IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : 'Open vuur kan brandwonden veroorzaken!' [ (Oud) Nieuws] Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-04-2010 17:41 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 April 2010 17:37 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Interessant, maar niks persoonlijks hoor. Aan de berichten die jij post kan ik echt wel afleiden dat je veel liefde voor je vak hebt en de beste bedoelingen hebt. Maar dat jij dingen in de praktijk ziet wil niet zeggen dat het te generaliseren is naar het grote geheel. Mensen gaan nou eenmaal meestal uit van het bijzondere en via ervaring ontwikkel je een mentaal schema waardoor je selectief waarneemt. Het beeld of vooroordelen ergens worden hierdoor juist bevestigd.
Ja ik snapte je term. De dingen die je zelf ziet veralgemeniseren. Is sowieso hoe mensen werken, anders verlies je het overzicht.
Toch kan ik me niet aan het idee onttrekken dat het andersom ook vaak zo werkt. Dat mensen zo wetenschappelijk onderbouwd bezig zijn dat ze de dagelijkse praktijk uit het oog zijn verloren. Ik geloof nooit dat alle mensen die aan enquêtes en onderzoeken meedoen het achterste van hun tong laten zien. Daarvoor zie ik ook nog teveel onderzoeken die naar een bepaalde conclusie toewerken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-04-2010 17:43 by XXL Profiel van XXL

Wat een lapwerk allemaal. Een miljard hier, een miljoen of wat daar.

Als ze nou al die bullshit eens op één hoop gooien en betalen uit een speciale crisis-tax en die pak hem beet 20 miljard daaruit betalen.

20 miljard / percentage (Elite levert de cijfers (Dus het percentage wat nodig is om aan die 20 miljard te komen) wel aan) van wat we met zijn allen in nederland aan inkomen binnen halen. Gewoon iedereen het zelfde percentage. De grootste verdieners zullen dan automatisch het meeste betalen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 01-04-2010 18:03 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 1 April 2010 17:41 schreef bastianus het volgende:
Ja ik snapte je term. De dingen die je zelf ziet veralgemeniseren. Is sowieso hoe mensen werken, anders verlies je het overzicht.
Toch kan ik me niet aan het idee onttrekken dat het andersom ook vaak zo werkt. Dat mensen zo wetenschappelijk onderbouwd bezig zijn dat ze de dagelijkse praktijk uit het oog zijn verloren. Ik geloof nooit dat alle mensen die aan enquêtes en onderzoeken meedoen het achterste van hun tong laten zien. Daarvoor zie ik ook nog teveel onderzoeken die naar een bepaalde conclusie toewerken.


Het probleem van sociale wetenschap is dat er geen wetmatigheden zijn zoals wel het geval is in de natuurwetenschappen. Dit levert idd problemen op om van algemeen naar specifiek te gaan. Er is natuurlijk niks wetenschappelijks aan het werken tussen gehandicapten of voor een groep probleem jongeren, en idd wat heb je er aan om dan veel kennis te hebben van cijfertjes?
Het is natuurlijk altijd de vraag of iedereen wel z'n achterste tong laat zien in enquetes, maar er zijn wel manieren om dat te onderzoeken via statistische methoden (al weet ik niet meer welke ).
Maar als de kans groot is dat mensen sociaal wenselijke antwoorden geven kun je beter kwalitatief onderzoek doen omdat je dan de omstandigheden meeneemt in je onderzoek.



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-04-2010 19:07 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 April 2010 17:37 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Interessant, maar niks persoonlijks hoor. Aan de berichten die jij post kan ik echt wel afleiden dat je veel liefde voor je vak hebt en de beste bedoelingen hebt. Maar dat jij dingen in de praktijk ziet wil niet zeggen dat het te generaliseren is naar het grote geheel. Mensen gaan nou eenmaal meestal uit van het bijzondere en via ervaring ontwikkel je een mentaal schema waardoor je selectief waarneemt. Het beeld of vooroordelen ergens worden hierdoor juist bevestigd.


Klopt, maar cijfers zijn erg makkelijk te beïnvloeden, dus zijn die ook niet heilig.

[edit] en een ander nadeel is dat je lang niet alles in cijfers uit kan drukken.

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 01-04-2010 19:13]


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-04-2010 19:07 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 April 2010 17:43 schreef XXL het volgende:
Wat een lapwerk allemaal. Een miljard hier, een miljoen of wat daar.

Als ze nou al die bullshit eens op één hoop gooien en betalen uit een speciale crisis-tax en die pak hem beet 20 miljard daaruit betalen.

20 miljard / percentage (Elite levert de cijfers (Dus het percentage wat nodig is om aan die 20 miljard te komen) wel aan) van wat we met zijn allen in nederland aan inkomen binnen halen. Gewoon iedereen het zelfde percentage. De grootste verdieners zullen dan automatisch het meeste betalen.


De grootste grap is nog wel dat men het als bezuinigingen verkoopt, terwijl het voor het grootste deel lastenverzwaringen zijn, en dat is toch heel wat anders.


Boeiender


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 01-04-2010 19:40 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

[quote]Op 1 April 2010 19:07 schreef MR. N het volgende:
Klopt, maar cijfers zijn erg makkelijk te beïnvloeden, dus zijn die ook niet heilig.

[quote]

Ligt er aan hoe groot je onderzoeksgroep is.



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-04-2010 19:41 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 April 2010 19:40 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Op 1 April 2010 19:07 schreef MR. N het volgende:
Klopt, maar cijfers zijn erg makkelijk te beïnvloeden, dus zijn die ook niet heilig.



Ligt er aan hoe groot je onderzoeksgroep is.


Dat niet alleen. Foei, dat zou jij toch moeten weten!


Boeiender


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 01-04-2010 19:43 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Joh, dat meen je.

Tijd voor belangrijk nieuws:

Schaamhaar mag weer volop floreren

AMSTERDAM - Terwijl veel vrouwen met het oog op de naderende zomer weer volop aan het ontharen zijn geslagen, mag volgens een Fins kunstduo lichaamsbeharing weer weelderig groeien.

© Inertia StockHet duo Tärähtäneet uit het Finse Helsinki heeft haren aangebracht op ondergoed op plaatsen waar normaal gesproken ook haar groeit. De ontwerpers hebben onderbroeken, hemden en leggings voorzien van haar, zo valt te lezen op Core 77.

In Finland gaat het ondergoed nog niet bepaald als warme broodjes over de toonbank. De ontwerpen zijn dan ook meer bedoeld als een statement tegen een maatschappij waarin modellen door middel van Photoshop volop worden ge-airbrusht en de heersende seksuele norm dan als een mode-item.




MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-04-2010 19:45 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Meh


Boeiender


U Boat-666
U-666
Usericon van U Boat-666
Posted 01-04-2010 19:46 by U Boat-666 Profiel van U Boat-666http://www.uboataces.com/

hmm






German U-Boats and Battle of the Atlantic U-666


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-04-2010 21:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 April 2010 17:43 schreef XXL het volgende:
Wat een lapwerk allemaal. Een miljard hier, een miljoen of wat daar.

Als ze nou al die bullshit eens op één hoop gooien en betalen uit een speciale crisis-tax en die pak hem beet 20 miljard daaruit betalen.

20 miljard / percentage (Elite levert de cijfers (Dus het percentage wat nodig is om aan die 20 miljard te komen) wel aan) van wat we met zijn allen in nederland aan inkomen binnen halen. Gewoon iedereen het zelfde percentage. De grootste verdieners zullen dan automatisch het meeste betalen.


0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Hier kan je alle combinaties mee maken

nee maar wat moet ik doen?

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 01-04-2010 21:54]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-04-2010 22:43 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 April 2010 17:43 schreef XXL het volgende:
Wat een lapwerk allemaal. Een miljard hier, een miljoen of wat daar.

Als ze nou al die bullshit eens op één hoop gooien en betalen uit een speciale crisis-tax en die pak hem beet 20 miljard daaruit betalen.

20 miljard / percentage (Elite levert de cijfers (Dus het percentage wat nodig is om aan die 20 miljard te komen) wel aan) van wat we met zijn allen in nederland aan inkomen binnen halen. Gewoon iedereen het zelfde percentage. De grootste verdieners zullen dan automatisch het meeste betalen.
Yep. Maar ik vind het nogal raar. Ze willen b.v. op de AWBZ bezuinigen, maar ik sta nu al in mijn eentje negen mensen, waaronder ook enkelen met een behoorlijke gedragsstoornis, te begeleiden. Nog meer bezuinigen in de gehandicaptenzorg (dagbesteding in mijn geval) zou betekenen dat we binnenkort ongelukken met agressie, weglopen e.d. op de werkvloer kunnen verwachten, het is niet meer verantwoord.
Het lijkt er weer op dat de smalste schouders (b.v. studenten, huurders, mensen met een basisverzekering qua zorg, chronisch zieken) de grootste lasten moeten dragen. Weinig solidair.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 02-04-2010 0:28 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Nogmaals, de meeste maatregelen zijn geen bezuinigingen maar lastenverzwaringen, echt een groot verschil.

Bij bezuinigingen geeft de overheid minder uit, bij lastenverzwaringen genereerd de overheid meer inkomsten.

Waarom wordt efficiëntie van overheidsorganen niet als speerpunt genoemd? Omdat de plannen door ambtenaren bij elkaar geraapt zijn?


Boeiender


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 02-04-2010 5:25 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 2 April 2010 0:28 schreef MR. N het volgende:

Waarom wordt efficiëntie van overheidsorganen niet als speerpunt genoemd? Omdat de plannen door ambtenaren bij elkaar geraapt zijn?


Precies wat ik me ook afvraag.


Bareuh...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-04-2010 12:08 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 April 2010 0:28 schreef MR. N het volgende:
Nogmaals, de meeste maatregelen zijn geen bezuinigingen maar lastenverzwaringen, echt een groot verschil.

Bij bezuinigingen geeft de overheid minder uit, bij lastenverzwaringen genereerd de overheid meer inkomsten.

Waarom wordt efficiëntie van overheidsorganen niet als speerpunt genoemd? Omdat de plannen door ambtenaren bij elkaar geraapt zijn?
Je hebt gelijk. Het zou logischer zijn als de overheid haar eigen huishoudboekje op orde had, i.p.v. de rekening weer bij de "zwakkeren" te leggen. Nogmaals, als ze door blijven gaan met het verschil tussen arm en rijk te vergroten, want daar zullen deze maatregelen netto op neerkomen, verwacht ik dat we steeds meer de kant op gaan waar de V.S. onder Obama juist vanaf probeert te komen. Ik heb het hier steeds over, zeikerig stokpaardje, maar ik merk gewoon alle gevolgen omdat ik werk in de hoek waar de klappen vallen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-04-2010 12:18 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 April 2010 12:08 schreef bastianus het volgende:
Je hebt gelijk. Het zou logischer zijn als de overheid haar eigen huishoudboekje op orde had, i.p.v. de rekening weer bij de "zwakkeren" te leggen. Nogmaals, als ze door blijven gaan met het verschil tussen arm en rijk te vergroten, want daar zullen deze maatregelen netto op neerkomen, verwacht ik dat we steeds meer de kant op gaan waar de V.S. onder Obama juist vanaf probeert te komen. Ik heb het hier steeds over, zeikerig stokpaardje, maar ik merk gewoon alle gevolgen omdat ik werk in de hoek waar de klappen vallen.


Nouja de rekening ligt al heel erg bij de sterkere hoor het is toch al een progressief belastingstelsel. Met minimumloon heb je het zo slecht niet, zodra je meer gaat verdienen vervallen er allerlei subsidies zodat telkens als je meer verdient je in verhouding niet veel meer krijgt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-04-2010 12:28 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 April 2010 12:18 schreef ElitE het volgende:
Nouja de rekening ligt al heel erg bij de sterkere hoor het is toch al een progressief belastingstelsel. Met minimumloon heb je het zo slecht niet, zodra je meer gaat verdienen vervallen er allerlei subsidies zodat telkens als je meer verdient je in verhouding niet veel meer krijgt.
Die subsidies, ook zoiets belachelijks. Mensen die ik ken die geen flikker uitvoeren weten alle subsidies te verkrijgen en houden overal hun handje op. Als je een beetje creatief bent, kan je voor elke scheet die je laat subsidie krijgen.
Al die subsidies zijn in het leven geroepen om op de basisuitkering te kunnen bezuinigen. Op de basisuitkeringen is gekort, en als je dan de rekening niet kan betalen kun je daar subsidie voor aanvragen. In de praktijk (sorry Clemens) zie ik dat vooral de mensen met een grote bek voor alle subsidies in aanmerking weten te komen. Maar verstandelijk beperktere mensen of gewoon dommere mensen pissen vaak naast het potje, al is het alleen al omdat ze geen weg in de verregaande bureaucratie weten te vinden. Ook hier maakt de overheid handig gebruik van, aan de ene kant door minder aan subsidie uit te hoeven geven, aan de andere kant door al die ambtenaren die ze nodig hebben om alle regelgeving m.b.t. uitkeringen en subsidies bij te houden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 02-04-2010 18:13 by Forever After Profiel van Forever After

Van Nu.nl



Honderdduizend Belgen rijden zonder rijbewijs
Uitgegeven: 2 april 2010 13:46
Laatst gewijzigd: 2 april 2010 13:46

BRUSSEL - In België rijden 100.000 automobilisten die nooit een rijbewijs hebben gehaald. Het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) maakte die schatting vrijdag bekend.

Het gaat onder anderen om kinderen die de auto van hun ouders gebruiken, maar ook om mensen van wie het rijbewijs werd ingetrokken.

Het cijfer van 100.000 is gebaseerd op de vele bekeuringen voor het rijden zonder rijbewijs. Jaarlijks zijn dat er circa 18.000.

Daarvan zijn er gemiddeld drieduizend voor minderjarige autobestuurders. Enkele tientallen daarvan waren ook nog eens dronken.

© ANP





 


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 02-04-2010 18:40 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl



Bruce Banner


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 02-04-2010 18:43 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 2 April 2010 18:40 schreef Lainedil het volgende:
Hopsakee! Eindelijk gebeurt er eens iets in deze stad!

http://www.dnews.de/nachrichten/panorama/202761/todliches-beziehungsdrama-wuppertal.html


Fokke und Sokke



[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 02-04-2010 18:43]


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 02-04-2010 18:43 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Ga toch gewoon nederlands rappenman.



SQT
Usericon van SQT
Posted 02-04-2010 20:16 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Vreselijke agressie in Brusselse metro

De federale gerechtelijke politie heeft een video vrijgegeven van een extreem geval van agressie in de Brusselse metro, station Naamsepoort. De politie is op zoek naar getuigen. De schokkende beelden - NIET voor gevoelige lezers! - circuleren op het internet.

Op nieuwjaarsnacht werd een 22-jarige Bulgaarse student, die stage liep bij het Europees parlement, zonder enige aanleiding aangevallen door een groepje allochtone jongeren. Het slachtoffer wordt afgeranseld en uiteindelijk van de eerste verdieping op de sporen van de metro geworpen. Dat toont het filmpje ook: de beelden zijn niet geschikt voor gevoelige mensen! Passanten hijsen de student weer op het perron.

Veiligheidscamera's
De beelden werden gemaakt door veiligheidscamera's. We zien het vergeefse verweer van de jongen, die kansloos was tegen de overmacht van zijn aanvallers. Hij overleeft wonderwel de angstaanjagende agressie, maar brak wel zijn nekwervels.

"Dat we drie maanden na de feiten nog een oproep naar getuigen doen, wijst erop hoe uitzonderlijk dit soort agressie is", zegt de woordvoerster van de federale politie, Tine Hollevoet.

Alle tips zijn welkom op het gratis nummer 0800-91.119.

[Het Laatste Nieuws]



Fuck hee.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 02-04-2010 20:29 by bokaj Profiel van bokaj



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 02-04-2010 20:33 by Forever After Profiel van Forever After

De gebruikelijke groep uit de bevolking zo te zien aangevuld met bokito('s).


 


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-04-2010 20:33 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Allochtonen? Finnen?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen