IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Administration Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Frontpage update Vorige pagina
iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 21-11-2016 20:07 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2016 19:45 schreef F.Jacobse het volgende:
Aha. Ik hoopte op iets smeuïgere details, hehe.





Lijkt me evident dat die in dit stadium niet zullen volgen.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-11-2016 21:06 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2016 18:50 schreef iPim het volgende:
Hier wordt hard aan gewerkt, maar het loopt niet vlot aangezien we nogal in de clinch zitten met de oude bouwers.


Tsja, dan had je maar op het aanbod van mijn denkbeeldige kennis moeten ingaan. [/WMP]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


WMP
Usericon van WMP
Posted 11-09-2017 16:31 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Zie ik het nu goed dat je een FB-account moet hebben om uberhaupt nog een reactie te kunnen plaatsen op de fp?


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 11-09-2017 16:51 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2017 16:31 schreef WMP het volgende:
Zie ik het nu goed dat je een FB-account moet hebben om uberhaupt nog een reactie te kunnen plaatsen op de fp?


Klopt. Ben er nog niet helemaal klaar mee.

De registratie-feature van de nieuwe site is nogal buggy: veel mensen ontvangen de registratie-mails niet. Dan maar eens proberen hoe het gaat wanneer we comments toestaan via Facebook.

Beiden houden is nogal sketchy, toch?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 16-09-2017 2:26 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Het oplettende oog zal doorgehad hebben dat er recentelijk een aantal dingen veranderd zijn op de frontpage. Ik heb me een beetje in PHP/Wordpress codering verdiept en een aantal dingen veranderd/aangepast die me al een tijd lang dwars zaten.

- Bij albumrecensies op de frontpage wordt nu onder de 'bandnaam - albumtitel' regel in een kleiner lettertype het genre van de besproken muziek weergegeven. Dit moet het makkelijker maken om vantevoren in te schatten of het de moeite waard is de recensie te lezen. Aangezien redacteuren meer dan één genre-tag kunnen invoeren worden er, op alfabetische wijze, maximaal drie genres weergegeven. Dit moet voldoende zijn om een goed beeld te krijgen van de besproken muziek.

- Op pagina's als https://zwaremetalen.com/category/albumrecensies stonden onderaan alleen de knoppen 'Volgende pagina' en 'Vorige pagina', hetgeen sneller scrollen vermoeilijkte. Ik heb nu wat dynamische code (of hoe je het ook noemt) toegevoegd om het scrollen sneller te maken, aangezien je meteen meerdere pagina's vooruit kunt selecteren.

- Bij artikelen stond voorheen de naam van de auteur helemaal onderaan het artikel en stond nergens de gepubliceerde datum en tijd van het artikel. Dat is nu veranderd, aangezien onder de artikelnaam bovenaan de auteur en publiceerdatum/tijd getoond wordt.

- Aangezien weinig reacties op de frontpage achtergelaten werden en aangezien het registeren van nieuwe gebruikers soms niet zo vlekkeloos verloopt (registratiemails komen om één of andere reden vaak niet aan), zijn we als proef overgeschakeld op reacties achterlaten via Facebook. Reacties die op onze Zware Metalen Facebook achtergelaten worden, worden hier ook weergegeven. Dit zou tot een completere discussie moeten lijden.

- Als gevolg van de bovenstaande verandering is het kopje 'Laatste reacties' wat altijd linksonderin stond verwijderd. Het weergeven van de laatste Facebookreacties is te ingewikkeld voor mij om te kunnen doen.

De zoekfunctie is me nog een doorn in het oog. Als je namelijk de zoekfunctie-widget onder de slider gebruikt kom je uit op een andere (inferieure) resultatenpagina uit dan wanneer je rechtsboven zoekt via 'Zoeken'. In die laatste pagina is het doel dat gefilterd kan worden op redacteur, type artikel, oplopend/aflopend, zoeken op titel of ook inhoud, en dergelijke, maar dit werkt tot nu toe nogal bout. Hier is dus nog een hoop werkt te verrichten. Aangezien ik dit allemaal on the fly doe zonder voorkennis, duurt het allemaal wat langer dan zou moeten.


[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 16-09-2017 2:55]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-09-2017 14:22 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 19-09-2017 3:22 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Vandaag heb ik weer flink wat uurtjes verspild aan het aanpassen van de Zware Metalen website. Hier een samenvatting van de veranderingen:

- Laatst heb ik onder de artikelnaam ‘Geschreven door X op datum Y om Z uur’ toegevoegd. Nu is de redacteurnaam een link die doorlinkt naar de recent gepubliceerde artikelen van deze redacteur.

- Ook heb ik verder aan de zoekfunctie gewerkt, en vooral de looks. Ga naar https://zwaremetalen.com/zoeken om zelf een kijkje te nemen.

Voorheen stond er een vreemde lijst aan redacteuren in het dropdown menu. Dit kwam door vreemde rollentoewijzing in Wordpress. Omdat sommige redacteuren ook volledige administrator-toegang hebben en sommige administrators geen redacteurs zijn, moest ik vernuftig coderen om op dynamische wijze een juiste lijst aan redacteuren in dit dropdown menu weer te geven. Dat is gelukt. Tevens zit in dit dropdown menu een aantal namen van redacteuren die niet meer actief zijn voor Zware Metalen, maar die wel veel geschreven hebben in het verleden.

Helaas is het momenteel niet mogelijk om te kiezen uit zoeken op inhoud of zoeken op alleen artikelnaam. Dit is iets wat ik in de toekomst nog wil implementeren. Echter, voor nu is er de optie bij ‘resultaten per pagina’ om tot 1000 posts weer te geven, zodat je altijd wel het juiste artikel kunt vinden.

Vanwege het importeren van oude artikelen op de nieuwe site en de datumopslag van de oude, geïmporteerde content is het niet mogelijk om een filter in te voegen waarbij gefilterd kan worden op publiceerjaar. De oude site had dit wel, maar helaas werkt dit dus niet op de nieuwe site.

Zoals eerder werken de categorie-opties, volgorde, ordenen op datum/titel gewoon.

- De nieuws- en Zware Zaken-overzichtspagina (respectievelijk https://zwaremetalen.com/category/nieuws en https://zwaremetalen.com/category/zware-zaken) geven standaard geen thumbnails meer weer. Sommige van deze artikelen hebben namelijk een thumbnail, en anderen weer niet. Dit zorgt ervoor dat de looks wat uniformer zijn.

Wat betreft de zoekfunctie: dat is work-in-progress.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 19-09-2017 6:36 by ex-filosofem Wijzig reactieProfiel van ex-filosofemQuote dit bericht

Kan je ook vernuftig coderen om de spam op het forum te laten verdwijnen?


Music for pleasure It's not music no more Music to dance to Music to move This is music to march to


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 20-09-2017 18:58 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2017 6:36 schreef ex-filosofem het volgende:
Kan je ook vernuftig coderen om de spam op het forum te laten verdwijnen?



Nope, maar Paul wellicht wel. Ik heb hem een mailtje gestuurd.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 11-02-2021 16:28 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

We hebben sinds kort de mogelijkheid om te filteren op score bij het zoeken naar albumrecensies op onze zoekpagina (https://zwaremetalen.com/zoeken). Sinds begin 2020 slaan we scores van albumrecensies als een los veld op. Wanneer je bij “Filter op categorie” de categorie “Albumrecensies” aanvinkt (of subgenres), zie je een invulveld om een scorerange op te geven. In de zoekresultaten zie je ook de score van het album. We hebben niet de administratieve taak op ons genomen om de scores van alle albumrecensies van voor 2020 te scrapen en op te slaan als los veld, dus de filter geldt alleen voor albumrecensies die na januari 2020 geplaatst zijn.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Administration Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen