IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : 'Open vuur kan brandwonden veroorzaken!' [ (Oud) Nieuws] Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-04-2010 21:17 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 april 2010 20:51 schreef bokaj het volgende:
Ik snap al die drukte nooit zo wanneer een hoofdredacteur opstapt. Dat is toch niet zulk belangrijk nieuws, of wel? Volgens mij leeft dat alleen binnen de media zelf omdat het om de eigen baantjes gaat en wordt het vervolgens bij het publiek door de strot geduwd als zijnde groot nieuws. Klein berichtje pagina 5 of 6 lijkt mij ook wel voldoende. Maar jij denkt daar anders over, Zelthor?

In dit geval is het interessant omdat de recentelijk nieuwe eigenaar, Derk Sauer, een zeer sterke invloed uitoefent op de redactie van NRC wat betreft de inhoud van de krant. Dat is, in ieder geval wat betreft NRC, bijzonder en zorgt ervoor dat de redactie (volgens die Donker) niet journalistiek autonoom genoeg is.

Ik wil hiermee niet zeggen dat die Sauer per se slecht bezig is. Hij heeft wat betreft kranten een naar mijn idee sterke visie; "De tijd van “all the news that’s fit to print” is echt voorbij. Ik wil niet weten wat er is gebeurd, want daar zijn andere media sneller in, ik wil weten waarom het is gebeurd.". Dat probeert hij nu bij NRC voor elkaar te krijgen (of te behouden / benadrukken, ze waren er al vrij sterk in) en dat lijkt mij goed. De redactie moet echter wel met neutrale blik nieuws kunnen brengen en het zou kunnen zijn dat hij dat nu in de weg zit, dat is jammer. Het zou ook kunnen zijn dat juist de redactie die neutrale blik schuwt en dat hij er voor wil zorgen dat dat beter gaat.

Dus, ik vind het wel interessant Ten eerste omdat ik NRC een fijne krant vind en ten tweede omdat het mogelijk veel zegt over de ontwikkeling en toekomst van de dode-boom-media.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 26-04-2010 21:18]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-04-2010 21:25 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 26 april 2010 21:17 schreef ZelThoR het volgende:
dode-boom-media.




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-04-2010 21:36 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

'Friese taal is straf van God'

De gevierde profetes Sonja de Vries, leidster van de beweging 'Uit de bron van Christus', heeft eindelijk een verklaring gevonden waarom de Friese taal eigenlijk bestaat: het is een straf van God!

De Friezen hebben in 754 de geestelijke houthakker Bonifatius vermoord en hebben daarmee God verworpen. Deze zou de Friezen vervolgens hebben opgezadeld met een vreselijke straf: de Friese taal. De profetes, die van de engeltjes de naam Lhyza heeft gekregen, vertelt dat de Friezen slechts in de genade van de Heer kunnen terugkeren als zij reïncarneren als niet-Fries.

Dit alles wordt gemeld door de godsdienstsocioloog Lammert Jansma van de Rijksuniversiteit Groningen, die onderzoek heeft gedaan naar de sekte.





♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-04-2010 21:39 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

LOL, spreads the gospel onder de friese collega's ..


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-04-2010 21:47 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 april 2010 21:25 schreef ElitE het volgende:


GeenStijl-grapje


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 26-04-2010 22:05 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 26 april 2010 21:36 schreef ElitE het volgende:
'Friese taal is straf van God'

De gevierde profetes Sonja de Vries, leidster van de beweging 'Uit de bron van Christus', heeft eindelijk een verklaring gevonden waarom de Friese taal eigenlijk bestaat: het is een straf van God!

De Friezen hebben in 754 de geestelijke houthakker Bonifatius vermoord en hebben daarmee God verworpen. Deze zou de Friezen vervolgens hebben opgezadeld met een vreselijke straf: de Friese taal. De profetes, die van de engeltjes de naam Lhyza heeft gekregen, vertelt dat de Friezen slechts in de genade van de Heer kunnen terugkeren als zij reïncarneren als niet-Fries.

Dit alles wordt gemeld door de godsdienstsocioloog Lammert Jansma van de Rijksuniversiteit Groningen, die onderzoek heeft gedaan naar de sekte.




Van die sekte krijg ik eens in de zoveel tijd een brief. Misschien toch eens naar zo'n bijeenkomst gaan, gewoon om te lachen.

Wat is de bron van dit nieuws eigenlijk? Want het lijkt me stug dat Lammert Bonifatius een geestelijke houthakker genoemd heeft.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-04-2010 22:06 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 26 april 2010 21:36 schreef ElitE het volgende:
'Friese taal is straf van God'

De gevierde profetes Sonja de Vries, leidster van de beweging 'Uit de bron van Christus', heeft eindelijk een verklaring gevonden waarom de Friese taal eigenlijk bestaat: het is een straf van God!

De Friezen hebben in 754 de geestelijke houthakker Bonifatius vermoord en hebben daarmee God verworpen. Deze zou de Friezen vervolgens hebben opgezadeld met een vreselijke straf: de Friese taal. De profetes, die van de engeltjes de naam Lhyza heeft gekregen, vertelt dat de Friezen slechts in de genade van de Heer kunnen terugkeren als zij reïncarneren als niet-Fries.

Dit alles wordt gemeld door de godsdienstsocioloog Lammert Jansma van de Rijksuniversiteit Groningen, die onderzoek heeft gedaan naar de sekte.






Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-04-2010 22:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 26 april 2010 22:05 schreef bokaj het volgende:
Van die sekte krijg ik eens in de zoveel tijd een brief. Misschien toch eens naar zo'n bijeenkomst gaan, gewoon om te lachen.

Wat is de bron van dit nieuws eigenlijk? Want het lijkt me stug dat Lammert Bonifatius een geestelijke houthakker genoemd heeft.


http://frontpage.fok.nl/nieuws/382194/1/1/100/friese-taal-is-straf-van-god.html


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 26-04-2010 22:22 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 26-04-2010 22:34 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Prachtig!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 26-04-2010 22:37 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 26 april 2010 22:05 schreef bokaj het volgende:
Van die sekte krijg ik eens in de zoveel tijd een brief. Misschien toch eens naar zo'n bijeenkomst gaan, gewoon om te lachen.



laat ff weten wanneer je gaat dan maken wij er gelijk een meeting van.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 26-04-2010 22:46 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 26 april 2010 22:37 schreef Black Jew het volgende:
laat ff weten wanneer je gaat dan maken wij er gelijk een meeting van.
Dat is goed, de bijeenkomst is altijd in Van der Valk Hotel Drachten, goed bereikbaar met het ov uit Groningen. Je moet wel je eigen drank meenemen denk ik.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 26-04-2010 22:48 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 26 april 2010 22:46 schreef bokaj het volgende:
Dat is goed, de bijeenkomst is altijd in Van der Valk Hotel Drachten, goed bereikbaar met het ov uit Groningen. Je moet wel je eigen drank meenemen denk ik.



hahahaha deAL


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-04-2010 22:49 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Helden!

Ben benieuwd


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 26-04-2010 22:52 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

LOL, godver, haha!



bokaj
Usericon van bokaj
Posted 26-04-2010 22:57 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 26 april 2010 21:17 schreef ZelThoR het volgende:
In dit geval is het interessant omdat de recentelijk nieuwe eigenaar, Derk Sauer, een zeer sterke invloed uitoefent op de redactie van NRC wat betreft de inhoud van de krant. Dat is, in ieder geval wat betreft NRC, bijzonder en zorgt ervoor dat de redactie (volgens die Donker) niet journalistiek autonoom genoeg is.

Ik wil hiermee niet zeggen dat die Sauer per se slecht bezig is. Hij heeft wat betreft kranten een naar mijn idee sterke visie; "De tijd van “all the news that’s fit to print” is echt voorbij. Ik wil niet weten wat er is gebeurd, want daar zijn andere media sneller in, ik wil weten waarom het is gebeurd.". Dat probeert hij nu bij NRC voor elkaar te krijgen (of te behouden / benadrukken, ze waren er al vrij sterk in) en dat lijkt mij goed. De redactie moet echter wel met neutrale blik nieuws kunnen brengen en het zou kunnen zijn dat hij dat nu in de weg zit, dat is jammer. Het zou ook kunnen zijn dat juist de redactie die neutrale blik schuwt en dat hij er voor wil zorgen dat dat beter gaat.

Dus, ik vind het wel interessant Ten eerste omdat ik NRC een fijne krant vind en ten tweede omdat het mogelijk veel zegt over de ontwikkeling en toekomst van de dode-boom-media.
Ik ben het met je eens dat het interessant nieuws is, ook al lees ik zelf bijna nooit de NRC. Het ging mij meer om al de ophef die er door andere media over gemaakt wordt, bijvoorbeeld: het NOS journaal opende vanmiddag met dit nieuws en dat lijkt me toch lichtelijk overdreven.
Ik krijg zelf dan de indruk dat de krant in een soort reclameblaadje wordt veranderd en dat lijkt me niet het geval. Natuurlijk wil Derk Sauer invloed op de koers van de krant, hij heeft er ook een hoop centjes in gestopt, dus dat lijkt me logisch. De hoofdredacties van kranten willen alles bij het oude houden en dat zit er niet meer in. De macht van kranten is verminderd en dat dringt maar moeilijk door in die kringen.


"De tijd van “all the news that’s fit to print” is echt voorbij. Ik wil niet weten wat er is gebeurd, want daar zijn andere media sneller in, ik wil weten waarom het is gebeurd." En het waarom van wat er gebeurd lijkt me meer iets voor historici eigenlijk.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-04-2010 23:02 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 april 2010 22:57 schreef bokaj het volgende:
Ik ben het met je eens dat het interessant nieuws is, ook al lees ik zelf bijna nooit de NRC. Het ging mij meer om al de ophef die er door andere media over gemaakt wordt, bijvoorbeeld: het NOS journaal opende vanmiddag met dit nieuws en dat lijkt me toch lichtelijk overdreven.
Ik krijg zelf dan de indruk dat de krant in een soort reclameblaadje wordt veranderd en dat lijkt me niet het geval. Natuurlijk wil Derk Sauer invloed op de koers van de krant, hij heeft er ook een hoop centjes in gestopt, dus dat lijkt me logisch. De hoofdredacties van kranten willen alles bij het oude houden en dat zit er niet meer in. De macht van kranten is verminderd en dat dringt maar moeilijk door in die kringen.

Zoals gezegd; er zou ook daadwerkelijk iets kwalijks aan de hand kunnen zijn.

Verder heb ik vandaag niet veel van de media meegekregen, dus die ophef heb ik gemist
quote:

"De tijd van “all the news that’s fit to print” is echt voorbij. Ik wil niet weten wat er is gebeurd, want daar zijn andere media sneller in, ik wil weten waarom het is gebeurd." En het waarom van wat er gebeurd lijkt me meer iets voor historici eigenlijk.

Ja, ook. Maar ik wil sommige dingen graag ook iets eerder weten


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 26-04-2010 23:06 by Yirroth Profiel van Yirroth

quote:
Op 26 april 2010 22:05 schreef bokaj het volgende:
Van die sekte krijg ik eens in de zoveel tijd een brief. Misschien toch eens naar zo'n bijeenkomst gaan, gewoon om te lachen.


Heh, hier ook. Ik zit erover te denken om met mijn brother-labelprintertje onder de Nee/Nee-sticker de tekst ""Verboden religieuze werken in deze brievenbus te stoppen op straffe van eeuwige verdoemenis." te plaatsen.

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 26-04-2010 23:07]


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 26-04-2010 23:14 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 26 april 2010 23:02 schreef ZelThoR het volgende:
Zoals gezegd; er zou ook daadwerkelijk iets kwalijks aan de hand kunnen zijn.

Verder heb ik vandaag niet veel van de media meegekregen, dus die ophef heb ik gemist
Daar ging het me dan ook om, maar volgens mij gaat het wel meevallen.

quote:
Ja, ook. Maar ik wil sommige dingen graag ook iets eerder weten
Ik ook, het valt me op dat veel kranten steeds meer richting de Spits gaan qua berichtgeving. Ik blijf vaak met een boel vragen over na het lezen van een bericht. Meer diepgang en achtergrondinformatie graag.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-04-2010 23:16 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 april 2010 23:14 schreef bokaj het volgende:
Daar ging het me dan ook om, maar volgens mij gaat het wel meevallen.

Nou ja, extra reclame heeft an sich weinig met journalistieke onafhankelijkheid te maken. Dus ik snap sowieso niet zo goed waarom je dat zou denken
quote:
Ik ook, het valt me op dat veel kranten steeds meer richting de Spits gaan qua berichtgeving. Ik blijf vaak met een boel vragen over na het lezen van een bericht. Meer diepgang en achtergrondinformatie graag.

Dat laatste is precies wat Sauer zegt te willen. Maar inderdaad, veel kranten gaan die kant op; recent de Volkskrant nog.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 26-04-2010 23:22 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 26 april 2010 23:16 schreef ZelThoR het volgende:
Nou ja, extra reclame heeft an sich weinig met journalistieke onafhankelijkheid te maken. Dus ik snap sowieso niet zo goed waarom je dat zou denken
Slecht quote van mij, ik bedoelde meer dat ik mij afvroeg waarom de NOS dit nieuws zo belangrijk vindt.

quote:
Dat laatste is precies wat Sauer zegt te willen. Maar inderdaad, veel kranten gaan die kant op; recent de Volkskrant nog.
Ik heb al een poos geen Volkskrant meer gelezen, maar die gaat al een poos achteruit. Dat Wouter Klootwijk geen stukjes meer mocht schrijven zegt mij genoeg. En dat ze nu Aaf Brant Corstius hebben aangenomen als columniste is ook een teken aan de wand. Wat een oppervlakkige huppelkut vind ik dat. Alleen maar positief voor NRC dat ze daar nu weg is.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-04-2010 23:23 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Met 'recent de Volkskrant' bedoelde ik vooral de overgang naar tabloid-formaat. Dat heeft NRC wat mij betreft een stuk beter aangepakt.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-04-2010 23:28 by M. Profiel van M.

Jammer dat Donker als hoofdredacteur opstapt. NRC is mijn krant en ik ben één van een slinkende groep mensen met een zes-dagen-abonnement. Ik vond haar wel goede ideeën hebben, NRC heeft ook behoorlijk geïnnoveerd op een naar mijn mening goede manier de afgelopen jaren.

Die Sauer heeft verder wel gelijk met zijn opmerking dat een krant geen bron van nieuws an sich is (daar heb je nu.nl/google news/twitter/etc. voor). Maar ik ben wel benieuwd naar de precieze achtergrond van de discussie; wie vond nu eigenlijk dat de journalistieke onafhankelijkheid niet meer geborgd is en waarom dan? Eens kijken hoe de krant er de komende maanden uit gaat zien.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 26-04-2010 23:41 by bokaj Profiel van bokaj

M. heeft een ook punt. Namen en rugnummers willen we, alles binnenkamers houden en dan zeuren over journalistieke onafhankelijkheid. Gewoon flink uit de school klappen in de Telegraaf of zo, alle vuile was naar buiten.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-04-2010 14:05 by Mark Profiel van Mark

Ark van Noah lijkt nu echt gevonden

ARARAT - De structuur die op de berg Ararat in Turkije ligt, is wel degelijk de Ark van Noah. Dat beweert althans een team van Chinese en Turkse evangelische onderzoekers. Ze onderzochten de ouderdom van het hout van de structuur en kwamen tot de conclusie dat die ongeveer 4.800 jaar oud moet zijn, wat overeen zou moeten komen met de periode waarin de zondvloed plaatsvond.
Volgens de Bijbel strandde de Ark na de zondvloed op een berg. Velen geloven dat dat de berg Ararat is, de hoogste berg in de omgeving.

,,Helemaal zeker zijn we natuurlijk niet, maar het staat wel voor 99,9 procent vast dat het om de Ark van Noah gaat,'' vertelde Yeung Wing-cheung van Noah's Ark Ministries International en documentairemaker aan AFP.

De houten constructie op de berg bevat enkele compartimenten, waarvan sommigen zijn uitgerust met balken. De onderzoekers denken dat er in die 'kamers' ooit dieren woonden. Van een menselijke nederzetting kan er volgens de onderzoekers geen sprake zijn. ,,In de omgeving van de berg is nog nooit een nederzetting gevonden op een hoogte van 3.500 meter of hoger,'' aldus Wing-cheung.

De onderzoekers hopen nu dat de ark op de Unesco Werelderfgoedlijst komt. Op die manier kan er een grote archeologische opgraving plaatsvinden.


bron: AD
-----------------



Ik denk, ik doe de interessante passages maar even dikgedrukt ipv dat ik zelf commentaar erbij ga leveren. Dat lijkt me afdoende...

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 27-04-2010 14:05]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen