IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : 'Open vuur kan brandwonden veroorzaken!' [ (Oud) Nieuws] Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-04-2010 21:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

tering

als dat zonder aanleiding is ben je al helemaal ziek


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 02-04-2010 21:58 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Vrij heftig stukje film.


Bruce Banner


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 03-04-2010 0:04 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 2 April 2010 12:28 schreef bastianus het volgende:
Die subsidies, ook zoiets belachelijks. Mensen die ik ken die geen flikker uitvoeren weten alle subsidies te verkrijgen en houden overal hun handje op. Als je een beetje creatief bent, kan je voor elke scheet die je laat subsidie krijgen.
Al die subsidies zijn in het leven geroepen om op de basisuitkering te kunnen bezuinigen. Op de basisuitkeringen is gekort, en als je dan de rekening niet kan betalen kun je daar subsidie voor aanvragen. In de praktijk (sorry Clemens) zie ik dat vooral de mensen met een grote bek voor alle subsidies in aanmerking weten te komen. Maar verstandelijk beperktere mensen of gewoon dommere mensen pissen vaak naast het potje, al is het alleen al omdat ze geen weg in de verregaande bureaucratie weten te vinden. Ook hier maakt de overheid handig gebruik van, aan de ene kant door minder aan subsidie uit te hoeven geven, aan de andere kant door al die ambtenaren die ze nodig hebben om alle regelgeving m.b.t. uitkeringen en subsidies bij te houden.


Ik geloof alles wat je zegt hoor, ik vind een sociaal vangnet iets goeds maar ik ik heb ook m'n twijfels of het daadwerkelijk terecht komt bij de mensen die het 't hardst nodig hebben. Zoals je zegt is het belangrijk om de weg door de bureacratie te kunnen vinden en dat kan niet iedereen, en daarnaast wordt er door veel gemeentes populistisch treiterbeleid gevoerd waardoor juist de zwakkeren afhaken.
Een opvallend detail dat een klasgenoot heeft ontdekt in z'n master onderzoek naar armoede beleid is dat juist degenen die het 't hardtst nodig hebben, er zelf voor lijken te kiezen om geen gebruik te maken van voorzieningen.
Ik denk zelf dat mensen liever zielig gevonden willen worden dan profiteur, maar of dat zo is durf ik niet met zekerheid te zeggen.



Helvete
Usericon van Helvete
Posted 03-04-2010 21:06 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Ubuntu 10.10 gaat Maverick Meerkat heten

Door Joost Schellevis, zaterdag 3 april 2010 12:34
Submitter: pkwarts, views: 13.705


Ubuntu 10.10, dat in oktober moet uitkomen, zal door het leven gaan als 'Maverick Meerkat'. Speerpunten zijn onder andere een nieuw uiterlijk voor de netbook-versie, korte opstarttijden en integratie met sociale netwerken.

Dat schrijft Ubuntu-aartsvader Mark Shuttleworth. Deze maand komt Ubuntu 10.04 Lucid Lynx uit, waarin onder andere de vertrouwde bruine huisstijl van eerdere Ubuntu-versies wordt vervangen. Lucid Lynx is een long term support-versie, die voor desktops drie jaar en voor servers vijf jaar wordt ondersteund. Hoewel Ubuntu 10.04 pas eind deze maand uitkomt, denken de makers van het gratis besturingssysteem al na over de volgende versie, die in oktober zal verschijnen.

Versie 10.10 van de Linux-distributie zal door het leven gaan als Maverick Meerkat. Volgens Shuttleworth zal de Ubuntu-versie onder andere een nieuwe interface voor netbooks bieden. Ook zal er aandacht uitgaan naar de opstarttijd van het besturingssysteem, evenals de snelheid van internetverbindingen en browsers. Verder hint Shuttleworth op betere integratie met sociale netwerken.

Ook wordt het op afstand beheren van 'tienduizenden' Ubuntu-computers 'nog eenvoudiger'. Over de nieuwe Ubuntu-versie wordt meer bekend na de Ubuntu Developer Summit, die in mei in Brussel wordt gehouden. De meerkat waar Ubuntu 10.10 zijn naam aan ontleent is de Engelse term voor het dier dat in het Nederlands een stokstaartje heet. In het Nederlands heeft 'meerkat' een andere betekenis, namelijk een verzameling apensoorten.
http://tweakers.net/nieuws/66584/


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-04-2010 22:10 by Forever After Profiel van Forever After

wat een kutnaam

Maar wat echt nieuws dan:



Traag overstekende opa doodgeslagen
Uitgegeven: 3 april 2010 19:45
Laatst gewijzigd: 3 april 2010 19:45

CRAIOVA - Een 62-jarige man is in de Roemeense stad Craiova overleden na een pak slaag door een automobilist. Die vond dat hij met zijn kleindochtertje (5) te langzaam de weg overstak.

© Inertia Stock

Dat meldden Roemeense media zaterdag.

De man wandelde met zijn kleindochter naar het park. Onderweg moesten de twee een zebrapad oversteken.

De opa nam daarbij het tempo aan van zijn kleindochter, tot ergernis van een 22-jarige automobilist, die daardoor langer voor het zebrapad moest wachten dan hij van plan was.

Hij maande opa en kleindochter sneller te lopen, maar dat deden ze niet. Daarop stapte de bestuurder uit zijn auto en gaf hij de man enkele rake klappen tegen het hoofd.

Hulp

Omstanders schoten onmiddellijk te hulp en trokken de dader van het slachtoffer af, dat op dat moment al op de grond was gevallen.

Hoewel de ambulance snel ter plaatse was, kon de man niet meer worden gereanimeerd. De dader wordt doodslag ten laste gelegd. Hij kan worden veroordeeld tot maximaal 20 jaar celstraf.

© ANP



[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 03-04-2010 22:16]


 


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 04-04-2010 1:59 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 3 April 2010 22:10 schreef Forever After het volgende:
wat een kutnaam

Maar wat echt nieuws dan:
Ja, wat een nieuws, elke dag worden er zoveel mensen doodgeslagen, verkracht, vermoord... Je hoeft geen nieuwsberichten te lezen om dat te weten.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-04-2010 8:07 by Forever After Profiel van Forever After

Wat is er volgens jou dan zo wereldschokkend aan dat ze aan Ubuntu versie 10.10 de 'codenaam' Maverick Meerkat hebben gehangen? Dat geven van een codenaam doen ze oa bij Windows en Mac OS ook.



[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 04-04-2010 8:08]


 


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 04-04-2010 16:50 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 4 April 2010 8:07 schreef Forever After het volgende:
Wat is er volgens jou dan zo wereldschokkend aan dat ze aan Ubuntu versie 10.10 de 'codenaam' Maverick Meerkat hebben gehangen? Dat geven van een codenaam doen ze oa bij Windows en Mac OS ook.


Niks.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 05-04-2010 18:42 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Nu terug naar echt nieuws:

'Amerikanen vermoordden Irakezen en journalisten'
Uitgegeven: 5 april 2010 17:40
Laatst gewijzigd: 5 april 2010 18:35
AMSTERDAM - Een video in handen van de klokkenluiderswebsite Wikileaks laat zien hoe Amerikanen verantwoordelijk zijn voor de dood van twaalf Iraakse burgers en twee journalisten van het persbureau Reuters.
© Defenselink

Wikileaks heeft een kopie van de video van 39 minuten in handen gekregen, waar tevens een verkorte versie van is. Ook zijn foto's gepubliceerd.

De beelden tonen hoe twee Reuters-journalisten aan hun einde kwamen.

Het persagentschap probeerde eerder toegang tot de video te krijgen met een beroep op de Amerikanse variant van de Wet openbaarheid van bestuur, maar kreeg de beelden niet.

Op de video is te zien hoe in een buitenwijk van Baghdad Amerikaanse soldaten vanuit een Apache kijken naar een groep mannen.

De camera van Reuters-journalist Saeed Chmagh's (40) lijkt vervolgens voor een vuurwapen aangezien te worden.

Vuursalvo

Daarop vraagt een militair om toestemming om te vuren en doet dat vervolgens ook. Als de journalist probeert te ontkomen wordt hij bij een volgend vuursalvo geraakt.

Als vervolgens mensen proberen een gewonde man af te voeren in een busje, is te zien hoe opnieuw toestemming wordt gevraagd het vuur op de burgers te openen.

Opnieuw volgt een vuursalvo, waarbij de andere mensen worden gedood. Ook de 22-jarige journalist Namir Noor-Eldeen vindt bij het incident de dood.

Lachen

Op diverse punten in de film is te horen dat bij de communicatie diverse malen om het schieten wordt gelachen. Als een tank gaat kijken bij de bestelbus zegt een militair in de Apache helikopter “ze reden net over een lijk”. Daarop wordt lachend geantwoord: “Oh, werkelijk?”

Als de tank bij de bestelbus arriveert blijken er ook twee gewonde kinderen in het voertuig te liggen. Een soldaat vraagt toestemming om de kinderen naar een Amerikaans hospitaal te brengen.

Dat wordt echter geweigerd en de kinderen worden naar een Iraaks ziekenhuis doorverwezen. Later wijten de coalitatietroepen het incident aan een actie van Iraakse opstandelingen.

Persconferentie

Het ontvangen beeldmateriaal is versleuteld, waardoor het vertonen onmogelijk is. Experts zijn echter in staat gebleken de beveiliging te kraken en de video alsnog zichtbaar te maken.

Daarvoor is geld ingezameld en veel rekenkracht van veel verschillende computers ingezet.

Daarna hebben de mensen achter Wikileaks een persconferentie uitgeschreven in het hart van de Amerikaanse macht bij de National Press Club in Washington, DC.

Ruzie

Het tonen van de video is onzeker geweest. Vorige maand hielden Amerikaanse autoriteiten een medewerker van Wikileaks 22 uur gevangen voor ondervraging om het materiaal in handen te krijgen. Andere medewerkers werden gevolgd.

Uit eerder gelekt materiaal blijkt dat de VS eerder opties hebben onderzocht om Wikileaks te sluiten en de mensen erachter op te pakken. Het Pentagon beschouwt de medewerkers als een 'gevaar voor de nationale veiligheid'.

Val kabinet

Een onthulling van CIA-documenten vorige week maakt duidelijk dat de Amerikanen een
communicatieplan hebben om de publieke opinie te manipuleren om de oorlog in Afghanistan te blijven steunen.

Aanleiding voor het maken van dit document zou de val van het kabinet Balkenende IV over het verblijf in Uruzgan zijn.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-04-2010 19:45 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 4 April 2010 8:07 schreef Forever After het volgende:
Wat is er volgens jou dan zo wereldschokkend aan dat ze aan Ubuntu versie 10.10 de 'codenaam' Maverick Meerkat hebben gehangen? Dat geven van een codenaam doen ze oa bij Windows en Mac OS ook.



Knuppel, nieuwsbericht is meer dan de titel.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-04-2010 20:09 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 5 April 2010 19:45 schreef ZelThoR het volgende:
Knuppel, nieuwsbericht is meer dan de titel.


Wat kan mij dat schelen andere knuppel.
De titel legt imo de nadruk op de naam en niet op de nieuwe/uitgebreide functionaliteit.

Raar? Ja, best wel. Ik neem aan dat de meerderheid meer geinteresseerd is in nieuwe/uitgebreide functies dan in een vage codenaam.

En zelfs dan is het nog niet wereldschokkend.


 


Jouke
Usericon van Jouke
Posted 05-04-2010 20:17 by Jouke Profiel van Joukehttp://www.last.fm/user/Jouke_D

quote:
Op 5 April 2010 20:09 schreef Forever After het volgende:
Wat kan mij dat schelen andere knuppel.
De titel legt imo de nadruk op de naam en niet op de nieuwe/uitgebreide functionaliteit.

Raar? Ja, best wel. Ik neem aan dat de meerderheid meer geinteresseerd is in nieuwe/uitgebreide functies dan in een vage codenaam.

En zelfs dan is het nog niet wereldschokkend.

Da's waar, dit topic heet niet voor niks "het wereldschokkende nieuws topic"

@ Irak drama; heel erg! Stelletje schietgrage klootzakken denken dat ze de cowboy uit kunnen hangen in andermans land


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-04-2010 20:20 by Forever After Profiel van Forever After

En dus gaan we op SBS6 niveau posten?


 


Jouke
Usericon van Jouke
Posted 05-04-2010 20:22 by Jouke Profiel van Joukehttp://www.last.fm/user/Jouke_D

quote:
Op 5 April 2010 20:20 schreef Forever After het volgende:
En dus gaan we op SBS6 niveau posten?
De gemiddelde sbs fan zal sowieso al geen ubuntu gebruiken, maar dan nog vond ik het als ubuntugebruiker wel een nuttig bericht ja


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-04-2010 20:25 by Forever After Profiel van Forever After

Nee, da's waar. Daar is het wereldnieuws als de kanarie van de buren Flappie heet.



 


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 05-04-2010 20:28 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 5 April 2010 20:09 schreef Forever After het volgende:
Wat kan mij dat schelen andere knuppel.
De titel legt imo de nadruk op de naam en niet op de nieuwe/uitgebreide functionaliteit.

Raar? Ja, best wel. Ik neem aan dat de meerderheid meer geinteresseerd is in nieuwe/uitgebreide functies dan in een vage codenaam.

En zelfs dan is het nog niet wereldschokkend.



Ben je weer ongesteld?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-04-2010 20:43 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 5 April 2010 20:28 schreef Onweerwolf het volgende:
Ben je weer ongesteld?

Nee, ik zocht iets om jou te laten reageren.


 


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 05-04-2010 20:46 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 5 April 2010 20:43 schreef Forever After het volgende:
Nee, ik zocht iets om jou te laten reageren.


Misschien even een betoog beginnen over de, in jouw ogen, stuitende grafpikkers mentaliteit van mensen die vanaf morgen oude Sugar Lee Hooper CD's gaan kopen?





Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-04-2010 20:51 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 5 April 2010 20:46 schreef Onweerwolf het volgende:
Misschien even een betoog beginnen over de, in jouw ogen, stuitende grafpikkers mentaliteit van mensen die vanaf morgen oude Sugar Lee Hooper CD's gaan kopen?





Had je die nog niet dan? Dat valt me nou van je tegen.


En nu weer nieuws?


 


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 06-04-2010 20:00 by bokaj Profiel van bokaj

Dodelijk grote borsten .

Een 27-jarige Britse vrouw heeft onlangs bijna haar vriendje gedood door haar borsten op zijn gezicht te leggen. De moeder van drie kinderen raakte in paniek toen ze haar koplampen optilde en zag dat haar minnaar bewusteloos was. Dat onthult ze in krant News of the World.

De man vond het volgens Claire Smedley wel lekker om tijdens de seks onder haar cup 40LL bedolven te worden. "Maar deze keer begon hij te spartelen. Ik nam aan dat het van opwinding was, dus ik ging door. Enkele minuten later merkte ik dat hij niet meer bewoog.'' Net toen Smedley een ambulance wilde bellen kwam de minnaar hoestend weer bij.



SN.




Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 06-04-2010 20:04 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

br00tal


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 06-04-2010 20:15 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 6 April 2010 20:00 schreef bokaj het volgende:
Dodelijk grote borsten .



"Maar deze keer begon hij te spartelen. Ik nam aan dat het van opwinding was, dus ik ging door.



:')!


Dennis_Ziekte
Usericon van Dennis_Ziekte
Posted 06-04-2010 20:21 by Dennis_Ziekte Profiel van Dennis_Ziektehttp://www.ziekte-nl.nl

quote:
Op 6 April 2010 20:00 schreef bokaj het volgende:
Dodelijk grote borsten


Moet ineens aan de punkband Tits of Death denken


Eigenaar van Ziekte Records ( http://www.ziekte-nl.nl ), eigenaar van Victory By Fire Records ( ook gehost op http://www.ziekte-nl.nl ) en mede-eigenaar van Triumphant Art Records.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 06-04-2010 22:55 by bokaj Profiel van bokaj

Wet tegen doorverkoop kaartjes aangenomen
Uitgegeven: 6 april 2010 17:08
Laatst gewijzigd: 6 april 2010 17:11

DEN HAAG - De Tweede Kamer is dinsdag akkoord gegaan met een wetsvoorstel dat moet tegengaan dat handelaren en ticketbureaus massaal entreekaartjes opkopen om die met zo veel mogelijk winst door te verkopen. Alleen de VVD, de ChristenUnie en de SGP stemden tegen.

Het initiatief is van de Kamerleden Arda Gerkens (SP) en Nicolien van Vroonhoven-Kok (CDA). De wet, die nog door de Eerste Kamer moet, verbiedt de tussenhandel niet.

Wel worden er beperkingen opgelegd. Zo mag de opslag op de originele prijs van een kaartje maximaal 20 procent bedragen.

Als blijkt dat een consument toch te veel heeft betaald, kan hij het verschil opeisen bij een geschillencommissie. Ook een gang naar de rechter is mogelijk.


Verheugd

Kamerlid Gerkens reageerde zeer verheugd over de brede steun voor het voorstel. Ze hoopt dat de senaat het wetsvoorstel nog voor de Tweede Kamerverkiezingen in behandeling neemt.

Volgens de Kamerleden verdienen momenteel enkele tientallen handelaren, velen met een eigen website, miljoenen met het opkopen van voetbal- of concertkaartjes of toegangsbewijzen voor musicals voor kinderen.

Via computerprogramma's, de inzet van studenten of in sommige gevallen via fraude, slepen ze vaak bakken met kaarten binnen om deze met woekerwinsten door te verkopen, stellen de parlementariërs. Met de wet moet de toegang tot cultuur en sport tegen een redelijke prijs wordt gewaarborgd.


Kanttekeningen

De beide Kamerleden hebben geruime tijd gedebatteerd met de rest van de Tweede Kamer over hun voorstel. Door enkele kritische kanttekeningen van ministers zagen ze zich genoodzaakt hun voorstel op punten aan te passen.

Zo wilden ze aanvankelijk de Consumentenautoriteit een rol geven in de controle op de wet. Maar die bepaling is eruit gehaald. De beoogde maximale opslag voor tussenhandelaren bedroeg eerst 10 procent.

Hoe effectief de wet wordt, zal moeten blijken. Gerkens zei dat er drie jaar na de invoering een evaluatie komt. ''Als het moet, kunnen dan aanpassingen worden gedaan.''

© ANP



Het zou eens tijd worden.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-04-2010 7:49 by XXL Profiel van XXL

Schreeuw nou maar niet te hard.

Gisteravond de baas van ticket unlimited op de radio die doodleuk even liep te vermelden dat die marge van 20% veel te laag is en als het niet uit kan ze misschien de zwarte handel maar in moeten.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen