IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Belijdenis gedaan en discussiepunten Vorige pagina | Volgende pagina
SavitriDevi
Usericon van SavitriDevi
Posted 01-04-2010 14:34 by SavitriDevi Profiel van SavitriDevi

*dubbel*

[Dit bericht is gewijzigd door SavitriDevi op 01-04-2010 14:34]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-04-2010 14:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 April 2010 14:32 schreef SavitriDevi het volgende:

Persoonlijk heb ik dus helemaal niets met de monotheïstische woestijn geloven. Het heeft geen oorsprong in Europa. Wij hadden onze eigen godsdienst maar deze is vervangen door het christendom.
Hierdoor kan je ook niet meer spreken over een zuiver christendom aangezien het een mengeling geworden is van heidense normen waarden en feestdagen. Dit overgoten met een christelijk sausje.

Het heeft geen zin omdat het niet uit europa komt, beetje onzin natuurlijk? En je zou sommige van die gebruiken ook als cultuur kunnen zien ipv religie. Maar die grens is natuurlijk erg wazig.




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


SavitriDevi
Usericon van SavitriDevi
Posted 01-04-2010 14:47 by SavitriDevi Profiel van SavitriDevi

Bijna elke unieke cultuur had een eigen religie. Vaak tot stand gekomen door de bevolking en de leefomgeving.

De cultuur en leefomgeving van de volkeren in de bijbel wijkt enorm af van de germaanse, keltische, etc etc cultuur.

I.m.o had het christendom daarom niets te zoeken in Europa. Maar goed daar is het nu te laat voor


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 01-04-2010 14:50 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 1 April 2010 14:47 schreef SavitriDevi het volgende:
Bijna elke unieke cultuur had een eigen religie. Vaak tot stand gekomen door de bevolking en de leefomgeving.

De cultuur en leefomgeving van de volkeren in de bijbel wijkt enorm af van de germaanse, keltische, etc etc cultuur.

I.m.o had het christendom daarom niets te zoeken in Europa. Maar goed daar is het nu te laat voor


Dat is wel zo dat iedere cultuur een eigen religie had/heeft. Maar in de zin van tijd te praten. Het Christendom/Jodendom is velen malen ouder dan keltisch en germaanse religie, je kunt zelfs vastellen dat het eruit voortkomt.
Het evangelie is niet binnen Israel gebleven, het is na de dood van Jezus heel snel verspreid.

Er staan ook voorbeelden in de Bijbel dat Romeinen zich bekeerd hadden nadat het geschiedde.

De volken geven daar een eigen intepretatie aan.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-04-2010 14:52 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 April 2010 14:50 schreef ProgTon het volgende:
Dat is wel zo dat iedere cultuur een eigen religie had/heeft. Maar in de zin van tijd te praten. Het Christendom/Jodendom is velen malen ouder dan keltisch en germaanse religie, je kunt zelfs vastellen dat het eruit voortkomt.

Nee. Andere plaats.
Tot de komst van Willibrordus meen ik, hadden we hier echt nog niet van het christendom gehoord.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 01-04-2010 14:54 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 1 April 2010 14:32 schreef SavitriDevi het volgende:
Geen idee of het hier nog over gaat. Ik kon niet echt een rode draad in deze 10 pagina's ontdekken.

Ik denk niet dat mensen tegen het christendom aanschoppen omdat een aantal metalbands dat ook doen.

Het christendom werd in mijn jeugd met de paplepel ingegoten. op school zong je christelijke liedjes.
De hele klas deed de communie en het vormsel. Uiteraard ging bijna iedereen ging daarin mee.

Ik heb zelf de keuze gemaakt om mijn vormsel niet te doen. Ik wist toen al dat ik niets had met het christelijke geloof. Toen vond ik het al een hypocriete bende. Dit was in groep 8 en toen was ik nog helemaal niet bezig met "metal" muziek.

In mijn puberjaren ging ik me meer verdiepen in het "la vey" satanisme. Puur om me af te zetten tegen de heersende godsdienst. Uiteindelijk kwam ik er al snel achter dat dit helemaal niets voor mij was.

Rond deze tijd kwam ik ook in aanraking met de "metal" muziek. Ik denk dus niet dat anti christendom houding van veel metalheads door de bands komt. Wel hebben veel metalheads een vrijgevochten persoonlijkheid. Wellicht dat ze hierdoor ook sneller in aanraking met de metalscene zijn gekomen.

De laatste 10 jaar verdiep ik me vooral in de pre christelijke godsdiensten van Europa. Dit spreekt me veel meer aan dan het christendom.
Het christendom is destijds met moord en geweld verspreid onder de "heidenen" in Europa.
Prachtige unieke culturen en oude geschriften zijn hierdoor verloren gegaan. Dit is te vergelijken met de bekeringsdrang van de huidige Islam.
Het christendom van nu heeft echter honderden jaren de tijd gehad om gematigder te worden.

Uiteindelijk moet je gewoon doen wat je wilt. Ik zal je er niet om veroordelen om een gristenhond noemen. Zolang je mij er maar niet mee lastig valt

Persoonlijk heb ik dus helemaal niets met de monotheïstische woestijn geloven. Het heeft geen oorsprong in Europa. Wij hadden onze eigen godsdienst maar deze is vervangen door het christendom.
Hierdoor kan je ook niet meer spreken over een zuiver christendom aangezien het een mengeling geworden is van heidense normen waarden en feestdagen. Dit overgoten met een christelijk sausje.

Maar nogmaals: Doe gerust je ding. Zolang je er zelf maar gelukkig mee bent.



Zal ook mijn ding blijven doen, en inderdaad het is niet handig anderen mijn wil op te dringen, maar dat doe ik ook niet.

Mijn vraag is dan eigenlijk hoe belandt je dan in een Le vay stijl van denken?
Je zet je op de ene manier af dan toch? Tegen school of ouders ik zou niet weten hoe dat ontstaat eigenlijk.

Nou ja ik weet dat er genoeg metalbands die het meer voor de shock een beetje doen, en het op een wat overdrijvende manier brengen. Maar er zijn ook zat bands die ook gewoon keihard aangeven dat hum uziek bedoeldt is om mensen op te zetten tegen het christendom, meerdere intervieuws gehoord waar dat in voorkwam.
Dan vraag ik mij af is dit nu een puber houding. Of zit hier misschien een kwade spirituele drijfsveer achter




ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-04-2010 14:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 April 2010 14:47 schreef SavitriDevi het volgende:
Bijna elke unieke cultuur had een eigen religie. Vaak tot stand gekomen door de bevolking en de leefomgeving.

De cultuur en leefomgeving van de volkeren in de bijbel wijkt enorm af van de germaanse, keltische, etc etc cultuur.

I.m.o had het christendom daarom niets te zoeken in Europa. Maar goed daar is het nu te laat voor


Klopt maar is het niet zo dat de germaanse volken rijp waren voor dit soort veranderingen doordat bevolking en omgeving was veranderd?
Een bevolking met cultuur die goed werkt wordt niet zo gemakkelijk overgenomen(al kom je met genoeg mankracht wel zover)


Willem III is engeland binnen gevallen toen het ook toe was aan behoorlijke vernieuwing. Invoering van protestantisme in Engeland door Willem III is cruciaal geweest voor de economie in Engeland. Anders hadden ze niet de mogelijkheid om de eeuwen erna tot het grootste rijk ooit te komen.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 01-04-2010 14:55 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 1 April 2010 14:50 schreef ProgTon het volgende:Het evangelie is niet binnen Israel gebleven, het is na de dood van Jezus heel snel verspreid.
Nee, de religie heeft zich pas tientallen jaren later, vlak voor de Joodse opstand in 70 na chr., verspreid, voornamelijk dankzij Paulus. Jezus zelf (wat voor persoon het was laat ik even in het midden) predikte en sprak slechts in een zeer beperkt gebied.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


SavitriDevi
Usericon van SavitriDevi
Posted 01-04-2010 14:55 by SavitriDevi Profiel van SavitriDevi

quote:
Op 1 April 2010 14:50 schreef ProgTon het volgende:
Dat is wel zo dat iedere cultuur een eigen religie had/heeft. Maar in de zin van tijd te praten. Het Christendom/Jodendom is velen malen ouder dan keltisch en germaanse religie, je kunt zelfs vastellen dat het eruit voortkomt.
Het evangelie is niet binnen Israel gebleven, het is na de dood van Jezus heel snel verspreid.

Er staan ook voorbeelden in de Bijbel dat Romeinen zich bekeerd hadden nadat het geschiedde.

De volken geven daar een eigen intepretatie aan.


Pardon!? De heidense godsdiensten van europa zijn honderden zoniet duizenden jaren ouder dan het hele christendom.
De hele jesus mythe is bijeengeraapt uit de Egyptische en Perzische mythologie. Lees maar een wat informatie over Mytra.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 01-04-2010 14:57 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 1 April 2010 14:52 schreef bastianus het volgende:
Nee. Andere plaats.
Tot de komst van Willibrordus meen ik, hadden we hier echt nog niet van het christendom gehoord.


Wilibrord, via evangelisatie over de grenzen is het hier belandt neem ik aan.
Maar het is niet onstaan in Germanie of Keltische omgeving



SavitriDevi
Usericon van SavitriDevi
Posted 01-04-2010 14:58 by SavitriDevi Profiel van SavitriDevi

quote:
Op 1 April 2010 14:55 schreef ElitE het volgende:
Klopt maar is het niet zo dat de germaanse volken rijp waren voor dit soort veranderingen doordat bevolking en omgeving was veranderd?
Een bevolking met cultuur die goed werkt wordt niet zo gemakkelijk overgenomen(al kom je met genoeg mankracht wel zover)


Willem III is engeland binnen gevallen toen het ook toe was aan behoorlijke vernieuwing. Invoering van protestantisme in Engeland door Willem III is cruciaal geweest voor de economie in Engeland. Anders hadden ze niet de mogelijkheid om de eeuwen erna tot het grootste rijk ooit te komen.




De keus was simpel: Bekeren of sterven.
De heilige Irminsul werd omgehakt en de heidenen die vast hielden aan hun geloof werden onthoofd.
Feestdagen en heidense gebruiken werden gewoon geassimileerd in het christelijke geloof om de overgang makkelijker te maken. Waar denk je dat kerstmis, pasen enzo vandaag komen


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 01-04-2010 15:00 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 1 April 2010 14:55 schreef SavitriDevi het volgende:
Pardon!? De heidense godsdiensten van europa zijn honderden zoniet duizenden jaren ouder dan het hele christendom.
De hele jesus mythe is bijeengeraapt uit de Egyptische en Perzische mythologie. Lees maar een wat informatie over Mytra.



Hmm dit ken ik niet echt moet ik zeggen, weet wel dat die volken nogal tegenstanders waren van de Christelijke/Joodse variant.
Sorry dat ik die te gelijk gebruik maak ik zie ze als onlosmeklijk verbonden met elkaar.

Des al niettemin bestonden er natuurlijk wel andere religies toen die tijd.




ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 01-04-2010 15:02 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 1 April 2010 14:58 schreef SavitriDevi het volgende:
De keus was simpel: Bekeren of sterven.
De heilige Irminsul werd omgehakt en de heidenen die vast hielden aan hun geloof werden onthoofd.
Feestdagen en heidense gebruiken werden gewoon geassimileerd in het christelijke geloof om de overgang makkelijker te maken. Waar denk je dat kerstmis, pasen enzo vandaag komen


Die dagen komen bij Augustus vandaan,



SavitriDevi
Usericon van SavitriDevi
Posted 01-04-2010 15:02 by SavitriDevi Profiel van SavitriDevi

quote:
Op 1 April 2010 14:54 schreef ProgTon het volgende:
Zal ook mijn ding blijven doen, en inderdaad het is niet handig anderen mijn wil op te dringen, maar dat doe ik ook niet.

Mijn vraag is dan eigenlijk hoe belandt je dan in een Le vay stijl van denken?
Je zet je op de ene manier af dan toch? Tegen school of ouders ik zou niet weten hoe dat ontstaat eigenlijk.

Nou ja ik weet dat er genoeg metalbands die het meer voor de shock een beetje doen, en het op een wat overdrijvende manier brengen. Maar er zijn ook zat bands die ook gewoon keihard aangeven dat hum uziek bedoeldt is om mensen op te zetten tegen het christendom, meerdere intervieuws gehoord waar dat in voorkwam.
Dan vraag ik mij af is dit nu een puber houding. Of zit hier misschien een kwade spirituele drijfsveer achter




De tijd dat ik me in het lavey satanisme verdiepte was grotendeels om me af te zetten.
Ik droeg toen ook pentagrammen en omgekeerde kruizen. Nu ik er op terug kijk was dit puur om me af te zetten tegen het christendom en de bekrompenheid van het christelijke dorp waar ik vandaan kom.

Er zijn inderdaad genoeg metalbands die een grondige hekel aan het christelijk geloof en aan christenen hebben. Dit is echt niet altijd om te schoppen tegen de maatschappij.
ik denk dat je als christen altijd een buitenbeentje zal blijven in de metal scene. Maar goed.. ik neem aan dat je hier ook best wel mee om kan gaan.


[Dit bericht is gewijzigd door SavitriDevi op 01-04-2010 15:03]


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 01-04-2010 15:03 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 1 April 2010 14:55 schreef Mythics het volgende:
Nee, de religie heeft zich pas tientallen jaren later, vlak voor de Joodse opstand in 70 na chr., verspreid, voornamelijk dankzij Paulus. Jezus zelf (wat voor persoon het was laat ik even in het midden) predikte en sprak slechts in een zeer beperkt gebied.


Bedankt voor de verheldering, laten we zeggen dat Paulus geboeid is door Jezus werk en daarna evangelisatie ging doen



SavitriDevi
Usericon van SavitriDevi
Posted 01-04-2010 15:05 by SavitriDevi Profiel van SavitriDevi

quote:
Op 1 April 2010 15:02 schreef ProgTon het volgende:
Die dagen komen bij Augustus vandaan,


Pasen = Ostara (heidens feest)
Kerstmis= Midwinter. Viering van de zonnewende (heidens feest)

De data zijn echter overgenomen en de christenen hebben hun eigen betekenis eraan gegeven.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-04-2010 15:07 by bastianus Profiel van bastianus

Hmm.. Volgens mij is het tegen christenen aanschoppen in negen van de tien gevallen vooral puberaal. En die "evile" figuren van bands als Marduk, Deicide en weet ik wat voor gasten er rondlopen, die hebben volgens mij negen van de tien keer de good wies kapot. Ik zou er de DSM-IV weleens op los willen laten. Waarom op dwangmatige wijze tegen een geloof aan blijven schoppen dat behoorlijk achterhaald en op sterven na dood is? Al snap ik wel dat zoiets in de V.s. met al die evangelisten nog wel actueel is. Maar al die Scandinavische evil Knievels schoppen toch voral tegen een dood paard aan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 01-04-2010 15:08 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 1 April 2010 15:02 schreef SavitriDevi het volgende:
De tijd dat ik me in het lavey satanisme verdiepte was grotendeels om me af te zetten.
Ik droeg toen ook pentagrammen en omgekeerde kruizen. Nu ik er op terug kijk was dit puur om me af te zetten tegen het christendom en de bekrompenheid van het christelijke dorp waar ik vandaan kom.

Er zijn inderdaad genoeg metalbands die een grondige hekel aan het christelijk geloof en aan christenen hebben. Dit is echt niet altijd om te schoppen tegen de maatschappij.
ik denk dat je als christen altijd een buitenbeentje zal blijven in de metal scene. Maar goed.. ik neem aan dat je hier ook best wel mee om gaan gaan.



Nee dat is soms ook doelgroep gericht inderdaad. Ach ja moet er maar mee leren leven :D

Buitenbeentje wil ik nu ook weer niet zeggen, er zijn aardig wat reli bands, in Nederland is dit overigens zwaar weinig,, toch organiseer ik kleinere kringen wat meetings, en bezoeken we festivals als fear dark, brainstorm etc.. dus kan er wel mee omgaan.

Tja er zijn dorpen waar je er gewoon niet bij hoort als je niet Christen bent, dat is unfair vind ik. Sommige kringen zijn gewoon wat extreem, en die hebben overal hun vooroordeel over klaar, bijv: wanneer je niet in Jezus geloofd zul je branden en dat soort uitspraken.
Niet netjes.

Dus Lavey, is een ideologie die zich min of meer wel afkeerttegen christendom? ik hoorde menigeen zeggen dat het meer om in jezelf geloven ging dan het afkeer hebben tegen christenen



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 01-04-2010 15:10 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 1 April 2010 15:05 schreef SavitriDevi het volgende:
Pasen = Ostara (heidens feest)
Kerstmis= Midwinter. Viering van de zonnewende (heidens feest)

De data zijn echter overgenomen en de christenen hebben hun eigen betekenis eraan gegeven.



Ik kan hier weinig zinnigs over zeggen. Sorry weet weinig af van dat soort dingen.
Maar jij verdiept je dus meer in het heidense aspect van het christendom of hoe moet ik datzien



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-04-2010 15:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 April 2010 15:03 schreef ProgTon het volgende:
Bedankt voor de verheldering, laten we zeggen dat Paulus geboeid is door Jezus werk en daarna evangelisatie ging doen
Paulus was vooral een fanaticus, overtuigd van zijn eigen gelijk. Niet voor niks zo populair in alle evangelische en calvinistische gemeentes. Voor zijn bekering ook een fanatiek christenvervolger, die later 180 graden gedraaid is. In het V.S.-evangelisme zou hij zeer populair zijn geweest. Naar mannetje, met zijn wijsneuzerigheid en betweterig gedrag. Al die brieven van hem met leefregels en "hoe het hoort"-verhalen brachten mij vooral aan het twijfelen over het geloof.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-04-2010 15:14 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 April 2010 15:08 schreef ProgTon het volgende:
Nee dat is soms ook doelgroep gericht inderdaad. Ach ja moet er maar mee leren leven :D

Buitenbeentje wil ik nu ook weer niet zeggen, er zijn aardig wat reli bands, in Nederland is dit overigens zwaar weinig,, toch organiseer ik kleinere kringen wat meetings, en bezoeken we festivals als fear dark, brainstorm etc.. dus kan er wel mee omgaan.

Tja er zijn dorpen waar je er gewoon niet bij hoort als je niet Christen bent, dat is unfair vind ik. Sommige kringen zijn gewoon wat extreem, en die hebben overal hun vooroordeel over klaar, bijv: wanneer je niet in Jezus geloofd zul je branden en dat soort uitspraken.
Niet netjes.

Dus Lavey, is een ideologie die zich min of meer wel afkeerttegen christendom? ik hoorde menigeen zeggen dat het meer om in jezelf geloven ging dan het afkeer hebben tegen christenen

Lavey is de oprichter van de satanskerk. Een stelletje doorgeslagen hippies die pleiten voor zoveel mogelijk individuele vrijheid. Anton Lavey is in een evangelisch milieu opgegroeid, dat verklaart wel zijn afkeer van hypocrisie, vooral binnen het gristendom. Jammer dat hij in die fase is blijven hangen, daardoor bleef hij ook tegen het gristelijk geloof tekeer gaan door rituelen met satan enzo. Maar met satan bedoelt hij niet Lucifer denk ik, maar meer de duistere krachten in jezelf, waarvan hij vindt dat je die ook moet erkennen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-04-2010 15:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 April 2010 14:58 schreef SavitriDevi het volgende:
De keus was simpel: Bekeren of sterven.
De heilige Irminsul werd omgehakt en de heidenen die vast hielden aan hun geloof werden onthoofd.
Feestdagen en heidense gebruiken werden gewoon geassimileerd in het christelijke geloof om de overgang makkelijker te maken. Waar denk je dat kerstmis, pasen enzo vandaag komen


niet geheel netjes, maar het is ook gewoon een onderdeel van de oorlog geweest. Echt puur religieuse motieven zijn dat niet geweest van de Franken.

Christendom is in dit geval een beetje hetzelfde als "opbouwmissie".

Maar de meeste religies zijn toch op een bepaalde manier verspreid geraakt (onder andere door oorlog). Uiteindelijk reizen religies gewoon mee met de mensen en zijn misschien wel terug te leiden tot afrika.

en de feestdagen waren bij beide aanwezig alleen zijn ze shaked not stirred.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 01-04-2010 15:22 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

quote:
Op 1 April 2010 15:07 schreef bastianus het volgende:
Hmm.. Volgens mij is het tegen christenen aanschoppen in negen van de tien gevallen vooral puberaal. En die "evile" figuren van bands als Marduk, Deicide en weet ik wat voor gasten er rondlopen, die hebben volgens mij negen van de tien keer de good wies kapot. Ik zou er de DSM-IV weleens op los willen laten. Waarom op dwangmatige wijze tegen een geloof aan blijven schoppen dat behoorlijk achterhaald en op sterven na dood is? Al snap ik wel dat zoiets in de V.s. met al die evangelisten nog wel actueel is. Maar al die Scandinavische evil Knievels schoppen toch voral tegen een dood paard aan.

Puur marketing. die lui van die bands weten zelf ook dondersgoed dat hun uitspraken en een aantal acties (breed) uitgemeten zullen worden in de media, lijkt me. Hoe harder ze tregen geloof aanschoppen, hoe meer 14/15 jarigen die zich willen afztten tegen hun ouders, of gewoon willen shockeren, hoe grover de belediging/tekening/hoes, hoe meer ze verkopen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-04-2010 15:27 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 April 2010 15:22 schreef Sjaakie het volgende:
Puur marketing. die lui van die bands weten zelf ook dondersgoed dat hun uitspraken en een aantal acties (breed) uitgemeten zullen worden in de media, lijkt me. Hoe harder ze tregen geloof aanschoppen, hoe meer 14/15 jarigen die zich willen afztten tegen hun ouders, of gewoon willen shockeren, hoe grover de belediging/tekening/hoes, hoe meer ze verkopen.


Niet alleen, provocatie is een heerlijke hobby. En het is in veel gevallen ook wel nodig om bei beide kanten grenzen te doorbreken en de discussie levendig te houden. De markt werkt daar soms inderdaad aan mee, maar om nu te zeggen dat ze er een marketing boek bij hebben gepakt en maar een provocerend onderwerp erbij hebben gezocht.
Provocatie hoort ook wel bij metal, inderdaad puberaal, in veel dingen moet je niet te lang blijven hangen. Maar proberen nooit iemand op zn zieltje trappen is net zo krom.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


SavitriDevi
Usericon van SavitriDevi
Posted 01-04-2010 15:31 by SavitriDevi Profiel van SavitriDevi

quote:
Op 1 April 2010 15:10 schreef ProgTon het volgende:
Ik kan hier weinig zinnigs over zeggen. Sorry weet weinig af van dat soort dingen.
Maar jij verdiept je dus meer in het heidense aspect van het christendom of hoe moet ik datzien


Ik verdiep me in veel oude culturen en geloven.
Van het oude Perzie tot Egypte, de Slavische culturen en de Germaanse.
Ik zie het christendom ook meer als een samenraapsel van oudere geloven en verdwenen culturen. Zo kom je ontzettend veel paralellen tegen tussen de egyptische goden Horus en Osiris, de perzische god Mitha en natuurlijk Jesus.

Ik quote even van een andere site:
quote:
As for the similarities between Mithra, Mithraism, Jesus and Christianity:

Mithra was born on December 25th sometimes in a stable or cave but traditionally from a rock. The emperor Aurelian declared December 25 to be the official birthday of Mithra, circa 270 CE, even attended by shepards who brought gifts.
Mithra was a traveling teacher.

Mithra had 12 disciples.

He performed Miracles.

He was buried in a tomb.

In three days he was resurrected.

He was called the "Good Shepard".

He was considered ""the Way, the Truth and the Light, the Redeemer, the Savior, the Messiah."

His sacred day was Sunday.

His resurrection was celebrated on Easter.

He had a Last Supper when he returned to his father. Also called the Eucharist or the Lord's Supper.

He was believed not to have died, but to have ascended to heaven where it was believed he would return at the end of time where he would judge the living and the dead.

He granted immortal life of his followers through baptism.

Followers of Mithra were lead by a 'papa', the Greek word for 'father' and what 'pope' is derived from,who ruled on Vatican Hill in Rome.

Followers of Mithra celebrated "sacramenta", a consecrated bread and wine, using chanting, incense,bells, candles and holy water just as is found in the Catholic Mass.

Quotes:

"The devil, whose business is to pervert the truth, mimics the exact circumstances of the Divine Sacraments...Thus he celebrates the oblation of bread, and brings in the symbol of the resurrection. Let us therefore acknowledge the craftiness of the devil, who copies certain things of those that be Divine."-Tertullian in the late 2nd century C.E., describing the similarities between Christianity and Mithraism.

"He who will not eat of my body and drink of my blood, so that he will be made on with me and I with him, the same shall not know salvation."- NO this isn't John 6:53-54. Its actually an inscription to Mithras.


Maar ik ga wel erg offtopic nu. het ging over de metalscene en het Christendom.
Back on topic dus!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen