de brandweer te privatiseren.

Lees verder over dit onderwerp

Defensie

Bij Defensie is het mogelijk structureel 2,1 miljard euro te bezuinigen. Daardoor gaan dan wel tot 23.500 banen verloren, moet de organisatie het doen met minder jachtvliegtuigen en mijnenjagers en zal Nederland minder vaak meedoen aan internationale operaties.

Ook valt te overwegen de opkomstplicht voor de militaire dienst opnieuw in te voeren. Dat levert 49 tot 80 miljoen euro op.

Lees verder over dit onderwerp

Kindregelingen

In het huidige ingewikkelde stelsel van kindregelingen kan 1,8 miljard euro worden bezuinigd. De ambtelijke werkgroepen dragen daarvoor vijf verschillende varianten aan.

Het huidige stelsel is gegroeid sinds 1938 en bestaat inmiddels uit elf verschillende regelingen, waaronder de kinderbijslag, het kindgebonden budget, de kinderopvangtoeslag en de inkomensafhankelijke combinatiekorting. In totaal kost het systeem de overheid nu 9,1 miljard euro.

Lees verder over dit onderwerp

Asiel

Op het gebied van 'Asiel, immigratie en integratie' kan er bijvoorbeeld door een andere verdeling van de verantwoordelijkheden fors worden bespaard: 'De gebruiker betaalt.'

Gedacht wordt onder meer aan inburgering op basis van zelfstudie voor alle doelgroepen, wat ruim 334 miljoen zou opleveren.

Lees verder over dit onderwerp

Klimaatuitgaven

De wereldwijde klimaatverandering tegengaan en toch bezuinigen op de kosten daarvan voor Nederland. De werkgroep van ambtenaren bedacht zes varianten waarmee dat mogelijk wordt. Totale bezuinigingsdoel: 380 miljoen euro in 2015.

Lees verder over dit onderwerp

Innovatie

Ambtenaren hebben twee varianten bedacht om in totaal bijna 400 miljoen euro te besparen op innovatie en toegepast onderzoek.

Het gaat om bijvoorbeeld uitgaven door de overheid aan subsidies voor bedrijven die technologisch nieuwe producten ontwikkelen, kosten die gemaakt worden aan een platform dat ondernemers wegwijs maakt, of kosten aan wetenschappelijk onderzoek door TNO.

Lees verder over dit onderwerp

Ontwikkelingssamenwerking

Als er 20 procent wordt bespaard op het budget voor ontwikkelingssamenwerking, zou Nederland onder de internationale norm voor 0,7 procent van het bruto nationaal product (bnp) uitkomen. De structurele besparing zou dan 986 miljoen euro bedragen.

Nederland komt dan uit op 0,65 tot 0,68 procent.

Lees verder over dit onderwerp
© ANP



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 01-04-2010 17:19 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Hahaha, ik moet m'n eigen mening uitdrukken in cijfers?




bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-04-2010 17:22 by bastianus Profiel van bastianus

Volgens een opinie-onderzoek van NIPO wat ik laatst las schijnt dat 50% van de ondervraagden vindt dat theorie en cijfertjes prevaleren boven de praktijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-04-2010 17:24 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 April 2010 17:19 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Hahaha, ik moet m'n eigen mening uitdrukken in cijfers?




Tuurlijk, ga maar even in de MRI


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 01-04-2010 17:37 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 1 April 2010 17:22 schreef bastianus het volgende:
Volgens een opinie-onderzoek van NIPO wat ik laatst las schijnt dat 50% van de ondervraagden vindt dat theorie en cijfertjes prevaleren boven de praktijk.


Interessant, maar niks persoonlijks hoor. Aan de berichten die jij post kan ik echt wel afleiden dat je veel liefde voor je vak hebt en de beste bedoelingen hebt. Maar dat jij dingen in de praktijk ziet wil niet zeggen dat het te generaliseren is naar het grote geheel. Mensen gaan nou eenmaal meestal uit van het bijzondere en via ervaring ontwikkel je een mentaal schema waardoor je selectief waarneemt. Het beeld of vooroordelen ergens worden hierdoor juist bevestigd.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen